Vilken film såg du senast?

Permalänk

Sea of Love (1989)

Al Pacino spelar frånskiljd polis som jagar en mördare.
En bra action thriller där Pacino inte har börjat gapa "woha" i varenda scen.
John Goodman och Ellen Barkin kan ses i andra roller.
7/10

Permalänk
Medlem

"Tag".

Några småskratt här och där, men ingen höjdare.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Morgan
https://www.imdb.com/title/tt4520364/

Tyckte den började bra. Bra skådespelare och snygg cinematografi. En del smådetaljer som var välgjorda också, sådant adderar alltid till helheten. Men efter ett tag ballade filmen ur och karaktärerna flippade, samtidigt som filmen blev kliche. Sevärd, men knappt. Liknande film fast mycket bättre är Ex Machina.

Permalänk

Death Wish (2018)

En remake på Charles Bronsons orginal från 1974.
Jag har inte sett originalet så jag gör inga jämnförelser.
Bruce Willis spelar en kirurg som förlorar sin fru vid ett inbrott.
Han beslutar sig för att ta lagen i egna händer.
En helt ok actionrulle där du inte behöver använda huvudet allt för mycket.

5/10

Permalänk
Medlem

Papillon (2017). Fortfarande en bra historia men inte inte lika väl utförd som originalet från 1973. 6/10

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

The Predator (2018)

Såg den på IMAX i fredags. På grund av den dåliga kritiken hade jag inte höga förväntningar, vilket var tur det. Filmen kändes inte alls som originalet, här var det tramsigt och flamsigt mest hela tiden. Vissa karaktärer kändes inte det minsta trovärdiga, t.ex. en kvinnlig akademiker har "balls of steel" och visar sig vara actionhjälte.

Det fanns väl vissa actionscener som lyfte filmen något...

5/10

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Nioreh83:

The Meg
Betyg: Sharknado är bättre

Även effekterna? Jag är sugen på att se The Meg, men jag inser ju att det inte kommer vara något Oscars-material direkt. Hade däremot hoppats att den åtminstone skulle se bra ut.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

The Pianist (2002). Inte så mycket pianospel som jag befarade och överlag en välgjord film. 8/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Oceans 8.

Som väntat var den ganska kass. Jag gillar visserligen den sortens filmer så visst var den sevärd men kommer jag se om den? Absolut inte.

Permalänk
Medlem

Beverly Hills Cop 2

Många som skriver att den är mycket sämre än 1:an men jag tycker den är minst lika bra om än av olika anledningar. Den första är bättre på vissa sätt men saknar lite av det momentum och roliga scenerna som 2:an har. Inte lika bra drag i eller vad man ska säga.

Kanske nostalgin som spelar ett spratt men 2:an var bl.a. min och min kompis favvo actionfilm när vi var "små". Eddie Murphy har så skön still och garv. 3:an är dock kass/trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

The Pianist (2002). Inte så mycket pianospel som jag befarande och överlag en välgjord film. 8/10.

Riktigt bra film - dock ska man komma ihåg att regissören inte är helt rumsren...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Beverly Hills Cop 2

Många som skriver att den är mycket sämre än 1:an men jag tycker den är minst lika bra om än av olika anledningar. Den första är bättre på vissa sätt men saknar lite av det momentum och roliga scenerna som 2:an har. Inte lika bra drag i eller vad man ska säga.

Kanske nostalgin som spelar ett spratt men 2:an var bl.a. min och min kompis favvo actionfilm när vi var "små". Eddie Murphy har så skön still och garv. 3:an är dock kass/trist.

Jo jag tycker också att både 1:an och 2:an är riktigt bra filmer (om man vill ha lite 80-tals nostalgi). Har båda två på Blu-ray, dock ej 3:an.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Oblivion

Andra gången jag ser denna film, första gången var väl 2013 när den var relativt ny. Jag gillar temat och stämningen i denna film och trots Tom Cruise så är filmen bra, den får 7/10.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Även effekterna? Jag är sugen på att se The Meg, men jag inser ju att det inte kommer vara något Oscars-material direkt. Hade däremot hoppats att den åtminstone skulle se bra ut.

Jag störde mig inte på effekterna direkt. Men filmen i sig var allmänt bland det sämsta jag sett. Absolut inte värd 120 spänn eller vad det kostar. Jag var superbesviken.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

The Meg 6½/10 helt okej rulle utan en trist sekund. Absolut värd sina popcorn. Ser att kommentaren innan mig menar något annat.. Men ser man en film som heter The Meg och som mest handlar om hajar så bör man inte förvänta sig sagan om ringen story eller så

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

John Wick 2

8/10
Riktigt bra helt enkelt, iaf om man gillar action & lite hitman liknande känsla.
hoppas nästa film blir lika bra, jo det ska komma en trea som håller på att filmas atm.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

The nun = 2/10
Sämsta skräckfilm 2018

Hereditary = 9/10
Bästa skräckfilm 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Ready Player One ( 2018 )
Spelnörden inom mig ger denna film 5/5 tyckte den va riktigt underhållande.

Jag tyckte 5/5 jag med!
Lyssnade på boken sen tittade jag på filmen igen och då blev det en 3/5!

Denna film skulle varit 3 filmer!

Key 1 Gate 1

Key 2 Gate 2

Key 3 Gate 3

hade lätt sett!

Permalänk
Medlem

"Solo: A Star Wars Story"
https://www.imdb.com/title/tt3778644/

Helt okej film. Krystat skådespeleri men sevärd om man gillar Star-wars universumet och vill få reda på en del av Han Solos backstory!

Permalänk
Avstängd

Mission Impossible: Fallout

Betyg: 7 utav 10 skottsalvor. Bättre än förra filmen i serien!

Permalänk
Medlem

Matrix, Matrix reloaded, Matrix revolutions - När dessa kom var de grymt bra men idag är de rätt daterade. Effekterna är lite bleka, handlingen är lite luddig och alla symbolik och den mer filosofiska meningen med filmerna ganska tunn. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

K-Pax (2001). Trivsam film om med två av mina favoritskådespelare (Kevin Spacey och Jeff Bridges). Mycket väl godkänt. 8/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

The first purge - Men, det här var ju inget bra. De har gått ifrån vanliga purge och gjort nån ghetto-version där svarta är offren och hjältarna. Säkert politiskt korrekt och så men tråkigt. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Någon mer som tycker att Solo A Star Wars Story hade alldeles för mörk bild? Svårt att se skådespelarna ibland?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

The Meg - Helt okej fredagsunderhållning utan något egentligt värde. Men en sak som slog mig, hur kommer det sig att Jason Statham alltid ska rädda små asiatiska flickor i sina filmer? 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Cobra (1986)

https://www.imdb.com/title/tt0090859/?ref_=nv_sr_3

Den oklippt versionen.
Sylvester Stallon bjuder på hårdkokt action.
Långbenta Brigitte Nielsen bevittnar ett mord och blir helt plötsligt måltavla.
Den gode Sly är snuten som tar på sig att skydda henne i hopp om att kunna
gripa mördaren.
Den har inte åldrats väl, men ta det för vad det är så har man underhållning i ca 1:30

5/10

Permalänk
Medlem

Bad Ass (2012) med Danny Trejo och Charles S. Dutton bla.
Riktigt hård och härlig action emellnåt, som tyvärr blandas med alltför direkt pinsamma och orealistiska scener. Ibland får man lust att bara slå av tvn, men själva actionscenerna i sig håller bra klass tycker jag.
Sammantaget 4, 5/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sling Blade (1996). Lite förutsägbar men den höll mig fängslad under hela tiden. 8/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Anon - Detektivhistoria i en framtid där alla är reggade och kan följas hela tiden. Man kan se att de hade en idé här men nånstans tappade man det så det hela blir lite krystat och inte så spännande. 6/10

Sin city recut - Omklippt version med lite nya scener. Bra och stämningsfylld action. 8/10

Sin city - A dame to die for - Typ samma grej igen. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Searching 9/10
https://www.imdb.com/title/tt7668870/

Såg denna igår på bio, ny "taken" rulle.

Min spoiler har bara en känsla jag fick av de första 5 minuterna, så inget avgörande av filmen

Tycker ni "up" har ett sorlig intro så tar denna priset. Fan vad jag rös av tårar av en känsla.

Kanske bara fungerar om du själv är pappa

Dold text

Riktigt bra RULLE! SE! kanske inte just en biorulle men fan vad bra den var!