Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Custom backplate till GPU, vad ska man ha?

Permalänk

Custom backplate till GPU, vad ska man ha?

Hej!
Funderar på att göra en egen backplate till mitt grafikkort för att gömma alla kretsar osv. Jag funderar bara lite på vad man ska ha för att det ska bli bra och att det ska hålla bra. Vad bör man ha för material?, vad bör man använda som distans mellan kortet och plate:n? Någon speciell färg man bör använda? Tack för svar!
(min gpu- Zotac GTX 970)

Permalänk
Medlem

Lättaste är väll att köpa lite tunn plexiglas från t.ex biltema och spraya mattsvart eller i passande färg. Gjorde en psu cover med böjd plexi till ett Define s chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Barbie: bumpar lite, vad använde du för att skära plexiglaset?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Skrivet av aToria:

@BBQGodfather: bumpar lite, vad använde du för att skära plexiglaset?

går att skära plexi med i stort sett allt som fixar att dela trä så fogsvans, sticksåg, vinkelslip, u name it.

jag brukar köra med sticksåg dock får man polera kanten det blir ganska ojämnt så lämna lite marginal för att slipa.

annars är det väl vattenskärning eller fräs som gäller om man vill ha så lite efterarbete som möjligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows