Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Min spelhemlighet är....

Permalänk
Medlem

Min spelhemlighet är....

Köpte Half Life 2 som CE när det kom, följde med en t-shirt som ligger kvar i plåtlådan. Älskade ettan och expansionerna till den. Var mer än hypad över tvåan.

Lirade det ca 20 minuter, sen rörde jag det inte mer.

Fick för mig att köpa allt med HL2 att göra på Steamrea för några år sedan och "äntligen" ta mig genom allt. Lirade ca 25 minuter och sen inte rört det mer!

Alla tokhypar HL2 men jag "klickar" inte alls med det.

Har fler spel jag aldrig fattat hypen med men HL2 är min "spelhemlighet".

Andra som har spel "man borde ha lirat" men som aldrig "fattat grejen"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hearthstone - Spelade lite i början när det inte kostade så mycket att få korten för att kunna spela. Nu vet jag inte hur mycket man behöver punga ut i snitt för att ens få tillgång till alla kort varje expansion.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

För mig äre väl spel i sin helhet som jag inte kommer överrens med. Har svårt att bingespela.

Det blir något spel per år som brukar hålla länge. Köpte BF1 förra hösten och spelade det senast igår i en timme med en vän.

Att ha tid och ork att sätta sig in i nya spel har jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat många 1000 timmar Everquest, sen mer tusen timmar Anarchy Online så testade man WoW.
Det var på tok för lätt att levla och inget tog tid (jag spelade vi releasen) och det var som Blizzard spytt massvis med olika starka och grälla färger över hela världen. Tror inte ens jag spelade klar gratismånaden.

Permalänk

har aldrig fastnat för skyrim, har försökt spelat det flera gånger, max några timmar, men aldrig fastnat eller hittat det stora nöjet med det.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Haha! Kul!

Själv missade jag helt HL1 när det kom, trots att jag var stor PC-entusiast sedan många år tidigare.
Fick det av brorsan i julklapp, men hade just då ingen dator som klarade att driva spelet särskilt bra. När jag någon månad senare uppgraderade till Voodoo2 blev det andra visor! HL2 har jag nog spelat igenom minst 15 gånger, plus "remastern" Black Mesa. Sista FPS spelet med riktigt bra story och pacing. Det och Return to Castle Wolfenstein.

Själv är det nog typ Final Fantasy och liknande JRPG's som alla prisar till skyarna som jag inte klarar av. Jag har testat en del av dem och själva spelsystemen är kul en stund, men när storyn kickar in kan jag inte hålla mig för skratt (eller cringe-smärta) av allt gulligull och plågsamt löjliga kärlekshistorier. För att inte tala om en gubbe som kastar en amerikansk fotboll på fienderna. Nä, fy fan.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jobbade på Onoff sommaren 2010 när Starcraft 2 släpptes och var snabb med att lägga undan en Collectors Edition till mig själv.
Hem och installera, taggad till tusen och spela i 15 minuter för att upptäcka att det inte var något för mig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Dark Souls.. tycker alla Dark Souls spelen har ytlig och nästintill icke-existerande story som är gjord för att lura spelaren att tro att storyn är djupare än vad den egentligen är. Ungefär som serien Lost som jag inte heller gillar. Jag gillar RPG men det ska vara mycket och djup story som i KOTOR 2, Witcher, Baldur's Gate, Pillars of Eternity etc. Dark Souls är ett action-RPG med lite lore slängt in och that's it, passar inte mig.

Sedan är det grymt sega kontroller i Dark Souls och skickligheten i spelet går egentligen bara ut på trial-and-error. Så man dör några gånger tills man vet hur bossen funkar och sedan kan man nästan slå ihjäl bossen med händerna. Så med andra ord... Dark Souls är ett rätt kasst och ytligt RPG och ett rätt segt och tråkigt Action-RPG.

Flame away... *duckar*.

Permalänk

Cs:go. Har endast 20h spelat sen release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Inaktiv

Goat Simulator.

