Permalänk

låg fps i GTA V

Hej!

Jag har spelat GTA V ganska länge nu och min fps har varit amkring 150 fps typ men nyligen har min fps gått väldigt lågt när på mindre ä 50 fps när jag inte äns gör något (ibland när jag gör något kan den gå ner till mindre än 20 fps) när jag försöker göra något. några tips på hur man kan fixa det utan att behöve sänka grafiken för mycket? jag har nästa max på alla grafik inställningar (har alltid haft)

Jag har en Gigabyte GTX 1070 grafik kork, i7 7700k prossecor, 16 GB ram minne (if there is anything else u need to know ill fix it)

Permalänk

Hur är temperaturen på komponenterna? Kanske börjat bli dammigt så dom throttlar pga värme?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

@juniorjesper: temperaturerna när jag spelar det är mellan 50-70 men nästa aldrig över 70 (bara någon gång då och då)

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt förslag är att installera MSI afterburner.
Det ligger igång i bakgrunden när du spelar och ger rätt bra grafer över både belastning, klockfrekvenser och temperaturer.
Sticker något ut i klockfrekvens/belastning/temperatur där så går det att se lite lättare över tid i graferna.
När spelet börja gå långsamt så kan du tabba ur och ta en koll på graferna.

Sedan kan du köra nån benchmark för att se att du får ut ungefär förväntad beräkningsprestanda från grafikkortet och processorn. 3Dmark firestrike exempelvis.
Var ett bra tag sedan jag gjorde det där själv, men du borde få ut siffror som du kan jämföra per komponent mot andras resultat för att se att allt står rätt till.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck