Broadcast från Samsung S7 till Android TV hackar

Permalänk

Broadcast från Samsung S7 till Android TV hackar

Hej!

Jag blir galen. Jag vill ta sönder saker!

Värt att notera att min tjej, med Iphone, inte har det här problemet. Detta verkar peka på att det är ett problem med min mobil, men någon som kan tänka sig vad?

70% av gångerna som jag är på youtube i mobilen och trycker på broadcast till TVn (Philips 55pus7272) så hackar det till en början för att sedan efter kanske 15-20 sekunder bli svart. Mitt i skärmen står det bara "Läser" och inget händer. Om jag stänger ned den broadcadtsessionen och gör en ny så syns bara halva bilden, och det som syns är helt korrupt i regnbågens alla färger.

Om jag stänger sessionen, tvångsstänger youtube i mobilen, och sedan öppnar upp allt igen så kan det funka, ibland, men oftast så blir det bara samma problem igen.

Någon som vet något?
Tack!

Detaljer
Visa signatur

MSI K9N Neo nForce 550 Socket AM2
AMD Athlo64 X2 4200+, Gainward Nvidia 7900GT
1024MB DDR2 667MHz, Soundblaster Audigy 2

Permalänk
Medlem

@FAMILJEGUFF: Hjälper det här? https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/YouTube-on...

Har ingen aning om vad det kan vara för fel faktiskt.
Har du loggat ut från youtube helt och sen provat igen?
Vad händer om du rensar telefonens cache?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Hej!

Jag blir galen. Jag vill ta sönder saker!

Värt att notera att min tjej, med Iphone, inte har det här problemet. Detta verkar peka på att det är ett problem med min mobil, men någon som kan tänka sig vad?

70% av gångerna som jag är på youtube i mobilen och trycker på broadcast till TVn (Philips 55pus7272) så hackar det till en början för att sedan efter kanske 15-20 sekunder bli svart. Mitt i skärmen står det bara "Läser" och inget händer. Om jag stänger ned den broadcadtsessionen och gör en ny så syns bara halva bilden, och det som syns är helt korrupt i regnbågens alla färger.

Om jag stänger sessionen, tvångsstänger youtube i mobilen, och sedan öppnar upp allt igen så kan det funka, ibland, men oftast så blir det bara samma problem igen.

Någon som vet något?
Tack!

Trycker på broadcast, menar du chromecastikonen? Vet att min tv så verkar den vara i samma liga som gen 1 av chromecast. Kanske snäppet sämre/söligare till och med.
Köpte en gen 2 av chromecast och vips så lugnade man ner sig. Kan ju vara något att testa om du vill spendera ett par hundra.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

@FAMILJEGUFF: Hjälper det här? https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/YouTube-on...

Har ingen aning om vad det kan vara för fel faktiskt.
Har du loggat ut från youtube helt och sen provat igen?
Vad händer om du rensar telefonens cache?

Jag får testa. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av creativ:

Trycker på broadcast, menar du chromecastikonen? Vet att min tv så verkar den vara i samma liga som gen 1 av chromecast. Kanske snäppet sämre/söligare till och med.
Köpte en gen 2 av chromecast och vips så lugnade man ner sig. Kan ju vara något att testa om du vill spendera ett par hundra.

TVn införskaffades för ett halvår sedan. Jag har ingen chromecast utan kör direkt till TVn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

TVn införskaffades för ett halvår sedan. Jag har ingen chromecast utan kör direkt till TVn

Min tv införskaffades för ett par månader sedan, en lg. Som sagt, inbyggda var seg och verkar inte köra någon standardcast av det lilla jag testade utan var som om själva appen i tv startades och inte "chromecastappen". Sedan jag dissade denna som var som sagt lika seg som 1:a gen av cc så har jag märkt att tex då man ska casta från youtube så dyker tv inte upp titt som tätt, gen 2 av cc dyker alltid upp.

Permalänk
Medlem

Köp chromecast = problemet löst plus att allt blir mycket lättare.
Vet inte hur philipsTV lirar med andra androidmobiler..men chromecast funkar med allt.

OBS köp generation 2 eller 3.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard