Permalänk
Medlem

LOL

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

hahaha Gabbax du vet verkligen hur man ska knäcka någon

Tycker nästan synd om killen.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp

Tycker nästan synd om killen.......

Synd om honom? Neeeee!

Du är så jäkla ägd Harmik!

Permalänk
Medlem

Yes.... så går det till när man trycker ner en pajas!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Va ni snackar...jag får 7300 p. i 3DMark-01 och jag kör ALLA nya spel på maxade effekter och detaljer i 1280*1024(min skärm pallar inte mer), och spelen flyter på som bara den!
Kör just nu Vice City och det flyter på så bra det kan! Segar eller hackar inte minsta jota!

Btw: Kör me datorn i sign...

haha hohoh lol. Säkert att du maxar ut grafiken i vice city och får det att flyta. Ge mig printscreenet på dina 100fps @ mkt snygg grafik.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Va ni snackar...jag får 7300 p. i 3DMark-01 och jag kör ALLA nya spel på maxade effekter och detaljer i 1280*1024(min skärm pallar inte mer), och spelen flyter på som bara den!
Kör just nu Vice City och det flyter på så bra det kan! Segar eller hackar inte minsta jota!

Btw: Kör me datorn i sign...

Du får mig att gråta av skratt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harmik
Ne ljuger ej! varför skulle det vara fel? 3dmark 2001 är ju uråldrigt.

Ditt grafikkort är uråldrigt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror folk att vi går på allt eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, verkar så.

Tillbaka till topic nu!

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått 20k ännu men med nya minnen och vatten så jäklar!

Visa signatur

Permalänk

De e i sånna här lägen man e lessen över att man bara har ett 4200-kort... men jaja man får väll sikta på 18k i alla fall med lite fint vatten!!

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.

Permalänk
Medlem

Tack StaffaN/S och OniZinKo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Precis !! folk skulle bara veta hur mycket jobb och kunskap som krävs för att få höga 3dmarkpoäng

Det krävs pengar också.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Jag förstår folk som kör benchmarking-program och vill undersöka om dom kan förbättra sin prestanda genom att göra diverse BIOS inställningar etc. Men det finns ju ingen anledning att skryta med massa poäng som man i själva verket inte alls har.
Jag menar LÅNA hårdvara för att visa upp höga poäng i sin avatar. Många verkar ju också sitta och överklocka upp datorn så hårt att den inte är i närheten till stabil, men med lite tur tar den sig igenom 3Dmark en gång med fin poäng som resultat. Sedan postar dom det i sin avatar och skryter. Vad spelar det för roll om man så har 50.000 i 3Dmark om datorn inte är stabil, och dessutom all övrig hårdvara såsom ljudkort är urplockade ur datorn? Ni måste ju benchmarka den konfiguration ni normalt kör med, annars är det ju ingenting värt!

Permalänk
Medlem

Njae lumpa... jag håller med delvis, men om en vattenkylare skulle köra konstant på max överklockning så skulle det crasha till sist när vattnet blev för varmt. Man vill testa var hårdvaran tar stopp, men samtidigt är det som du säger rätt löjligt att ställa ut skiten på balkongen i -20*C mitt i vintern (ala Arne ) för att posta scoren. Det är ju inte "verkliga" poäng - även om det är jävligt kul, och jag inte kan hålla mig ifrån att göra det själv ibland.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Nej, det är egentligen inte rätt, men jävligt kul att kolla vad du kan få den till!

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Snacka om att snubben har "sabbat" för sig själv,Tragiskt Harmik, att du har mage att ljuga folk upp i ansiktet
http://w1.825.telia.com/~u82507271/Harmik.JPG

LMFAO!!!!!!!!!!
sry, var bara tvungen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumpa
Jag förstår folk som kör benchmarking-program och vill undersöka om dom kan förbättra sin prestanda genom att göra diverse BIOS inställningar etc. Men det finns ju ingen anledning att skryta med massa poäng som man i själva verket inte alls har.
Jag menar LÅNA hårdvara för att visa upp höga poäng i sin avatar. Många verkar ju också sitta och överklocka upp datorn så hårt att den inte är i närheten till stabil, men med lite tur tar den sig igenom 3Dmark en gång med fin poäng som resultat. Sedan postar dom det i sin avatar och skryter. Vad spelar det för roll om man så har 50.000 i 3Dmark om datorn inte är stabil, och dessutom all övrig hårdvara såsom ljudkort är urplockade ur datorn? Ni måste ju benchmarka den konfiguration ni normalt kör med, annars är det ju ingenting värt!

Som nån sa tidigare, det är en fördel att ha pengar. Så varför köpa grisen i säcken när jag har möjlighet att först prova om det ger nåt mer? Men om du mår bättre så visst kan jag köpa ett eget block.
Du kan oxå förklara på vilket vis du tycker att jag skrytit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men, när ska folk fatta att sträva efter höga 3dmark har inget att göra med att datorn ska vara stabil eller köra med massa AA och skit, det handlar uteslutande om att få höga poäng. Kan du tala om för mig vad det är för mening att köra 3dmark med den konfig man normalt kör? För att det är roligt eller? Nej, så roligt är det inte att köra 3dmark. För att testa datorn för 24/7 konfig så spelar man spel, inte 3dmark.

Enligt mig är 3dmark totalt meningslöst för andra än de som verkligen gillar att sätta sig in i hur hårdvara och mjukvara fungerar och tweaka, klocka och pressa allt vad som går. Tyvärr har det ju blivit så att höga poäng i 3dmark är lika med att datorn/grafikkortet är bra, och så är det ju inte riktigt. Det har ju i sin tur lätt till fusk med drivrutiner och liknande bara för att få höga poäng i 3dmark. Så om alla testare av hårdvara slutade med det så kunde vi slippa sånt skit. 3dmark ska enbart vara en kul grej för de som gillar att pressa datorn lite, precis som Super PI och sandra, det visar också helt meningslösa siffror men det är kul att de att ens ansträngningar lönar sig.

Så för er som tar 3dmark och andra syntetiska benchmarks för allvarligt, tagga ner lite, det är bara på skoj och det är klart att man blir lite stolt när ens ansträngningar lönar sig. Sen få man ju också se på vilken hårdvara personen i fråga har, sitter han med en P4: 3.0C, ett Abit IC7-G, XMS3500, WD Raptor i raid 0 och ett Radeon 9800 Pro och får 18000 i 3dmark så är ju det inte så mycket. Har han därimot en 1700+, nf2, TI4200 så är ju den poängen skitbra. Så det handlar alltså inte bara om att få så högt som möjligt, alltså inte bara om pengar som någon påstod, utan hur mycket man kan pressa just sin hårdvara.

Shit vad långt det blev Jaja, för er som orkade igenom det, håller ni inte med?

Permalänk
Medlem

Jo faan! Jag håller med, väl talat Marquzz. Man borde se på ett 3DMark-race som man ser på friidrott (som jag sagt tidigare) de kämpar stenhårt för att nå fina resultat. Det finns tyvärr även de som vill köra med fusk precis som inom friidrott (anabola) eller de som rent ut ljuger (*host* harmik *host*)

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Jo faan! Jag håller med, väl talat Marquzz. Man borde se på ett 3DMark-race som man ser på friidrott (som jag sagt tidigare) de kämpar stenhårt för att nå fina resultat. Det finns tyvärr även de som vill köra med fusk precis som inom friidrott (anabola) eller de som rent ut ljuger (*host* harmik *host*)

Hehe, finns det de som ljuger i friidrott?! Nä, skoja bara Hentei, kunde inte låta bli Men det är helt sant som du säger, att köra 3dmark med sin 24/7 konfig är som att jogga lite lätt under ett 100 meters lopp, tror du man vinner?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macrint
som du säger rätt löjligt att ställa ut skiten på balkongen i -20*C mitt i vintern (ala Arne ) för att posta scoren. Det är ju inte "verkliga" poäng - även om det är jävligt kul, och jag inte kan hålla mig ifrån att göra det själv ibland.

Jag har inte ställt ut datorn på balkongen i 20*C mitt i vintern Däremot ställde jag den vid en öppen ballkongsdörr men jag kan inte se nått fel med de Jag kan nog tycka alla knep är tillåtna förrutom rent fusk såklart Det är såna knep man får ta till om man inte har nån prometeia

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marquzz
Men, när ska folk fatta att sträva efter höga 3dmark har inget att göra med att datorn ska vara stabil eller köra med massa AA och skit, det handlar uteslutande om att få höga poäng. Kan du tala om för mig vad det är för mening att köra 3dmark med den konfig man normalt kör? För att det är roligt eller? Nej, så roligt är det inte att köra 3dmark. För att testa datorn för 24/7 konfig så spelar man spel, inte 3dmark.

Enligt mig är 3dmark totalt meningslöst för andra än de som verkligen gillar att sätta sig in i hur hårdvara och mjukvara fungerar och tweaka, klocka och pressa allt vad som går. Tyvärr har det ju blivit så att höga poäng i 3dmark är lika med att datorn/grafikkortet är bra, och så är det ju inte riktigt. Det har ju i sin tur lätt till fusk med drivrutiner och liknande bara för att få höga poäng i 3dmark. Så om alla testare av hårdvara slutade med det så kunde vi slippa sånt skit. 3dmark ska enbart vara en kul grej för de som gillar att pressa datorn lite, precis som Super PI och sandra, det visar också helt meningslösa siffror men det är kul att de att ens ansträngningar lönar sig.

Så för er som tar 3dmark och andra syntetiska benchmarks för allvarligt, tagga ner lite, det är bara på skoj och det är klart att man blir lite stolt när ens ansträngningar lönar sig. Sen få man ju också se på vilken hårdvara personen i fråga har, sitter han med en P4: 3.0C, ett Abit IC7-G, XMS3500, WD Raptor i raid 0 och ett Radeon 9800 Pro och får 18000 i 3dmark så är ju det inte så mycket. Har han därimot en 1700+, nf2, TI4200 så är ju den poängen skitbra. Så det handlar alltså inte bara om att få så högt som möjligt, alltså inte bara om pengar som någon påstod, utan hur mycket man kan pressa just sin hårdvara.

Shit vad långt det blev Jaja, för er som orkade igenom det, håller ni inte med?

Jomen jag kommer aldrig upp i dom 20k som arne anka och alla ni andra om jag inte byter ut mitt geforce3. eller???

Edit: iofs så kan jag ju försöka få bra med mitt geforce3.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Som svar till Marquezz. Det finns visst anledning att köra benchmarkingprogram. Om jag vill kolla så att mitt system är rätt optimerat med rätt bios-inställningar etc, har jag möjligheten att själv se hur mina inställningar påverkar. Jag kan även jämföra med andra och se om jag glömt någon viktig inställning.
Om jag vill jämföra min rigg och se vad jag kan ändra, vet man inte om man kan lita på alla andras resultat. Är denna dator nedtryckt i ett badkar med flytandekväve? Varför ska jag jämföra min burk med en sådan?

Som sagt jag tycker inte det finns någon anledning att köra benchmarking på en konfiguration som jag inte använder. Vad blir jag lyckligare för att jag får topppoäng på en dator utan ljud, och som kraschar om den inte får stå ute på balkongen under vintertid? Iof sitter ni vanligvis därute och inte har någon fungerande hörsel, så visst...

Ni jämförde 3Dmark med en idrott, isådana fall om ni dopar er så högt att erat hjärtan riskerar att stanna. Sedan springer ni och vinner, oj vad sportsligt kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som svar till Marquezz. Det finns visst anledning att köra benchmarkingprogram. Om jag vill kolla så att mitt system är rätt optimerat med rätt bios-inställningar etc, har jag möjligheten att själv se hur mina inställningar påverkar. Jag kan även jämföra med andra och se om jag glömt någon viktig inställning.
Om jag vill jämföra min rigg och se vad jag kan ändra, vet man inte om man kan lita på alla andras resultat. Är denna dator nedtryckt i ett badkar med flytandekväve? Varför ska jag jämföra min burk med en sådan?

Som sagt jag tycker inte det finns någon anledning att köra benchmarking på en konfiguration som jag inte använder. Vad blir jag lyckligare för att jag får topppoäng på en dator utan ljud, och som kraschar om den inte får stå ute på balkongen under vintertid? Iof sitter ni vanligvis därute och inte har någon fungerande hörsel, så visst...

Ni jämförde 3Dmark med en idrott, isådana fall om ni dopar er så högt att erat hjärtan riskerar att stanna. Sedan springer ni och vinner, oj vad sportsligt kul.

Jag förstår inte varför poängen i 3dmark är intressant för dig? Spelar du 3dmark? Varför inte optimera datorn efter de spel som du spelar istället? Och sen kör de flesta vatten så vi kan ligga väldigt nära vår toppoäng med vår 24/7 konfig utan att bli döva som du påstår.

Jämförelsen med friidrott var ju mer så att ett 100 meterslopp går på 10 sek för en normal friidrottare på elitnivå utan att han har behövt dopats sig, men bara för att han kan springa 100m på 10 sek är det ingen som krävar av han att han ska kunna hålla samma fart under ett mil-lopp eller hur? Det var ju det vi menade fattar du väl.

Permalänk
Medlem

Snacka om att kasta sten i glashus:
Skrivet av Marquezz: "Jag förstår inte varför poängen i 3dmark är intressant för dig? Spelar du 3dmark?"

Jag trodde du var en av de personer som försökte krossa alla omöjliga gränser och uppnå så hög poäng som möjligt, och så fäller du ovanstående kommentar...

Som svar på din fråga tycker jag poängen är ett bra verktyg till att undersöka om datorn är rätt konfigurerad och presterar som den ska. Men med alla tvivelaktiga metoder som finns för att öka poängen blir det närmast omöjligt att jämföra sina "ärligt" ihopskrapade poäng.

Det jag skrev angående fungerande hörsel... läs min mening en gång till så förstår du. Poängen var inte att ni blev döva av eran kylning, utan att det är ganska trist att köra sin dator utan ljudkort.

Permalänk
Medlem

20K är hur imponerande som helst ju
Jag vet själv hur knivigt det är när att få en bra score. Sliter med att ens komma över 18K just nu. Men men, man får väl dela upp det i små etapper antar jag

17752 ligger jag på nu med en 2400+@2.26GHz, 9700@370/335MHz.

En LÅÅÅÅNG väg att vandra upp till 20K för mig som sagt
Lär inte hända med min tjuriga CPU ändå, men 19K ska gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Snacka om att kasta sten i glashus:
Skrivet av Marquezz: "Jag förstår inte varför poängen i 3dmark är intressant för dig? Spelar du 3dmark?"

Jag trodde du var en av de personer som försökte krossa alla omöjliga gränser och uppnå så hög poäng som möjligt, och så fäller du ovanstående kommentar...

Det jag menade är att optimering för 3dmark inte är intressant ifall man inte är ute efter så mycket som möjligt oavsett om datorn är stabil eller inte. Du vill ha en stabil och snabb dator som presterar bra i spel, varför inte optimera den efter de spel du spelar och inte 3dmark? Jag anser inte att 3dmark har särskilt mycket med spel att göra. Min winxp partition är optimerad utifrån de spel som jag spelar, 3dmark kör jag från en win2k partition som är helt rensad från allt onödigt. normalt kör jag winxp med massa bakgrundsprogram och 8xaniso när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Marquzz: Vi har hellt enkelt olika uppfattningar om vad 3Dmark går ut på. Måste väl inse att du också måste få ha din uppfattning om vad programet är till för. Men varför försöker du egentligen få så höga poäng för? Är det ungefär som att samla på kapsyler? -Roligt att ha många men man gör ingenting med dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Marquzz: Vi har hellt enkelt olika uppfattningar om vad 3Dmark går ut på. Måste väl inse att du också måste få ha din uppfattning om vad programet är till för. Men varför försöker du egentligen få så höga poäng för? Är det ungefär som att samla på kapsyler? -Roligt att ha många men man gör ingenting med dom.

Se det som en hobby, om du ser på de flesta hobbyr så är de ganska meningslösa för andra än de som håller på med de inte sant? Jag kan komma med otaliga hobbyr som jag finner meningslösa, men som betyder mycket för andra. Jag tycker om att klocka datorn högt och sedan är ju 3dmark ett sätt att visa andra vad jag har presterat, eller hur?