Vad tycker ni om nya Google Chrome?

Permalänk
Medlem

@57josa: Sämre tycker jag. Beror nog på panelen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@57josa: Sämre tycker jag. Beror nog på panelen.

Ja jo det kanske e så

Permalänk
Medlem

Nöjd

Jag är nöjd med den jag har, vågar inte uppdatera xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Uppdaterade nyss och känns skönare med rundare form. Ska visst ha en bättre lösenordshanterare också som bland annat hindrar en att återanvända lösenord (Sossar anno BF 1990 om ni förstår). Kan vara kul att veta vad ni andra tycker. Plus-känsla just nu.

Nope, efter ett tag så tycker jag text är mer ansträngande för ögat att läsa och vänt åter till Firefox. Även något har hänt med videouppspelning. Känns tröttsamt det med.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Meh. Skulle kolla vilken version av chrome jag hade, givetvis började den uppdatera utan förvarning just då. Så nu har jag nyaste builden. Som vissa andra redan påpekat så är ej jag heller något fan av deras nydesignade flikar. För stora i min mening.

Nåväl... surfar mer på telefon än via datorn så det bör vara relativt lugnt.

Har nu använt chrome i ca 2 timmar. Märkte att flash gärna vill strula efter uppdateringen. Streamar via HBO, pausade för att kika på idol.se och sedan fortsätta via HBO. Nä du. Gick inte, ljud fick jag men videon var stendöd. Fick starta om webbläsaren och sedan köra igång på nytt. Och varje gång får jag en popup som ber mig att aktivera flash. Duh.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

Laddade just hem senaste. Har egentligen lite svårt för alla dessa rundade hörn, på telefoner likaså. Men overall så är det ju inte helt tokigt, sålänge de inte har sönder något
Dock är jag lite förvånad att de inte lagt in något dark mode, kör själv detta https://goo.gl/Egypxz men skulle helst se att det fanns något inbyggt...

Permalänk
Avstängd

@LemonIllusion: Ingen tvingar dig. Du är fri att välja något annat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är snygg. Mycket trevligare när det är rundade hörn.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem

Läste på nätet och de tipsade om hur man får tillbaka den gamla designen på flikarna:

gå in på "chrome://flags" och ställ "UI Layout for the browser's top chrome" till "Normal".

Jag har börjat med FF nu istället p.g.a av att jag fick suddigare text efter uppdateringen.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Läste på nätet och de tipsade om hur man får tillbaka den gamla designen på flikarna:

gå in på "chrome://flags" och ställ "UI Layout for the browser's top chrome" till "Normal".

Jag har börjat med FF nu istället p.g.a av att jag fick suddigare text efter uppdateringen.

Tack för tipset, så fick man bort dom där stora runda blafforna, dagen är räddad

Permalänk
Medlem

Jag har massa problem med youtube.

Permalänk
Medlem

Saknas fortfarande dark mode

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Saknas fortfarande dark mode

Skickades från m.sweclockers.com

Finns o hämta ner dark mode teaman från Store, har själv gjort det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag märkte idag när jag öppnade Chrome, att min startsida ser annorlunda ut. Har använt mig utav Google som startsida där det tidigare varit 8 rutor med dom mest besökta sidorna under. Har dom nu tagit bort denna funktion?

Vet inte om det var någon som tillhörde Chrome specifikt eller om det är Google som har ändrat sin sida.

Dvs. Det som visas på bilden nedan;

Dold text
Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yazem:

Jag märkte idag när jag öppnade Chrome, att min startsida ser annorlunda ut. Har använt mig utav Google som startsida där det tidigare varit 8 rutor med dom mest besökta sidorna under. Har dom nu tagit bort denna funktion?

Vet inte om det var någon som tillhörde Chrome specifikt eller om det är Google som har ändrat sin sida.

Dvs. Det som visas på bilden nedan;

Skulle precis ställa samma fråga, det var ju skitsmidigt med de åtta mest besökta direkt när man öppnade Chrome..? Märkligt att de tagit bort det, hoppas det är någon inställning bara.

Permalänk
Medlem

Är inget direkt fel på Chromes nya utseende, men känns bara inte riktigt som Google Chrome längre. Känns mer som om jag sitter i Webbläsaren Safari?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag gillar det. När jag först läste om den nya designen tänkte jag att det skulle bli kackigt, men gillar det (på Mac OS ska tilläggas, på Windows är det mer meh sett till hur nytt och fräscht det känns). Nya Firefox släpptes också i samma veva, gillar det lilla jag kört där också, återstår att se om den versionen också får min stackars Macbook Pros processorfläktar att slå i taket som tidigare versioner av Firefox gjort.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

enabled #use-google-local-ntp under chrome://flags fixar det med thumbnails...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

enabled #use-google-local-ntp under chrome://flags fixar det med thumbnails...

Jag förstår inte vad du menar. Hur fixar man det?

-----

Update: Nu fattar jag... tack.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser fräscht ut. Har haft material design-flaggan på ett tag.

Jag får dock inga sökresultat direkt i Omniboxen, får ni det?

Permalänk
Medlem

Jag gillar det!

Permalänk
Medlem

Innan sista uppdateringen använde jag Chrome 98% av tiden, nu kör jag bara Firefox.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MatteN:

Blekt och trist. Firefox är blixtrande snabb i jämförelse med samma webbsidor och tillägg.

Bortsett från deras minnesläckor som gör browsern oanvändbar efter 1-2 dygn ungefär. Lite irriterande när Firefox med en ensam tab öppen käkar mer än 4gig ram.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Bortsett från deras minnesläckor som gör browsern oanvändbar efter 1-2 dygn ungefär. Lite irriterande när Firefox med en ensam tab öppen käkar mer än 4gig ram.

Tittade på vad Firefox tog. låg på flera gig.

Troligtvis så uppdaterade Chrome sig i bakgrunden. Vips så blev texten i Chrome klar och fin igen. Flikarna är de gamla och texten normal för mig, så tillbaka med Chrome som standard.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Läste på nätet och de tipsade om hur man får tillbaka den gamla designen på flikarna:

gå in på "chrome://flags" och ställ "UI Layout for the browser's top chrome" till "Normal".

Jag har börjat med FF nu istället p.g.a av att jag fick suddigare text efter uppdateringen.

Snyggt, tack! Tycker f.ö Chrome är ganska nice..

Permalänk
Medlem

Tycker inte det bättre överhuvud taget. Största och främsta dealbreakern är ju att alla sidor man klickar på ska öppnas i nya flikar hela tiden. Har inte gjort nån större research, det går kanske och inaktivera, och isåfall hur?

Permalänk
Medlem

@Thekogo: Vet inte för brukar alltid högerklicka och öppna länkar i ny flik med flit. Testade nu att bara klicka och öppnades i samma flik så något har du nog gjort.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Thekogo: Vet inte för brukar alltid högerklicka och öppna länkar i ny flik med flit. Testade nu att bara klicka och öppnades i samma flik så något har du nog gjort.

Hmm, ja, tur det att det nog iallafall inte är tänkt att vara så. Känns som om att Chrome inte riktigt beter sig normal för mig på stationära datorn, startade nyss om Chrome, och det visar över 90% användning av min 7600k i aktivitetshanteraren, och det märks att den belastas. Antar att en vanlig ominstallation är vad som gäller.

EDIT: Fixat nu. Ominstallerade, men hjälpte inte med en gång, dock mot hög cpu användning. La märke till något så kallad "handy tab", ett malware tilllägg till google som tydligen nyligen hade hamnat på min chrome. Behövde dock/han inte påbörja åtgärder för att ta bort det innan chrome plötsligt börjde bete sig normal igen utan att öppna nya flikar

Permalänk
Inaktiv

Chrome började bete sig konstigt för mig och laggade alltid när jag kollade youtube, även efter ominstallation av hela datorn. Bytte till Opera, allt är mycket snabbare i Opera. Verkade dock vara något hemsökt med just mitt chrome.

Permalänk
Medlem

@anon273333: Fick något liknande för något år sedan och skickades ständigt till reklam/tävlingssidor. Synkades till alla datorer genom Chrome Synk. Fick stänga av app-synk och ta bort med Malware tool på alla datorer och sedan kunde jag slå på synk igen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]