Permalänk

Komma åt min server utifrån

Hej!

Jag har en 4G uppkoppling via Telenor som är helt stängd. De vägrar att "öppna" upp anslutningen så jag kan släppa in trafik utifrån. Jag har idag en lösning med ett par IP-kameror (Wanscam) som lagrar "larmbilder" via ftp på en lokal server internt. Däremot så har de en app som gör att jag kan komma åt och se kamerorna i realtid utifrån, via ex min mobilttfn. Så på något sätt kommunicerar appen med kamerorna utifrån. Jag hade därför t.ex via VNC velat kunna komma åt och kika på bilderna externt, vilket inte anslutningen tillåter. Har testat att lägga portforwarding på ex port 5900 vilket inte heller fungerar. Tips på hur jag kan göra?

Permalänk
Medlem

@tretorn76: Kolla vilka portar dom har öppna sen kör du genom dom.

Du kan ju tunnla vpn trafik genom port 443 te.x

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Sötast

Teamviewer är ett exempel som fungerar utan portöppningar ^^

Permalänk

@Allexz: Teamviewer var klockrent. Väldigt enkelt att få att fungera och gratis. Tack för hjälpen!

Permalänk
Sötast
Skrivet av tretorn76:

@Allexz: Teamviewer var klockrent. Väldigt enkelt att få att fungera och gratis. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

4g är lite knas nuförtiden eftersom det ofta är CGNAT.
Enda lösningen jag ser är en dator med Teamviewer på nätverket. Gratis för personligt bruk.