SweClockers inställning till politiskt innehåll och diskussioner i forumet

Permalänk
Hedersmedlem

*Meningslöst tjafs raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Varför kan folk inte bara acceptera Sweclockers regler?
Jag är väldigt intresserad av politik, men det är inte anledningen till varför jag besöker Sweclockers. Politik diskuterar jag hellre på andra forum.
Det verkar finnas vissa som tror att det är någon form av rättighet att vara medlem på denna sida och att man har rätt till att uttrycka vad som helst. Det är väl upp till Sweclocker själva vad de väljer att ha för regler?
Det är ingen som tvingar någon till att besöka sidan, om man inte gillar innehållet och reglerna får man besöka någon annan sida.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e-mad:

Varför kan folk inte bara acceptera Sweclockers regler?
Jag är väldigt intresserad av politik, men det är inte anledningen till varför jag besöker Sweclockers. Politik diskuterar jag hellre på andra forum.
Det verkar finnas vissa som tror att det är någon form av rättighet att vara medlem på denna sida och att man har rätt till att uttrycka vad som helst. Det är väl upp till Sweclocker själva vad de väljer att ha för regler?
Det är ingen som tvingar någon till att besöka sidan, om man inte gillar innehållet och reglerna får man besöka någon annan sida.

Det råder ingen tvekan om att medlemmar har möjlighet att påverka. Det talar väl den här artikeln om, de ignorerar ju inte kritiken? Det är en viktig egenskap för ett forum att ha.

Resonerar du alltid sådär? Skulle du vända ryggen åt och uppmana andra om att respektera reglerna om exempelvis regeringen var fascistisk och befrämjade folkmord? "De tvingar dig inte att stanna i landet, om man inte gillar samhället får man besöka något annat land."

Eller hade du kanske möjligtvis gett stöd åt en grupp som arbetar för att återta makten över sina egna liv?

Nu är ju inte Sweclockers en totalitär statsmakt som skjuter alla som höjer rösten på fläcken, men poängen är att 'konflikten' här består av ett gäng subjektiva ställningstaganden och att det således inte finns något som objektivt kan uppfattas som korrekt i frågan. Sweclockers hade inte existerat utan sina medlemmar, lite som ett land inte hade existerat utan sina medborgare.

Permalänk
Medlem

@M1NT: Du verkar ta den här frågan för seriöst.

Det var det dummaste påståendet jag har hört på länge. Självklart resonerar jag inte alltid såhär. Jag är klok nog att resonera på olika sätt i olika sammanhang.

Jag kommer inte fortsätta denna diskussion. Vi kan konstatera att vi inte tycker likadant i den här frågan.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk

Hoppas alla som inte röstat ännu går och röstar imorgon!!

Nu senaste veckan när man pratat politik har man insett folks synsätt. Hur de tänker när de kommer till vilket parti man tänker rösta på.

Jag gillar diskutera lösningar. Sweclockers gillar tydligen inte det.

Permalänk

@e-mad: Ska vi ta bort "Glad, arg ledsen, skriv av dig här" tråden också? Eftersom vi tydligen bara diskuterar teknik här...
Bra dubbelmoral.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constantine:

@e-mad: Ska vi ta bort "Glad, arg ledsen, skriv av dig här" tråden också? Eftersom vi tydligen bara diskuterar teknik här...
Bra dubbelmoral.

Har jag påstått det eller?

Jag menar att vi borde följa de regler som sätts av Swecklockers. Fokus ska ligga på teknik och det som rör teknik. Och om det finns trådar gällandes annat är det såklart okay så länge det inte strider mot de satta reglerna.

Dessutom vill man ha ett gott diskussionsklimat och politiska diskussioner spårar lätt ur.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Constantine:

@e-mad: Ska vi ta bort "Glad, arg ledsen, skriv av dig här" tråden också? Eftersom vi tydligen bara diskuterar teknik här...
Bra dubbelmoral.

För att folk inte kan prata politik det spårar ur 24 / 7

Då ska folk sitta modda dessa trådar 24 / 7 JA VA KUL !

Varför klarar en tråd som Glad Arg ledsen klara sig? jo för det är inte politik !!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Varför klarar en tråd som Glad Arg ledsen klara sig? jo för det är inte politik !!

En snabb sökning i tråden visar att du har fel, även där förekommer politiska diskussioner. Vilket väl är rätt naturligt då politik uppenbarligen kan göra folk glada, ledsna och arga, annars skulle knappast den fråga som diskuterades här vara aktuell.

Permalänk
Medlem

Valet är över, eller, nästan.

Ni har gafflat om detta i... en månad? För de som inte anser att Sweclockers är toleranta eller öppna nog till politisk diskussion på deras forum, så är nog denna tråd bevis på motsatsen även om det inte handlar om partipolitik som sådan.

Sweclockers, ni har verkligen tålamod.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Infectedbtc:

Ett annat skäl, att Sweclockers breddar sig och genererar mer trafik.

Vilket jag gissar är varför Övrigt kom till, det är bra för de som driver forumet om folk stannar längre. Dock finns det en gräns, det är bara att titta på flashback och vilka företag som är villiga att annonsera där.

Skrivet av improwise:

Vill du då att alla forum som inte gäller "teknik" ska tas bort från SweClockers? Samma fråga till ni övriga som kommit med samma synpunkt?

Svaret är enkelt. Det är upp till forumets ägare att bestämma vad som skall tillåtas eller inte. Forumet är inte ett kooperativ, det ägs inte av medlemmarna. Precis som att de flesta inte har någon som helst rätt att bestämma över vad företaget de jobbar på skall göra eller inte.

Edit: Att jag handlar på ICA betyder inte att jag skall få bestämma vad de skall sälja eller inte. Tycker jag inte om vad de säljer kan jag välja att handla på Willys istället... På samma sätt så finns det andra forum om man är missnöjd med Sweclockers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Svaret är enkelt. Det är upp till forumets ägare att bestämma vad som skall tillåtas eller inte. Forumet är inte ett kooperativ, det ägs inte av medlemmarna. Precis som att de flesta inte har någon som helst rätt att bestämma över vad företaget de jobbar på skall göra eller inte.

Edit: Att jag handlar på ICA betyder inte att jag skall få bestämma vad de skall sälja eller inte. Tycker jag inte om vad de säljer kan jag välja att handla på Willys istället... På samma sätt så finns det andra forum om man är missnöjd med Sweclockers...

De flesta företag bryr sig om vilka kunderna är och vad dom vill, lika så ICA och Willys. Gissa vilka som är kunderna till SweClockers (Geeks AB)? Min fråga lyftes dock ur sitt sammanhang, den gällde huruvida allt som inte har att göra med teknik skulle tas bort eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

De flesta företag bryr sig om vilka kunderna är och vad dom vill, lika så ICA och Willys. Gissa vilka som är kunderna till SweClockers (Geeks AB)? Min fråga lyftes dock ur sitt sammanhang, den gällde huruvida allt som inte har att göra med teknik skulle tas bort eller inte.

Det är upp till forumets ägare att bestämma om allt som inte har att göra med teknik skall bort, eller om inget av det skall tas bort, eller bara vissa saker som inte har med teknik att göra.

Och ja, bra företag lyssnar på sina kunder och anställda. Och säger ja till vissa saker och nej till andra, beroende på hur det anser att det skulle påverka företaget.

Förövrigt är det min gissning att det är en högljud minoritet som vill att Sweclockers skall tillåta all politik.... Att de som kan tänka sig att lämna forumet över det är ännu färre... Och att Sweclockers skulle förlora mer på att tillåta det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

De flesta företag bryr sig om vilka kunderna är och vad dom vill, lika så ICA och Willys. Gissa vilka som är kunderna till SweClockers (Geeks AB)? Min fråga lyftes dock ur sitt sammanhang, den gällde huruvida allt som inte har att göra med teknik skulle tas bort eller inte.

ICA bryr sig inte om vad jag vill, då de fyller sina hyllor med ICA-märkta prylar och inte kvalitéts-produkter från kända leverantörer som förr... Startar snart en egen butik, då jag inte får tag i de varor jag vill.
Så vill du ha ett forum där du kan diskutera det du vill, så får du väl som påpekats många gånger tidigare starta ett eget forum eller hitta något lämpligt där du kan diskutera de frågor du önskar.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Förövrigt är det min gissning att det är en högljud minoritet som vill att Sweclockers skall tillåta all politik.... Att de som kan tänka sig att lämna forumet över det är ännu färre... Och att Sweclockers skulle förlora mer på att tillåta det...

Nja inte riktigt va?

I denna tråden har den så kallade "högljudda minoritet" diskuterat om HUR man pratar politik och LÖSNINGAR på hur man skulle kunna ha kvar det.

Vad ni andra i denna tråden håller på med är inte att prata lösningar iallafall... Orsaken har jag redan läst i artikeln på första sidan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

En snabb sökning i tråden visar att du har fel, även där förekommer politiska diskussioner. Vilket väl är rätt naturligt då politik uppenbarligen kan göra folk glada, ledsna och arga, annars skulle knappast den fråga som diskuterades här vara aktuell.

Ja men politik hör inte hemma redan innan för folk inte klarar av det.
Så det är helt ointressant redan från början.

Du säger exakt det jag pratar om politik är problemet inte tråden i sig självt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FlytPojken:

Nja inte riktigt va?

I denna tråden har den så kallade "högljudda minoritet" diskuterat om HUR man pratar politik och LÖSNINGAR på hur man skulle kunna ha kvar det.

Vad ni andra i denna tråden håller på med är inte att prata lösningar iallafall... Orsaken har jag redan läst i artikeln på första sidan.

Man kan inte ha kvar det för folk kan inte hantera det utan sjukt mycket moddande, jag är admin i en facebook grupp om 18k medlemmar vi har förbjudit politik för det spårar ur på 0.5 sekunder när någon postar om det och man får bara reda på det om folk anmäler inlägget och slutar jag får banna 10 personer som gör personangrepp.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

ICA bryr sig inte om vad jag vill, då de fyller sina hyllor med ICA-märkta prylar och inte kvalitéts-produkter från kända leverantörer som förr... Startar snart en egen butik, då jag inte får tag i de varor jag vill.
Så vill du ha ett forum där du kan diskutera det du vill, så får du väl som påpekats många gånger tidigare starta ett eget forum eller hitta något lämpligt där du kan diskutera de frågor du önskar.

"Starta ett eget forum då" argumentet är bekvämt men det tillför inte så mycket i diskussionen. Diskussionen handlar om problemet med att tillåta övriga "icke tekniska diskussioner" samtidigt som de inte får innehålla något om politik och de svårigheter det medför. Gissar att när dagens valresultat är klart så kommer många känna för att skriva i tråden för Glada, Ledsna och Arga...

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Man kan inte ha kvar det för folk kan inte hantera det utan sjukt mycket moddande, jag är admin i en facebook grupp om 18k medlemmar vi har förbjudit politik för det spårar ur på 0.5 sekunder när någon postar om det och man får bara reda på det om folk anmäler inlägget och slutar jag får banna 10 personer som gör personangrepp.

Jag vet att det krävs sjukt mycket moddande i början. Men med vissa lösningar kan man minska arbetet och det blir mindre och mindre att göra när folk fattar att Sweclockers är hårda med reglerna.

Återigen. Vill prata om att lösa problemet istället för att "det är kört". Självklart vinner alltid argumentet att "moderatorerna gör det frivilligt och det finns inte tillräckligt många". Absolut men då visar man klart och tydligt att man inte värderar det på samma sätt. Om man hade värderat det högre hade man sett till att det finns tillräckligt många moderatorer. Erbjudit någon form av ersättning kanske om det skulle locka fler.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FlytPojken:

Jag vet att det krävs sjukt mycket moddande i början. Men med vissa lösningar kan man minska arbetet och det blir mindre och mindre att göra när folk fattar att Sweclockers är hårda med reglerna.

Återigen. Vill prata om att lösa problemet istället för att "det är kört". Självklart vinner alltid argumentet att "moderatorerna gör det frivilligt och det finns inte tillräckligt många". Absolut men då visar man klart och tydligt att man inte värderar det på samma sätt. Om man hade värderat det högre hade man sett till att det finns tillräckligt många moderatorer. Erbjudit någon form av ersättning kanske om det skulle locka fler.

"Jag vet att det krävs sjukt mycket moddande i början"

Nej alltid det slutar ALDRIG.
Regler betyder NOLL för folk som inte bryr sig, dom skiter fullständigt oavsett hur mycket regler du har dom kommer ändå shitposta.
Eller så vill man kanske inte bara få flera mods för att tillåta politik som är SÅ långt ifrån det sidan står för.
Det blir helt plötsligt du "adderar" modds för att lösa idioter i grupp som pratar politik som inte kan bete sig tror inte folk vill hålla på med det.

Den gången regler och annat löser sånt här är du måste vara offentlig du måste ha registrering som bara funka med ditt namn du kan inte göra flera, det är kopplat till ett mobil nummer och personnummer och lite annat så troll konton och idioter inte orkar anstränga sig.

Så löser man det problemet, men jag tror inte alla vill vara offentliga profiler på Swec.

Vi testade det på en ny del av en Facebook grupp, vi förlora 40 % medlemmar pga att vi gjorde så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Nja inte riktigt va?

I denna tråden har den så kallade "högljudda minoritet" diskuterat om HUR man pratar politik och LÖSNINGAR på hur man skulle kunna ha kvar det.

Vad ni andra i denna tråden håller på med är inte att prata lösningar iallafall... Orsaken har jag redan läst i artikeln på första sidan.

Den högljudda minoriteten jag pratar om är de som kräver att Sweclockers skall tillåta det, som saknar förmågan att argumentera konstruktivt för sin sak, och istället börjar gapa på om att Sweclockers censurerar osv.

Det är min förhoppning att de som pratar lösningar (även om jag inte tror på dem jag läst i tråden) kommer att accceptera beslutet som Sweclockers tagit. Om då dessa inte lyckas övertala Sweclockers alltså.

Men vi får se hur det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

"Starta ett eget forum då" argumentet är bekvämt men det tillför inte så mycket i diskussionen. Diskussionen handlar om problemet med att tillåta övriga "icke tekniska diskussioner" samtidigt som de inte får innehålla något om politik och de svårigheter det medför. Gissar att när dagens valresultat är klart så kommer många känna för att skriva i tråden för Glada, Ledsna och Arga...

Det det tillför i diskussionen är att SweClockers bestämmer själva vad som diskuteras på deras forum och passar det inte eller vill diskutera andra saker är du hänvisad någon annanstans.
Förstår mycket väl varför politiska diskussioner är oönskade på forumet och slipper dem gladeligen.
Du kanske menar "Sur, Ledsen, Galen?!"-tråden?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av tvelander:

"Jag vet att det krävs sjukt mycket moddande i början"

Nej alltid det slutar ALDRIG.
Regler betyder NOLL för folk som inte bryr sig, dom skiter fullständigt oavsett hur mycket regler du har dom kommer ändå shitposta.
Eller så vill man kanske inte bara få flera mods för att tillåta politik som är SÅ långt ifrån det sidan står för.
Det blir helt plötsligt du "adderar" modds för att lösa idioter i grupp som pratar politik som inte kan bete sig tror inte folk vill hålla på med det.

Den gången regler och annat löser sånt här är du måste vara offentlig du måste ha registrering som bara funka med ditt namn du kan inte göra flera, det är kopplat till ett mobil nummer och personnummer och lite annat så troll konton och idioter inte orkar anstränga sig.

Så löser man det problemet, men jag tror inte alla vill vara offentliga profiler på Swec.

Vi testade det på en ny del av en Facebook grupp, vi förlora 40 % medlemmar pga att vi gjorde så.

Har heller aldrig sagt att det ska få bort problemet helt.
Har skrivit en lösning som funkar mot problemet att de som trollar och förstör inte får deras åsikt hörd.

Som sagt jag tycker inte man ska ge de som förstör utrymme överhuvudtaget.

Det kan mycket väl stämma men vi vet heller inte om mina förslag inte fungerar om det inte testas. Det handlar om att ta bort den simpla möjligheten till att förstöra, göra det svårt.

Jag är helt med dig att det är EN lösning som hade fungerat bra. Men jag är också säker på att det inte är den ENDA.

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Den högljudda minoriteten jag pratar om är de som kräver att Sweclockers skall tillåta det, som saknar förmågan att argumentera konstruktivt för sin sak, och istället börjar gapa på om att Sweclockers censurerar osv.

Det är min förhoppning att de som pratar lösningar (även om jag inte tror på dem jag läst i tråden) kommer att accceptera beslutet som Sweclockers tagit. Om då dessa inte lyckas övertala Sweclockers alltså.

Men vi får se hur det går.

Så vitt jag vet och har sett i denna tråden så ser jag inget sådant. Du får gärna citera de inläggen och visa för mig.

Dvs mig antar jag? Har redan accepterat deras beslut. Det är bara att man inte värderar detta tillräckligt högt för att hitta lösningar.

Det är 100% fine att du inte tror på de förslag som presenteras i tråden. Men då brukar de oftast vara så att man har bättre lösningar själv att presentera.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av FlytPojken:

Så vitt jag vet och har sett i denna tråden så ser jag inget sådant. Du får gärna citera de inläggen och visa för mig.

Där är ett av problemen. Den största delen av vår moderering syns oftast inte då inlägg raderas innan de flesta hinner uppmärksamma dessa.
Dock är även denna tråden modererad och modereras löpande.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Där är ett av problemen. Den största delen av vår moderering syns oftast inte då inlägg raderas innan de flesta hinner uppmärksamma dessa.
Dock är även denna tråden modererad och modereras löpande.

Om det går så skriv gärna ut antalet "högljutt gapande" inlägg. Jag litar på dig att du vet vilka inlägg som klassas som det och inte räknar med tjafs-inläggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det det tillför i diskussionen är att SweClockers bestämmer själva vad som diskuteras på deras forum och passar det inte eller vill diskutera andra saker är du hänvisad någon annanstans.
Förstår mycket väl varför politiska diskussioner är oönskade på forumet och slipper dem gladeligen.
Du kanske menar "Sur, Ledsen, Galen?!"-tråden?

Vilket jag tror de flesta faktiskt visste redan innan varför det enligt mig inte tillför speciellt mycket att upprepa det. Lite som att varje kväll påminna alla man träffar om att solen kommer gå upp även nästa dag. Noterar att många väljer att ducka för själva frågeställningen huruvida andra ämnen som inte bara riskerar att glida in på politikspåret utan även också gör det bör tas bort härifrån också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Så vitt jag vet och har sett i denna tråden så ser jag inget sådant. Du får gärna citera de inläggen och visa för mig.

Dvs mig antar jag? Har redan accepterat deras beslut. Det är bara att man inte värderar detta tillräckligt högt för att hitta lösningar.

Det är 100% fine att du inte tror på de förslag som presenteras i tråden. Men då brukar de oftast vara så att man har bättre lösningar själv att presentera.

Jag har redan förklarat min inställning i frågan. Jag äger inte forumet. Jag jobbar heller inte för Sweclockers. Det är deras rätt att göra vad de vill med det. Inklusive att lägga ner det, få för sig att byta inriktning och fokusera på ost, börja ta betalt, ändra regler för hur man registrerar sig, tillåta alla politiska diskussioner, bara tillåta vissa politiska diskussioner, förbjuda medlemmarna att diskutera nVidia, eller Intel, eller AMD, och så vidare.
Gillar jag inte något som de gör så står det mig fritt fram att välja ett annat forum, försöka skapa ett eget, eller helt enkelt bara acceptera att jag har andra åsikter.

Inte mitt forum. Inte mina regler.

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Jag har redan förklarat min inställning i frågan. Jag äger inte forumet. Jag jobbar heller inte för Sweclockers. Det är deras rätt att göra vad de vill med det. Inklusive att lägga ner det, få för sig att byta inriktning och fokusera på ost, börja ta betalt, ändra regler för hur man registrerar sig, tillåta alla politiska diskussioner, bara tillåta vissa politiska diskussioner, förbjuda medlemmarna att diskutera nVidia, eller Intel, eller AMD, och så vidare.
Gillar jag inte något som de gör så står det mig fritt fram att välja ett annat forum, försöka skapa ett eget, eller helt enkelt bara acceptera att jag har andra åsikter.

Inte mitt forum. Inte mina regler.

Jaja.

Jag är iallafall här för att bidra och förbättra forumet.

Problemet med din mentalitet är att "inte OK här" men då hittar jag någon annanstans det är "OK". Bra för individen men egentligen skapar det bara ökad tolerans och då ser vi exakt samma problem som hänt här. Istället kan Swec vara med och förbättra samhället och påverka användarna här på ett bra sätt. TACK

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jaja.

Jag är iallafall här för att bidra och förbättra forumet.

Problemet med din mentalitet är att "inte OK här" men då hittar jag någon annanstans det är "OK". Bra för individen men egentligen skapar det bara ökad tolerans och då ser vi exakt samma problem som hänt här. Istället kan Swec vara med och förbättra samhället och påverka användarna här på ett bra sätt. TACK

Jag bidrar också på Sweclockers, i någon utsträckning...

Men jag kan inte se att, hur mycket än jag tycker om att diskutera politik (något jag gör på andra forum), tillåta politik här skulle förbättra forumet.