Permalänk
Medlem

dumma Telia !!!!

är så förbannad på dom att man ska behöva betala för att vara på sidor, och att läsa email detta gäller telia 2000 dvs 2mbits. tjänsten att man ska behöva byta ner sig igen till 0.5mbits gör mig as förbannad, överstiger man 10gb som man får gratis får man betala 2,5öre/mb dvs på 1gb blir det 25kr typ sa dom
klagade att det är rena skammen i telefon till dom och
att ni lurar folk på pengar mm. sa jag

tycker att bredband ska vara fast avgift för och inte betala för allt man gör då är det lika bra att köpa sig vanligt modem 56k

Lid med mig alla där ute

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Varför? det står ju klart och tydligt i avtalet att det är en MB-avgift på över 10GB

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

Ca. 75 kr för 3Gb lätt att överstiga då bara på sidor eller så man tankar mest filmer och musik videos,men jag får ha kvar ändå har jobb men ändå

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Re: dumma Telia !!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
är så förbannad på dom att man ska behöva betala för att vara på sidor, och att läsa email detta gäller telia 2000 dvs 2mbits. tjänsten att man ska behöva byta ner sig igen till 0.5mbits gör mig as förbannad, överstiger man 10gb som man får gratis får man betala 2,5öre/mb dvs på 1gb blir det 25kr typ sa dom

tycker att bredband ska vara fast avgift för och inte betala för allt man gör då är det lika bra att köpa sig vanligt modem 56k

Lid med mig alla där ute

Varför ska vi tycka synd om dig?
Det är ju en tjänst som du har valt, eller hur!
Det är ingen som har tvingat dig!

Klag klag klag… Suck!!!

Om du inte vill ha då så ta bort det då…

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Re: dumma Telia !!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm

Lid med mig alla där ute

Så går det när man privatiserar ett företag...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Re: Re: dumma Telia !!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Ja eller resultatet av icke existerande konkurrens på ADSL-marknaden. Telia beter sig hur de vill eftersom de samtidigt styr utbudet av ADSL, ni vet att Skanova ÄR Telia hoppas jag.
Då Konkurrensverket gång på gång visat sig ovilliga att styra upp situationen kommer kunderna som är hänvisade till ADSL antagligen även fortsättningsvis bli lurade på pengar.

Varför är inte Skanova en del av den statliga infrastrukturen?
Varför tillåts Telia sitta kvar i sin sjukliga maktposition?
Detta är ingen konsekevens av privatisering, utan en konsekvens av en icke fungerande marknad ( läs: frånvaro av konkurrens ).

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk
Medlem

PytonOrm, jag lider med dig.
men det finns en lösning, BYT internetleverantör. om alla som är missnöjda gör det kanske dom börjar bry sig, det är ju även snack om att telia ska börja ta ut MB-avgift för sin .512 anslutning, vilket jag hoppas resulterar i att folk byter till en annan ISP.

men som sagt tidigare, whyna inte.. var glad att du kan ha "smalband" ist, det är inte alla som kan, jag tex kan INTE (:() ha det.. :/

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilon
PytonOrm, jag lider med dig.
men det finns en lösning, BYT internetleverantör. om alla som är missnöjda gör det kanske dom börjar bry sig, det är ju även snack om att telia ska börja ta ut MB-avgift för sin .512 anslutning, vilket jag hoppas resulterar i att folk byter till en annan ISP.

men som sagt tidigare, whyna inte.. var glad att du kan ha "smalband" ist, det är inte alla som kan, jag tex kan INTE (:() ha det.. :/

Anledning till att många inte har bytat från telia's 512 till t ex bostreams 512 anslutning är nog att dom inte vill vara utan internet den tiden det tar att byta. Plus att folk är lata.

Men kommer telia att införa Per MB avgift på sin 512 anslutning så kommer nog alla som har det att byta.

Drömmen hade ju varit att skanova blev statligt och att alla ISP:er började erbjuda ADSL med max hastighet (8Mb ner, 2 Mb upp) till ca 300kr per månad.

Eller att dom bytar alla tele ledningar i sverige mot 1GB fiber.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Anledning till att många inte har bytat från telia's 512 till t ex bostreams 512 anslutning är nog att dom inte vill vara utan internet den tiden det tar att byta. Plus att folk är lata.

Men kommer telia att införa Per MB avgift på sin 512 anslutning så kommer nog alla som har det att byta.

Drömmen hade ju varit att skanova blev statligt och att alla ISP:er började erbjuda ADSL med max hastighet (8Mb ner, 2 Mb upp) till ca 300kr per månad.

832kbps är max uppåt, inte 2Mbit..

Permalänk
Medlem

Sen så måste man ju gå runt på peeringavgifter osv, BBB blöder ju rent ekonomiskt.

Telia kommer INTE att lägga ner 512Kbit flatrate inom den närmsta framtiden.

Visa signatur

NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious

Har för mig att jag läste att nu ska det inte vara några problem att byta leverantör, det blir inget "glapp" utan internet, man säger bara till den leverantören som man ska byta till så fixar den så att det byts.

Rätta mig någon om jag har missuppfattat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Har för mig att jag läste att nu ska det inte vara några problem att byta leverantör, det blir inget "glapp" utan internet, man säger bara till den leverantören som man ska byta till så fixar den så att det byts.

Rätta mig någon om jag har missuppfattat.

Rätt uppfattat, dock kommer detta inte att gälla BoStreams X-Stream.

Permalänk
Medlem

dumma dumma dumma telia.
ska säga till pappa att dom
är elaka mot mig.

Permalänk
Medlem

Du får nertid.
Tex bostrems 2,5 Mbit tjänst använder en speciell sorts bryggor (för att tjänsten från början är felbyggd) och då måste man använda deras bryggor.
Du får ju en nertid på några dagar i andra fall med i väntan på uppgifter osv.

Visa signatur

NAT är fel!

Permalänk
Medlem

vad jag ha förstått så är bostream 2,5mbit bryggor bättre än skanovas.. bostream 2,5mbit klarar ju upp till 7km från telestationen ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
vad jag ha förstått så är bostream 2,5mbit bryggor bättre än skanovas.. bostream 2,5mbit klarar ju upp till 7km från telestationen ?

Skumt, står 7 km på BoStreams hemsida nu. Gjorde inte det för länge sen vad jag minns iaf.

Permalänk
Avstängd

3-4 km har jag hört

Permalänk
Medlem

Nej till 2,5Mbit dom använder gammal Orcit utrustning som inte är riktigt kompatibel med ADSLstandarden. därför kan man bara använda den utrustningen och inte välja vilken brygga man själv ska köra.

Visa signatur

NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemezis
dumma dumma dumma telia.
ska säga till pappa att dom
är elaka mot mig.

håller med

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veidit
Nej till 2,5Mbit dom använder gammal Orcit utrustning som inte är riktigt kompatibel med ADSLstandarden. därför kan man bara använda den utrustningen och inte välja vilken brygga man själv ska köra.

telia har väl inte 2.5 mbit till privat abb? bara 2

Permalänk
Medlem

En annan sak som skulle hända med hela webben skulle antagligen vara att den skulle börja likna 95-talets webb. Pyttesmå bilder med jättedålig kvalité osv därför att man vill behålla sina besökare, för om det skulle kosta pengar att surfa på en sida, skulle inte så många besöka den. Allt skulle bli mycket tråkigare.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: dumma Telia !!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Snarare för att man inte privatiserar det fullt ut. Telia fick telelinjerna till skänks av pappa staten. Det dom borde gjort är att öppna ett fristående bolag (om man nu inte vill ha det statligt) som håller i telefonlinjerna sen får alla bolag konkurrera på helt lika villkor. Bolaget som håller i linorna ska självklart bara gå jämt ut och vara helt statligt ägt (ung som SVT )

Då hade vi kunnat se hyper slimmade företag med litet manskap erbjuda ADSL billigt, vilket håller nere priserna i stort.

Det sa jag redan när man satt och surfade med 28k8 modem och tyckte det va lite blodigt att ta ut 20öre /min för att surfa på linor som var betalda minst 10 gånger om.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: dumma Telia !!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Snarare för att man inte privatiserar det fullt ut. Telia fick telelinjerna till skänks av pappa staten. Det dom borde gjort är att öppna ett fristående bolag (om man nu inte vill ha det statligt) som håller i telefonlinjerna sen får alla bolag konkurrera på helt lika villkor. Bolaget som håller i linorna ska självklart bara gå jämt ut och vara helt statligt ägt (ung som SVT )

Då hade vi kunnat se hyper slimmade företag med litet manskap erbjuda ADSL billigt, vilket håller nere priserna i stort.

Det sa jag redan när man satt och surfade med 28k8 modem och tyckte det va lite blodigt att ta ut 20öre /min för att surfa på linor som var betalda minst 10 gånger om.

Nja inte privatiserade fullt ut... det var det dem gjorde, staten dvs. vi skulle behållt infrastrukturen själva & låtit telia agera som vilket annat företag som helst...dvs. bara sålt abbonemang.

Man skulle infört telegrafverket igen & dem skulle bara hållt på med linorna & inga abbonemang men telegrafverket skulle vara statligt...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Riktigt, fel ordval av mig.

Tänk vad anorlunda det hade kunnat sett ut idag. Nåt bolag kanske vill ligga i bräschen med nyare DSL tekniker, det kan man glömma idag när bromsklossen telia sitter bakom spakarna. Tungrott är bara förnamnet.

Permalänk
Medlem

Suck... att telia äger ledningarna som skattebetalarna till stor del betalat för är som om vägverket säljer alla sveriges vägar till volvo, och volvo tar sedan betalt per timme du kör på vägarna

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!