Permalänk
Medlem

Datorväska för jobbet

Hej!

Som titeln säger så är jag ute efter en ny datorväska då min gick sönder igår, först gick axelremmen sönder för ett par månader sedan och igår gick handtaget sönder så jag tyckte det var dags att köpa något vettigt.

Kommer att använda den för jobbdatorn, matlåda (inte jätteviktigt att den får plats i väskan men hade varit gött), böcker/dokument och andra småsaker. Datorn är en 14" med lite tjockare batteri och datorn i sig väger ca 2kg. Vill helst ha en axelremsväska (typ messenger bag/briefcase aktig). Materialmässigt så tycker jag läderväskor är ganska schyssta, men är absolut inget krav. Skulle dock vilja att den är vattentålig. Färg spelar ingen större roll, men finns det några färger att välja mellan så är det positivt. Prismässigt så är jag villig att lägga några tusenlappar (upp till ~4000 kanske, om det låter vettigt) för att få en schysst och tålig väska.

I övrigt så vet jag inte riktigt vad man ska kika på när man väljer väska så kom gärna med tips eller frågor.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2903521/baoobaoo-15-briefcase-sof...

Har en polare som plockade upp en av dessa, han prisar den till skyarna. Har du vägarna förbi GBG kan du åka in till en Inet butik o känna på den irl

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

@chickenowl:
Tack för tipset!
Jobbar i Göteborg så ska nog kunna svänga förbi på väg hem eller så

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster