Permalänk
Medlem
Skrivet av leolulz:

Jag hoppas det är ok att fråga angående detta här annars försöker jag någon annanstanns.

Jag har lite problem att få en av mina Corsair LL fläktar att fungera ordentligt. Den snurrar men belysningen i den fungerar inte.

Den sitter i port 6 på min Lightning Node PRO, då är belysningen av. Byter jag plats på fläkt nummer 5 och 6 i Lightning hubben så lyser både fläkt 5 och 6...
Har även provat med en annan Lightning Node PRO. Har även installerat om Corsair Link 4 programvaran och kör senaste firmware på båda hubbarna.

Kortfattat:
Bakre fläkten lyser inte när den är kopplad i port 6
Bakre fläkten lyser om jag kopplar den till port 5, den övre fläkten (som tidigare satt i port 5) lyser om jag kopplar den i port 6.

Såhär ser det ut i Corsair Link 4
https://i.imgur.com/wVsrJl4.png
Men i verkligenheten lyser alla fläktar förutom fläkt 6.

Har någon något tips angående detta udda fel?

Nu får vi reda ut detta, Lightning Node PRO har endast 2st utgångar till belysningen, tror du menar att det RGB Lightning Hub som har 6st utgångar. Använder du dig av en Lightning Node PRO som du kopplat hubben till?
Har läst en del på Corsairs forum om fler som har lite problem med detta. Ska leta lite om jag hittar någon lösning.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Nu får vi reda ut detta, Lightning Node PRO har endast 2st utgångar till belysningen, tror du menar att det RGB Lightning Hub som har 6st utgångar. Använder du dig av en Lightning Node PRO som du kopplat hubben till?
Har läst en del på Corsairs forum om fler som har lite problem med detta. Ska leta lite om jag hittar någon lösning.

Hehe jo du har helt rätt RGB Lightning Hubben är kopplad till en Lightning Node PRO

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Medlem
Skrivet av leolulz:

Hehe jo du har helt rätt RGB Lightning Hubben är kopplad till en Lightning Node PRO

Funderar på om du skulle ha otur och en av fläktarna är kass, de skall kopplas i serie för att fungera och skulle en fläkt ha något fel lyser inte den efter. Vad händer om du kopplar den aktuella fläkten på plats 1,2,3 eller 4?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Funderar på om du skulle ha otur och en av fläktarna är kass, de skall kopplas i serie för att fungera och skulle en fläkt ha något fel lyser inte den efter. Vad händer om du kopplar den aktuella fläkten på plats 1,2,3 eller 4?

Jag bytte plats på fläkt 5 och 6 (i RGB hubben), då lyser båda fläktarna, det är det märkliga
Jag skulle egentligen kunna byta plats på dem men hade hoppats på att slippa riva ner halva chassit för att plocka bort en fläkt

Det fungerade några dagar sedan började den flimra några dagar för att tillslut slocka helt.

Har letat lite själv på Corsairs forum men hittar inget liknande.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Medlem

Hittade ett mycket bra inlägg på Corsairs forum angående hur man kopplar in de olika RGB-fläktarna som Corsair tillhandahåller. Det finns just i dagsläget fyra olika sorter i 2 olika storlekar, SP, HD, LL och den nyaste ML RGB. 120mm samt 140mm, dock finns bara SP i 120mm.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=173880

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd

Finns det ett sätt att stänga av temperaturövervakningen?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Finns det ett sätt att stänga av temperaturövervakningen?

Har letat lite med det ser inte ut som det går.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krokarn:

Har letat lite med det ser inte ut som det går.

Synd, anledningen jag vill kunna stänga av är ju att spara in lite processorkraft samt slippa eventuella konflikter med övervakningsprogrammet HWiNFO64.

Då Corsair link inte kan ha sparade temperaturstatus så som HWiNFO kan, utan Corsair Link kan endast visa den aktuella temperaturen på komponenterna inte hur de var under belastning då man spelar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Ändra ljusstyrka Sabre RGB

Hej.

Har till slut köpt en ny mus valet föll på Sabre RGB. Är nöjd med musen förutom två saker. Kan inte ändra ljusstyrkan på rgb'n finns enbart av eller på. Samt om man låser datorn så går musen in i standard läge från fabrik går dessa två saker att ändra genom CUE 2?

Har försökt ändrat genom "global settings" men den tillåter enbart av eller på.

Visa signatur

Chassi Obsidian 650D , Corsair RM1000I, Processorer AMD Ryzen 7 2700X, ROG STRIX B450-F GAMING, Ram G.Skill 8GB*4 3200, Radeon RX Vega 64, Hårddisk 1 Samsung 850 EVO 256gb Hårddisk 2 Samsung 860 EVO 1TB, Tangentbord Corsair k68, Mus Corsair Sabre RGB, Bildskärm AOC2790 & S24E650

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blofeld:

@Corsair_Johan,

jag har precis installerat 2st CMR32GX4M2C3200C16 och sätter färg via Link. Men trots det ändras inte färgen på minnena?

Kan du kika i BIOS om du har "SPD Write" enabled? Ska finnas under minneskonfiguration någonstans.

Är den inte enable så prova slå på den och se om de hjälper.

Skrivet av iben301:

Hur går det med detta? snälla

Har fört det vidare men inte hört något mer om det.

Skrivet av leolulz:

Jag hoppas det är ok att fråga angående detta här annars försöker jag någon annanstanns.

Jag har lite problem att få en av mina Corsair LL fläktar att fungera ordentligt. Den snurrar men belysningen i den fungerar inte.

Den sitter i port 6 på min Lightning Node PRO, då är belysningen av. Byter jag plats på fläkt nummer 5 och 6 i Lightning hubben så lyser både fläkt 5 och 6...
Har även provat med en annan Lightning Node PRO. Har även installerat om Corsair Link 4 programvaran och kör senaste firmware på båda hubbarna.

Kortfattat:
Bakre fläkten lyser inte när den är kopplad i port 6
Bakre fläkten lyser om jag kopplar den till port 5, den övre fläkten (som tidigare satt i port 5) lyser om jag kopplar den i port 6.

Såhär ser det ut i Corsair Link 4
https://i.imgur.com/wVsrJl4.png
Men i verkligenheten lyser alla fläktar förutom fläkt 6.

Har någon något tips angående detta udda fel?

Så båda fläktar fungerar om du bara byter plats på kablarna?

Skrivet av VadSaDu:

Finns det ett sätt att stänga av temperaturövervakningen?

Nej det gör det inte.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Ny version ute nu!

Changelog v4.9.5.25

Changelog:
No new features.

Bug Fixes:

  • LINK no longer shows an extra AMD GPU.

  • Updating Lighting Node PRO when daisy-chained to Commander PRO on AMD X399 no longer results in failure.

  • Changing profiles now changes DRAM lighting mode.

  • LINK stability issues on systems with AMD hardware have been mitigated.

Known Issues:

  • Some users are reporting disconnection issues with H115i PRO and H150i PRO coolers. (Fix scheduled for next release.)

  • X370 and X399-based systems may still have stability issues. (Fix ongoing.)

  • CPU core numbering may not report correctly for some users. (Fix ongoing.)

  • Extra fans may appear under motherboard info after LINK is left running over an extended period of time. (Fix ongoing.)

  • Mechanical hard disks may not enter sleep state. (Workaround scheduled for next release.)

  • LL RGB fans will require the Corsair LINK software to function. This is a limitation of the Lighting Node PRO and Commander PRO hardware.

  • CPUs with more than 16 cores will not report all cores. This is a limitation of Corsair LINK being a 32-bit application.

Dold text
Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Corsairgeek:

@Corsair Johan:
Jag undrar om man kan ha en annan mus som inte är scimitar som Glaive eller Harpoon i samma cue som k95 rgb och mm800 polaris

Ja du kan använde Glaive eller Harpoon i CUE.

Skrivet av HappyPie:

@Corsair Johan: Kan vi få noise reduction funktion till mikrofonen i CUE, för headsets?
Creative har även en "crystalizer" funktion som tar bort loudness/compression vilket gör ljudet tydligare.

Kan föra de vidare att de finns önskan om det.

Skrivet av MattiasZ_7:

Hej.

Har till slut köpt en ny mus valet föll på Sabre RGB. Är nöjd med musen förutom två saker. Kan inte ändra ljusstyrkan på rgb'n finns enbart av eller på. Samt om man låser datorn så går musen in i standard läge från fabrik går dessa två saker att ändra genom CUE 2?

Har försökt ändrat genom "global settings" men den tillåter enbart av eller på.

Du kan ändra opacity under lighting effects.

Att den går in i standardläge när datorn låses går inte att ändra nej.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Ny version ute, se till att uppdatera!

Patch notes: CUE v2.23.40

  • Resolved an issue with lighting wave on hardware profiles for K95 RGB Platinum.

  • Resolved an issue with DPI Toggle not working properly with hardware profiles on DARK CORE RGB/SE.

  • Resolved an issue with K63 Wireless SE showing the wrong home page image.

  • Resolved an issue with text being displayed on Dark Core RGB/SE FW updates.

  • Resolved an issue with DPI indicator on all RGB mice.

  • Resolved an issue with OSD blocking window controls in CUE.

  • Resolved an issue with Sniper button with Dark Core RGB/SE.

  • Resolved an issue where CUE may crash due to DPI settings in the profile being invalid.

1.) For users experiencing issues with Steam and controller devices, we have been able determine the source of the issue is by Steam itself. However, it has been a long delay in getting answers from Valve (which they only finally replied recently). We are looking to develop workarounds to how they poll devices but until they can provide a fix on their side, this will be a Work in Progress.

2.) Various users have reported that some HID devices are not detected in the software after the system is resumed from Sleep/Hibernation. We have investigated this issue and found the cause to be with the Fall Creator's Update in Windows 10. We recommend you update your USB drivers directly from the manufacturer of your motherboard or wait until Microsoft releases a fix for this issue. In the meantime, we will try to investigate a workaround.

3.) For wireless devices, please ensure you unplug and replug dongle after a firmware update is completed as well as a power down and power up of the device to ensure changes are applied properly.

Dold text
Permalänk
Medlem

Får testa nya versionen.
Fått ett problem att Corsair link vissat ingen info alls. Prg startar men inget dyker upp.
Samt går inte fläktarna på min egna profil, kör på bakande performance liter det som.

Någon annan som upplevt ngt liknande?

En omstart så fubkar det igen, mene lite irriterande..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av AxxT:

Får testa nya versionen.
Fått ett problem att Corsair link vissat ingen info alls. Prg startar men inget dyker upp.
Samt går inte fläktarna på min egna profil, kör på bakande performance liter det som.

Någon annan som upplevt ngt liknande?

En omstart så fubkar det igen, mene lite irriterande..

Gör en "clean" installation som jag beskriver i första posten i denna tråd och se om de hjälper.

Permalänk
Medlem

Hej!
Kan man synka sitt Corsair tangentbord med Corsair ML120 och lighting node pro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cogitare:

Hej!
Kan man synka sitt Corsair tangentbord med Corsair ML120 och lighting node pro?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det går inte...ännu.

Corsair jobbar på en ny mjukvara som de visade upp en demoversion som de kallade "Sync it" på Computex 2017.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=168424

Vet dock inte än när de skall sjösätta mjukvaran men ryktet säger någon gång under 2018.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Gött. Får ett meddelande om update av CUE. Kör in version 2.24.35 varpå tumknapparna fungerar i ca 4-5s efter uppstart. Sen dör dom. Stänger man av CUE funkar dom kalas, men då kan man inte programmera något. Fungerade kalas i förra versionen. Vet inte vilken det var eller var man kan ladda ner den dock.

Bra jobbat corsair.

Se andra med samma problem:
https://www.google.se/search?q=corsair+m65+cue+thumb+not+work...

Permalänk
Medlem

Lite random fråga kring ett fenomen jag ser både på mitt Strafe RGB Silent och på flickvännens K65 RGB - när CUE är igång så fungerar färgsättningen på tangenterna precis som tänkt, men så fort man stänger CUE så blir "låsknappen" genast blå istället för den färg jag har valt själv. Nån som vet om det går att lösa eller om det helt enkelt är en begränsning i profilminnet i tangentbordet?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Cogitare:

Hej!
Kan man synka sitt Corsair tangentbord med Corsair ML120 och lighting node pro?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Krokarn:

Nej det går inte...ännu.

Corsair jobbar på en ny mjukvara som de visade upp en demoversion som de kallade "Sync it" på Computex 2017.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=168424

Vet dock inte än när de skall sjösätta mjukvaran men ryktet säger någon gång under 2018.

Det är på gång!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av firefreak:

Gött. Får ett meddelande om update av CUE. Kör in version 2.24.35 varpå tumknapparna fungerar i ca 4-5s efter uppstart. Sen dör dom. Stänger man av CUE funkar dom kalas, men då kan man inte programmera något. Fungerade kalas i förra versionen. Vet inte vilken det var eller var man kan ladda ner den dock.

Bra jobbat corsair.

Se andra med samma problem:
https://www.google.se/search?q=corsair+m65+cue+thumb+not+work...

Så ska de förstås inte vara. Vilken mus har du? Och version av Windows?

Skrivet av Arzei:

Lite random fråga kring ett fenomen jag ser både på mitt Strafe RGB Silent och på flickvännens K65 RGB - när CUE är igång så fungerar färgsättningen på tangenterna precis som tänkt, men så fort man stänger CUE så blir "låsknappen" genast blå istället för den färg jag har valt själv. Nån som vet om det går att lösa eller om det helt enkelt är en begränsning i profilminnet i tangentbordet?

Stänger du av CUE helt?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Så ska de förstås inte vara. Vilken mus har du? Och version av Windows?

Stänger du av CUE helt?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

M65 RGB Pro. W10 Pro.

Stänger man av CUE och startar om fungerar det ibland i 5s ibland 5 min. Sen får man starta om det igen om man vill ha tum-knappar.

Permalänk
Medlem

iCUE var ju klart trevligare än CorsairLink. Senaste uppdateringen till Clink bröt all styrning till min H150 vattenpump, funkar med iCUE iallafall

https://www.corsair.com/eu/en/icue

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Medlem
Skrivet av leolulz:

iCUE var ju klart trevligare än CorsairLink. Senaste uppdateringen till Clink bröt all styrning till min H150 vattenpump, funkar med iCUE iallafall

https://www.corsair.com/eu/en/icue

Nya iCUE blir nog bra när den blir utvecklad, just nu är den bara i "Early Access" eller Beta-version kan man kalla det.

Som det står innan man installerar är att man måsta installera den senaste versionen av Link innan då en del av funktionerna fortfarande styrs av Link. Finns självklart en hel del önskemål om detta program, mycket finns att läsa på Corsairs forum.

http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=280

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Hej! Mitt AX1200i har ”flyttats” från Corsair link till CUE men kan inte justera fläkthastigheten på nätagget. Corsair link är fortfarande installerat så kanske är det som stör?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Hej! Mitt AX1200i har ”flyttats” från Corsair link till CUE men kan inte justera fläkthastigheten på nätagget. Corsair link är fortfarande installerat så kanske är det som stör?

Skickades från m.sweclockers.com

Den nya mjukvaran iCUE, som ännu är i en Early Access eller Beta version kommer att ersätta både Link och gamla CUE, Det som var viktigt att göra innan man installerade nya iCUE var att uppdatera Link till senaste versionen för att det skall fungera.
Gjorde du det?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Den nya mjukvaran iCUE, som ännu är i en Early Access eller Beta version kommer att ersätta både Link och gamla CUE, Det som var viktigt att göra innan man installerade nya iCUE var att uppdatera Link till senaste versionen för att det skall fungera.
Gjorde du det?

Jag lyckades lösa det genom att avinstallera Corsair Link helt och hållet

Permalänk
Medlem

Hej,

har precis införskaffat mig 5st LL fläktar med LED belysning.
Fläktarna snurrar hur bra som helst men led'arna får tuppjucket då o då och blinkar helt fel färg eller svartnar för några millisekunder...
På static inställning händer det inte ofta men vid tex Rainbow Wave och liknande blir det nästan hela tiden.

Det är precis som om de inte får korrekt med ström eller?

Nån som har haft liknande?

EDIT: efter lite felsökande så hittade jag problemet. Fläkten som satt först i slingan är paj, eller iaf en del av dess led krånglar ibland. När den strulade så strulade kommande fläktar i kedjan oxå. Satte den på sista platsen i slingan och då funkar alla andra fläktar kanon. Det enda som syns i bland är hur en del på den felaktiga flimrar till.
Får väl se om jag kan få till ett byte av den felaktiga.
Verkar vara långt från den enda med detta problem om man kollar corsair forum...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av firefreak:

M65 RGB Pro. W10 Pro.

Stänger man av CUE och startar om fungerar det ibland i 5s ibland 5 min. Sen får man starta om det igen om man vill ha tum-knappar.

Är musens firmware uppdaterat? Har du provat om det är samma problem på en annan dator?

Skrivet av Pathway:

Hej! Mitt AX1200i har ”flyttats” från Corsair link till CUE men kan inte justera fläkthastigheten på nätagget. Corsair link är fortfarande installerat så kanske är det som stör?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Krokarn:

Den nya mjukvaran iCUE, som ännu är i en Early Access eller Beta version kommer att ersätta både Link och gamla CUE, Det som var viktigt att göra innan man installerade nya iCUE var att uppdatera Link till senaste versionen för att det skall fungera.
Gjorde du det?

Skrivet av Pathway:

Jag lyckades lösa det genom att avinstallera Corsair Link helt och hållet

iCUE är early access som sagt. Rekommenderar att installera senaste versionen av Corsair Link för att det ska fungera på bästa sätt.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av leolulz:

iCUE var ju klart trevligare än CorsairLink. Senaste uppdateringen till Clink bröt all styrning till min H150 vattenpump, funkar med iCUE iallafall

https://www.corsair.com/eu/en/icue

Kul att höra att du gillar det!

Skrivet av Krokarn:

Nya iCUE blir nog bra när den blir utvecklad, just nu är den bara i "Early Access" eller Beta-version kan man kalla det.

Som det står innan man installerar är att man måsta installera den senaste versionen av Link innan då en del av funktionerna fortfarande styrs av Link. Finns självklart en hel del önskemål om detta program, mycket finns att läsa på Corsairs forum.

http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=280

Exakt, länken du skickade rekommenderar jag att kika på. Finns mycket tips där.

Skrivet av d3rrty:

Hej,

har precis införskaffat mig 5st LL fläktar med LED belysning.
Fläktarna snurrar hur bra som helst men led'arna får tuppjucket då o då och blinkar helt fel färg eller svartnar för några millisekunder...
På static inställning händer det inte ofta men vid tex Rainbow Wave och liknande blir det nästan hela tiden.

Det är precis som om de inte får korrekt med ström eller?

Nån som har haft liknande?

EDIT: efter lite felsökande så hittade jag problemet. Fläkten som satt först i slingan är paj, eller iaf en del av dess led krånglar ibland. När den strulade så strulade kommande fläktar i kedjan oxå. Satte den på sista platsen i slingan och då funkar alla andra fläktar kanon. Det enda som syns i bland är hur en del på den felaktiga flimrar till.
Får väl se om jag kan få till ett byte av den felaktiga.
Verkar vara långt från den enda med detta problem om man kollar corsair forum...

Rekommenderar dig att starta en ticket på våran support-sida och beskriva ditt problem så de kan ersätta din fläkt, för så där ska det förstås inte vara.

http://support.corsair.com

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan