FZ får en första titt på CD Projekt Reds efterlängtade rollspel Cyberpunk 2077

Permalänk
Melding Plague

FZ får en första titt på CD Projekt Reds efterlängtade rollspel Cyberpunk 2077

Under E3 2018 bryter CD Projekt Red tystnaden kring sitt kommande spel Cyberpunk 2077. SweClockers syskonsajt FZ har fått se en timmes gameplay från speltiteln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

HYPE!

Permalänk

Release eventuellt 2020. 8 år utveckling.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

@DunderHoken: Absolut, dock måste man komma ihåg att Witcher 3 släpptes 2015 (om jag inte missminner mig) vilket gör att de bara har haft drygt tre år på sig att fokusera på spelet, plus att W3 hade en del DLC:er också. Jag väntar hellre och får ett bra spel än ännu ett sönderrushat spel. Nyaste Metro kommer ut feb 2019

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Lite svårt att se varför folk drar paralleller till GTA bara för att det råkar vara i en stad? Artwork eller annat påminner inte om GTA heller så...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Jobbar inte Emil på Sweclockers längre?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av justabit:

Jobbar inte Emil på Sweclockers längre?

Well. Han jobbar på Geeks.
Geeks driver ett gäng olika medier så som sweclockers, fz, 99.se och fulkultur
Flertalet av de som jobbar på geeks syns i mer än en av kanalerna så det är inte nå vidare märkvärdigt att Emil syns i samband med FZ eller att ytterberkg kanske är med i fulkulturpodden.

https://www.geeks.se/rorelsen-geeks/

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

sjukt taggad! enda spelet jag väntar på nu, förutom nya DOOM

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om inte Ciri är med som ett easter egg så blir jag besviken

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dom visar gameplay bara för pressen.
Ändå sjukt taggad på detta spelet

Permalänk
Medlem

Ser det som ett Deus Ex, fast bra (stort fan av DE men kom igen, storyn i det senaste spelet är tragiskt dålig). 2020 låter väldigt långt bort dock.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Lite tråkigt att dom visar gameplay bara för pressen.
Ändå sjukt taggad på detta spelet

Jävligt förbannad tråkigt -_-

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kevlarheart:

Jävligt förbannad tråkigt -_-

Äh, känns helt okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt mycket förtroende för CD-PR, men samtidigt låter det väldigt förlegat i mina öron med något GTA liknande.

Typ en av frågorna jag ställde mig är varför har bilarna fortfarande hjul?
Jag hade gärna sett att de pushade fram världen en teknikera, och gett oss en mer Femte elementet liknande miljö med ännu mer vertikalitet: Större skyscrapers, hover cars, och med massa skumma områden nere vid "ground level". Behöver inte nödvändigtvis vara en mörk atmosfär, den estetiken är ju uttjatad i vissas ögon, men just flygande fordon känns som en väldigt viktig ingrediens jag hade velat se för att ge spelaren mer rörelsefrihet i världen.

Just nu känns det som att Beyond Good & Evil kommer leverera bättre på den punkten; det har en vagt cyberpunk-liknande setting och ryktas erbjuda spelaren seamless rörelse mellan ground combat, jumping around on top of flying vehicles / skyscraper combat, och hela vägen ut till space ship combat. Även Anthem sägs ju av dem som spelat det erbjuda en jätteskön rörelsefrihet och tillfredsställande vertikalitet för spelaren.

Om Cyberpunk är för likt GTA, och vi bara kör omkring på platt mark i "vanliga bilar", så finns det risk att förflyttning kommer kännas seg så till den grad att de inte kan hävda sig väl mot sina kommande konkurrenter, och kanske konkurrerar de även med nästa officiella GTA? Det blir antagligen inte så, men vore verkligen tråkigt om det blev så då jag verkligen ser fram emot C2077.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

kan bli intressant att se hur dem löste bilkörningen då det låter som det är ett rent fps spel.
blev själv lite besviken då jag tycker bättre om tredje person men tvivlar inte på att dem kan få till det ändå.