VPN till Netflix USA.

Permalänk

VPN till Netflix USA.

Tjenare, undrar om det funkar att köra någon premium VPN för att kunna få tag i Netflix USA då Sverige har så dåligt utbud.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tuffing123:

Tjenare, undrar om det funkar att köra någon premium VPN för att kunna få tag i Netflix USA då Sverige har så dåligt utbud.

Nej tyvärr inte om du använder någon riktig VPN tjänst då Netflix har sina sätt att se att det är VPN. Jag tror dom har koll på bland annat IP-spannen som VPN företag har köpt upp och svartlistat dessa. Lättast är kanske om du har en kompis i USA som du kan ansluta igenom, och få tillgång.

Permalänk
Medlem

Jag är inte jätte insatt i ämnet men du har ju AzireVPN och MullvadVPN som både har testperiod och servers i USA.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Köp en VPS i USA och tunnla genom själv..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Garmzon:

Köp en VPS i USA och tunnla genom själv..

Skickades från m.sweclockers.com

Har du något du kan rekommendera?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

NordVPN klarar det men inte alls bra hastigheter och så pass låg kvalite på bilden att den inte går att titta på.

Jag använder SmartDNSProxy som fungerar klockrent. De har även VPN service, inte den bästa men duglig.
Jag kommer även åt CBS, BBC etc. med SmartDNSProxy
Jag betalade $20 för ett år hos dem

Permalänk
Medlem

Jag kör med getflix och då funkar det fin fint att kolla på amerikanska netflix

https://www.getflix.com.au/

Permalänk
Medlem
Skrivet av joole:

Jag kör med getflix och då funkar det fin fint att kolla på amerikanska netflix

https://www.getflix.com.au/

Vad fick du betala där? De tillhör ju samma ägare som SmartDnsProxt som jag tipsade om ovan.
Tänkte om de är billigare än vad som står på hemsidan om man förlänger osv.
Jag betalade $20 för ett år när jag förlängde sist.

Permalänk
Medlem

Kör på NordVPN och Netflix fungerar klockrent genom den (via dator). Tyvärr så är det bara ett begränsat antal servrar man kan man använda för att komma åt Netflix via mobilen/paddan, de servrarna verkar stå på västkusten i USA så distansen är för lång för min mobil att klara QoS.

Visa signatur

Keep it simple, stupid.
AMD Ryzen 5 2600X | AMD Radeon 580X 8GB
Mint | Slackware-Current | Xubuntu 18.10 | Arch | AntiX | MacOS

Permalänk
Medlem

Vissa av dessa funkar med US Netflix fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Nej tyvärr inte om du använder någon riktig VPN tjänst då Netflix har sina sätt att se att det är VPN. Jag tror dom har koll på bland annat IP-spannen som VPN företag har köpt upp och svartlistat dessa. Lättast är kanske om du har en kompis i USA som du kan ansluta igenom, och få tillgång.

Jag köpte Asia VPN i 3 år för några dollar på blackfriday. I någon software humble bundle.
Funkar klockrent faktiskt för usa netflix

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zOlid:

Jag köpte Asia VPN i 3 år för några dollar på blackfriday. I någon software humble bundle.
Funkar klockrent faktiskt för usa netflix

Grattis :/

Jag blev själv nyfiken och började kolla runt, men verkar vara riktigt svårt om inte omöjligt att kika på det amerikanska utbudet ifrån andra länder.

Permalänk
Medlem

Jag provade att slå på anonine (använder PIA egentligen) och logga in på New york.
Netflix fungerade helt ok och serier fanns som inte finns på svenska netflix, dock är det lite snabbare utan vpn. Dock ingen svensk text, men man kan ju välja engelsk text om man vill. Kör 100 fiber

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neo1:

Jag provade att slå på anonine (använder PIA egentligen) och logga in på New york.
Netflix fungerade helt ok och serier fanns som inte finns på svenska netflix, dock är det lite snabbare utan vpn. Dock ingen svensk text, men man kan ju välja engelsk text om man vill. Kör 100 fiber

Prövade du att spela valfri titel?

Jag tror alla kommer in, men när man ska spela något så får man det där smått irriterande "Ooops" felmeddelandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Prövade du att spela valfri titel?

Jag tror alla kommer in, men när man ska spela något så får man det där smått irriterande "Ooops" felmeddelandet

Provade att spela upp the flash, det fungerade. Fick felmeddelande när jag starta filmen när jag var inloggad med PIA.

EDIT. Har provat både filmer och serier och allt funkar, men tar tid att starta filmen och hoppar man framåt får man också vänta en del.
Har ju fiber 100/100 Mbit/s och körde bredbandskollen nu och har 2,90 ner och 7,24 upp med anonine påslaget. Var därför jag bytte till PIA, men anonine autodrog från mitt konto för ett år till. Inte så nöjd.
Utan Anonine fick jag 114,26 ner och 125,06 upp.

Permalänk
Medlem

Jag provade Nordvpn, som en ovanstående skrev så var deras uppkoppling helt horribel. Kontaktade kundtjänst, fick hjälp att lägga upp en anslutning genom datorn istället för deras program på min dator. Efter att jag gjorde det fungerade netflix super. Testade dock bara i en vecka, tyckte inte det var värt då jag ansåg Netflix USA inte heller hade bra utbud. Nöjer mig med Netflix o Viaplay tills vidare. Ska dock också nämna att Nordvpn inte heller garanterar att Netflix kommer fungera hela perioden. Samt att inte alla deras servrar i USA stödjer netflix. Endast vissa men detta kan du enkelt kolla upp på deras sida. Fick ganska ok hastigheter, uppemot 50 mbit o det räcker långt för deras HD bild. Inte provat 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

[...] Ska dock också nämna att Nordvpn inte heller garanterar att Netflix kommer fungera hela perioden. [...]

@muli

Det beror på att Netflix har fått krav på sig från mediejättarna att förhindra att man kan gå runt regionslåsningarna (som man gör genom VPN:en) så det är inte enbart NordVPN som kommer tappa den funktionen. Dock är det en outtalad säljande funktion för alla VPN-leverantörer, så det kommer vara en katt-råttalek som vanligt. NordVPn och andra leverantörer har bara att vinna på att göra Netflix fungerade.

Visa signatur

Keep it simple, stupid.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen anledningen till att utbudet är olika i olika länder?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

@svalle:

Regionslåsningar. Ta till exempel Little Britain, skapad av BBC och Netflix har streamingrättitgheterna i USA. I UK har dock Amazon Prime rättigheterna. BBC klagar inte för de har fått pengar pga streamingrättigheterna. Ett annat exempel är Futurama som som precis gick från Netflix till Hulu i USA, men fortsätter att vara tillgängligt för Netflix UK.

Producenterna har sina avtal utifrån regioner medan t.ex Netflix är en internationell aktör. Det är därför Netflix pumpar enorma summor in i sina egna produktioner, eftersom de då slipper alla mellanhänder från produktionen till alla marknader som de täcker.

Visa signatur

Keep it simple, stupid.

Permalänk
Medlem

Använder NordVPN för att komma åt serier på Netflix från USA, fungerar ibland utmärkt och ibland är servrarna överbelastade och det buffrar..

Permalänk
Medlem

Använder pirivateVPN, och fungerar utmärkt! Dom har 11 olika servrar i USA, och bara ett fåtal av dessa är blockade.

Permalänk
Medlem

testade nyss med windscribe och usa west på mobilen i netflix appen och det fungerade

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk

Använder Nordvpn och det funkar prima