Permalänk
Medlem

@Grilljohan: Den ser bra ut men vill ha intel för många säger att intel är bättre än AMD för cs.

Permalänk
Medlem

@Grumie: Är det inte bättre med 2x8gb?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumie:

Och 1x16 gb ram är inee heller att rekommender

Du har rätt, det bör vara 2x8 istället. Har uppdaterat kundvagnen med 2x8GB G.Skill 3200Mhz minnen:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/11370567/

Permalänk
Medlem

Ser den bra ut?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/11370588/

Och grafikkort https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Skrivet av Kamun:

@Grilljohan: Den ser bra ut men vill ha intel för många säger att intel är bättre än AMD för cs.

Med tanke på att du kör med mellanklass grafikkort så kommer du inte att märka skillnad på om du kör intel eller AMD, CPUn kommer nog ge dig 200+ FPS vad du än väljer.

Visa signatur

Workstation: Debian 13 | Xeon E5 2697V3 | 32GB DDR4 | Radeon R9 580 | Chassi från Powermac G4
Laptop: Stinkpad T14 G3
Xbox: Bazzite | Ryzen 5900HX | Radeon 6650m | 16GB DDR4 | Minisforum HX90G

Permalänk
Medlem

@Grilljohan: Men i framtiden kommer jag att uppgradera min datorn vilken är bäst då av AMD och intel?

Permalänk
Medlem

Grumies kundvagn är överlägset bäst för csgo, du kommer få långt bättre frames. Hade tom hellre valt i3 8350k framför Ryzen om det är av ekonomiska skäl.

Visa signatur

=)

Permalänk

@Kamun: i just CS lär du inte märka någon skillnad eftersom att du som sagt på CPU-sidan kommer över 200 FPS, sen beror det på vad du kommer att spela senare, men du kommer att ha mer pengar till ett bättre grafikkort med AMD.

Visa signatur

Workstation: Debian 13 | Xeon E5 2697V3 | 32GB DDR4 | Radeon R9 580 | Chassi från Powermac G4
Laptop: Stinkpad T14 G3
Xbox: Bazzite | Ryzen 5900HX | Radeon 6650m | 16GB DDR4 | Minisforum HX90G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marke:

Grumies kundvagn är överlägset bäst för csgo, du kommer få långt bättre frames. Hade tom hellre valt i3 8350k framför Ryzen om det är av ekonomiska skäl.

Instämmer helt och fullt!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marke:

Håller med. AMD har fortfarande en del att ta tag i innan de verkligen utmanar Intel om dessa spel.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga ska jag ha 2x4gb eller 2x8gb minne? Och räcker det med 240gb SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grilljohan:

@Kamun: i just CS lär du inte märka någon skillnad eftersom att du som sagt på CPU-sidan kommer över 200 FPS, sen beror det på vad du kommer att spela senare, men du kommer att ha mer pengar till ett bättre grafikkort med AMD.

Ja men en cpu bottleneck finns det väldigt lite att göra något åt, csgo är långt ifrån grafikkrävande. Dem flesta spelar även allt very low och max 1080. Minns själv att jag hade 300fps stabilt med ett gammalt gtx470.. även om det hänt en del sedan dess.
Ryzen kommer flaska ett 1060 i csgo om du söker maximalt med frames, sorgligt men sant.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamun:

En snabb fråga ska jag ha 2x4gb eller 2x8gb minne? Och räcker det med 240gb SSD?

Kör på @Grumie 's korg. Det räcker gott och väl med 2x4GB (det har jag), särskilt om man har en lite striktare budget. Detta är ju dessutom väldigt lätt att uppgradera i framtiden.

Angående lagringsutrymme vet du bäst själv, 240GB räcker till Windows och cirka 2-6 spel beroende på storlek. Lagrar du mycket annat på datorn som filmer etc så bör du nog köpa till en hårddisk (kostar ungefär 500kr för 1TB).

Ifall du kan bygga själv (alt. iallafall sätta in ett grafikkort själv) så kan du ju köpa grafikkortet någon annanstans om det inte finns i lager hos Inet. Annars kan du ju sätta ihop samma korg hos Webhallen eller Komplett som också erbjuder att bygga ihop datorn åt dig (om allt finns i lager hos någon av dem dvs).

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Det är väll inte så svårt att sätta in ett grafikkort, tror jag klarar det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamun:

@Samlooh: Det är väll inte så svårt att sätta in ett grafikkort, tror jag klarar det själv.

OBS! Såg det nu ..

https://www.inet.se/produkt/6901652/cooler-master-mastercase-... passar inte tillsammans med moderkortet som fanns i @Grumie 's korg. Chassit är för litet (alt. att man byter moderkort). Kör istället på t.ex https://www.inet.se/produkt/6902527/phanteks-eclipse-p300-tem... som är ett extremt prisvärt chassi med härdat glas och stilren/snygg (enligt mig) design.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamun:

Och nej .. det är väldigt enkelt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Marke:

Har själv en Ryzen 1600 och får över 200fps så kan ni se skillnad på 200 och 300fps?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtfulspring:

Har själv en Ryzen 1600 och får över 200fps så kan ni se skillnad på 200 och 300fps?

