Permalänk
Medlem

Om det är intressant för någon, benchmark med dator i sign. Nvidia-drivarna är 391.24, inte optimerade för spelet utan dom kommer när som helst antar jag. All hårdvara i stock, inget överklockat dvs.

Vad jag dock märkt är att menyn känns som att den körs i 30fps, samma för er?

*edit* glömde tillägga att detta är på Ultra i 1920x1080.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Så här gick det för mig i 4K. Helt ok.

Dold text

Min meny kör i 60 fps.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad drogs för belopp för dig? När jag skulle betala med Paypal så ville de med Paypals konvertering dra 520kr. Vad min bank gav för pris syns dessvärre inte så blev ett köp på CDON istället.

42,49GBP drogs från Paypal, vilket borde vara ca 495sek. Men nu ser jag att på banken drogs 520sek. Vad tusen.. Oh well, 25kr hit eller dit antar jag.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Är det mycket att ladda ned efter preloaden innan man kan spela?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Första tankar om spelet vore fint att höra. Någom som kan ge en första åsikt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

ganska likt varandra

Spelen är ganska lika men jag gillar upplägget och kommer att köpa även detta efter att ha sett på de demos som kommit

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Varför krångla?
http://cdon.se/spel/spel-downloads/far-cry-5-standard-edition...

499:- för PC Download.
Köpte igår och förladdade spelet. Snabbt och smidigt!
Inatt 00:00 kunde jag starta spelet. Inga problem alls.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av ElWeed:

Ingenting extra för mig, bara installera och köra.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ungefär 460 kronor på Uplay med kod, frågan är om det är värt det? Har suktat efter ett open-world FPS länge och detta uppfyller väl egentligen alla punkter som det ser ut nu. Vet vi ungefär hur långt det är om man vill klara det 100% i kampanjen?

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan förklara lite fort vad de är för skillnad på se olika varianterna av spelen? Är tex Gold Edition värt ca 900kr?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Är det någon som kan förklara lite fort vad de är för skillnad på se olika varianterna av spelen? Är tex Gold Edition värt ca 900kr?

Gold edition = Spelet + några vapenskins som ingår i Deluxe edition + Season pass (de 3 DLC som kommer att släppas under året).

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Gold edition = Spelet + några vapenskins som ingår i Deluxe edition + Season pass (de 3 DLC som kommer att släppas under året).

Vad får man i endast delixe edition?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sjoooberg:

42,49GBP drogs från Paypal, vilket borde vara ca 495sek. Men nu ser jag att på banken drogs 520sek. Vad tusen.. Oh well, 25kr hit eller dit antar jag.

Ouch, segt det. Jag gillar inte att GMG tvingar på oss brittisk valuta. Hade hellre sett krona eller euro vilket alla seriösa aktörer har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Oj, 900:-? Jag köpte från GMG och då landade det runt 700:- för Gold-versionen men det var för några veckor sen...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk

Gav ca: 690:- på Voidu.com, kollade en jämförelsesajt för bästa pris för Gold edition, och de låg klart lägst då iaf. Glöm dock inte att det är en kod: farcryvoidu som ger dig rabatten som gör det billigare än andra!

Skrivet av Inteno:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Det var säkert någon utav paypal's valutakonverteringar, de ser att ditt bankkonto eller kort är i SEK och då konverterar de själva GBP till SEK med pissdålig kurs. Har själv slutat använda paypal pga detta, det är riktiga ockerkurser de sätter och det är väl så det tjänar pengar.

Paypay är ok så länge man inte gör några valutaomvandlingar, t.ex. du har ett paypal Euro konto och överför Euro från din bank till paypal och köper något i Euro. Det är ok. Men om du har ett paypal Euro konto och vill köpa något i GBP eller USD räkna med att bli rånad.

Permalänk

Kommer sitta och spela far cry 5 när jag kommer hem efter jobbet som en sliskig finnig nörd. Ska låsa in mig så få min flickvän ta hand om mat, barn och hemmet. Jag ska spela. Köpte standard versionen men ångra nu att jag inte köpte guld

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Testkört lite benchmarks för att se om FPSen är acceptabel på Ultra settings.
Blev runt 81-87 average FPS @ 3440x1440 beroende på om jag klockar eller inte samt testade med SMAA och Shadows på High. Hade helst velat 95fps konstant men då måste jag nog gå ner till High preset.

Skrivet av Sjoooberg:

PayPals egna valutakonvertering är extremt mycket dyrare än din banks. Verkligen stor skillnad! Tidigare så kunde man ändra till sin banks (dvs PayPal drar summan i valutan man köper i, tex EUR) och så höll det sig så i några månader men i år har jag behövt ändra varenda gång vilket är segt.

Skrivet av ElWeed:

Tycker spelet är förvånansvärt litet denna gången. Laddade bara ner 25GB vilket gick på några minuter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick igång det igår kväll efter en liten proxy till Australien. Riktigt trevligt intro och antagonisten är en av de bättre på flera år tycker jag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Första tankar om spelet vore fint att höra. Någom som kan ge en första åsikt?

Helt jävla underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Vad får man i endast delixe edition?

Jag köpte Deluxe edition. Man får ett gäng skins och lite annat krimskrams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nadahinch:

Gav ca: 690:- på Voidu.com, kollade en jämförelsesajt för bästa pris för Gold edition, och de låg klart lägst då iaf. Glöm dock inte att det är en kod: farcryvoidu som ger dig rabatten som gör det billigare än andra!

Då handlar jag där. Är det säkert att handla med bankkortet hos dom direkt eller rek du paypal?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk på att DLC man får med Gold edition inte påverkar befintliga spelet utan är framtida innehåll.

Jag köpte AC Origins Gold men spelade klart spelet innan första DLC släpptes. Jag kanske installerar om det längre fram, men är ni inte helt säkra så vänta och köp inte DLC direkt.

Permalänk
Medlem

Har spelat några timmar och haft riktigt kul. Jag har irrat runt lite men låst upp Boomer och Peaches. Boomer är väldigt bra då man snabbt får varning på fiender.

Det händer mycket hela tiden, vilket är bra och dåligt. Bra eftersom det belönar utforskande och ger mycket action. Men kan också vara lite störande om man vill ta det lugnt.

Grafiken är inte lika bra som GR Wildlands, men bra ändå. Roliga uppdrag hittills.

Borde kanske funnits lite mer olika vapen att välja på från start.

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Då handlar jag där. Är det säkert att handla med bankkortet hos dom direkt eller rek du paypal?

Jag använde Visa, inga konstigheter vad jag märkte, fick verifiera med bankid osv precis som vilket köp som helst på nätet. Tror inte det är något skumt med dem alls.

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar nu och har hur kul som helst, detta är helt klart det bästa Far Cry jag spelat, och då har jag spelat dem klart dem alla, förutom de urusla 3 och Primal.

Det är framförallt roligt att bara smyga runt med pilbåge och rensa fiendebaser, det har jag alltid älskat mest med dessa open world-Far Cry.

Skönt också att man slipper dessa snuskiga towers i detta spelet, det har aldrig varit roligt att klättra runt i dem.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Spelat några timmar nu och har hur kul som helst, detta är helt klart det bästa Far Cry jag spelat, och då har jag spelat dem klart dem alla, förutom de urusla 3 och Primal.

Det är framförallt roligt att bara smyga runt med pilbåge och rensa fiendebaser, det har jag alltid älskat mest med dessa open world-Far Cry.

Skönt också att man slipper dessa snuskiga towers i detta spelet, det har aldrig varit roligt att klättra runt i dem.

Låter som du skulle gilla Primal ändå, inga torn och du kan smyga runt med pilbåge även där.

Varför gillar du inte trean? Är ju den de flesta gillar trots allt. Mest nyfiken.

Permalänk
Medlem

Usch. Är så jävla taggad på att komma hem och spela nu. Läste något inlägg om att spelet bara är på cirka 25GB. Stämmer det verkligen?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Usch. Är så jävla taggad på att komma hem och spela nu. Läste något inlägg om att spelet bara är på cirka 25GB. Stämmer det verkligen?

Samma här, galet taggad, har dock tjejen hemma tills imorrn så lär hålla mig

Japp, hade en download på 24,6 Gb om jag minns rätt.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inteno:

Nej verkligen inte.

Tänkte själv köpa vanliga utgåvan om det dyker upp något bra erbjudande på den snart.

Stämmer det att spelet tar 25 GB i anspråk på disk?