Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Enligt prisjakt är det lägsta 1990kr men läser man trådar här på SweClockers så har folk köpt för så lågt som 1300kr. Fick mina för 2790kr efter jag frågade om jag kunde iaf få priset som de erbjöd på Black Friday, lite surt men orkar inte vänta ett år till på nästa rea och kanske blir samma skit igen.

Såpass, somliga har tur. Aja, 200kr ytterligare i rabatt är ju alltid något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PUS7272/phil...

Verkar ju för bra för att vara sant, någon som har koll på den här TVn?

Jag köpte en, supernöjd so far.
Bra bild, trevligt med Ambilight, snabbt gränssnitt, full Android så mycket anpassningsbar till våra telefoner som också är android.
Är det något jag får påpeka så är det väl att svärtan inte är perfekt, men få vanliga bakbelysta LED är ju det idag. Då får man betala dubbla och sikta på en prispressad OLED istället.

Permalänk
Skrivet av Orfi:

Bra bild, trevligt med Ambilight, snabbt gränssnitt, full Android så mycket anpassningsbar till våra telefoner som också är android.
Är det något jag får påpeka så är det väl att svärtan inte är perfekt, men få vanliga bakbelysta LED är ju det idag. Då får man betala dubbla och sikta på en prispressad OLED istället.

Sweet, blir nog en sån för mig också, perfekt när man var på jakt efter ny TV!

Permalänk
Medlem

Söker en handkontroll för spel på PC (steam i huvudsak)

Prisklass 2-300kr. Någon som kanske sett ett bra alternativ under mellandagarna?

Permalänk
Medlem

Philips 55" UHD Smart TV 55PUS7272 för 6 666 kr på Elgiganten

Skrivet av Orfi:

Jag tänkte köpa en, men den såldes inte på nätet. Den visade sig bara finnas på några få varuhus, de flesta i Stockholm. Dagen efter att kampanjen upphört har de höjt priset till 11 990 kr, och helt plötsligt finns den i 24 varuhus över hela landet.

Tydligen var det bara en lockvara i annonserna som skulle dra kunder till varuhusen. Särskilt många TV-apparater verkar de inte ha varit intresserade av att sälja. Ännu ett exempel på Elgigantens tvivelaktiga marknadsföring. Är det ens lagligt att annonsera en vara i hela landet, men bara sälja den på några få ställen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Jag tänkte köpa en, men den såldes inte på nätet. Den visade sig bara finnas på några få varuhus, de flesta i Stockholm. Dagen efter att kampanjen upphört har de höjt priset till 11 990 kr, och helt plötsligt finns den i 24 varuhus över hela landet.

Tydligen var det bara en lockvara i annonserna som skulle dra kunder till varuhusen. Särskilt många TV-apparater verkar de inte ha varit intresserade av att sälja. Ännu ett exempel på Elgigantens tvivelaktiga marknadsföring. Är det ens lagligt att annonsera en vara i hela landet, men bara sälja den på några få ställen?

Denna tv minns jag väl och kollade på varuhus, det var då runt 60-70 varuhus som hade denna. Så din historia stämmer inte.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Jag kollade på denna också, och den fanns i lager att hämta för 6666 hos Elgiganten cirka 6mil ifrån mig, och 11 andra butiker långt ifrån.

Jag väntade och helt plötsligt så hade de höjt priset till 12 och den fanns i lager in 24 butiker.. sen fler och fler..

Idioter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag kollade på denna också, och den fanns i lager att hämta för 6666 hos Elgiganten cirka 6mil ifrån mig, och 11 andra butiker långt ifrån.

Jag väntade och helt plötsligt så hade de höjt priset till 12 och den fanns i lager in 24 butiker.. sen fler och fler..

Idioter

De kanske hade fått en ny leverans...

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Jag kollade tidigt när den dealen kom upp, fanns 100+ på webblager då och fanns i massor av varuhus.. så ni var helt enkelt inte snabba nog. Jag var till och med och tittade på den men köpte ingen ändå 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Jag var och köpte en sådan (på juldagen), stod 50+ när jag kollade saldot I närmsta butiken. Stod nog närmare 20 framme på golvet och medan jag var där släpade de fram ytterligare pall med fler, så de gick åt...

Permalänk
Medlem

@Voltaire63:

Jaha så dom gjorde en fuling alltså... hann aldrig reflektera över det själv.
Jag beställde min över nätet och fick den hemlevererad? Kanske weblagret tog slut då?

Polarn köpte en OLED Philips 55POS9002 (eller någon annan modell i OLED klassen men för ungefär den pengen) och jag kan säga att bilden var verkligen kanon och jag är väldigt avundsjuk just nu
Överlag måste jag säga att jag är förvånad över hur nöjd jag blivit med Philips, haft Samsung och Panasonic i alla år tidigare och så här långt undrar jag bara varför jag inte bytt tidigare.

Angående om det är lagligt hur dom marknadsför vet jag inte, men det är jävligt svinigt iaf det håller jag med om.

Mvh,
Fredde

Permalänk
Medlem

@BigBomba: själv föredrar jag Xbox-kontrollerna, här är en 360-kontroll för 229kr.
http://cdon.se/hem-tradgard/handkontroll-till-xbox-360-svart-...

Trådlös för 349kr.
http://cdon.se/hem-tradgard/tradlos-handkontroll-till-xbox-36...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_P:

@BigBomba: själv föredrar jag Xbox-kontrollerna, här är en 360-kontroll för 229kr.
http://cdon.se/hem-tradgard/handkontroll-till-xbox-360-svart-...

Trådlös för 349kr.
http://cdon.se/hem-tradgard/tradlos-handkontroll-till-xbox-36...

Xbox One-handkontrollerna är betydligt skönare, i alla fall enligt mig och många andra men ligger något högre i pris.

Den senaste versionen stöder dessutom Bluetooth så man slipper USB-dongel ifall ens dator har den funktionen.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

@ågren: jo jag håller med men iom. att uppgiven budget är 2-300 så kändes 360-kontrollen för 229 rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Idioter

snabbleverans kallas det visst

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

De kanske hade fått en ny leverans...

ja på mellandagarna troligt.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

Ja på tre dagar hinner de leverera från lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

Sverige står inte still bara för att det är jul.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Hur är det med kontroller till ps4, går det att ordna billigt på något vis? Inte tvungen att ha original om det finns trådlösa tredjeparts som fungerar ungefär lika bra.

Permalänk
Medlem

Komplett erbjuder Sony WH-1000XM2 för 2999:- + fraktkostnad om man använder rabattkoden sony1000x
Billigast på prisjakt: 3726:-
Gissa om jag hade köpt om jag inte nyss bränt 7000:- på en telefon

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Komplett erbjuder Sony WH-1000XM2 om man använder rabattkoden sony1000x
Billigast på prisjakt: 3726:-
Gissa om jag hade köpt om jag inte nyss bränt 7000:- på en telefon

För att klargöra så ger rabattkoden 1000 kr rabatt vilket gör att hörlurarna landar på priset 2990 exkl. fraktkostnad!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

För att klargöra så ger rabattkoden 1000 kr rabatt vilket gör att hörlurarna landar på priset 2990 exkl. fraktkostnad!

A just det, deras sketna fraktkostnad gömde jag.
Oavsett en bra deal 😀

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Många hade problem med tillverkningskvalitet på MDR 1000x och det verkar att MDR 1000xm2 lider från samma problem. De går sönder p.g.a. svag punkt i plasten. Det finns många sidor på nätet som diskuterar det. Jag ville bara varna om det innan någon köper annars de har mycket bra ljud.
https://community.sony.com/t5/Webcast-Discussion/MDR-1000X-He...

Visa signatur

| Fractal Design R4 | i5 4660K | MSI Z87 MPOWER | 8GB DDR3 | Intel 330 SSD 120GB | Gigabyte GTX 760 | Corsair HX750 v2 750W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigganum:

Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU som sweclockers nyligen gav riktigt bra betyg. Dock gnällde många på att recenssionen borde kommit tidigare då priset vid den tiden hade ökat mycket.

https://www.sweclockers.com/test/24758-seasonic-focus-plus-go...

Äger ett själv och det är nog det bästa nätaggregat jag haft. Så jag kan starkt rekommendera denna PSU för er som går i köpestankar!

Finns på kompletts januarirea för 939kr just nu.

https://www.komplett.se/product/959102/datorutrustning/pc-kom...

Ser riktigt bra ut. Fick bli ett sådant köp. Tack för tipset! 🙂

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

På tal om kompletts januari-rea:
31,5 tums 1440p skärm av AOC för 2195kr:
https://www.komplett.se/product/957136/datorutrustning/bildsk...

Den har även freesync, samt 75 hz om jag läser rätt i norska recensionen i botten av sidan?
(vet inte mer om skärmen än så dock)
Verkar riktigt prisvärd om man vill ha större skärm utan att få enorma pixlar.

WQHD endast vid 60hz kan vara värt att nämna.
Annars så verkar det vara en bra och billig panel för RX/Vega-användare, synd den saknar 144hz dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

På tal om kompletts januari-rea:
31,5 tums 1440p skärm av AOC för 2195kr:
https://www.komplett.se/product/957136/datorutrustning/bildsk...

Den har även freesync, samt 75 hz om jag läser rätt i norska recensionen i botten av sidan?
(vet inte mer om skärmen än så dock)
Verkar riktigt prisvärd om man vill ha större skärm utan att få enorma pixlar.

Skrivet av bigganum:

Annars så verkar det vara en bra och billig panel för RX/Vega-användare, synd den saknar 144hz dock.

Som sagt jag tror endast 60Hz fungerar Helt okej skärm, dock lite ostadig, samt var del ljusinsläpp på hela vänstra kanten (ljuset inställt på 28% ca). inga döda pixlar vad jag sett, men har inte stått med förstoringsglas

Men slår inte IPS vad jag sett. Dock har man inte haft möjlighet att jämföra direkt på PC mellan en IPS och denna.

Gick för 1990 på black freday, enligt mig känns just detta exemplaret inte värt mer än så.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

@bigganum @bigganum Inlägg flyttade till Diskussionstråden

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Som sagt jag tror endast 60Hz fungerar Helt okej skärm, dock lite ostadig, samt var del ljusinsläpp på hela vänstra kanten (ljuset inställt på 28% ca). inga döda pixlar vad jag sett, men har inte stått med förstoringsglas

Men slår inte IPS vad jag sett. Dock har man inte haft möjlighet att jämföra direkt på PC mellan en IPS och denna.

Gick för 1990 på black freday, enligt mig känns just detta exemplaret inte värt mer än så.

Borde inte den där skärmen passa alldeles utmärkt för Xbox One X?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Borde inte den där skärmen passa alldeles utmärkt för Xbox One X?

Jo, körs nu mot en xbox, dock den som bara har 720 och 1080 som val i upplösning. Fungerar ändå helt okej (verkar skala bilden tillräckligt bra, men köra i originalupplösning är ju att föredra).

Kan ju inte säga så mycket om färgkorrektheten utan utrustning, men är rätt matt/dassig och har inte samma punsch som IPS jag kör med själv och jämfört sida mot sida.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigganum:

Vad har du för källa på det? Verkar som att många andra har fått det att fungera i videorecensioner och enligt text.
Kommer testa min när jag kommer hem, vore tråkigt om det är som du säger.