Tjo! Gör lite liknande grejjer som du. Kör FL och kör en del tung kontakt. Är tyvärr missnöjd med Ryzen då de har för låga klocks samt lite latency problem och annat internt. Googlar du så kommer du hitta info på nätet. Hade jag fått göra om hade jag gjort följande;
- Intel 6-core klockad så högt det går. (Detta då FX-kanaler hanteras seriellt inte paralellt, därför flaskar Ryzen ofta i projekt.) Kör du förvisso många instrument parallelt och mindre effekter är det annan typ av last.
- 32 GB snabbt ram (har du redan)
- Köp 1TB Dedikerad SSD för VST Paketen. Snabbar upp jobbet extremt.
EDIT:
..och just det. Det är ganska lätt göra relativt bra filmmusik idag med hjälp av alla högkvalitetspaket som finns ute. AV denna anledning får man väldigt lite betalt för just det då det finns överflöd av sådan musik.
Vidare, så måste du se över ditt ljud med. Av egen erfarenhet går det fan inte att mixa & mastra på hörlurar så du får den där sista biten av ljudet så det låter riktigt bra. Sedan jag stegade upp till riktiga monitorer och akustikbehandla rummet lite och jobba på placering så lyftes kvalitén flera steg. Viktigt är att se till även har sub för filmmusik/effects då de flesta monitorer inte spelar ned i 20-30Hz som är viktigt i den typ av musik. Fortsatt då, blir det därför ännu viktigare med rummet och placering av utrustningen.