Nu var väl frågan vilken som är bäst, och när det kommer till CS så är det Intel som är just det .. bäst.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Kolla begagnat, 4690K med ett GTX970 och 8GB RAM. Klarar CSGO 200FPS utan problem. Även ännu äldre plattform 2500K med ett gtx970 eller to.m GTX960 klarar CSGO 200FPS.

3000-4000:-

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamun:

Skrivet av Samlooh:

OBS! Såg det nu ..

https://www.inet.se/produkt/6901652/cooler-master-mastercase-... passar inte tillsammans med moderkortet som fanns i @Grumie 's korg. Chassit är för litet (alt. att man byter moderkort). Kör istället på t.ex https://www.inet.se/produkt/6902527/phanteks-eclipse-p300-tem... som är ett extremt prisvärt chassi med härdat glas och stilren/snygg (enligt mig) design.

Ändrade chassi och la till uppgraderingspaketet istället för det blev en hundring billigare. Tog bort grafikkortet och så köper du det där det finns i lager och installerar själv.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamun:
Skrivet av Grumie:

http://www.inet.se/kundvagn/bild/11370689/

Ändrade chassi och la till uppgraderingspaketet istället för det blev en hundring billigare. Tog bort grafikkortet och så köper du det där det finns i lager och installerar själv.

Isåfall tycker jag man kan lägga den hundringen på ett (lite) bättre nätaggregat som https://www.inet.se/produkt/6909983/fractal-design-integra-m-... .

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har lirat CS (om vi räknar med Cs 1.x också) i hela 18 år. Började med version 1.1 år 2000 och lirar ända till idag med CS:GO.

Skulle aldrig ens tänka mig tanken att köpa AMD prolle till CS eller CS:GO.

Aldrig!

Förstår folket fortfarande inte efter så många år att CS drar nästan 90 % på CPU och du kan även sätta in ett skrotigt grafikkort och ändå får ut tillräckligt med fps?

Så länge de inte övergår till en ny engine i CS och använder samma source-engine så är det CPU man ska prioritera på.

Och ja, man märker skillnad på 200 vs 300 fps om man lirar högre frekvens-skärmar (finns redan 240 hz-skärm och kommer att öka ännu mer närmaste åren). Och är man tävlingsinriktad så är varje fps viktig i det här spelet. Lirar du lite casual och ligger i Silver i MM så spelar det ingen roll om du har 30 fps eller om du har 300 fps men ju högre upp du kommer i rank och kanske lirar på faceit, ESEA så kommer du att tacka dig själv att du valt en dator som får ut maximalt med fps.

Valve släpper också ut nya maps (remakes, etc) så drar mer och mer ner på antalet fps efter varje updates så har man 200 fps på en map idag så är det inte helt säker på att man kan behålla dessa 200 fps tills nästa updates om de kör remake på det.

Ta tex kartan Mirage. Du kanske är nöjd med dina 200 fps just nu men vänta bara å se! Valve kommer att remake mappen snart och då skulle jag inte förvåna mig om du endast kan få ut 100 fps efter remake. De lägger till så ofantligt mycket nya detaljer i mappen, osv, mer för processorn att process.

Lägg till också nya 3D sound settings, etc, ja, lycka till med dessa 200 fps, kommer verkligen att hålla långt i framtiden... !

Permalänk
Medlem

@Grumie: Tack! Ska beställa det imorgon, men glömde säga att jag behöver wifi i datorn också går det att lägga till det eller hur gör man med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamun:

@Grumie: Tack! Ska beställa det imorgon, men glömde säga att jag behöver wifi i datorn också går det att lägga till det eller hur gör man med det?

Antingen köper man ett moderkort med inbyggt wifi, eller köper till ett nätverkskort som typ https://www.inet.se/produkt/5401841/tp-link-tl-wdn4800-n900 . Just detta sitter inuti datorn och tror att detta är bäst, men finns också de som går via USB.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Tack, köper denna som sitter inuti i datorn.

Permalänk
Medlem

Inet rekomenderade mig de här minnena istället det grumie hade i kundvagnen https://www.inet.se/produkt/6110147/corsair-8gb-2x4gb-ddr4-30...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamun:

Inet rekomenderade mig de här minnena istället det grumie hade i kundvagnen https://www.inet.se/produkt/6110147/corsair-8gb-2x4gb-ddr4-30...

Det är egentligen skitsamma vilka du väljer, man kommer inte märka någon skillnad. De som Grumie hade i korgen är liiite snabbare, men kommer som sagt knappast ge någon boost i spel. Tycker Inet du ska köra på dem kan du lika gärna göra det, passar kanske bättre med färgtemat också (?).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Det är egentligen skitsamma vilka du väljer, man kommer inte märka någon skillnad. De som Grumie hade i korgen är liiite snabbare, men kommer som sagt knappast ge någon boost i spel. Tycker Inet du ska köra på dem kan du lika gärna göra det, passar kanske bättre med färgtemat också (?).

Okej, tack!