Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon196475:

Hej! Jag har lusläst denna tråden och som jag förstår det så är det många frågetecken kring hur man skattar på kryptovaluta.
Som jag förstår det (efter att ha pratat med skatteverket):
- Handel av kryptovaluta beskattas vid försäljning (självklart). Med andra ord, det fungerar precis som när man köper och säljer aktier (tex).
- Gräver man efter kryptovaluta med egen hårdvara, så ska man bokföra (alla) utbetalningen från poolen för att vid försäljningen kunna räkna ut ev vinst. Här kan man göra avdrag för kostnader såsom el och inköp av hårdvara.

Jag har själv en mindre "farm" men har aldrig tagit tag i 'hur man ska göra rätt för sig'.

Undrar därför om jag det som jag skrivit verkligen stämmer? - verkar som att skatteverket inte heller vet..

Verkar finnas rätt bra information på nätet om detta:
https://www.ageras.se/blogg/regler-for-dig-som-vill-handla-me...
https://bt.cx/sv/news/2017/03/30/deklarationsdags-angest-har-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196475:

Hej! Jag har lusläst denna tråden och som jag förstår det så är det många frågetecken kring hur man skattar på kryptovaluta.
Som jag förstår det (efter att ha pratat med skatteverket):
- Handel av kryptovaluta beskattas vid försäljning (självklart). Med andra ord, det fungerar precis som när man köper och säljer aktier (tex).
- Gräver man efter kryptovaluta med egen hårdvara, så ska man bokföra (alla) utbetalningen från poolen för att vid försäljningen kunna räkna ut ev vinst. Här kan man göra avdrag för kostnader såsom el och inköp av hårdvara.

Jag har själv en mindre "farm" men har aldrig tagit tag i 'hur man ska göra rätt för sig'.

Undrar därför om jag det som jag skrivit verkligen stämmer? - verkar som att skatteverket inte heller vet..

Den där biten "bokföra (alla) utbetalningen från poolen för att vid försäljningen kunna räkna ut ev vinst" har jag svårt för. Poolen betalar ut i den kryptovaluta som jag minar. Det kan vara 50-tals pyttesmå utbetalningar per dag. Hur vet jag värdet på valutan vid utbetalningstillfället? Särskilt som en del valutor jag minat inte funnits till salu på någon Exchange vid tillfället för mining? Dessutom varierar ju värdet ständigt och kurserna är baserade på bitcoin som i sin tur varierar ständigt i värde mot SEK. Jag kan nog få ut historik från min wallet när det kommit in transaktioner men som sagt värderingen blir ju svår.

Om man kör kapitalvinstbeskattning finns det också en schablonmetod där man värderar anskaffningsvärdet som 20% av försäljningsvärdet. Schablonmetoden är mer gynnsam om man haft en värdeökning på mer än 400%. I mitt fall kan jag nog köra schablonmetoden och på så sätt få fram den mininginkomst jag haft som jag kan kvitta mot utgifter? Jag har haft mycket mer än 400% kursökning. Resten kör jag som kapitalvinst?

Hur gör jag om jag inte sålt allt jag minat ihop under året? Ska jag ändå räkna ut någon sorts värde som ska beskattas? Jag har inte fått någon inkomst eftersom jag inte sålt något men har ändå tjänat in det under året kan man säga men den inkomsten kommer eventuellt i framtiden om/när jag säljer. Blir ju som att man får betala skatt på en inkomst man ännu inte haft i praktiken.

Permalänk
Medlem

Jag 'provgräver' ETH med Ethminer och kör bara en MyEtherwallet.
Vilken plånbok ska man sikta på sen för att bara "handla"? Jag är alltså inte intresserad av att växla in ETH till svenska pengar, utan bara att kunna betala med Bitcoins?
Smidigt och med låga avgifter är ledord här.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Använder min gaming rigg för att mina när jag inte är hemma. 1080ti hostar ut ~ 38 MH/s med minnena överklockade +840. Det jag får ut är bara småpotatis jämfört med den vinst jag har gjort på dom ethers jag köpte i Mars förra året

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

@Vapo: Jag har inte provat att ta ut pengar från Coinbase till mitt bankkonto men jag tror ändå Coinbase är smidigast.
Coinbase har inte svenska kronor utan ETH växlas till Dollar eller Euro, vilket ger en transaktionsavgift och sen en till avgift till svenska kronor i valutaväxling hos din bank. Nackdelen är att man har ingen aning hur många kronor på bankkontot man får med alla kurser och avgifter.

Användarsmässigt så är transaktionen på Coinbase i ett steg, ETH till svenska kronor på kontot.
Du gör ett konto på Coinbase och där får man plånböcker med adresser för BTC, BCH, ETH, LTC, USD och EUR som man kan överföra till/från till ditt bankkonto.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

@Eson: Jag ska inte växla, bara handla direkt i BC. Har iaf skapat ett konto på Coinbase och får väl se när jag kan föra över ett par stackars ETH dit.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Inaktiv

Skatt ethereum

@ronnylov: Jag har precis samma frågor som du! Tänkte ta detta med min revisor som helt enkelt får ta reda på vad som gäller. Uppdaterar vad som händer

Permalänk
Medlem

@Vapo: Ja vad dumt att jag såg fel. Då är det inte bra med Coinbase! Använd börserna Bitfinex, Binance eller Gdax(del av coinbase) då för att växla ETH-BTC till marknadspriset. Där har man också plånböcker för varje valuta som du sen kan handla med.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Är mining av etherum mer lönsamt per månad än nicehash?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

Är mining av etherum mer lönsamt per månad än nicehash?

Beror väl på hårdvaran. AMD-kort är ofta bäst på ethereum men Nvidia är ofta bättre på annat.

Nicehash är alltid lite sämre än att direkt mina det bästa men man slipper ju leta efter vad som är bäst för tillfället. Folk betalar ju nicehash för att mina och nicehash betalar de som har miningriggarna så det blir ju liksom aldrig bättre att gå omvägen via Nicehash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Om man kör kapitalvinstbeskattning finns det också en schablonmetod där man värderar anskaffningsvärdet som 20% av försäljningsvärdet. Schablonmetoden är mer gynnsam om man haft en värdeökning på mer än 400%. I mitt fall kan jag nog köra schablonmetoden och på så sätt få fram den mininginkomst jag haft som jag kan kvitta mot utgifter? Jag har haft mycket mer än 400% kursökning. Resten kör jag som kapitalvinst?

Enligt https://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillgangar/virtuellavalutor.4.15532c7b1442f256bae11b60.html får man inte använda schablonmetoden på kryptovalutor, det skall inte vara enkelt. Eftersom det kan vara i princip omöjligt att räkna fram varje transaktion är väl alternativet att ange noll som anskaffningskostnad och skatta för hela beloppet.
Glöm aldrig att det är häftigt att betala skatt.

Permalänk

Jag har för egen del antagit att man får skatta på hela beloppet om man minat. Nu har jag dock fått ihop så väldigt lite på det hela så det är inte hela världen. Att man överhuvudtaget tjänar något på en hobbyanser jag är ett plus.

Ethereum är relativt lönsamt just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddelin:

Enligt https://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillgangar/virtuellavalutor.4.15532c7b1442f256bae11b60.html får man inte använda schablonmetoden på kryptovalutor, det skall inte vara enkelt. Eftersom det kan vara i princip omöjligt att räkna fram varje transaktion är väl alternativet att ange noll som anskaffningskostnad och skatta för hela beloppet.
Glöm aldrig att det är häftigt att betala skatt.

Tack för den länken, där förklaras ju en hel del.
Ja det stämmer, man får inte använda schablonmetoden. Jag hade fel tyvärr.

Dessutom:
"Du ska kunna styrka omkostnadsbeloppet med till exempel kvitton eller originalkontoutdrag ifrån växlingsföretag. Om plånboksadresser har förekommit så ska transaktionerna i blockkedjan stämma överens med redovisningen av köp, mining och försäljning av bitcoinen."

Inte så lätt i praktiken, särskilt inte om man använt anonyma coins typ Monero som inte går att spåra i blockkedjan på enkelt sätt. Jag har aldrig fått något kvitto eller kontoutdrag hemskickat på papper så något "original" finns inte. Jaja man får väl göra så gott det går.

Permalänk

Om jag skull flytta alla mina etherium till någon annan valuta vilken tror ni skulle vara lönsammast?
Köpte eth rätt nyligen ca två veckor sedan, men en snäll själ på denna sida skrev att man inte ska satsa mer en man kan förlora så gjorde just det

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackerhead:

Om jag skull flytta alla mina etherium till någon annan valuta vilken tror ni skulle vara lönsammast?
Köpte eth rätt nyligen ca två veckor sedan, men en snäll själ på denna sida skrev att man inte ska satsa mer en man kan förlora så gjorde just det

Kollat något på Neo?

Permalänk
Medlem

Till alla er som har skattefrågor vid mining så är det (som jag förstått det) en näringsverksamhet.
Ifall ni har en liten omsättning (under ~30 000 per år), så kan det deklareras som en hobbyverksamhet. Man tar då upp det i deklarationen i de relevanta fälten (där det står just hobbyverksamhet).

I en hobbyverksamhet så räknas det endast skatt på vinsten och för utgifter kan man göra avdrag. Man får inte göra avdrag på utgifter förs än man gjort en vinst.

Skatten beräknas som inkomst av tjänst d.v.s. baseras på hur mycket man tjänar från andra källor också men är då ~0-50% beroende på hur mycket du tjänar i övrigt.

Vinsten beräknas vid försäljning av valutan, det innebär att innan du sålt så har du inte tjänat något. Ifall du köper ett grafikkort för 2000kr samt el för 1000kr år 1 så deklarerar du en hobbyverksamhet med 3000kr i förlust vid nästa deklaration. När du sedan år 2 säljer dina ETH för 5000kr så fyller du i intäkter på 5000kr, samt avdrag 3000kr (sen tidigare år). Din vinst som du skattar på blir då 2000kr. Förvärvsinkomsten blir då ($vaddutjänarannars) + 2000kr.

Ifall du förväntas tjäna över ~30 000kr eller vill kunna göra avdrag även de åren du går med förlust så måste det deklareras som en enskild firma. Då gäller samma regel att vinsten görs vid försäljning, och i övrigt är det som vid en vanlig enskild firma.

Så skatten vid köp/sälj är som för värdepapper. Skatten vid mining är som att man producerar och säljer något.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Mina kryptovalute AMD 2GB DDR5

Hej. Jag har frågor.

1. Räcker AMD 2GB GDDR5, 16GB DDR4 2133MHZ, core i5 6400 för mina kryptovalute?

2. Om jag inte säljer minad kryptovaluta behöver det väl inte rapporteras till skatteverket?

3. Istället för mina kryptovaluta och betala 30% skatt, kan man inte göra det till ett ISK, investerarsparkonto, och betala ca 0,17% skatt på hela summan man har på kontot istället för att betala 30% skatt på vinst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankie84:

Hej. Jag har frågor.

1. Räcker AMD 2GB GDDR5, 16GB DDR4 2133MHZ, core i5 6400 för mina kryptovalute?

2. Om jag inte säljer minad kryptovaluta behöver det väl inte rapporteras till skatteverket?

3. Istället för mina kryptovaluta och betala 30% skatt, kan man inte göra det till ett ISK, investerarsparkonto, och betala ca 0,17% skatt på hela summan man har på kontot istället för att betala 30% skatt på vinst?

1) Du kan troligtvis mina med cryptonight-algoritm (beroende på modell av GPU förstås) eftersom 2GB räcker där. Även din CPU kan mina cryptonight. Kolla t.ex. här vad du kan tjäna:
https://www.nicehash.com/profitability-calculator
Hashrate för din hårdvara: http://monerobenchmarks.info/
Stoppa in hashrate här: https://www.cryptunit.com/

Så i5 6400 ger 140 H/s och säg att du har En RX460 så kanske du får 300 H/s där så totalt 440 H/s. Kan kanske ge sisådär 6 kr per dag i vinst efter elkostnad. Om värdet sedan går upp på dina coins kan du tjäna på det också.

Ethereum som tråden handlar om kan du inte mina med 2GB grafikminne (nätt och jämnt med 3GB), så därför är det cryptonight som gäller typ Sumokoin och liknande. CPU är ännu mer begränsat men även där funkar cryptonight även om det inte ger jättemycket med din CPU. En AMD Ryzen är betydligt bättre för mining tack vare mer cacheminne och många kärnor.

2) Mining och vinst vid försäljning är olika saker och båda beskattas separat. Mining rapporterar man som inkomst från hobby och inkomsten är värdet i SEK vid tillfället man fick sin kryptovaluta från mining, oavsett om man säljer direkt eller väntar. Men för mininginkomst kan man också dra av för utgifter såsom elkostnad och slitage på hårdvara.

Sedan när man växlar till SEK så blir det vinst om värdet gått upp och förlust om värdet gått ned sedan mining. Vinsten ska man också betala skatt på och förlusten kan man dra av till en viss del. Så man behöver veta inkomsten från mining för att sedan kunna räkna ut vinst eller förlust vid försäljning.

https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/338713.html?d...
https://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andrat...

3) Med ISK kan du köpa bitcoincertifikat och liknande saker som har ett värde baserat på kryptovalutor som du eventuellt kan tjäna pengar på om värdet går upp. Men du kan inte göra mining med ISK. I och för sig kan du investera det du tjänat på från mining i ISK men då är det bara framtida vinster i kursökningar som beskattas enligt ISK, själva mining och växlingen till SEK innan du investerar på ISK beskattas ändå enligt 2).

Ja det är krångligt men det är så skatteverket har bestämt att det ska vara.

Permalänk
Medlem

@ronnylov:

Tillägg: testade flera av länkarna, försökte ladda ner program för avläsa hårdvaru kapacitet mm och Norton Internet security varnade för tex trojan genesis nåt, tråkigt

Kan man undvika, eller skjuta fram i tiden, skatt och avgifter genom att ej sälja och/eller ej omvandla minade kryptovaluta till SEK?

Kom på en sak till, om man kan mina och få inbetalt, sälja, och behålla pengarna, på ett utländskt konto, hos en bank/förvaltare/minarbolag som ej är verksamt i Sverige? För att så undvika svenska villkor på skatt och avgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankie84:

@ronnylov:

Tillägg: testade flera av länkarna, försökte ladda ner program för avläsa hårdvaru kapacitet mm och Norton Internet security varnade för tex trojan genesis nåt, tråkigt

Kan man undvika, eller skjuta fram i tiden, skatt och avgifter genom att ej sälja och/eller ej omvandla minade kryptovaluta till SEK?

Kom på en sak till, om man kan mina och få inbetalt, sälja, och behålla pengarna, på ett utländskt konto, hos en bank/förvaltare/minarbolag som ej är verksamt i Sverige? För att så undvika svenska villkor på skatt och avgifter?

Eftersom man får dra av utgifter man haft för sin hobbyverksamhet för mining så slipper man skatt om man köpt hårdvara för mining för minst lika mycket som mininginkomsterna. Å andra sidan har man ingen vinst då men mining är ju mer hobby än att tjäna pengar och ju mer hårdvara desto bättre

Finns förstås möjligheter att dölja att man har minat kryptovaluta (finns anonyma coins och så vidare) men förr eller senare vill man ju använda sina pengar och hur ska man förklara för skattmasen då varifrån pengarna kommit? Bättre vara ärlig från början och redovisa vad man gjort så slipper man oroa sig att bli påkommen. Tycker inte det är hela värden med 30% skatt på vinsterna, man har ju ändå gått på plus liksom.

Däremot borde det kunna gå att deklarera det hela enklare. Man får ju ångest bara av tanken att beräkna alltihopa.

Permalänk
Medlem

Hej!

Är lite sugen på att bygga en miner och börja med Ethereum eller eventuellt någon av dom andra valutorna. Kan ni tipsa om nån bra kundkorg på Inet eller liknande om man kan tänka sig att lägga ca 30-40.000?

Hur lång tid tror ni det skulle ta att tjäna tillbaka pengarna?

Permalänk
Medlem

@XenapZ:

Med nuvarande priser/svårighet verkar det vara ett drygt år för ett grafikkort att betala tillbaka sig enligt olika beräkningstjänster. Sen ska övrig hårdvara tjänas igen också. Gräver inte själv, så någon som har koll får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

@XenapZ:

Med nuvarande priser/svårighet verkar det vara ett drygt år för ett grafikkort att betala tillbaka sig enligt olika beräkningstjänster. Sen ska övrig hårdvara tjänas igen också. Gräver inte själv, så någon som har koll får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar.

Yep, tror man tjänar ca 200kr i månaden om man kör på ett grafikkort för ~2500kr så ett år låter rimligt. Värt att tänka på att vinsten har sjunkit ganska mycket senaste månaden då svårigheten gått upp och värdet sjunkit så har man otur så kan det bli så att man aldrig får tillbaka pengarna ifall man bara tänker köra ETH.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Skrivet av boogey:

@XenapZ:

Med nuvarande priser/svårighet verkar det vara ett drygt år för ett grafikkort att betala tillbaka sig enligt olika beräkningstjänster. Sen ska övrig hårdvara tjänas igen också. Gräver inte själv, så någon som har koll får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar.

Skrivet av lollol7:

Yep, tror man tjänar ca 200kr i månaden om man kör på ett grafikkort för ~2500kr så ett år låter rimligt. Värt att tänka på att vinsten har sjunkit ganska mycket senaste månaden då svårigheten gått upp och värdet sjunkit så har man otur så kan det bli så att man aldrig får tillbaka pengarna ifall man bara tänker köra ETH.

Nu har jag redan så många idéer i luften och har tyvärr redan köpt upp mig på ETH istället för utrustningen..... När det blir tid att mina lär det väl vara ny utrustning som behövs samt andra valutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackerhead:

Nu har jag redan så många idéer i luften och har tyvärr redan köpt upp mig på ETH istället för utrustningen..... När det blir tid att mina lär det väl vara ny utrustning som behövs samt andra valutor.

Kan också vara bra att se vad som händer på ASIC-marknaden. Släpptes nyligen ASIC för Cryptonight som ju skulle vara en "ASIC resistant" algoritm. Kan komma fler typer av ASIC och då är det inte kul om man köpt på sig massa grafikkort. Menar inte att du ska köpa ASIC utan mer att det kan vara läge att avvakta utvecklingen lite just nu. Precis som du skriver "ny utrustning och nya valutor". Kommer nog nya modeller av grafikkort också snart.

Permalänk
Medlem

Köpa Etherum & ev mina etherum

@Simonsky:

Hej, var kan jag köpa Etherum?

När jag googlar ser jag massa olika mäklare, och läste av en på nåt forum, jag glömt vilket forum, att 99% av alla som erbjuder handel i kryptovaluta är scam.

Vore tacksam och uppskattande om jag kunde få tips, råd, av t.ex. dig som verkar insatt, om var jag, hittar en seriös mäklare, som jag kan handla kryptovaluta som Etherum av.

Sen, mindre viktigt än detta, funderar jag på köpa ett grafiktkort bättre än min amd på 2 GB DDR5 som inte verkar räcka för att mina etherum, så letar då svar och info på vilket prisvärt grafikkort amd, jag kan köpa för att mina etherum

Permalänk
Medlem

@Hankie84: Köp ett AMD Radeon RX 560/570/580 om du ska mina Ethereum. Det absolut viktigaste är att du måste ha minst 3GB (helst 4GB) för att kunna mina Ethereum, så köp inget GTX 1060 3GB då dom snart kommer bli värdelösa för just mina Ethereum.

Kolla på whattomine.com vad du tjänar. Men som sagt, köp ett AMD Radeon ur RX-serien. Kanske några RX 560 då dom går hitta billigt (under 1500 spänn även nu när priserna på grafikkort är galet höga).

Permalänk
Medlem

Minergate monero inköp grafikkort vinst mina

@iRonNuke:

Hej.

I samtal med bekanta säger de att det knappt går att tjäna några pengar. Inköp av bra grafikkort är dyrt. Köper man istället flera billiga och sätter ihop drar det mer ström än 1 bättre dyrare.
Också priset för el. Och skatt på vinsten.

Nu testar jag att mina monero med min undermåliga utrustning. Och läste att Monero är väldigt anonymt, bara sändare och mottagare ser varandra.
Så om monero minas, hur ska skatteverket veta om det? Om det sen säljs och sätts in på bankkonto, eller kanske paypal, eller swish, eller liknande, om inte nu, så i framtiden. Hur ska man tvingas skatta för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankie84:

@iRonNuke:

Hej.

I samtal med bekanta säger de att det knappt går att tjäna några pengar. Inköp av bra grafikkort är dyrt. Köper man istället flera billiga och sätter ihop drar det mer ström än 1 bättre dyrare.
Också priset för el. Och skatt på vinsten.

Nu testar jag att mina monero med min undermåliga utrustning. Och läste att Monero är väldigt anonymt, bara sändare och mottagare ser varandra.
Så om monero minas, hur ska skatteverket veta om det? Om det sen säljs och sätts in på bankkonto, eller kanske paypal, eller swish, eller liknande, om inte nu, så i framtiden. Hur ska man tvingas skatta för det?

Hur ska du förklara inflödet av pengar till ditt bankkonto? Det är ju svarta pengar och hur man "tvättar" pengar är inget man får diskutera på Sweclockers.

Permalänk
Skrivet av Hankie84:

@Simonsky:

Hej, var kan jag köpa Etherum?

När jag googlar ser jag massa olika mäklare, och läste av en på nåt forum, jag glömt vilket forum, att 99% av alla som erbjuder handel i kryptovaluta är scam.

Vore tacksam och uppskattande om jag kunde få tips, råd, av t.ex. dig som verkar insatt, om var jag, hittar en seriös mäklare, som jag kan handla kryptovaluta som Etherum av.

Sen, mindre viktigt än detta, funderar jag på köpa ett grafiktkort bättre än min amd på 2 GB DDR5 som inte verkar räcka för att mina etherum, så letar då svar och info på vilket prisvärt grafikkort amd, jag kan köpa för att mina etherum

Har en försäljning här på Swec där jag säljer 3st rx 480 4GB kort till högstbjudande. Om du vill testa på mining och inte investera i helt nya kort kanske det är av intresse att se vad som säljs här begagnat.