Bredband2 olika pris för samma sak

Permalänk
Medlem

Bredband2 olika pris för samma sak

Hej.

Mycket länge sedan jag skrev något här på forumet, men.

Vill bara varna alla som har Bredband2.
Kontrollera era räkningar mot vad det står för pris på deras hemsida.

Jag har råkat ut för att de har smyghöjt mitt abonnemang medans de annonserar ett annat pris om jag skulle teckna ett nytt exakt likadant abonnemang.

Mailade dem och påpekade detta, fick till svar att om jag förlänger mitt nuvarande avtal med 0 månaders bindningstid så får jag det billigare priset nästa månad. Alltså jag byter inte till ett billigare.
Jag tycker detta är riktigt fult gjort. Dock är det säkert helt lagligt för dem att göra på detta viset.

Jag kommer i alla fall att byta leverantör så fort det bara går i och med att de är så snåla och inte vill kompensera en enda krona för att jag har betalt ett högre pris i flera månader.

Permalänk
Medlem

Helt säker på att jag läst exakt detta inlägget tidigare.
Det är väl inte helt ovanligt att nya abonnemangsformer dyker upp med nya prispunkter. Det är inte självklart att alla abonnemang automatiskt skall skrivas över till de nya, det finns förmodligen villkor som skiljer, som t.ex bindningstid, uppsägningstid etc. Det blir nog svårt att hitta en ISP som hanterar det hela på annat sätt...

Permalänk
Medlem

Inget unikt för Bredband2, detsamma gör väl alla operatörer till och från. Skulle säga att det är medvetet, om kund hör av sig så justerar de ned priset men de räknar kallt med att man inte har koll (vilket man oftast inte har). Samma sak skedde för mig och BBB där jag fick betala om det var 79:- mer per månad för mitt abb (efter rabatterade 6-månaderspriset löpt ut).

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fast det låter ju inte alls konstigt. De har ett nytt pris för de som tecknar ett abonnemang med bindningstid. Gå in på valfri operatör/tv-leverantör så kan jag garantera dig att de har någon slags kampanj för nya kunder (3 månader gratis, etc.). Vad de alla har gemensamt är att det är en bindningstid, något som du saknar. Varför ska du ha samma pris som de som binder upp sig på 12 månader?

Permalänk
Medlem

Inte helt med på vad du menar men det är väl inget konstigt att de ändrar/justerar priser och erbjudanden? Så länge de inte, utan att informera om en höjning, tar mer betalt av dig än vad ni kom överens om, så finns där väl inga konstigheter?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Leverantörer brukar ha "de första X-månaderna för ett billigare pris för nya abonnenter" men är det ett ordinarie pris som blivit billigare "för alla" så borde väl du med få det kan man tycka:/

Permalänk
Medlem

Detta har jag vart med om många gånger med diverse bolag. Det gäller att gå in å titta ibland så man inte betalar för mycket. Har säkert kontaktat företag 5-6 gånger och berättat för de att jag betalar mer än vad som står på hemsidan. Då fixar dom direkt och du får det nya priset på nästa faktura.

Är det tvärtom däremot (att de höjer priset), då minsann är de måna att berätta för sina kunder att de gör detta, men om det är åt andra hållet så måste vi hålla koll på det själva.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Några läste nog inte vad jag skrev.

De har INTE ändrat abonnemang. Det är exakt samma med olika pris.
Det är inte ett erbjudande. Jag har jämfört ordinarie pris inte kampanjpris.
Supporten svarade att det är samma.

Bindningstiden är 0 månader. Så det har inget med det att göra.

Alltså, en sammanfattning:

1. De har bara höjt priset för befintliga kunder. Inte nya kunder.
2. Det är exakt samma abonnemang
3. Det är inte något kampanj pris eller erbjudande
4. Det är ingen bindningstid för varken nya eller gamla kunder
5. De har inte sänkt priset för nya kunder vad jag kan se

Hade det varit någon som helst skillnad förutom priset hade jag inte reagerat utan kanske valt att byta produkt.

Jag betalar just nu 23% högre pris per månad jämfört med nya kunder med exakt samma produkt.

Permalänk
Medlem

Fan vilket sammanträffande, jag tittade igår att jag betalar 275kr i månaden för 100/10 medans det står 239kr på deras hemsida. Skickade ett arg mail till dem och fick svar idag att from nästa månad så ska jag betala 239kr. Riktig fult gjort av bredband2 och jag funderar på att byta leverantör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Fan vilket sammanträffande, jag tittade igår att jag betalar 275kr i månaden för 100/10 medans det står 239kr på deras hemsida. Skickade ett arg mail till dem och fick svar idag att from nästa månad så ska jag betala 239kr. Riktig fult gjort av bredband2 och jag funderar på att byta leverantör.

Det är så med alla operatörer. Man ska undersöka sina utgifter lite då och då :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av luno:

Hej.

Mycket länge sedan jag skrev något här på forumet, men.

Vill bara varna alla som har Bredband2.
Kontrollera era räkningar mot vad det står för pris på deras hemsida.

Jag har råkat ut för att de har smyghöjt mitt abonnemang medans de annonserar ett annat pris om jag skulle teckna ett nytt exakt likadant abonnemang.

Mailade dem och påpekade detta, fick till svar att om jag förlänger mitt nuvarande avtal med 0 månaders bindningstid så får jag det billigare priset nästa månad. Alltså jag byter inte till ett billigare.
Jag tycker detta är riktigt fult gjort. Dock är det säkert helt lagligt för dem att göra på detta viset.

Jag kommer i alla fall att byta leverantör så fort det bara går i och med att de är så snåla och inte vill kompensera en enda krona för att jag har betalt ett högre pris i flera månader.

Jag var med om samma sak, dock fick jag kompensation och behövde endast betala hälften av priset i ett halvår, samt uppgraderad tjänst, känner även andra som fått liknande erbjudande. Bästa är att ringa dom!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta till BB2 igen. Mest för dom har halva priset i 7 månader
Sparar ju 1100 gentemot Bahnhof man har nu under denna perioden. Sen kan man byta tillbaka om man önskar det.

Tycker det är samma "skit" då det går inom samma nät ändå om man har stadsnät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag betalar 294kr för 100/10 och det står 239kr på hemsidan.

Skrivet av Trackmaster:

Det är så med alla operatörer. Man ska undersöka sina utgifter lite då och då :).

Bara för att det "är så med alla" betyder ju inte att det är rätt.
Jag tycker att det är fruktansvärt fult gjort. Har aldrig varit med om något liknande förut.
Jag har väl bara haft seriösa leverantörer av olika tjänster innan.

Annars brukar de flesta man har diverse abonnemang hos ringa och erbjuda olika rabatter och saker för att man har varit kund länge. I alla fall de jag är kund hos.
Inte som Bredband2 bara svara, "Du kan få det billigare nästa räkning".
De flesta vill väl ändå ha kvar sina kunder?
Jag skrev tillbaka att de kan förvänta sig en uppsägning av mitt abonnemang inom ett par dagar.

Kan också vara bra att påminna folk om det lite då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag råkade ut för samma sak, byte leverantör på stuts efter det.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Funderar på att byta till BB2 igen. Mest för dom har halva priset i 7 månader
Sparar ju 1100 gentemot Bahnhof man har nu under denna perioden. Sen kan man byta tillbaka om man önskar det.

Tycker det är samma "skit" då det går inom samma nät ändå om man har stadsnät.

Undras om det funkar att byta varje år så man får de olika rabatterna igen?
Tror inte det, de kommer säkert säga att det gäller bara nya kunder inte återkommande

Provar nog:
Bredbandsson - Startpris: 0 kr/mån - Bindningstid: 0 månader - Uppsägningstid: 1 månad
Kampanj: Halva priser i 3 månader utan bindningstid!
218 kr/mån
första 3 månaderna: 109 kr/mån

Om man ändå måste byta leverantör titt som tätt för att slippa deras smyghöjningar så är det ju skitsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luno:

Tror inte det, de kommer säkert säga att det gäller bara nya kunder inte återkommande

Provar nog:
Bredbandsson - Startpris: 0 kr/mån - Bindningstid: 0 månader - Uppsägningstid: 1 månad
218 kr/mån

Om man ändå måste byta leverantör titt som tätt för att slippa deras smyghöjningar så är det ju skitsamma.

Oftast så, ja.

På viasat där jag jobbade förut så var det många som hade satt i system att ringa in och vela om att säga upp, bli skickad till RET och sedan får dom massa lull lull slängt på sig, gratis månader, halva priset i ett år, ja vad det nu finns att välja på för rabatter (och det finns MÅNGA rabatter, man kan trolla fram nästan vad som beroende på hur snälla den du pratar med är). Så det var många kunder som bara betalade kanske 6 av 12 månader per år, och de 6 månader dom betala kanske dom hade 3 månader halva pris för den del också.

Jag det finns massor man kan göra.

Sedan angående pris beror det lite på, nu kommer jag inte ihåg allt men jag har för mig att om ditt abonnemang, eller snarare avtal löper ut, så förnyas det automatiskt till vilket pris det nu än är, t.ex. har dom höjt priset från 239 till 289, så blir det automatiskt det högre priset då avtalet löpt ut och det förnyas till ett löpande abonnemang och då får man höja priset. Då det är 0 månader bindningstid antar jag det räknas som löpande och i så fall får dom höja. Men som sagt, jag kan komma ihåg fel, var ett tag sedan och jag var värdelös på jobbet.

Sedan är det upp till företaget om dom är snälla nog att meddelade om sådant i förväg eller ej.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av luno:

Provar nog:
218 kr/mån

Ja du Var typ 1 år sedan jag hade BB2 senast, så fick mail om "vi saknar dig blabla 7 månader halva priset".
Ser dom har 6 som standard me så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luno:

1. De har bara höjt priset för befintliga kunder. Inte nya kunder.

Det är inte så att de har sänkt priset på tjänsten efter det att du tecknade dig? Om de hade höjt priset så borde du blivit informerad om detta.

Permalänk
Medlem

fast det är väl inte så att du betalar MER än när du tecknade abonnemanget? Det är väl bara NYA kunder som betalar MINDRE än dig? om jag förstått det rätt.

Det är helt normalt, och kallas för konkurrens. För att locka kunder till sig själva istället för att de går konkurrenten så sänker de priset med några tior. Självklart sänker de inte priset för befintliga kunder automatiskt - de har ju ingått avtal redan, och att sänka priset automatiskt är som att skjuta sig själv i foten, ge bort pengar.

Allt detta handlar om är konkurrens. Använd makten du som konsument har och gå till en annan aktör om du inte är nöjd.

Om jag tolkat dina inlägg fel, och du faktiskt betalar MER än vad du gjorde i början UTAN att det var var ett erbjudande där villkoren var så, ska du så klart få tillbaka det de dragit extra. Men inte om det bara är så att de sänkt priset för framtida kunder. De kan både förbättra och försämra villkor för framtida kunder utan att ditt avtal ändras med samma

Permalänk
Medlem

Dags att sänka kostnaden tydligen.
De gör så lite då och då tyvärr.
De andra är inte bättre tyvärr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak i höstas. Tyvärr så hade vi kvartalsdebitering så vi var tvungna till att vänta till nästa räkning.
Givetvis så kunde de inte ändra på befintlig räkning heller... (har självklart bytt månadsdebitering nu).

Permalänk
Medlem

Ja det är lite tråkigt, många bolag kör liknande grejer för mobilabonemang osv.

Har ni Comhem så kan jag tipsa om att ringa till dem och säga att ni vill säga upp abonnemanget. Ofta sänker de genast månadskostnaden och kastar routrar på dig och grejer om du inte säger upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Oftast så, ja.

På viasat där jag jobbade förut så var det många som hade satt i system att ringa in och vela om att säga upp, bli skickad till RET och sedan får dom massa lull lull slängt på sig, gratis månader, halva priset i ett år, ja vad det nu finns att välja på för rabatter (och det finns MÅNGA rabatter, man kan trolla fram nästan vad som beroende på hur snälla den du pratar med är). Så det var många kunder som bara betalade kanske 6 av 12 månader per år, och de 6 månader dom betala kanske dom hade 3 månader halva pris för den del också.

Jag det finns massor man kan göra.

Sedan angående pris beror det lite på, nu kommer jag inte ihåg allt men jag har för mig att om ditt abonnemang, eller snarare avtal löper ut, så förnyas det automatiskt till vilket pris det nu än är, t.ex. har dom höjt priset från 239 till 289, så blir det automatiskt det högre priset då avtalet löpt ut och det förnyas till ett löpande abonnemang och då får man höja priset. Då det är 0 månader bindningstid antar jag det räknas som löpande och i så fall får dom höja. Men som sagt, jag kan komma ihåg fel, var ett tag sedan och jag var värdelös på jobbet.

Sedan är det upp till företaget om dom är snälla nog att meddelade om sådant i förväg eller ej.

Både mitt och nya abonnemang har 0 månaders bindningstid, så jag ser inte skillnaden.

Skrivet av joakim99:

Det är inte så att de har sänkt priset på tjänsten efter det att du tecknade dig? Om de hade höjt priset så borde du blivit informerad om detta.

Nej, de har samma nyteckningspris som jag hade innan de höjde mitt i juli förra året.
De informerade om höjningen på samma räkning som höjningen kom.

Skrivet av Cirap:

fast det är väl inte så att du betalar MER än när du tecknade abonnemanget? Det är väl bara NYA kunder som betalar MINDRE än dig? om jag förstått det rätt.

Det är helt normalt, och kallas för konkurrens. För att locka kunder till sig själva istället för att de går konkurrenten så sänker de priset med några tior. Självklart sänker de inte priset för befintliga kunder automatiskt - de har ju ingått avtal redan, och att sänka priset automatiskt är som att skjuta sig själv i foten, ge bort pengar.

Allt detta handlar om är konkurrens. Använd makten du som konsument har och gå till en annan aktör om du inte är nöjd.

Om jag tolkat dina inlägg fel, och du faktiskt betalar MER än vad du gjorde i början UTAN att det var var ett erbjudande där villkoren var så, ska du så klart få tillbaka det de dragit extra. Men inte om det bara är så att de sänkt priset för framtida kunder. De kan både förbättra och försämra villkor för framtida kunder utan att ditt avtal ändras med samma

Jag betalar mer nu än när jag tecknade det.
Förstår konkurrens. Men de har inte sänkt priset. Utan höjt för alla som har samma produkt sedan tidigare.
Jag har inte försökt påstå att de gjort något olagligt. Bara att det är fult gjort.
Jag hade förstått om de höjde just 100/10 för alla, inte bara för vissa. Speciellt inte trogna kunder som har varit kunder i flera år.
Jag försökte få dem att kompensera mig på något sätt, men det ville de inte.

Hela poängen var att påminna folk om att kolla så de inte betalar mer för sitt abonnemang än det egentligen kostar.

Permalänk
Medlem

Sjukt oseriös verksamhet

Jag såg denna tråd och mailade bredband2´s kundtjänst och påpekade att jag betalar mer för min 100/100 tjänst än ordinarie pris som anges på hemsidan. De svarade med att de förnyar mitt "avtal" och sänker min kostnad. Jag har inget avtal med dom, jag har ett abonemang med 1 månads uppsägningstid och jag förväntar mig att deras ordinarie pris uppdateras för mig, så jag krävde att de extra pengarna jag betalat i X antal månaders tid ska krediteras på nästa faktura.

Detta vägrade de dock så sa upp mitt abonnemang insta, sjukt oseriös verksamhet att hålla på så här, finns inte en chans att man kan hålla på och kolla priserna titt som tätt för att se vad man egentligen ska betala. Gör alla operatörer så här? Vill välja någon som har en mer seriös affärsmodell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Jag såg denna tråd och mailade bredband2´s kundtjänst och påpekade att jag betalar mer för min 100/100 tjänst än ordinarie pris som anges på hemsidan. De svarade med att de förnyar mitt "avtal" och sänker min kostnad. Jag har inget avtal med dom, jag har ett abonemang med 1 månads uppsägningstid och jag förväntar mig att deras ordinarie pris uppdateras för mig, så jag krävde att de extra pengarna jag betalat i X antal månaders tid ska krediteras på nästa faktura.

Detta vägrade de dock så sa upp mitt abonnemang insta, sjukt oseriös verksamhet att hålla på så här, finns inte en chans att man kan hålla på och kolla priserna titt som tätt för att se vad man egentligen ska betala. Gör alla operatörer så här? Vill välja någon som har en mer seriös affärsmodell.

Du säger att du inte har ett avtal med Bredband2, men att du har ett abonnemang? Alltid när du tecknar ett abonnemang så skriver du på/accepterar ett avtal. Detta avtal innehåller villkoren för din beställda tjänst, till exempel pris, bindningstid, uppsägningstid, hastighet, etc. etc. Så länge ditt avtal inte säger att du automatiskt kommer att justeras ner vid prissänkningar så har Bredband2 inte brutit mot avtalet. Jag tror det är ganska ovanligt att säljare av abonnemang automatiskt sänker priserna för kunder som redan har ett tecknat avtal.

Till exempel så slopade Tele2 bindningstiderna på sina abonnemang för några år sedan, jag är ganska säker på att de inte tog bort bindningstiden för de som redan tecknat ett abonnemang med bindningstid. Jag kan då säga att jag aldrig varit med om en prissänkning på för ett abonnemang, utan att jag varit i kontakt med leverantören.

Men jag önskar dig all lycka i att hitta den operatören som gör det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Du säger att du inte har ett avtal med Bredband2, men att du har ett abonnemang? Alltid när du tecknar ett abonnemang så skriver du på/accepterar ett avtal. Detta avtal innehåller villkoren för din beställda tjänst, till exempel pris, bindningstid, uppsägningstid, hastighet, etc. etc. Så länge ditt avtal inte säger att du automatiskt kommer att justeras ner vid prissänkningar så har Bredband2 inte brutit mot avtalet. Jag tror det är ganska ovanligt att säljare av abonnemang automatiskt sänker priserna för kunder som redan har ett tecknat avtal.

Till exempel så slopade Tele2 bindningstiderna på sina abonnemang för några år sedan, jag är ganska säker på att de inte tog bort bindningstiden för de som redan tecknat ett abonnemang med bindningstid. Jag kan då säga att jag aldrig varit med om en prissänkning på för ett abonnemang, utan att jag varit i kontakt med leverantören.

Jag förstår din poäng och att abonnemang som löper tills vidare utan bindningstid blir ett problem. Helt omöjligt för mig som konsument att bevaka priset konstant och att leverantören inte informerar om prisändringar tycker jag är dåligt och oseriöst. När man väl upptäcker att man betalar för mycket så är det bra kundservice att faktiskt ändra detta i efterhand som goodwill istället för att få sura kunder. Kommer i fortsättningen använda mig av en operatör som har någon sådär servicekänsla även om det är svårt att hitta i denna bransch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Exakt och att sedan ha mage att kräva att få pengar för att man betalat och fått det abonnemang man själv har valt. Ett alltför vanligt synsätt i dagens samhälle där man inte har något eget ansvar utan lägger över det på andra.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Jag blev också lite irriterad första gången jag upptäckte att priset på mitt bredbandsabonnemang hade sänkts. Idag tycker jag dock det snarare vore konstigt att de skulle meddela detta på samma sätt som de gör med prishöjningar, det är inte deras jobb att minimera dina utgifter. Om de kan tjäna pengar på en kund som antingen inte bryr sig om att hålla koll på marknaden, eller är naiv och tror att ett företag inte kommer sälja till överpriser om de kan det, kommer de givetvis göra det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

För några år sedan så jobbade jag som säljare för bredband (telefonförsäljare ) och det var skrämmande hur många som satt på gamla överprisade, obundna avtal, framförallt från Telia. Folk som betalde tex 450 kr/mån för 8mbit adsl, när de genom ett telefonsamtal till Telia eller vilken operatör som helst hade kunnat och bara byta till 30mbit för 250 kr/mån.

Hade Telia eller andra andra operatörer sänkt priser per automatik så hade det blivit en ekonomisk katastrof för företagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Om jag inte har missuppfattat tillgänglig information i denna tråd så, nej det är INTE samma med alla operatörer.

Det är första gången jag ser en operatör utan föregående information ändra villkoren under ingången avtalsperiod - och dessutom inte vilja kreditera sina kunder den felaktigt påförda prishöjningen.

Jag har några gånger missat information från Telia om kostnader för deras tjänster som blivit påförda mig. Jag ringer snällt och förklarar att jag inte använder eller behöver dessa tjänster fullt medveten om att ansvaret ligger på mig - ändå har jag blivit retroaktivt krediterad. Det är så seriösa företag som vill ha en bra relation med sina kunder ska agerar tycker jag.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net