Kultklassikern The Witcher gratis via GOG

Permalänk
Melding Plague

Kultklassikern The Witcher gratis via GOG

Speltjänsten GOG har ett nytt erbjudande via sin webbplats, där de ger bort The Witcher: Enhanced Edition från 2007 gratis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fast man måste ha Gwent i sitt spelbibliotek för att få ta del av erbjudandet...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 2x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk

"Sorry, you must have GWENT in your game library in order to be eligible for this offer"
EDIT: Det räcker tydligen att lägga till GWENT i biblioteket och sedan försöka utnyttja erbjudandet. GWENT är ett gratis spel.

stavfel
Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Avstängd

Jag lyckas inte få till det hur man gör för att få fram detdär?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Lägg till GWENT på GOG kontot här:
https://www.gog.com/game/gwent_the_witcher_card_game

Gå sedan hit:
https://www.gog.com/gwent-welcome-bonus

Tipsade för övrigt om detta 10 dagar sedan här
#17367998

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foerhaexxaren:

Men, när jag försöker att göra det så kommer det upp en ruta om att jag skall logga in trots att jag redan är inloggad, sedan står det att mitt användarnamn redan är upptaget om jag skriver in det i rutan?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ett tips till nya spelare: Början av spelet suger och svärdsystemet är grymt svårt att fatta hur det funkar första gången man spelar. Kämpa på bara, spelet blir bättre! Senare i spelet kan man även satsa 100% på "magi" (igni) och skippa svärdsystemet helt om man inte gillar det. Helt klart värt att spela om man gillar RPG.

Permalänk

@Mizzarrogh:
Det problemet hade inte jag när jag gjorde det.
Logga ut + in igen, rensa cookies och/eller testa annan webläsare?

Permalänk
Medlem

Spelet har inte åldrats bra. Vore härligt med en remake då storyn var G-R-Y-M. Tvingade mig igenom skiten innan Witcher 3 släpptes.
Kan även varmt rekommendera böckerna.

@CFSsss: Cool. Visste inte att man kunde köra helt med magi.

Visa signatur

Desktop: AsRock AB350 Gaming-ITX, AMD Ryzen 5 1600, 2x8GB G-Skill Flare X 3200 MHz, Sapphire Tri-X AMD R9 290

Permalänk
Skrivet av Foerhaexxaren:

Lägg till GWENT på GOG kontot här:
https://www.gog.com/game/gwent_the_witcher_card_game

Gå sedan hit:
https://www.gog.com/gwent-welcome-bonus

Tipsade för övrigt om detta 10 dagar sedan här
#17367998

Tack, fungerade bra!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Accipiter46:

Tack, fungerade bra!

Jag har fortfarande samma problem både i firefox och Crome, någon som vet varför??

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarnak:

@CFSsss: Cool. Visste inte att man kunde köra helt med magi.

Ja, det funkar faktiskt. I W3 blir man köttad av många bossar om man försöker med en 100% "sign-build" men i W1 är det helt ok att satsa allt på t.ex. igni och några potions och nästan ens glömma att man har svärd. Bra sätt att spela igenom på om man vill fokusera på storyn och ha ganska lätt combat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Men, när jag försöker att göra det så kommer det upp en ruta om att jag skall logga in trots att jag redan är inloggad, sedan står det att mitt användarnamn redan är upptaget om jag skriver in det i rutan?

längst ner står det typ "already have an account, sign in" så loggar du in istället för att skapa ett nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag har fortfarande samma problem både i firefox och Crome, någon som vet varför??

Du kommer till en ruta för att skapa ett konto.
Lite längre ned kan du byta till att logga in. Funkade för mig

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Avstängd

Witcher 1 är ett riktigt bra spel som i början kan upplevas lite crappy men har bra missions och story och är ett underskattat spel som är värt att köra igenom och en av dom bättre äldre rollspelen och efter 10 års putsande har dom fått bort "alla" buggar som gjorde det ospelbart vid relese

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Tack! Nu fungerar det...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

Har inte spelat ett mer tråkigt spel än Witcher 1. Att stridssystemet är timingbaserat är en sak men storyn är så himla grötig och questen så tråkiga att man tröttnar av leda. Både karaktärerna och NPC:erna är oerhört tråkiga också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Falukorvig:

"Sorry, you must have GWENT in your game library in order to be eligible for this offer"
EDIT: Det räcker tydligen att lägga till GWENT i biblioteket och sedan försöka utnyttja erbjudandet. GWENT är ett gratis spel.

Skrivet av Foerhaexxaren:

Lägg till GWENT på GOG kontot här:
https://www.gog.com/game/gwent_the_witcher_card_game

Gå sedan hit:
https://www.gog.com/gwent-welcome-bonus

Tipsade för övrigt om detta 10 dagar sedan här
#17367998

Oj, missade den detaljen. Det står med i nyheten nu, men tack för att ni uppmärksammade det.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Kultklassiker? 🤨

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Kultklassiker? 🤨

I princip.

Witcher 1 är ett spel som har sina problem rent designmässigt, det var CDPRs första försök till att göra ett eget rpg, och det märks rätt tydligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xealo:

I princip.

Witcher 1 är ett spel som har sina problem rent designmässigt, det var CDPRs första försök till att göra ett eget rpg, och det märks rätt tydligt.

Alldeles för nytt för att vara en kultklassiker...

Permalänk
Medlem

Roligt det kom ett erbjudande från GOG till slut, enda spelet som saknades.
Har spelat igenom trean och tvån ett par gånger men aldrig provat ettan.

Tackar så mycket, passade på tidigare när spelet dök upp i tipstråden.

Här finns ett till Tips ifall någon har ettan och tvåan på Steam men inte på GOG.
Lyckades själv få ett exemplar av tvåan på GOG när jag testade med samma nyckel som jag hade på Steam.

Tycks även fungera för ettan av döma från texten på sidan.

https://www.gog.com/witcher/backup

Länken hittades i länken nedan vilken bör vara en ok sida.
https://pcgamingwiki.com/wiki/The_Witcher_2:_Assassins_of_Kin...

Återstår bara att se när ett liknande erbjudande dyker upp för trean

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av anon114264:

Har inte spelat ett mer tråkigt spel än Witcher 1. Att stridssystemet är timingbaserat är en sak men storyn är så himla grötig och questen så tråkiga att man tröttnar av leda. Både karaktärerna och NPC:erna är oerhört tråkiga också.

Dålig dag?

Smaken är ju delad men att påstå att Witcher 1 har dålig story är magstarkt. Voice acting är ju riktigt kass i vissa fall men det kan man förstå med tanke på att detta är CDPR första spel och budgeten var nog rätt tight.

Ett tips är att läsa böckerna först. Då får man en schysst grund att bygga vidare på och man får bättre förståelse för vad som pågår. Själv anser jag det inte som ett krav då jag lirade Witcher 2 helt utan kunskap om världen men det blir ännu roligare med kunskap om världen.

Dessutom är det gratis, vilket man knappast kan klaga på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har påbörjat det några gånger men tycker också stridssystem känns förlegat. Men när jag läser ovanstående kommentarer så förstår jag att det kan vara värt att ge det en chans, gillar verligen W2 och W3. Tack för tipset om magi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Ett tips till nya spelare: Början av spelet suger och svärdsystemet är grymt svårt att fatta hur det funkar första gången man spelar. Kämpa på bara, spelet blir bättre! Senare i spelet kan man även satsa 100% på "magi" (igni) och skippa svärdsystemet helt om man inte gillar det. Helt klart värt att spela om man gillar RPG.

Är ju bara att klicka när musikonen lyser till för att få till combos
Lättare än att kolla på när svärdet lyser upp.

Permalänk
Medlem

Men nej, jag har ju redan köpt det spelet på GOG för två år sen och GWENT har jag också men det ogillar jag skarpt.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.