Den såldes med rätt ordentlig rabatt så köpte den och spelade en halvtimma. Därefter tröttnade jag väldigt fort. Med den rådande beskrivningen av spelet så var det också rätt väntat. Men men. Nu har jag spelat goat simulator

Permalänk
Medlem

Inte någon hemlighet direkt för de omkring mig för jag påpekar det mer än ofta, men:
Alla Zelda-spel efter A link to the past. Förstår inte alls hypen. Köpte Ocarina of Time till N64 strax efter release, men släppte det rätt snabbt... Försökt att plocka upp ett par releases efter det, men samma där. Intresset är nästan lika med noll och speltiden därefter.

Permalänk
Medlem

Fortnite, Pubg och alla såna nya battle royal spel är något jag inte förstår mig på. När man var 15-16 hade man säkert älskat skiten.

Permalänk
Medlem

Alla avgudar Witcher 3 men jag hatar det. Väldigt stela kontroller, dålig combat, olika svärd, måste tänka på att använda Witcher senses och magi, osv osv.
Så det spelet har jag inte spelat mer än 1 eller 2 timmar (jag dödade någon stor fågel)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag är 41 år gammal och spelar varje kväll när familjen somnat.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Jag är en kampanjnörd i spel, spelar kampanjerna och struntar allt som oftast i onlinelägena.

Läste an tråd om spel med bra story och läste att Mass Effect skulle vara det spel med "bäst" story i, jag köpte Mass Effect 1, 2 och 3 och började på Mass Effect 1.
har bara spelat en kort stund, fattar noll och dör hela tiden, jag får inte till det och kommer således inte in i spelet, synd, för så många andra höjer dessa spel till skyarna.

Crysis-serien, har köpt hela serien och började med 1:a, spelade ett tag, kom inte riktigt in i dom och la ner istället, synd.

Däremot, CoD 4, MW, samt MW2 och MW3 även BF3 gillar jag skarpt, tycker deras kampanjer är mycket underhållande, men, jag tror att jag är hyfsat ensam om att tycka det.
BF4 är sämre än 3:an, BF1 är OK, men inte lika underhållande som BF3.
Få se hur BF V kommer bli

\\Rhames

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är jobbigt att börja med något nytt spel och lära sig spelet. Samt fixa med mods och fovfix.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Efter att ha spelat många 1000 timmar Everquest, sen mer tusen timmar Anarchy Online så testade man WoW.
Det var på tok för lätt att levla och inget tog tid (jag spelade vi releasen) och det var som Blizzard spytt massvis med olika starka och grälla färger över hela världen. Tror inte ens jag spelade klar gratismånaden.

AO lämnade mycket att önska i många MMORPG framöver

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Jag tycker The last of us samt Uncharted 1, 2 & 3 kanske är spelhistoriens mest överskattade spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jag tycker The last of us samt Uncharted 1, 2 & 3 kanske är spelhistoriens mest överskattade spel.

Oh kniven skar in i hjärtat, demon.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Avskyr Skyrim, det är inte något man berättar..

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

En vecka eller två innan The Division skulle släppas hade dom en test helg där man fick provspela. Jag och 2 kompisar spelade från morgon till kväll den helgen för att "verkligen veta" att man ville ha spelet. Sagt och gjort jag köpte spelet till fullpris innan det släppts men efter releasen har jag inte spelat en minut

Insåg nog att det hade tagit för mycket tid helt enkelt när man har så mycket annat att göra och allt handlar ju om prioriteringar.

Permalänk
Medlem

Mass Effect har aldrig lockat.

Witcher 3 tröttnade jag på 80 timmar in eller något. Körde på Death March med scaling från första start. Då var det kul när jag stötte på en sån där Forest Spirit med en fet dödskalle istället för level. Tog mig 22 minuter att döda den, fick döda vargarna med hjälp av bossens AoE. Riktigt kul.
Sedan var tvungen att ta bort scaling efter att ha stött på glitchen med råttorna. Då blev allt jättelätt.
Sedan insåg jag att om man craftar sin gear, så är alla dungeons helt poänglösa att ta sig igenom för loot. Crafting var ju inte heller direkt svårt om man som jag lootar allt man ser, alltid.

