Muskampen 2025: Segraren korad!

Intressekoll: OnePlus 2 + tillbehör

Permalänk
Medlem

Intressekoll: OnePlus 2 + tillbehör

Hej!

Tänkte kolla intresset på min OnePlus 2 telefon. Telefonen är fullt fungerande och batteriet är fortfarande (enligt mig) helt okej. Kan fixa fakta kring SOT och liknande om någon vill det.

Slitaget som syns kring skärmen är i screenprotectorn som sitter på, skärmen under är i bra skick.

Original AC-adapter + sladd finns kvar och är fullt fungerande.

Har även ett extra styleswap cover, två plånboksskal, ett är från OnePlus, samt ett silikonskal från OnePlus.

Bud på tillbehören är välkomna, kanske säljer dessa löst om jag bestämmer mig för att behålla telefonen.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk
Medlem

Hej!
Har du något riktpris på telefonen?

Permalänk
Medlem

@johbl: Nepp, lägg ett bud, vad kan du tänka dig att ge? Har ingen aning vad dessa går för idag, därav intressekollen

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk
Medlem

@DooD: hehe, inte jag heller, så det var därför jag frågade! Är ute efter en mobil till barnen funderade på om denna kanske kunde vara lämplig. Men allt beror ju på priset samt hur batteriet är.
Försökte hitta lite exempel på beg-priser och det enda ställe med något utbud var på ebay och låg det på mellan 300-1000 på de som hade mindre än 1 dag kvar (vet dock inte slutpriser än). Så är det vad du väntat dig eller kommer du behålla den med sådan prisnivå?

Permalänk
Medlem

Bjuder 600kr

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johbl:

@DooD: hehe, inte jag heller, så det var därför jag frågade! Är ute efter en mobil till barnen funderade på om denna kanske kunde vara lämplig. Men allt beror ju på priset samt hur batteriet är.
Försökte hitta lite exempel på beg-priser och det enda ställe med något utbud var på ebay och låg det på mellan 300-1000 på de som hade mindre än 1 dag kvar (vet dock inte slutpriser än). Så är det vad du väntat dig eller kommer du behålla den med sådan prisnivå?

Bjud över nedanstående om telefonen är intressant för det priset.

Skrivet av Kewmify:

Bjuder 600kr

Noterat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DooD:
700 då! Har du någon fingervisning på hur länge batteriet håller?

Permalänk
Medlem

@johbl: Har använt telefonen lite till och från de senaste 2-3 timmarna då jag har kollat youtube, surfat, mm och då gick telefonen från ca 75% till 55%. Telefonen har alltid hållit en hel 8-17 dag för mig, men då har jag inte använt den jättemycket, om jag använt den flitigt i några timmar under dagen brukar den närma sig slut på batteri när jag kommer hem, men jag har sällan behövt ladda den under dagen. Sitter man klistrad vid telefonen så är den troligtvis urladdad till lunch dock.

Tänkte ladda upp telefonen fullt och sedan använda den konstant ett tag och sedan bifoga en bild på androids batteriövervakning så får du ett någorlunda hum om vad för SOT man kan förvänta sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooD:

@johbl: Har använt telefonen lite till och från de senaste 2-3 timmarna då jag har kollat youtube, surfat, mm och då gick telefonen från ca 75% till 55%. Telefonen har alltid hållit en hel 8-17 dag för mig, men då har jag inte använt den jättemycket, om jag använt den flitigt i några timmar under dagen brukar den närma sig slut på batteri när jag kommer hem, men jag har sällan behövt ladda den under dagen. Sitter man klistrad vid telefonen så är den troligtvis urladdad till lunch dock.

Tänkte ladda upp telefonen fullt och sedan använda den konstant ett tag och sedan bifoga en bild på androids batteriövervakning så får du ett någorlunda hum om vad för SOT man kan förvänta sig.

Det vore klockrent, då har man ju en bra idé om hur mycket hård förbrukning den klarar!

Permalänk
Medlem

@johbl: Nu har jag använt telefonen i över en timme, har blandat lite youtube tittande, reddit skrollande och musiklyssnade med 15-20 appar igång i bakgrunden, skärmen har varit konstant igång.

Ser ut som man borde kunna få ut någonstans kring 4 timmar SOT.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DooD: Det låter helt ok för syftet den ska nyttjas till. Tack för att du tog dig tid att testa.

Permalänk
Medlem

Bjuder 750:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@johbl: Vi börjar nå intressanta priser! Håller nog budgivningen uppe en stund till dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

850:- för luren

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

900 (ingår tillbehören?) det stod något om att sälja dem separat?

Permalänk
Medlem

@johbl: Tillbehören ingår! Du har ledande bud på 900 för telefon + tillbehör.

Det jag menade var att om någon vill buda på endast tillbehören så är det välkommet, väljer jag att behålla telefonen kanske jag kan släppa tillbehören för någon billig peng. Men säljer jag telefonen ingår självklart tillbehören.

Värt att nämna är att telefonen har en liten skada i nedre vänster hörn (se bild), glömde nämna detta i annonsen då jag aldrig tänker på att den är där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok med den skadan bjuder jag 400 + frakt

Har kollat runt lite och förhört mej om vad en sådan kraftig skada kan göra, är därför övertygad om att den skadan är alldeles för omfattande för att ens vara värd 400, därför drar jag tillbaka mitt bud då jag inte vill slänga 400 i sjön .

eftertankens kranka blekhet
Permalänk
Medlem

@M_X_E_Q: Hör jag inget annat från @johbl gäller fortfarande hans bud på 900kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooD:

@M_X_E_Q: Hör jag inget annat från @johbl gäller fortfarande hans bud på 900kr

Är skadan som syns bara på displayprotector:n utöver metallen eller är det en del av glaset i kanten som är borta med? Det syntes inte riktigt på den bilden. Om inte displayen är påverkad så är det en värdeförsämring visst, men inte i nivån med "halv-skambudet" på 400 (enligt mig iaf)

Permalänk
Medlem

@johbl: Skärmglaset har ett ytterst litet märke längs kanten även det, men det syns bara om man letar efter det i rätt ljus. Det syns även rätt tydligt på bilden vart screenprotectorns kant går. Kan ta av screenprotectorn och ta bättre bilder om det är nödvändigt, men tänkte att potentiell köpare kanske vill ha med det på, då ett nytt kostar 100-200kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@M_X_E_Q: Vet inte vad du hört att en sådan skada kan medföra, men den har varit där i minst ett år och jag har inte märkt av den, den bidrar inte till några funktionsfel om det är något sånt du hört. Bilderna är tagna väldigt nära och får därför skadan att se värre ut än den är, jag vill vara ärlig så att ingen känner sig lurad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

ok med den skadan bjuder jag 400 + frakt

Har kollat runt lite och förhört mej om vad en sådan kraftig skada kan göra, är därför övertygad om att den skadan är alldeles för omfattande för att ens vara värd 400, därför drar jag tillbaka mitt bud då jag inte vill slänga 400 i sjön .

Skrivet av johbl:

Är skadan som syns bara på displayprotector:n utöver metallen eller är det en del av glaset i kanten som är borta med? Det syntes inte riktigt på den bilden. Om inte displayen är påverkad så är det en värdeförsämring visst, men inte i nivån med "halv-skambudet" på 400 (enligt mig iaf)

Här är en bild längre ifrån för att få lite bättre perspektiv. Igen, notera screenprotectorns kant och att den har en skada som inte tillhör telefonen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DooD: Tycker det är bra att du tagit flera bilder på skadan, då vet man mer vad som gäller och hur den ser ut.
Om funktionen idag är intakt så är det till största del visuellt. Enda risk jag ser är att om man slår i telefonen på samma ställe igen så är det större risk att något händer då den rimligtvis är skörare just där. Men det är mest jag som spekulerar.

Sen gäller det bara att väga hur mycket man tycker det påverkar priset och som syns i tråden har vi väl lite olika åsikter där..

Permalänk
Medlem

@johbl: Vad kan du tänka dig att betala om du fortfarande är intresserad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooD:

@johbl: Vad kan du tänka dig att betala om du fortfarande är intresserad?

Du har PM!

Permalänk
Medlem

vad ligger ledande budet på?
tycker skicket på luren motsvarar utropspriset i annonsen!!!!

Visa signatur