Minimumkrav för 240hz skärm 768p

Permalänk
Medlem

Minimumkrav för 240hz skärm 768p

Hej, på jakt efter en billig setup att lira CSGO på. Vill ligga kring 300fps för att nyttja 240hz skärm. Använder 768p upplösning och allt på low bortsätt från shadowquality. Tror ni jag uppnår stabilt spel på 300+- fps med följande setup?
Ryzen 5 2600
2x4GB ram ddr4 2400
128GB SSD
GTX 1060 3gb

Permalänk
99:e percentilen

För just hög framerate i CS:GO skulle jag faktiskt föreslå att titta på Intel, till exempel 8600K. Mycket möjligt att Ryzen också funkar bra, men 8600K är snabbare.

Tänk också på att det inte är så enkelt att man antingen ”har 300 fps” eller inte. Om du en gång i livet droppar ner till 299 fps i en frame, ”har” du 300 fps då?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Alling:

För just hög framerate i CS:GO skulle jag faktiskt föreslå att titta på Intel, till exempel 8600K.

Hellre 8350K, samma prestanda per kärna bara 4st istället för 6st och väsentligt billigare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag är med er, men finns för tillfället ett ganska bra deal på just de specsen ja skrev... Men är det inte tillräckligt med juice?

Permalänk
Medlem

Ryzen är sämre i CSGO än Intel. CSGO kräver högre klockfrekvenser, och Intel har generellt presterat bättre där. Sedan är frågan vad som är tillräckligt, men skulle nog försöka satsa på ett 1060 & en 8600k.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Vet att intel är det bättre alternativet. Men ställer till det rent ekonomist och tidsmässigt. Tror ni jag blir missnöjd med de specsen jag angav? kommer jag dö fpsdroppdöden? Är det så att 240hz kanske är overkill att matcha med den setupen? är 144hz att föredra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raxxo2:

Vet att intel är det bättre alternativet. Men ställer till det rent ekonomist och tidsmässigt. Tror ni jag blir missnöjd med de specsen jag angav? kommer jag dö fpsdroppdöden? Är det så att 240hz kanske är overkill att matcha med den setupen? är 144hz att föredra?

Jag tror en bra fråga att ställa sig är huruvida man själv upplever någon skillnad mellan 144Hz och 240Hz. Att höja upplösningen från 768p kan jag tänka mig ger mer när det gäller att kunna spela effektivt/bättre jämfört med ett hopp från 144Hz till 240Hz

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Hedersmedlem

För att svara på din fråga, det är lite tveksamt om den setupen klarar ända upp till 300 fps stabilt och konstant under de inställningarna. Över 200 i average hade jag i princip vågat lova dock även i högre upplösningar.

Med det sagt så hittar jag inga seriösa benchmarks på det här området, och jag har inte heller någon egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Vill du uppnå det så är det nog så att du får bita i det sura äpplet och köra på intel.

Jag sitter med en Ryzen 5 1600 i 3.9GHz och uppnår inte det, samma med grabbens CPU en 2600X, det går kanon att spela, men är det stabilt över 300FPS du skall ha så är det INTEL som gäller och då kostar det mer pengar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@BM-Mods: Okej, tack för svar. Ska fundera, blir nog intel iaf.