Witcher 3 sitter där i Steam, knappt halvvägs genom storyn. Otroligt vackert spel, men grovt överskattat då det är alldeles för obalanserad gear progression/crafting, förutsägbara fiender och nerdummade RPG-element.

Permalänk
Medlem

Fallout: New Vegas fastnade jag någonstans närmare slutet (tror jag) men jag behövde levla upp för att få upp Speech för att övertyga någon, så jag utforskade saker för att få XP, men jag tröttnade ganska fort. Detta var för några år sedan, och jag har varit upptagen med andra spel. Sen så hjälper det inte att jag har börjat hata grafikmotorn som används i Fallout-spelen. Klumpig fysik och animationer m.m.

Skrivet av Rhames:

Läste an tråd om spel med bra story och läste att Mass Effect skulle vara det spel med "bäst" story i, jag köpte Mass Effect 1, 2 och 3 och började på Mass Effect 1.
har bara spelat en kort stund, fattar noll och dör hela tiden, jag får inte till det och kommer således inte in i spelet, synd, för så många andra höjer dessa spel till skyarna.

Tyvärr har det första Mass Effect inte åldrats så bra. Fokusera bara på de uppdrag som driver storyn, och möjligtvis sidouppdragen från karaktärerna du rekryterar. Sen så kan det vara bra att modda så att man kan skippa hissarna, som jag har hört ska finnas. Det ska ju också finnas fler mods som kanske fixar fler småsaker, men jag har inte testat dem själv.

Om du dör så spelar du väl på en för svår svårighetsgrad? Om du inte vill använda de speciella "krafterna" man har tillgång till så kan du köra som Soldier och fokusera på att helt enkelt skjuta fienderna, och förbättra vapnens egenskaper när du levlar upp. Och även låta dina två squad mates sköta sitt själv.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Jag somnar nästan så fort någon nämner Battle Royale. Maken till ointressant spelläge har inte skådats sedan JRPG.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Överger nog 3/4 av allt jag påbörjar.
Alldeles för mycket blir nån generisk grind man redan sett femtielva gånger tidigare...

Permalänk
Medlem

Jag köper spel på Steam och installerar dem aldrig...

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Fallout. Missade det när det var nytt även om jag har åldern för det. Köpte det för ett tag sen och ledsnade väldigt fort, mest beroende på det interfacet.

Skrivet av Beginner:

Köpte Half Life 2 som CE när det kom, följde med en t-shirt som ligger kvar i plåtlådan. Älskade ettan och expansionerna till den. Var mer än hypad över tvåan.

Lirade det ca 20 minuter, sen rörde jag det inte mer.

Fick för mig att köpa allt med HL2 att göra på Steamrea för några år sedan och "äntligen" ta mig genom allt. Lirade ca 25 minuter och sen inte rört det mer!

Alla tokhypar HL2 men jag "klickar" inte alls med det.

Har fler spel jag aldrig fattat hypen med men HL2 är min "spelhemlighet".

Andra som har spel "man borde ha lirat" men som aldrig "fattat grejen"?

Offtopic:
Ingick det någonting mer i HL2CE? har kvar plåtlådan och kommer ihåg t-shirten, men följde det med något annat som man kanske har liggande in någon gömma

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Jag klarar inte av spel med "omgångar" allt från xcom till pokemon, final fantasy till civilization. Blir fruktansvärt rastlös av den typen av spel.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Har 230 spel på steam samt varenda spel blizzard har på battle.net samt en del spel på origin/uplay men ändå spenderar jag väl 0.1% av min tid på alla dessa spel och lägger den resterande 99.9% på World of Warcraft och har gjort det sen releasen i Sverige år 2005.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Dragon Age serien.

Spelade ettan i ca 20 min och kunde helt enkelt inte sätta in mig i det. Samma sak med 2:an och 3.an. Förstår helt enkelt inte sambons hype över dessa spel! Oblivion och Skyrim däremot, det är fantastiskt bra fantasy spel!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII