Komplett, inte direkt komplett.

Permalänk
Avstängd

Komplett, inte direkt komplett.

Lång historia kort, för 6 månader sedan köpte vi fler tal cpu'er för att använda för mining, efter att inte ha råd med gpuer till det, så las hela projektet ner. Projektet arbetades av 3 personer, jag och två vänner.

efter att ha sålt av det mesta på tradera, och fått ihopp kanske 50-60% av det vi totalt hade spenderat (totalt av 60 tusen, fick vi 36 tusen kr till baka.). när vi skulle sälja en av våra cpuer (vi har köpt fler tal, speciellt i5'or av komplett) så märker vi att en av i'3 7100 kaby lake processorerna stod det inget annat än inte celeron g3930 på.

paketet är helt oöppnat (alltså självaste kartongen där fläkten och cpu'n sitter i.) men vi fick den i en blå låda där det stod "i3" på, vi har skrivit till komplett fler tal gånger nu, men de vägrar äns kolla in på det, vid detta laget så handlar det mer om att veta att de skickat fel, eller att intel eller något har gjort fel.

i3'an kostade ca 1200, denna vi fick kostar ca 400.

och ja så klart har vi tagit bilder och bevisat att det vi fick vart fel.

skriver här för att veta om någon annan som köpt en processor eller någon typ av dator komponent har fått en annan än de beställde, och vad ni/du gjorde för att få reda på vad som hänt eller om ni tom fick pengar till baka?

förstår att det gått 6 månader sedan köp, men att de äns inte vill kolla in på läget är ju lite förnedrande. handlar inte om 10000kr, men ändå pengar.

mvh tack för svar!

-fux1214

Permalänk
Medlem

Det känns inte som skälig tid att återkomma efter ett halvår. En annan sak om det varit en färdigmonterad dator med fel komponent, men här har ni alltså öppnat kartongen, plockat ut produkten för montering och sedan inte hört av er förrän nu?

Det är svårt nog att bevisa att man fått fel (eller defekt) vara direkt, varför jag alltid filmar när jag öppnar dyra försändelser. Ett halvår senare känns det omöjligt.

Trist naturligtvis, men jag förstår att de avslår er reklamation.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@fux1214: Att man får felleveranser förekommer.

Men fel skall reklameras inom skälig tid, vi pratar väl 2-3 veckor på sin höjd. Vissa företag kräver att man reklamerar felleveranser inom 3 dagar.

Att komma ett halvår senare gör att det är utom rimlig tid.
Jag skulle ju kunna köpa ett 1080 Ti från ÅF och få ett 1080 Ti. Sedan när jag har ont om cash ett halv år senare så går jag och köper ett GTX 1050 i annan butik och kontaktar ursprunglig ÅF och hävdar "jag har inte öppnat kartongen men ser att det är fel produkt nu".

Det är helt orimligt att det skulle fungera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

@fux1214 Det där låter helt orimligt, man kan ju inte komma ett halvår senare och säga att ni fått fel grejer

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Handlar det om pengar, ja då är det orimligt att komma och klaga nu. Men handlar det om att en process hos Intel/Komplett på något sätt brustit, så är det väl viktigt att kunna undersöka detta så inte samma fel händer igen.

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Handlar det om pengar, ja då är det orimligt att komma och klaga nu. Men handlar det om att en process hos Intel/Komplett på något sätt brustit, så är det väl viktigt att kunna undersöka detta så inte samma fel händer igen.

Ja men då kommer man inte ett halvår senare och säger att man fått fel. Då kan ju han som Davodthedoom skrev ha fått lite pengar, köpt en billigare processor och sen säga att han fått fel

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd

@hunkaboy86: som jag sa, har inte alls tagit ut produkten, läs gärna, har tagit ut den ur den blåa lådan(självaste produkt lådan, men sedan kartongen inne har varken öppnats eller använts, det där med 2-3 veckor har du helt fel i, på deras hemsida står det att du skall kunna reklamera en vara inom 3 år. men helst så fort du upptäcker det.

Permalänk
Avstängd

@hunkaboy86: du har fel igen, eftersom produkt namnet står på kartongen och på lådan(den blåa och den vanliga kartongen där fläkten och processorn ligger i) och dom matchar, med det menar jag alltså produkt numret, på den originala lappen. all info finns på den. som jag sa, har all bevis att detta är fel vara jag fått, annars hade jag inte skrivit ett inlägg för hjälp/fråga om detta hänt någon annan.

Permalänk
Avstängd

@DavidtheDoom: det skulle du inte alls kunna, eftersom produkt namnet finns med, alltså det namnet som visar att det är originala produkten du fått med, den stämmer med lådan jag fått, samt kartongen den kom med. det är där problemet ligger.

juste för det där med 2-3 veckor, på deras hemsida skriver dom själva att inom 3 år kan du reklamera en vara som är fel. helst skall du dock reklamera så fort du märker det, vilket i vårt fall vi gjorde.

igen, detta handlar inte så mycket om pengarna (handlar ju lite om det så klart, ändå pengar.) utan mer om att som ett företag att dom hade fel, så fort jag skrev till dom så vill de få undan mig, även om jag kunde bevisa att jag inte ljuder och har all info rätt.

Permalänk
Medlem

Skulle inte påstå att det är orimligt som många i tråden skriver, dock skulle jag säga att bevisbördan blir ack mycket svårare med tanke på hur mycket tid som hunnit förflyta. Om du upptäckt felet inom ett par veckor är jag övertygad om att du hade fått hjälp direkt.
Hur som haver, tycker ändå Komplett ska gå igenom ditt ärende och se om något har blivit fel i just eran beställning.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av fux1214:

@hunkaboy86: du har fel igen, eftersom produkt namnet står på kartongen och på lådan(den blåa och den vanliga kartongen där fläkten och processorn ligger i) och dom matchar, med det menar jag alltså produkt numret, på den originala lappen. all info finns på den. som jag sa, har all bevis att detta är fel vara jag fått, annars hade jag inte skrivit ett inlägg för hjälp/fråga om detta hänt någon annan.

Jag förstår inte riktigt allt vad du skrivit i ditt första inlägg så kan hända att jag fattat fel, men det du menar är att du fått en g3930 förpackad i en i3 låda och kan bevisa att dom två hör ihop? Så du inte bara har köpt en g3930 och lagt den i en i3 låda

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

OT men hur lyckades ni med en budget på 60k inte få ihop minst en miner? Ni behöver en cpu, nästan vilken skit som helst för att kunna driva en miner på 6-8 grafikkort.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av fux1214:

@DavidtheDoom: det skulle du inte alls kunna, eftersom produkt namnet finns med, alltså det namnet som visar att det är originala produkten du fått med, den stämmer med lådan jag fått, samt kartongen den kom med. det är där problemet ligger.

juste för det där med 2-3 veckor, på deras hemsida skriver dom själva att inom 3 år kan du reklamera en vara som är fel. helst skall du dock reklamera så fort du märker det, vilket i vårt fall vi gjorde.

igen, detta handlar inte så mycket om pengarna (handlar ju lite om det så klart, ändå pengar.) utan mer om att som ett företag att dom hade fel, så fort jag skrev till dom så vill de få undan mig, även om jag kunde bevisa att jag inte ljuder och har all info rätt.

Du menar alltså att du har en helt oöppnad kartong som det står i3 på men det sitter något annat i?

Tycker fortfarande det låter sjukt att man skulle kunna komma ett halvår senare. Med en teflonskrapa kan man öppna plomberingar som dessa och byta utan att plomberingen går sönder. Skälig tid är det som gäller. Reklamationsrätten är visserligen 3 år, men rätten bortfaller om det inte sker inom skälig tid.

Räcker med att det ligger ett papper i kartongen som säger "kontrollera att mottagna produkter överensstämmer med beställning".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Jag förstår inte riktigt allt vad du skrivit ditt första inlägg så kan hända att jag fattat fel, men det du menar är att du fått en g3930 förpackad i en i3 låda och kan bevisa att dom två hör ihop? Så du inte bara har köpt en g3930 och lagt den i en i3 låda

Konstigt, själv förstod jag allt vad TS skrev och tänkte kommentera ditt första inlägg.

Komplett kan ju bara kolla serienumrerna på g3930 och se om det är dom som sålt dom, ifall TS skulle luras, förutsätter dock att han talar sanning.

Man bör inte gå in i en tråd och försöka smutskasta eller misstänkliggöra personen som ber om råd, bättre att ha synsättet att det TS skriver stämmer och man försöker hjälpa där ifrån, sen om det fram kommer senare i tråden att TS ljuger, ja det får man ta då.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Konstigt, själv förstod jag allt vad TS skrev och tänkte kommentera ditt första inlägg.

Komplett kan ju bara kolla serienumrerna på g3930 och se om det är dom som sålt dom, ifall TS skulle luras, förutsätter dock att han talar sanning.

Man bör inte gå in i en tråd och försöka smutskasta eller misstänkliggöra personen som ber om råd, bättre att ha synsättet att det TS skriver stämmer och man försöker hjälpa där ifrån, sen om det fram kommer senare i tråden att TS ljuger, ja det får man ta då.

Men om du nu förstår hur han menar, kan ju du förklara för mig, har han fått en g3930 i en i3 låda och kan bevisa att den processorn tillhör den lådan och att det förmodligen är Intel som packat i fel processor i lådan?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Har man 3 års reklamationsrätt så har man 3 år på sig.
Har ni bilder så är det viktigt att man ser på bilderna att det vid (helst innan) brytningen av plomberingen att det ligger fel processor i asken.

Annars måste jag tvinga mig till att inte småle, ett uruselt skött projekt.
Köpa på er en mängd processorer och sedan komma på att ni inte har råd att betala för grafikkorten.

20 000-30 000 kronor i förlust/läropengar men den kan bli mycket mer om ni drar Komplett inför rätta med otillräckliga bevis.

Fast rätt ska vara rätt, säljer komplett en i3 så ska de också leverera en i3 och inte någonting annat men bevisbördan ligger hos er.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fux1214:

Lång historia kort, för 6 månader sedan köpte vi fler tal cpu'er för att använda för mining, efter att inte ha råd med gpuer till det, så las hela projektet ner. Projektet arbetades av 3 personer, jag och två vänner.

efter att ha sålt av det mesta på tradera, och fått ihopp kanske 50-60% av det vi totalt hade spenderat (totalt av 60 tusen, fick vi 36 tusen kr till baka.). när vi skulle sälja en av våra cpuer (vi har köpt fler tal, speciellt i5'or av komplett) så märker vi att en av i'3 7100 kaby lake processorerna stod det inget annat än inte celeron g3930 på.

paketet är helt oöppnat (alltså självaste kartongen där fläkten och cpu'n sitter i.) men vi fick den i en blå låda där det stod "i3" på, vi har skrivit till komplett fler tal gånger nu, men de vägrar äns kolla in på det, vid detta laget så handlar det mer om att veta att de skickat fel, eller att intel eller något har gjort fel.

i3'an kostade ca 1200, denna vi fick kostar ca 400.

och ja så klart har vi tagit bilder och bevisat att det vi fick vart fel.

skriver här för att veta om någon annan som köpt en processor eller någon typ av dator komponent har fått en annan än de beställde, och vad ni/du gjorde för att få reda på vad som hänt eller om ni tom fick pengar till baka?

förstår att det gått 6 månader sedan köp, men att de äns inte vill kolla in på läget är ju lite förnedrande. handlar inte om 10000kr, men ändå pengar.

mvh tack för svar!

-fux1214

Det är nog bara att bita i det sura äpplet. Själv kollar jag på varorna jag köper i butik (t.ex. Webhallen) redan innan jag går från butiken för att vara säker på att jag fått rätt vara hehe.

En sidofråga, varför öppnade du/ni kartongen nu när du ska sälja varan? Brukar ju vara enklare att sälja saker i "obruten förpackning".

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

En sidofråga, varför öppnade du/ni kartongen nu när du ska sälja varan? Brukar ju vara enklare att sälja saker i "obruten förpackning".

Detta är en väldigt bra fråga och som jag också undrar över.

Sålde själv ett GTX 1070 för en månad sedan här på marknaden i obruten förpackning. Skulle aldrig falla mig in att dra av plasten och öppna upp plomberingen bara för att kontrollera att det verkligen är ett GTX 1070 i lådan och inget annat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Konstigt, själv förstod jag allt vad TS skrev och tänkte kommentera ditt första inlägg.

Komplett kan ju bara kolla serienumrerna på g3930 och se om det är dom som sålt dom, ifall TS skulle luras, förutsätter dock att han talar sanning.

Man bör inte gå in i en tråd och försöka smutskasta eller misstänkliggöra personen som ber om råd, bättre att ha synsättet att det TS skriver stämmer och man försöker hjälpa där ifrån, sen om det fram kommer senare i tråden att TS ljuger, ja det får man ta då.

Förklara då du som förstod allt, menar TS att han fått en g3930 i en i3 låda??

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Kan du lägga upp bilder? För det är ju så att det verkar som ni öppnat den BLÅa kartongen processorer kommer i. Men ni har INTE öppnat den bruna kartongen där fläkt/cpu sitteri.

Har ni öppnat den blåa kartongen så har ni brutit förpackningen. Du har en stor vit etikett som täcker ena sidan där det står produktnamn, beteckning, s/n etc. Andra sidan har du en genomskinlig tejp där det står "intel factory sealed".

Direkt du bryter detta så är ju förpackningen öppnad, oavsett om ni öppnat den bruna kartongen eller ej. Blåa kartongen som är det primära.

Permalänk
Inaktiv

Om man tolkar lagen strikt så kan du återkomma om fel vara upp till 3 år, dvs hela din reklamationsrätt.

Men det är ganska många fler aspekter som brukar spela in här för att man slutligen skall få rätt.

Hur komplicerat/okomplicerat är det att ta reda på felet? (ej fel på produkt utan fel vara):

  • Man öppnar en kartong och ser det direkt

  • Man ser det via okulär bedömning på paketet

  • Man ser det först när man monterat/installerat produkten

Egentligen sista punkten som kan rädda dig fullt ut. Med tillägg också att du t ex lade projektet på is och kände att du inte behövde nyttja produkten i dagsläget. Generellt så spelar ingen anledning roll för lagen skiter i det. Det är bara forumnissar och ÅF som vill kunna lägga en bedömning av "ditt problem" till varför du upptäckt det nu, och inte då.

Sedan så bör ju ÅF bara ta tillbaka produkten utan gnabb. Det finns en affärsmanna heder i detta och det bör rimligen vara att man skickar rätt varor och tar betalt för rätt varor. Annars kan man börja rikta sitt kundfokus mot dementa och sälja till vrakmarginaler med lagen som stöd. Så det fungerar ju inte direkt...

Öppna upp paketet nästa gång, så viktigt är inte ditt liv att du är så självupptagen för att låta bli det

Edit: Läste lite andra kommentarer. Ovan tillämpas bara på att fel vara levererats.
Det hintas dock om att produkt A (dyrare) levereras i produkt A låda, men kunden har mottagit produkt B, i produkt A låda.

Den biten är förskräcklig att bevisa. Om så är fallet, lycka till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IMPANI:

Kan du lägga upp bilder? För det är ju så att det verkar som ni öppnat den BLÅa kartongen processorer kommer i. Men ni har INTE öppnat den bruna kartongen där fläkt/cpu sitteri.

Har ni öppnat den blåa kartongen så har ni brutit förpackningen. Du har en stor vit etikett som täcker ena sidan där det står produktnamn, beteckning, s/n etc. Andra sidan har du en genomskinlig tejp där det står "intel factory sealed".

Direkt du bryter detta så är ju förpackningen öppnad, oavsett om ni öppnat den bruna kartongen eller ej. Blåa kartongen som är det primära.

Spelar ingen roll om du bryter förpackningen. Han måste ju öppna för att se om det är rätt eller fel produkt. Såvida det inte står på paketet, och även då spelar det ingen roll. Dock snackas det inte om retur ånger, snarare retur för att få rätt produkt.

Permalänk
Medlem

Tittar man på lagen så är det ganska klart att man har rätt att få rätt vara. Det finns inte heller lagstiftning som säger att man måste öppna tex inom två veckor.

Bäst är ju dock att du tar det via kosumentrådgivarna och inte på ett forum.
Du ska inte heller betala returfrakt för vi kunder ska få vara reklamerad utan kostnader.

Var ev. plombering hel när du öppnade? Tänkte så ingen som har haft tillgång till CPUn kan ha bytt ut den och hoppats att ingen märker något.
Normalt när jag säljer på Tradera så öppnar jag aldrig en vara om den ska säljas, det ger ju ett stort mervärde att sälja oöppnade förpackningar. Därför tänkte jag om ngn i gruppen byter ut den och sedan "råkar öppna" den för att ni ska kunna reklamera.

Det vore ju intressant att veta om dessa kretsar ens delar samma tillverkningslokal, annars är det ju väldigt konstigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@fux1214: Att man får felleveranser förekommer.

Men fel skall reklameras inom skälig tid, vi pratar väl 2-3 veckor på sin höjd. Vissa företag kräver att man reklamerar felleveranser inom 3 dagar.

Att komma ett halvår senare gör att det är utom rimlig tid.
Jag skulle ju kunna köpa ett 1080 Ti från ÅF och få ett 1080 Ti. Sedan när jag har ont om cash ett halv år senare så går jag och köper ett GTX 1050 i annan butik och kontaktar ursprunglig ÅF och hävdar "jag har inte öppnat kartongen men ser att det är fel produkt nu".

Det är helt orimligt att det skulle fungera.

Rimlig tid enligt Konsumentverket är 3 månader från det att man upptäckte felet. Reklamerar man inom 6 månader från köp ska säljaren bevisa att du har fel, vilket är näst intill omöjligt i detta fallet. Reklamerar man senare än 6 månader kan det nog vara värre eftersom du som kund måste kunna "bevisa" att felet är ursprungligt, och det är ju fullständigt omöjligt om man inte registrerat serienr, filmar när man packar upp osv. Normalt är inte bevisbördan på kunden så särskilt stor, men när man tvistar om ifall man fått rätt produkt är det ju betydligt svårare.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av giplet:

Rimlig tid enligt Konsumentverket är 3 månader från det att man upptäckte felet. Reklamerar man inom 6 månader från köp ska säljaren bevisa att du har fel, vilket är näst intill omöjligt i detta fallet. Reklamerar man senare än 6 månader kan det nog vara värre eftersom du som kund måste kunna "bevisa" att felet är ursprungligt, och det är ju fullständigt omöjligt om man inte registrerat serienr, filmar när man packar upp osv. Normalt är inte bevisbördan på kunden så särskilt stor, men när man tvistar om ifall man fått rätt produkt är det ju betydligt svårare.

Vad du svamlar. Han upptäckte ju inte det för 6 månader sedan. Köpet ägde rum då. Han upptäckte felet ganska nyligen och utöver det så hänvisar lagen till den paragrafen enbart mot fel på aktuell vara och inte att det är fel vara helt och hållet. Det ör vårdslöst att lagra produkten i 6mnd och korkat. Men du har laga stöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Vad du svamlar. Han upptäckte ju inte det för 6 månader sedan. Köpet ägde rum då. Han upptäckte felet ganska nyligen och utöver det så hänvisar lagen till den paragrafen enbart mot fel på aktuell vara och inte att det är fel vara helt och hållet. Det ör vårdslöst att lagra produkten i 6mnd och korkat. Men du har laga stöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast får jag helt fel vara är det helt klart fel på den gentemot vad jag beställt, så ser inte att det skulle vara någon skillnad

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Inaktiv

Nej det är helt enkelt fråga om att man ej fullföljt köpet och fullgjort sina åtaganden. Vad den lagen svarar för är ju en s.k defekt. Därför finns t ex klausuler gällande upptäckten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tar väl typ 5 minuter för Komplett att jämföra serienumren de skannat in på kundkontot för att se om de faktiskt skickat fel... Har de skickat fel så ersätter man mellanskillnaden eller ännu bättre tar tillbaks hela köpet. Handlar om trovärdighet och framtida affärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Tar väl typ 5 minuter för Komplett att jämföra serienumren de skannat in på kundkontot för att se om de faktiskt skickat fel... Har de skickat fel så ersätter man mellanskillnaden eller ännu bättre tar tillbaks hela köpet. Handlar om trovärdighet och framtida affärer.

Serienumret sitter väl på den 'yttre' kartongen som personen säger skall vara en i3-förpackning?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Detta är en väldigt bra fråga och som jag också undrar över.

Sålde själv ett GTX 1070 för en månad sedan här på marknaden i obruten förpackning. Skulle aldrig falla mig in att dra av plasten och öppna upp plomberingen bara för att kontrollera att det verkligen är ett GTX 1070 i lådan och inget annat.

Fortfarande inget svar från TS.
Känns som att han är mer intresserad av att gnälla än att diskutera hur han ska gå tillväga för att få sin "riktiga" CPU.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.