Philips Ambilight 65PUS7601 [problem med Ambilight, FALD-clouding, reparation/retur, osv.]

Permalänk
Avstängd

Får jag fråga, har du någon blacklight bleeding?

Jag fick rätt rejält med en 55", dock så ska den bytas ut helt eftersom företaget anser att det är DOA:
https://imgur.com/a/RLk23
Ambiligt fungerar dock bra, se sista bilden. Dock så är det ambilight 2 bara, så bara från sidorna.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zippeer:

hade nog varit på Philips angående detta ändå, Det är ju trots allt dem som anlitat verkstaden för att hantera service på deras TV aparater

Vi får se vad de säger på reparationsfirman. Blir det strul får Philips ta detta då det har varit deras fel från början.

Skrivet av evirob:

Har du garanti kvar? Philips har väl alltid 2 års garanti så vitt jag vet.

Om ja, be återförsäljaren att byta ut den åt dig. Det är inte rimligt att det ska strula så där mycket i en servicesituation.

Ja den var mindre än en månad gammal när allt gick åt helsike

Skrivet av Kaleid:

Får jag fråga, har du någon blacklight bleeding?

Jag fick rätt rejält med en 55", dock så ska den bytas ut helt eftersom företaget anser att det är DOA:
https://imgur.com/a/RLk23
Ambiligt fungerar dock bra, se sista bilden. Dock så är det ambilight 2 bara, så bara från sidorna.

Nej inget sådant alls. Min modell är en sk FALD, bakgrundsbelysning som anpassar sig i segment

Permalänk
Inaktiv

Igår när jag var arg så glömde jag att påpeka och visa att de ÄNNU en gång glömt fixa Ambilight ledsen. Bergis samma snygga tejplagning från klåparen till servicetekniker.
Video innan vi packade upp den och såg att displayn var spräckt
https://drive.google.com/file/d/1rHZ6LpsMrCnEGFQ47kySivwwQ0vQ...

Om ni tycker den sucken var något.. Då skulle ni hört vrålet när jag startade maskinen

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering.
Nu ska maskinen tydligen in på reparation igen. Har lobbat för att de byter ut maskinen helt och inväntar svar. Vilar helt klart en förbannelse på maskinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Uppdatering.
Nu ska maskinen tydligen in på reparation igen. Har lobbat för att de byter ut maskinen helt och inväntar svar. Vilar helt klart en förbannelse på maskinen

Jag hade nog försökt få byta till en 8102 som ska ersätta 7601. Det är du fan värd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Uppdatering.

Generellt säger Konsumentverket att om man lämnat in en produkt 2-3 ggr så har man rätt till en ny produkt eller pengarna tillbaka. Detta är dock ingen bestämd regel och företag har rätt att dra ut på det ytterligare. Men om den inte är fullt åtgärdad nästa gång så bör du verkligen ta i kontakt med konsumentverket oavsett. De har absolut inte hanterat detta rätt och ingen förtjänar att hamna i din sits.

Skrivet av Dreas89:

Jag hade nog försökt få byta till en 8102 som ska ersätta 7601. Det är du fan värd!

+1 @ Dreas89, dags att börja kontakta Philips och kräva en uppgradering för allt besvär.

Permalänk
Medlem

Lider med dig. Hade en Philips TV som bara slutade fungera. Reparatörerna tog 3 månader på sig innan de kom, och när de väl kom kunde de inte laga TVn.. Dröjde nästan ett halvår innan vi fick pengarna tillbaka..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cenorida:

Lider med dig. Hade en Philips TV som bara slutade fungera. Reparatörerna tog 3 månader på sig innan de kom, och när de väl kom kunde de inte laga TVn.. Dröjde nästan ett halvår innan vi fick pengarna tillbaka..

Beklagar!
Ja det blir snart 3 månader där de inte fixat problemet jag hörde av mig för från första början. Varje gång de rört maskinen har det blivit värre problem. Nu står maskinen nedpackad i väntan på svar från Philips. De ville först skicka in den igen på reparation men jag sa att de får se över möjligheten att skicka mig en 8102 istället då jag tröttnat helt på denna cirkus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Beklagar!
Ja det blir snart 3 månader där de inte fixat problemet jag hörde av mig för från första början. Varje gång de rört maskinen har det blivit värre problem. Nu står maskinen nedpackad i väntan på svar från Philips. De ville först skicka in den igen på reparation men jag sa att de får se över möjligheten att skicka mig en 8102 istället då jag tröttnat helt på denna cirkus.

Vart köpte du din TV? Jag köpte min på Black Friday för en bra peng. Dessvärre gick den sönder på våren, utan möjlighet att få en ny liknande eller bättre TV utan pengarna tillbaka var det jag fick nöja mig med. Då kostade liknande TV dubbelt så mycket..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Detta är ju helt fantastiskt horribelt skött! Hur kan man hålla på såhär? Vilken firma är det som "lagat"?

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Detta är ju helt fantastiskt horribelt skött! Hur kan man hålla på såhär? Vilken firma är det som "lagat"?

När jag hade problem så var det företaget Neisa som var ansvariga. Om de är det fortfarande vet jag inte

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanruda:

Skrivet av Cenorida:

När jag hade problem så var det företaget Neisa som var ansvariga. Om de är det fortfarande vet jag inte

Yes! Neisa var det som ställde till det rejält. Det andra bolaget vet jag inte riktigt om jag vill hänga ut. De gjorde vad de fick order om. Bring var de som skadade (tror jag) maskinen över transport.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cenorida:

Vart köpte du din TV? Jag köpte min på Black Friday för en bra peng. Dessvärre gick den sönder på våren, utan möjlighet att få en ny liknande eller bättre TV utan pengarna tillbaka var det jag fick nöja mig med. Då kostade liknande TV dubbelt så mycket..

17K på Webhallen. Jag ångrar att jag inte bara lämnade tillbaka den till dom. Läxan lärd! Men som sagt nu finns det en identisk maskin (8102) som de kan ersätta med.

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering: De har skickat vidare frågan men det vart fördröjt då de behövde komplettera med information. Väntat nu sen den 25e på ett svar som borde vara väldigt enkelt.

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering: Har äntligen fått kontakt med en på Philips som gjort mitt fall till sitt och tänker inte släppa det förns det är klart. Han håller med att detta ärende har tagit på tok för lång tid (170914~) och att jag borde få en ny maskin eller pengarna tillbaka. Reparera en maskin som tagit en sådan smäll att skärmen spruckit i kartonen har med all sanorlikhet fler skador... Dvs inget man skickar på reparation.

För första gången sen detta ärende börjat så känner jag mig rätt trygg.

Permalänk
Medlem

Fortsätt hålla oss uppdaterade! Följer detta med spänning!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Inaktiv

Ännu en uppdatering. Var i kontakt med Philips kundtjänst idag. Målet har varit i eskalerat läge ett tag nu och de förstår inte själva varför detta ärende tar sådan tid. Bromskloss till chef? De har full sympati för mitt fall och tycker det är helt bisarrt. Tydligen en snackis vid fikabordet

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering: Ja nu har ärendet tydligen studsat runt då ingen chef vill ta ansvar. Gör mitt sista samtal nu på Onsdag för att sen kontakta ARN.
God Jul på er!

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering: De vill byta ut maskinen helt nu. Fast de erbjöd 7101 och 7502, vilka är enligt andra forum sämre maskiner på alla sätt och vis. Jag propagerade för att få en 8102 istället då 7601 och 8102 är i princip identiska maskiner. De har lagt fram förslaget till ansvarige för att återkomma.

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering: Philips gick med på med att ersätta med en 8102, så den är beställd :D. Nu får vi se hur lång tid det tar tills den kommer hem. Har vi några gissningar? Jag gissar på 4 slöa veckor

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering: Idag hade jag tagit ledigt för att få ta emot en ny TV och lämna ifrån mig en gammal TV.. Men icke! Fick ett samtal från en virrig människa från Bring om att de inte kan leverera den nya TVn då de inte kan hitta lådan till den gamla TVn, tydligen "special". När jag förklarar att den är nedpackad och klar i min hall så vart det ännu mer komplicerat att förklara med speciallådor etc.
Jag blir för en gångs skull förbannad och ringer vidare till kundtjänst och där får jag veta att de har tappat bort TVn. Det var de tvugna att berätta när jag sa att jag nu lånar en skåpbil för att åka till rangering och göra jobbet åt dom.
Golfklapp till Bring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Uppdatering: Idag hade jag tagit ledigt för att få ta emot en ny TV och lämna ifrån mig en gammal TV.. Men icke! Fick ett samtal från en virrig människa från Bring om att de inte kan leverera den nya TVn då de inte kan hitta lådan till den gamla TVn, tydligen "special". När jag förklarar att den är nedpackad och klar i min hall så vart det ännu mer komplicerat att förklara med speciallådor etc.
Jag blir för en gångs skull förbannad och ringer vidare till kundtjänst och där får jag veta att de har tappat bort TVn.
Golfklapp till Bring

Galet att det ska vara så mycket strul, men förhoppningsvis är lösningen nära

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Inaktiv

@Maxizor: Jag har inga större förhoppningar. Hade du talat med den förvirrade personen så skulle du nog också acceptera att den maskinen nu står på McDonalds i Finland.

Permalänk
Inaktiv

Bara 4 timmar sena men tillslut så var maskinen funnen och levererad.
Jag kommer ha svårt för att köpa något mer från Philips efter denna pärs. Kommer även aldrig mer koppla in tekniker utan kommer byta ut eller lämna tillbaka till inköpsstället vid fel.

65PUS8102 och lite spel.. Väntat bara 5 månader för detta

Permalänk
Medlem

Otroligt illa skött, men skönt att det tillslut ordnade upp sig.
Det hela gör ju att man kommer tänka sig för två gånger när det är dags att byta TV.

typo
Visa signatur

| Ryzen 7 5700X3D | Corsair Titan 280 | 3070 Aorus | Hyte Y60 | 64gb 3200 | Samsung G8 OLED |

Permalänk
Medlem

@anon246659: jag som funderade på att byta ut min qled 55" (UE55JS8005TXXE) mot en Philips 65".

Tveksam nu.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Inaktiv

@SAnDis: Philips verkar ha bristande kvalitetskoll på sina produkter. Ännu värre, dålig support!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Bara 4 timmar sena men tillslut så var maskinen funnen och levererad.
Jag kommer ha svårt för att köpa något mer från Philips efter denna pärs. Kommer även aldrig mer koppla in tekniker utan kommer byta ut eller lämna tillbaka till inköpsstället vid fel.

65PUS8102 och lite spel.. Väntat bara 5 månader för detta
https://i.imgur.com/NRv4c0W.jpg

Skrivet av anon246659:

@SAnDis: Philips verkar ha bristande kvalitetskoll på sina produkter. Ännu värre, dålig support!

Men helt fantastiskt fint blir det när det funkar, vackert!

Permalänk
Medlem

@anon246659: Är du säker på att det inte är väggen som reflekterar grönt då? Ljus mot vägg i annan färg kan ge sånna toner som du pratar om :P.. ingen vit vägg du kan testa mot innan du RMA:ar?

Permalänk
Inaktiv

@Harddrive: Jag var rätt säker. Läs resten av tråden