EVGA Z10 är mekaniskt tangentbord med inbyggd display

Permalänk
Medlem

Inte för att va den som är den, men jag tror de flesta och även sweclockers panelen missar hela poängen med detta tangentbordet. Nu är det ju som så om jag inte misstar mig helt att detta inte bara är en LCD display som man kan visa det man vill på från dvs mjukvara. Utan detta tangentboard har ju en EVbot inbyggt, något som vart nästan omöjligt att få tag på de senaste åren. Och om man som jag älskar deras grafikkort och att överklocka dem så är nästan detta tangentbord ett måste att ha. Det finns hur mycket som helst på marknaden nu för den som söker ett tangent bord som passar er personlighet och preferenser men inget annat än detta kommer med en EVbot.

Permalänk
Medlem

@Strekarn: Njaeh, inte riktigt va? Står iaf inget om ngt liknande evbot på sidan om tangentbordet

https://www.evga.com/articles/01195/evga-z10-keyboard/

"Customizable LCD Screen
A customizable LCD screen accomodates any needs for gaming, overclocking, or anything else you can think of! Choose to monitor your Precision XOC or ELEET X statistic, custom game timers and several other functions."

@Chromatic: Första generationen var mkt ballare tbh ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

@Strekarn: Njaeh, inte riktigt va? Står iaf inget om ngt liknande evbot på sidan om tangentbordet

https://www.evga.com/articles/01195/evga-z10-keyboard/

"Customizable LCD Screen
A customizable LCD screen accomodates any needs for gaming, overclocking, or anything else you can think of! Choose to monitor your Precision XOC or ELEET X statistic, custom game timers and several other functions."

@envelope91: Första generationen var mkt ballare tbh ;D

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/Logitech_Gaming-Keyboard_G15.jpg/800px-Logitech_Gaming-Keyboard_G15.jpg

Tog fram detta (G15 v1) för ett par veckor sen till kidsen när jag byggde ihop en gammal dator till dom.
Spelat lite Starwars Battlefront 2 på det och riktigt skönt fortfarande måste jag säga

Gillade EVGA's men har inte testat dom brytarna så jag vet inte hur dom är mot dom röda cherry jag har nu...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Haha, vad pratar du om?
Håller med om att tangentbordet må lämna ett och annat att önska..

De levererar grymma grafikkort, moderkort, power supply samt erbjuder grym support men råkar göra ett fult tangentbord och då har de gått ner sig något EXTREMT (t.o.m.) de senaste åren, say whaat o_O

Eloge till dem som vågar svänga ut lite men det är inte alltid man lyckas på första försöket.

De försökte ju snåla lite väl mycket på kylarna vid pascal släppet men det slutade ju med att korten fick åtgärdas. Det var nog bara tur att de började bli problem inom garanti tiden och inte strax efter som Evga antagligen planerat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Äntligen.
Men att det ska ta så satans lång tid att få en produkt man skrikit efter i flera år...
Mekaniskt tangentbord med display, hur svårt kan det vara?
Men nu finns det ETT att välja på.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Inget RGB = inget att ha!

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De försökte ju snåla lite väl mycket på kylarna vid pascal släppet men det slutade ju med att korten fick åtgärdas. Det var nog bara tur att de började bli problem inom garanti tiden och inte strax efter som Evga antagligen planerat.

Detta p.g.a. "dåliga" komponenter och komponenterna tillverkar väl inte EVGA själv utan beställer detta från en tillverkare, om komponenttillverkaren erbjuder en billigare komponent som skall möta kraven som önskas men använder sig av dåligt material eller skickar ut en dålig batch är lite svårt för EVGA att veta de vill bara försöka få ut sina kort precis som alla andra tillverkare för att kunna sälja så många kort som möjligt. Vad jag minns uppmärksammades när man stresstestade FTW korten i Furmark d.v.s. vid onormal användning visst det är ingen ursäkt och EVGA blev tagna på sängen som i sin tur fick dras med en dyr historia men de försökte lösa det snyggt genom att antingen skicka ut värmeavledande tejp gratis till de som fortfarande inte fått problem vilket antagligen var det det bästa alternativet ur ekonomisk synvinkel men de gick även med på att man fick kortet ersatt om så önskades.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Att köpa från EVGA är något jag kommer fortsätta göra. Gjorde precis RMA på mitt gtx1080 då jag försökte mig på att lägga på thermalpads själv, men Det sket sig när ett smt-motstånd följde med när jag delade kortet. Fick panik och skrev till evga, och dem böt ut kortet direkt utan problem, även fast kortet är köpt för 2 år sedan. Världens bästa support har dem!

För övrigt så kör jag fortfarande på mitt logitech G15 (blå) som jag köpte samma år det släpptes. Fungerar fortfarande grymt bra, och det är fint att kunna se temperatur på både gpu och cpu, hastighet på fläktar, minnesanvändning på gpu, fps och en massa annat direkt på tangentbordet.
ÄNTLIGEN kanske fler tangentbordstillverkare tar upp denna trend. Släppts ett tangentbord med RGB, macroknappar + skärm så köper jag direkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

@sekips: Tack för infon, efter att ha läst lite om tangentbordet via länken som du skickade och i Evga's egna forum har jag fått klarhet över att de valt att slopa EVboten... kan inte säga annat än att jag är väldigt besviken

Permalänk
Medlem

@Strekarn: same same, fett cool den evbot grejen, värsta bilmek-prylen hahaha

Dock lite trist att man behöver köra allt evga för att det ska funka

Permalänk
Medlem

@sekips: Hade bokat ett av dessa tangentbord idag om de hade haft EVboten i de, som de va tänkt från början. Men jag har sett att man kan göra en egen EVbot med hjälp av en PI, så det kanske blir ett projekt för sommaren