Blizzard antyder om nytt Diablo med undertiteln Reign of Terror

Permalänk
Melding Plague

Blizzard antyder om nytt Diablo med undertiteln Reign of Terror

Nya produkter i Blizzards webbutik ger nu en ledtråd om nästa del i Diablo-serien, som kan få undertiteln Reign of Terror.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Betalar vanligt folk 400 spänn för att titta på deras PRevent och marknadsföring?

Jag har inget emot ett sådant upplägg, men det är inte alla som kan ta betalt för reklamvisning ;). Brukar tvärt om vara så att det kostar.
Well played i så fall!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Betalar vanligt folk 400 spänn för att titta på deras PRevent och marknadsföring?

Jag har inget emot ett sådant upplägg, men det är inte alla som kan ta betalt för reklamvisning ;). Brukar tvärt om vara så att det kostar.
Well played i så fall!

Har betalat och kollat varje år det funnits, blivit lite av en tradition tillsammans med en kompis där vi LANar under BlizzCon.

Permalänk
Hjälpsam

Diablo Battle Royale?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Är det inte diablo 2 remastered?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Betalar vanligt folk 400 spänn för att titta på deras PRevent och marknadsföring?

Jag har inget emot ett sådant upplägg, men det är inte alla som kan ta betalt för reklamvisning ;). Brukar tvärt om vara så att det kostar.
Well played i så fall!

Tror mycket har att göra med att man får in-game prylar om man köper en BlizzCon-biljett. Typ porträtt i StarCraft 2, pets i WoW, etc. Utan detta skulle det nog säljas drastiskt färre biljetter.

Håller dock med i sak. Blizzard's PR-maskin är imponerande. Folk köar för att få ta del av reklam

Permalänk
Medlem

Reign of Terror är namnet på en achievement i Diablo III för att döda Diablo på hardcore. Det finns även en mod med samma namn. Så nja, vi får väl se, men det känns lite tunt.

Permalänk
Medlem

WC4 now plz!

Permalänk
Avstängd

Kommer antagligen vara lika dåligt som Diablo 3.
Nä Diablo 1 o 2 var de enda bra spelen i diablo-serien.

Permalänk
Medlem

hoppas på ett MMO i diablovärlden, har länge önskat detta i starcraftvärlden också.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Betalar vanligt folk 400 spänn för att titta på deras PRevent och marknadsföring?

Jag har inget emot ett sådant upplägg, men det är inte alla som kan ta betalt för reklamvisning ;). Brukar tvärt om vara så att det kostar.
Well played i så fall!

Ja det finns en hel del dubbelmoral runt det här. Jag har heller själv inget emot ett sådant upplägg men jag höjer på ögonbrynen åt folk som går i taket när CIG tänkte köra en liknande modell för Star Citizen, fast inte i närheten lika dyrt, för sitt CitizenCon. Men att dessa människor sedan själva inte ser något problem i att Blizzard och andra developers gör samma sak för sina konvent, då är det OK tydligen

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hoppas på en remake av Diablo II! Skulle kunna leva med ett Diablo IV också, men efter trean är jag orolig för vad Blizzard skulle göra av spelet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Så länge nuvarande Blizzard har någonting att göra med deras spel har jag inte direkt några höga förhoppningar. Det är ju ganska uppenbart med expansionen till Diablo 3 att dem inte riktigt vet vad de egentligen håller på med. Då har jag ärligt talat högre förhoppningar för Torchlight Frontiers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Så länge nuvarande Blizzard har någonting att göra med deras spel har jag inte direkt några höga förhoppningar. Det är ju ganska uppenbart med expansionen till Diablo 3 att dem inte riktigt vet vad de egentligen håller på med. Då har jag ärligt talat högre förhoppningar för Torchlight Frontiers.

D3-expansionen var väl det som räddade spelet?

Personligen ställer jag inte lika höga krav längre på spel. Kan jag få ut 50 timmar nöje är jag riktigt nöjd och det fick jag med enkelhet i D3.

Känns svårt att leverera något så episkt som jag uppfattade spel förr. Tror det har delvis med mitt synsätt på tid/fritid också som ändrats när man blir äldre. Men samtidigt saknar jag det.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Kommer antagligen vara lika dåligt som Diablo 3.
Nä Diablo 1 o 2 var de enda bra spelen i diablo-serien.

Så 2/3 av spelserien har varit bra?
Och vad i den track-record får dig att tro att nya ska suga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@FredrikMH: Absolut att expansionen räddade Diablo 3, menar det var ju rent sagt totalt skräp när det kom ut så det säger ju inte direkt så mycket. Men, dem har ju fortfarande inte fixat en hel del problem som spelet har vilket gör det otroligt tråkigt att spela. Som ett exempel kan vi ju bara ta deras set system, har du inte full set så är din karaktär mer eller mindre totalt värdelös. Spelar ingen roll hur bra items du får, en person med fullset kommer alltid göra otroligt mycket mer skada än dig själv. Du spelar mer eller mindre aldrig med dem skills du själv skulle vilja spela med utan dem skillsen som settet tillåter dig att använda. Det är bara ett av många exempel på hur Blizzard i min mening har totalt misslyckats med spelet och istället för att erkänna det och försöka fixa det har dem bara grävt ner huvudet i sandlådan och bryr sig inte om det.

Visst om Blizzard lyckas med Diablo 4 skulle jag bara bli glad, men jag har inget förtroende för dem på grund utav hur dem har hanterat Diablo 3. Det finns inget som hittills antyder att dem kommer fixa alla saker som bör fixas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

WC4 now plz!

Skulle vara kul med en WC4 men har vårt att tänka mig det efter som att WoW är fortsättningen på WC3 :/

Permalänk
Medlem

@Tekoppar Jag köper det

Har inte plöjt ner tillräckligt mycket tid i det och spelade knappt end-game.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Så länge nuvarande Blizzard har någonting att göra med deras spel har jag inte direkt några höga förhoppningar. Det är ju ganska uppenbart med expansionen till Diablo 3 att dem inte riktigt vet vad de egentligen håller på med. Då har jag ärligt talat högre förhoppningar för Torchlight Frontiers.

Så du menar att RoS inte var en bra expansion? RoS är väl en av de bästa expansionerna till Diablo-serien to date?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så du menar att RoS inte var en bra expansion? RoS är väl en av de bästa expansionerna till Diablo-serien to date?

RoS var en så "bra" expansion eftersom just bas spelet var totalt skräp. Visst det är en bra expansion om man jämför kvalitén på spelen, men jag personligen anser att just Diablo 2 Lord of Destruction är det bästa spelet i Diablo serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Skulle vara kul med en WC4 men har vårt att tänka mig det efter som att WoW är fortsättningen på WC3 :/

WoW är inte fortsättningen på WC, WoW är ett alternativt diablo med WC skinns... och WC lore

Vad jag har förstått så har Blizzard alternativet att de kan göra WC 4 baserad på där WC 3 slutade, men då mister de en hel del WoW lore som många har spelat och uppskattat.
Vad jag har också får sagt till mig (har inte spelat WoW) så är det superkrångligt att lyckas med WC4 om storyn ska fortsätta från WoW. Sen om de båda ska samexistera så kan det också lore-mässigt bli svårt.
Kanske kan göra en lore som passar framtida expansion till WoW och starten till WC 4, två olika perspektiv på samma lore.

War Hammer däremot har gjort det bra gällande detta, där lore:en är väl etablerat först

Men men, kul för diablo fans att de får sina uppföljare.... gång på gång...... (inte alls bitter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

RoS var en så "bra" expansion eftersom just bas spelet var totalt skräp. Visst det är en bra expansion om man jämför kvalitén på spelen, men jag personligen anser att just Diablo 2 Lord of Destruction är det bästa spelet i Diablo serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller inte alls med dig. D3 var helt okej. Inte D2 men knappast skräp. LoD var inte bättre än RoS på något sätt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Vad var det som var okej med Diablo 3? Vad är det som gör att RoS är bättre än LoD?

Permalänk
Medlem

400:- för att följa ett live event och att få spela en demoversion av ett spel? Generöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Bethesda-utannonsering! Här är spelet, släpps om ett par månader. Utannonseras D4 kommer vi ju inte ens få ett årtal. Gissar på 2021 :<

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det var en glad demon minsann

Permalänk
Medlem

Tyvärr ingen nyhet som ens ger någon glädje fast man spenderat 100/1000-tals timmar med Diablo 2/LoD. Och även WC/SC.

Har inget förtroende för Activision/Blizzard sedan D3. Och WoW's 3 senaste expansioner. Helt annat kvalitetstänk och mycket i spelen har förändrats. Tyvärr till det sämre. Dagens utvecklare faller inte mig i smaken iaf. Hots/HS/OW som de vill pusha är heller inga spel som tilltalar mig.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

@Xinpei: Vad var det som var okej med Diablo 3? Vad är det som gör att RoS är bättre än LoD?

Förutom att det är en uppföljare av D2? Musiken, känslan och skillträdet var helt okej. Inte D2 men nära nog. Loren var även den helt okej. RoS fixade nästan allt som var fel med D3. LoD tillförde inte direkt mycket till spelet som var nytt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

400:- för att följa ett live event och att få spela en demoversion av ett spel? Generöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Du glömmer cosmetics till olika spel.
Är det något folk är galna i är det just cosmetics.

Permalänk
Medlem

Hype! Jag har spelat och gillat alla Diablo spel. Hoppas innerligt på ett Diablo 4

Skickades från m.sweclockers.com