PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Har man G-sync så ska man aldrig ha V-sync på i program/spels inställningar. Däremot finns det två val hur man vill köra i Nvidia Controll Panel:
G-Sync och V-Sync av:
Så länge fpsen är inom: 30->skärmens maximala uppdateringsfrekvens (Hz) så är G-sync aktivt allt flyter på som vanligt. Överstiger dina FPS skärmens Hz så är G-sync av och du kan få tearing. Däremot inget input-lag.

G-sync och V-sync
Så länge fpsen är inom: 30->skärmens maximala uppdateringsfrekvens (Hz) så är G-sync aktivt allt flyter på som vanligt. Överstiger dina FPS skärmens Hz så är G-sync av och V-sync träder in och "cappar" dina FPS till skärmens maximala uppdateringsfrekvens. Du kan nu får input-lag, men ingen tearing.

För båda ovanstående alternativ så återgår G-sync till aktivt läge så fort din FPS sjunker under skärmens maximala uppdateringsfrekvens. Konsensus på internet verkar vara det lämpligaste är att ha G-sync på samt sätta ett övre FPS-tak med hjälp av tredjepartsmjukvara så som Riva Tuner Statistics Server.

Blur Busters har gjort väldigt genomgående tester på olika varianter av detta:
https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-an...

Edit: Ser nu att det redan varit uppe på tapeten, så går det när man postar innan man läst alla svar

Stämmer nästan helt, förutom att tearing kan uppstå ändå, det pga frametimes. Jorint som skrivit artikeln på blurbusters tar upp det både i den, i kommentarerna och i trådar på nvidia forum. Skärmen hinner helt enkelt inte alltid visa färdigt föregående frame innan nästa frame kommer. Har man inte väldigt stadig framerate och frametime kommer detta bli mer eller mindre påtagligt, sen är folk olika känsliga och ju snabbare skärm, ju kortare tid visas den tearing som uppstått

https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-an...

Med gsync+vsync on inom spannet visar skärmen alltid färdigt varje frame före nästa kommer och det till nästan ingen input lag alls.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Ny testrunda i djungeln på G. Väldigt trevligt...Alla som har PUBG är nu välkomna att panga. https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Permalänk
Medlem

Detta hände mig igår så jäkla tråkigt med teaming, skulle varit region låsta servrar.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Detta hände mig igår så jäkla tråkigt med teaming, skulle varit region låsta servrar.

https://i.imgur.com/LdDirCo.jpg

Såg först inte vad felet var Inte spectateat så mycket efter jag dött. Men sen när jag klickade upp bilden såg jag att du ringat in kartan där man såg alla olika lag.

Tråkigt värre det där, hoppas du anmälde.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Såg först inte vad felet var Inte spectateat så mycket efter jag dött. Men sen när jag klickade upp bilden såg jag att du ringat in kartan där man såg alla olika lag.

Jodå fick iväg en anmälan.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

Permalänk
Medlem

Satans spökdocka. Pumpen hoppar ju ur kroppenpå en nästan. Visst har shithole penslat på mellan testrundorna av djungeläventyren. Det ska dom ha beröm för.

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hatar teaming på Solo men förstår inte hur man ser det här?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Fan, ni med oranga gympabrallor. Skjut i luften så hör vi er också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Satans spökdocka. Pumpen hoppar ju ur kroppenpå en nästan. Visst har shithole penslat på mellan testrundorna av djungeläventyren. Det ska dom ha beröm för.

Ja det är väl ett av dom få sakerna dom kan få beröm för. Sen att spelet laggar som att jag skulle sitta me en dator från tidigt 2000-tal får dom inget beröm för. Förstår inte hur det ska vara så oerhört svårt att optimera ett spel återigen, låter gnälligt jag vet. Men sitter man men en dator som jag har i sign och har 60fps i early game då är det måttligt irriterande.

Visst är det lite bättre på Live-servern men det är fan i mig bedrövligt ändå.

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Ja det är väl ett av dom få sakerna dom kan få beröm för. Sen att spelet laggar som att jag skulle sitta me en dator från tidigt 2000-tal får dom inget beröm för. Förstår inte hur det ska vara så oerhört svårt att optimera ett spel återigen, låter gnälligt jag vet. Men sitter man men en dator som jag har i sign och har 60fps i early game då är det måttligt irriterande.

Visst är det lite bättre på Live-servern men det är fan i mig bedrövligt ändå.

Inget fel att gnälla. Mycket gnäll är befogat. Jag försvarade alltid shaithole när spelet var i beta. Efter releases kan/ska man ställa högre krav. Jag är väl en dom som drar fördel att det hackar och hoppar för mer eller mindre alla. Men visst ska det flyta på bättre än vad det gör idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Vad är det som inte syns, 20 man som springer efter varandra. Kul när 20 man vänder sig om och skjuter ner oss fyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Efter matchen kan man kolla replays och man får då upp lite friflygnings-verktyg osv och man ser alla på kartan.

Skrivet av M89:

Vad är det som inte syns, 20 man som springer efter varandra. Kul när 20 man vänder sig om och skjuter ner oss fyra.

Jag tror mer att Larsp777 var intresserad av att veta hur man får upp informationen på radarn såsom det syntes på bilden, dvs vilka lag som alla tillhörde.

Men ja, det är sjukt när det blir sådär. Har mig veterligen inte varit med om det ännu men jag spelar på tok för lite och när jag väl dör så "rage-quittar" jag och kollar aldrig repriser

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Efter matchen kan man kolla replays och man får då upp lite friflygnings-verktyg osv och man ser alla på kartan.

Jag tror mer att Larsp777 var intresserad av att veta hur man får upp informationen på radarn såsom det syntes på bilden, dvs vilka lag som alla tillhörde.

Men ja, det är sjukt när det blir sådär. Har mig veterligen inte varit med om det ännu men jag spelar på tok för lite och när jag väl dör så "rage-quittar" jag och kollar aldrig repriser

Det jag undrade var hur man kan se att det var teaming. Är det de med samma siffror som spelar ihop?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777:

Samma siffror spelar ihop.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Lirade just en runda i djungeln och undrade varför i hela himlen det åkte två lirare i samma jeep. Tog senare raggarbåten och det visslade kulor som några team:at upp. Tre stötar lekte bropirater i slutet medans jag sprang runt allena. Blev besviken då jag kammade hem en silverfisk och såg två lirare köra lagspel bakom en sten i deathcam.
Var tvungen att kolla närmare och fann att jag kört rambo-läget. dvs 1-man squad.

Permalänk

Någon annan som upplever att vissa vapen beter sig jäkligt underligt efter senaste patcharna?
Flera gånger när jag haft klockrent scope i skallen på en spelare med Kar98 så kommer det bara rök från hjälmen på spelaren när kulan "träffar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielolo:

Någon annan som upplever att vissa vapen beter sig jäkligt underligt efter senaste patcharna?
Flera gånger när jag haft klockrent scope i skallen på en spelare med Kar98 så kommer det bara rök från hjälmen på spelaren när kulan "träffar"

Sett ur en talanglös jävels perspektiv har mer eller mindre alla vapen betett sig underligt sen dag ett. Dock har den talanglöse jäveln sina stunder på fältet.
Sju killar och 169 hitpoints uppnåddes igår i en duofight, vilket är mitt högsta någonsin. Visst ligger man i lä, men så länge man kan stöka till det något för andra är det underhållande.

Permalänk
Medlem

Irriterar mig på microlagg, stuttering eller vad det kan kallas nu igen.... finns det nåt knep att ta bort det, stänga av deathcam geforce highlights och sånt där? Det funkade väl för några månader sen att stänga av sånt då när det va mycket microlagg?
Och/Eller skulle man stänga av skuggnings cache i nvidia settings med?

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt lir faktiskt! Roligare att lira tillsammans!

Permalänk
Medlem

War mode: Ibland får man 7 killar och 9 hitpoints. Sen kan man få 7 killar med 109 hitpoints. Hur fasen funkar det?
Som övningsfält är war mode ok men sämre skit får man leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

War mode: Ibland får man 7 killar och 9 hitpoints. Sen kan man få 7 killar med 109 hitpoints. Hur fasen funkar det?

Träffat deras händer mycket?
Tar ju knappt nån skada om nävarna är i vägen tydligen... :/

Faen vad jag dör ofta för jag inte lagt om till AUTO på bössorna!! Helst när jag velat mellan bössor eller byta, tänker mes på UMP etc!
Går det inte ändra så defualt är auto?
Tusan att makro räknas som fusk, är sugen på att binda så det blir auto hela tiden pga detta! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Du får väl bara "hitpoints" för det liv som spelaren har kvar, så skjuter du på folk som har lite HP kvar så får du även lite hitpoints.
20 hitpoints = en spelare med fullt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Du får väl bara "hitpoints" för det liv som spelaren har kvar, så skjuter du på folk som har lite HP kvar så får du även lite hitpoints.
20 hitpoints = en spelare med fullt liv.

Det är jag medveten om. Körde en war mode nyligen och lyckades fimpa fem st och fick 7 eller 9 i hitpoints, minns inte exakt. Checkade en PUBG-statssida och där visade "damage" 634 (100= ett fullt liv) så det måste vara nån bugg i spelet. PUBG är ju - som alla vet - buggfritt.

Permalänk
Medlem

BUGP...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är du själv "sillstrypare"? Min egna humornivå ligger alltför lågt. Väldigt ofta i nivå med göteborgares.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Är du själv "sillstrypare"? Min egna humornivå ligger alltför lågt. Väldigt ofta i nivå med göteborgares.

Älskar dåliga ordvitsar ja :I
Har så låga skämt att jag måste ligga ner och berätta dom ibland...

När släpps 4*4km banan? Tycker det är bättre/lagom action på den! Och man KAN klara sig utan fordon för det mesta, även om det är kul att köra fordon på den med ibland!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Älskar dåliga ordvitsar ja :I
Har så låga skämt att jag måste ligga ner och berätta dom ibland...

När släpps 4*4km banan? Tycker det är bättre/lagom action på den! Och man KAN klara sig utan fordon för det mesta, även om det är kul att köra fordon på den med ibland!

Det är rätt. Mellan fotknölarna och knävecken ska skämten ligga.

Permalänk
Medlem

Ny bunt klipp med låga toppar och djupa dalar från mina soloäventyr bland tallar, sand och palmer. Om det skulle intressera någon. https://www.youtube.com/watch?v=DyVCZz46DAI

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan spela nu ikväll ?
Fick en liten update o körde ett game sen fick jag meddelandet "An error occurred".
Menyerna ser ut som föler...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar