Permalänk
Medlem

Acer Aspire 7

Med risk för att låta korkad... https://www.inet.se/produkt/1962474/acer-aspire-7-a717-i7-16g...

Låter lite för billigt tycker jag ?? i7:a 16gb ram 1060 512gb ssd o.s.v är det nåt fuffens jag missar?? Det enda den saknar som jag vill ha är DP men för 13000 tycker jag det är svårt att hitta nåt likvärdigt... eller?

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ned sänkt från 15k, Acer kanske har kanske en ersättare som de vill få in istället.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kollar man komponent per krona så är det en av de bättre som finns tillgängliga idag. Det dyker dock upp bättre fynd ur just det perspektivet med jämna mellanrum.

Själv sitter jag dock på en föregångare från ett par generationer tillbaka och måste säga att denna Acer-serie har imponerat mycket på mig. Det är en klart prisvärd dator och man hittar inte en billigare dator med motsvarande komponenter som ändå har ett "vuxet" utseende om man värderar den aspekten.

Den enda negativa aspekten med min dator är touchpaden. Detta kan de säkerligen ha förbättrat eftersom det gått ett par år, och om man kör med extern mus så spelar det ju ändå ingen roll.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara något fuffens med i bilden här, datorn är ju prisnedsatt. Jag är på jakt efter en bärbar dator eftersom den ASUS jag sitter med nu börjar ge upp hoppet om livet. Dock är 10k+ över min budget just nu.

Permalänk
Medlem

Menade inte per say "fuffens" dåligt uttryckt av mig. Just denna verkar vara absolut tillräcklig för mig så den beställs idag. Tack för input.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|