Komplett, inte direkt komplett.

Permalänk
Avstängd

@warh0g: öppnade den för ca 40 månader sedan, men märkte inte fören vi skulle sälja den.

Permalänk
Inaktiv

@fux1214: 40 månader? Du skriver ju 6 månader i början av din tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Gissar på någon slags felskrivning. För 40 månader sedan hade 7000-serien (eller 6000-serien) inte lanserats.

Det besvarar inte frågan dock. Varför öppna förpackningen öht när man ändå ska sälja?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon131444:

hoppas du fattar att jag menade 4 månader. tänk lite

Permalänk
Inaktiv

@fux1214: "tänk lite". Säger killen som inte ens öppnat upp sina varor.

Jag, liksom många andra, läser flera trådar och ägnar inte våra liv till enbart din tråd. Att komma ihåg allt och även sätta sig in i din hjärna där vi ska unisont och telepatiskt förstå varandra, är ett stort krav.

Med lite ödmjukhet kommer man långt vettu. Kanske därför det verkar vara knepigt för dig att hantera denna härdsmälta du försatt dig i.

Du skriver även 10 dagar efter ditt senaste inlägg. Det är något jag oftast är allergisk mot. Att TS inte är den aktivaste i sin tråd visar på ointresse av sitt egna problem.

Permalänk
Inaktiv

Undrar om det hade varit samma visa om det stod att det va en i3 på kartongen och låg en i7 cpu i?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

@fux1214: "tänk lite". Säger killen som inte ens öppnat upp sina varor.

Jag, liksom många andra, läser flera trådar och ägnar inte våra liv till enbart din tråd. Att komma ihåg allt och även sätta sig in i din hjärna där vi ska unisont och telepatiskt förstå varandra, är ett stort krav.

Med lite ödmjukhet kommer man långt vettu. Kanske därför det verkar vara knepigt för dig att hantera denna härdsmälta du försatt dig i.

Du skriver även 10 dagar efter ditt senaste inlägg. Det är något jag oftast är allergisk mot. Att TS inte är den aktivaste i sin tråd visar på ointresse av sitt egna problem.

Men skärp dig. 40 månader sen = 3 år sedan. Har man skrivit 6 månader och sedan 40 så är det faktiskt ganska enkelt att förstå att TS menade 4 månader.

Nog för att TS har gjort fel och det är jävligt klantigt att inte kolla på varor på ett halvår, men att du överhuvudtaget försvarar att du inte kopplar att 40 månader är en felskrivning är fan lika jävla korkat. Behövs ingen unison telepati och komma ihåg allt för att förstå det misstaget.

För att återgå till tråden; Om TS inte har kontaktat Komplett inom 6 månader så ser jag inga som helst problem med att Komplett inte ens kollar på ärendet. Inte så mycket att diskutera där.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

OT men hur lyckades ni med en budget på 60k inte få ihop minst en miner? Ni behöver en cpu, nästan vilken skit som helst för att kunna driva en miner på 6-8 grafikkort.

^ this.
Hur är det här ens möjligt? Jag fattar inget,.. men hoppas att ni lärt er något iaf efter att ha kastat 25k i sjön

Permalänk
Inaktiv

@Mithras: Ibland har man inte tid att processa allt man för in i huvudet. Jag läste 40 månader och hade för mig att han skrev något annat. Det är en enkel korrigering. Är man dessutom aktiv i forumet så läser man dagar, veckor, månader i stort sett varenda tråd.
Det är inte alltid jag återgår till första posten eller backar i alla flikar för att läsa alla inlägg. Så nej det är inte alltid lätt att göra den kopplingen.
Ställde en simpel fråga. Kommentaren under min fråga besvarade ju min fråga.

Var nog lite hård i tonen i min kommentar till honom, men anser också att det är obefogat att lägga en gliring när jag sitter här och försöker hjälpa, precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Jag vet, jag är OT men hur lyckas man inte få till en enda miner på 60k och utöver det bryr sig så lite om det man beställt att man inte säkerställer att man får det man faktiskt köpt.

Sedan vet jag inte riktigt om man kan kandra Komplett heller, de förpackar ju inte precis processorerna

Det känns ju lite slarvigt att köpa komponenter för 60k för att sedan lägga delar av dem på en hylla i 4-6mån? Då är det nog bara att bita i det sura äpplet och gå vidare i livet men en erfarenhet rikare!

Permalänk
Medlem

@fux1214: "Skrivit flera gånger"
Alltså va fan.. ta telefonen och ring.
Att skriva på ett forum lär inte lösa det, prata med konsumentombudsman, ARN eller annan myndighet, inte ett forum...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

TS har alltså gått med ca 24k i förlust ändå sticker de i ögat att komplett eventuellt begått ett misstag som kostar ts 800 kr.

:l