Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Jo man lägger ju massor med pengar på grym speldator och grafikkort, gamingstol, gamingmus etc. För att spela på sin telefon xD LOL. Att man kan stötta Blizzard i detta förstår jag inte. Finns andra liknande mobilspel om man vill gejma på telefonen.

Påverkar väl inte dig det här? Tror inte de dragit ner på resurser från D4 för att utveckla en app. Snarare ger det här enkla pengar så de kan anställa fler till D4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite av ett hån för att det är inte ens dom som utvecklar det och det finns 2 st spel från de som utvecklar det som ser väldigt snarlika ut...men det är väll billigt när man bara behöver skinna om ett nuvarande spel.
så vill ni spela nya diablo med fel skinns så finns 2 varianter ute ett är crusaders of light och något annat som också liknade som jag inte minns namnet på.
lite komiska är att det är spel som är lite av diablo ripoff

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Jo det känns lite som ett hån när de annonserar ut spelet på deras egna konvent där större delen av besökarna är hängivna datorspelare. Bara att se vad som hände när EA annonserade ut C&C Rivals. Och det finns folk som väntat på ett nytt Diablo spel sedan 2001 då Lord of Destruction kom ut för alla gillade inte Diablo 3.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag tycker det är lite av ett hån för att det är inte ens dom som utvecklar det och det finns 2 st spel från de som utvecklar det som ser väldigt snarlika ut...men det är väll billigt när man bara behöver skinna om ett nuvarande spel.
så vill ni spela nya diablo med fel skinns så finns 2 varianter ute ett är crusaders of light och något annat som också liknade som jag inte minns namnet på.
lite komiska är att det är spel som är lite av diablo ripoff

Gaming på mobilen växer så mycket och det är väl det som gjort att Blizzard hamnat här.
Även om deras brand får sig en turn i vissas ögon så kan det bli en bra affär ändå.
Man får komma ihåg att datorspel skiljer sig från kläder och bilar där en del av värdet sitter i brandet.

Har aldrig spelat Diablo själv, kanske hade jag varit en hater om jag hade spelat mycket själv (=

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Jo man lägger ju massor med pengar på grym speldator och grafikkort, gamingstol, gamingmus etc. För att spela på sin telefon xD LOL. Att man kan stötta Blizzard i detta förstår jag inte. Finns andra liknande mobilspel om man vill gejma på telefonen.

Nu vill jag att du tänker efter både en och två gånger innan du svarar.
VAD är det som hindrar dig att fortsätta spela Diablo 3, fortsätta längta efter ett Diablo 4 på din "Uberhaxx Dator med G4m1ng stol!1!" bara för att det släpps ett nytt spel på en ny plattform?

Om jag vill "gejma" ett Diablospel på telefonen då? Känns ju lite B att spela en Diablo-klon när man nu kan få ett riktigt Diablo istället.

Jag blir fan mer hype för Diablo Immortal ju längre den här tråden blir!

PS..
Det finns ju egentligen ingenting som hindrar dig från att spela Diablo Immortal på telefonen, sittandes i uberhax stolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Nu vill jag att du tänker efter både en och två gånger innan du svarar.
VAD är det som hindrar dig att fortsätta spela Diablo 3, fortsätta längta efter ett Diablo 4 på din "Uberhaxx Dator med G4m1ng stol!1!" bara för att det släpps ett nytt spel på en ny plattform?

Om jag vill "gejma" ett Diablospel på telefonen då? Känns ju lite B att spela en Diablo-klon när man nu kan få ett riktigt Diablo istället.

Jag blir fan mer hype för Diablo Immortal ju längre den här tråden blir!

PS..
Det finns ju egentligen ingenting som hindrar dig från att spela Diablo Immortal på telefonen, sittandes i uberhax stolen.

inget hindrar mig från att spela andra spel, men kommer likväl spy galla över en reskin av ett kinesisk spel.
förutom att man stirrar ner i en 5 tums skärm istället för den 144hz skärmen man har på bordet ?

här har du ditt Diablo Immortal.
https://itunes.apple.com/nz/app/crusaders-of-light/id12063288...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netease.z3....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

inget hindrar mig från att spela andra spel, men kommer likväl spy galla över en reskin av ett kinesisk spel.
förutom att man stirrar ner i en 5 tums skärm istället för den 144hz skärmen man har på bordet ?

här har du ditt Diablo Immortal.
https://itunes.apple.com/nz/app/crusaders-of-light/id12063288...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netease.z3....

Jag förstår inte tjusningen i att sitta o skryta med vilken hårdvara man har?

Jag tar för givet att du aldrig någonsin surfar på telefon, kollar netflix, skypar eller någonting liknande. För alla dom sakerna kan du lika gärna göra på din feta 144Hz skärm.

Vart du lika upprörd när Diablo 1 släpptes på playstation? Måste vara jättejobbigt att bli kränkt av såna här saker.

Permalänk

Det ligger i tiden, jag har inte tid att sitta hemma och spela mycket, min telefon har till stor del tagit över som plattform eftersom jag hinner med en match mobile legends eller något annat på bussen till och från jobbet. Jag skulle inte döma spelet innan man hunnit testa.

Skulle tro att telefonen kommer bli en allt populärare spelplattform.

Edit: Det ser sjukt roligt ut, jag hoppas de lyckas med kontrollerna bara, brukar vara knepigt på touch.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag förstår inte tjusningen i att sitta o skryta med vilken hårdvara man har?

Jag tar för givet att du aldrig någonsin surfar på telefon, kollar netflix, skypar eller någonting liknande. För alla dom sakerna kan du lika gärna göra på din feta 144Hz skärm.

Vart du lika upprörd när Diablo 1 släpptes på playstation? Måste vara jättejobbigt att bli kränkt av såna här saker.

inte när jag är hemma, om jag är utomhus & ska jag kolla upp en adress eller prisjakt givetvis.
ja har faktiskt ingen fet skärm men planerar att skaffa, kanske ska ja surfa lite i telefonen för att hitta den som är rätt.

playstation ? det var ju 1994 gick fortfarande i skolan och hade ingen konsol,

tror du jämför lite fel. hade dom släppt Diablo 2 bara till konsol ja då hade det inte varit så kul..
eller om dom hade använt en annan utvecklares spel med nya texturer & boom här är vårat "nya spel" Diablo 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

inte när jag är hemma, om jag är utomhus & ska jag kolla upp en adress eller prisjakt givetvis.
ja har faktiskt ingen fet skärm men planerar att skaffa, kanske ska ja surfa lite i telefonen för att hitta den som är rätt.

playstation ? det var ju 1994 gick fortfarande i skolan och hade ingen konsol,

tror du jämför lite fel. hade dom släppt Diablo 2 bara till konsol ja då hade det inte varit så kul..
eller om dom hade använt en annan utvecklares spel med nya texturer & boom här är vårat "nya spel" Diablo 2.

Fast nu argumenterade du ju bort dig själv.
Detta är inget Diablo 4, detta är en spinoff från diablo 2. Diablo 4 kommer fortfarande släppas till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Fast nu argumenterade du ju bort dig själv.
Detta är inget Diablo 4, detta är en spinoff från diablo 2. Diablo 4 kommer fortfarande släppas till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

förklara gärna?
med tanke på att dom inte visat nånting så är det troligen 1-2år kvar tills D4 släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samiranta:

Det ligger i tiden, jag har inte tid att sitta hemma och spela mycket, min telefon har till stor del tagit över som plattform eftersom jag hinner med en match mobile legends eller något annat på bussen till och från jobbet. Jag skulle inte döma spelet innan man hunnit testa.

Skulle tro att telefonen kommer bli en allt populärare spelplattform.

Edit: Det ser sjukt roligt ut, jag hoppas de lyckas med kontrollerna bara, brukar vara knepigt på touch.

Jag hoppas att det stödjer handkontroller. Då kan man docka telefonen så att det blir som att spela på ett ds.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Elektron: Inte fel det heller, möjligheterna är många med en telefon idag, det kommer nog bli bra.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag hoppas att det stödjer handkontroller. Då kan man docka telefonen så att det blir som att spela på ett ds.

Skickades från m.sweclockers.com

undrar om nån har gjort ett mobilchassi med kylflänsar eller vattenkylning så den inte blir så varm.

Permalänk
Medlem

12 år mellan Diablo II och III (11 sedan Lord of Destruction)
11 år mellan Starcraft och Starcraft II (11 sedan Brood Wars)

2 år mellan Warcraft 3 och WoW (1 år sedan Frozen Throne)
6 år mellan Diablo III och Immortal (1 år sedan Rise of the Necromancer)

Det är begripligt att WoW samt Diablo Immortal släpps trots att deras föregångare inte "kallnat", då dessa delvis byter genre och/eller riktar sig mot andra publiker. Medan ett Diablo IV, om det blir som många här hoppas dvs en fortsättning på Diablo II/III, kan vi kanske vänta oss framåt 2023 (eller 2028 om vi ska gå på tid sen sista expansion).

Mycket kan så klart hända som Blizzard anledning att byta strategi, men det finns ingen anledning för dem att släppa Diablo IV medan trean fortfarande säljer, det vore rakt igenom dumt. Och släppte de en ny klass ifjol så räknar de nog med att sälja D3 i många år till.

En re-master på Diablo I eller II vore en annan sak. Det skulle de mycket väl kunna släppa under de närmaste 1-5 åren.

felskrivning; II -> III
Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

undrar om nån har gjort ett mobilchassi med kylflänsar eller vattenkylning så den inte blir så varm.

Vet inte om du är seriös eller ej. Men det är något som jag nästan förutsätter att det kommer utvecklas. Spelat mycket pubg mobile o telefon blir så het att den inte går att hålla i.

Vore nice med ngn slags handkontroll man sätter telefon i, som har kylflänsar o kanske t o m en fläkt på baksidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Oj oj oj! Tror det blir bästa expansionen so far.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Gaming på mobilen växer så mycket och det är väl det som gjort att Blizzard hamnat här.
Även om deras brand får sig en turn i vissas ögon så kan det bli en bra affär ändå.
Man får komma ihåg att datorspel skiljer sig från kläder och bilar där en del av värdet sitter i brandet.

Har aldrig spelat Diablo själv, kanske hade jag varit en hater om jag hade spelat mycket själv (=

tycker värdet på spel även sitter i brandet, alla vet att EA är skit och blizzard nästan alltid gör bra ifrån sig, till och med oinsatta vet detta faktum.

dom kunde gjort det mkt bättre som bethesda gjorde där dom även gav en löjligt kort teaser på nästa pc/konsoll spel efter mobil spelets avtäckande.
blizzard gav inget mer än ett mobil spel och trodde att det skulle gå hem hos alla fans som till 90% eller mer spelar på PC.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av TimeCommando:

Jo man lägger ju massor med pengar på grym speldator och grafikkort, gamingstol, gamingmus etc. För att spela på sin telefon xD LOL. Att man kan stötta Blizzard i detta förstår jag inte. Finns andra liknande mobilspel om man vill gejma på telefonen.

i större delen av världen är det så att man inte alltid får ett job där restiden är under 2timmar, tex i asien är det vanligt att folk pendlar 3-4timmar per dag till och från jobbet då det är stor skillnad på hus priser utanför och innanför tex tokyo och då har det blivit så att folk vill sitta och spela/göra annat under resans gång och med att mobilspel drar in 2x vad pc+console sammanlagt så är det inte konstigt att ett företag vill sälja in sig på den här marknaden då det finns ett stort antal fans som använder just mobilen. samt att Blizzard är ett jätte popis i asien, specielt i Kina som varumärke.

sedan har vi ju tex Brasilien och andra delar av världen som kanske inte har det bästa fiber nätet när det kommer till att spela på servrar utanför deras land, medans det finns mobil support.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

i större delen av världen är det så att man inte alltid får ett job där restiden är under 2timmar, tex i asien är det vanligt att folk pendlar 3-4timmar per dag till och från jobbet då det är stor skillnad på hus priser utanför och innanför tex tokyo och då har det blivit så att folk vill sitta och spela/göra annat under resans gång och med att mobilspel drar in 2x vad pc+console sammanlagt så är det inte konstigt att ett företag vill sälja in sig på den här marknaden då det finns ett stort antal fans som använder just mobilen. samt att Blizzard är ett jätte popis i asien, specielt i Kina som varumärke.

sedan har vi ju tex Brasilien och andra delar av världen som kanske inte har det bästa fiber nätet när det kommer till att spela på servrar utanför deras land, medans det finns mobil support.

Så sant, jag var i Thailand i September för andra gången och det är enorma resetider för att ta sig runt. Såg många på bussarna och tågen bland annat som spelade med sina mobiltelefoner och av det jag såg så var det Diablo inspirerade/Action RPG spel som de spelade på sina mobiltelefoner. Det är inte alla som har pengar eller tiden för att kunna sitta klistrade vid sina datorer som man kan göra här i flertalet länder i Europa. Och en mobiltelefon är oftast mycket billigare än en dator också om man inte ska ha den senaste iPhone. Med det sagt dock så var datormarknaden där väldigt stor också och det gjordes reklam för Black Desert Online precis överallt, det spelet är tydligen jättestort i Thailand.

Men hursomhelst så tror jag att Activision Blizzard kunnat minimera denna storm av hat/passion som de fick riktad mot sig om de gjort som Bethesda med Fallout spelen och avtäckt ett projekt till PC också som en Diablo 2 remaster t ex för det kan knappast ta mycket resurser att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

tycker värdet på spel även sitter i brandet, alla vet att EA är skit och blizzard nästan alltid gör bra ifrån sig, till och med oinsatta vet detta faktum.

dom kunde gjort det mkt bättre som bethesda gjorde där dom även gav en löjligt kort teaser på nästa pc/konsoll spel efter mobil spelets avtäckande.
blizzard gav inget mer än ett mobil spel och trodde att det skulle gå hem hos alla fans som till 90% eller mer spelar på PC.

Jag tror kanske inte det är problemet. 90% av alla PC-spelare har mobiler (sket just ur mig den siffran), precis som snubben sade på scén.

OM spelet vore/blir bra så kan jag omöjligen se hur diablo-fans skulle hålla sig ifrån att spela det pga plattformen. Det är ju dessutom en otroligt lättillgänglig plattform som gör att man kan hinna med att spela under t ex pendling.

Hade det funnits en portabel D2 när jag växte upp hade jag spelat det på rasterna, på gott och ont. (Observera att jag inte menar en port av spelet, utan ett spel anpassat för plattformen med samma spelglädje och atmosfär. Tänk Horadric cube.)

PROBLEMET: Spelet ser inte ut att vara bra!
Det blir långrandigt att gå in på alla anledningar varför. Kortfattat: Allt.

Kanske kan tiden utvisa att det är just plattformen som är orsaken.

Men jag avvaktar med att dra den slutsatsen. Jag tror att det går att göra ett bra mobilspel! Jag är dessutom övertygad om att Blizzard är några som skulle kunna göra detta! Men det kräver i sådana fall dedikerade team som gör spelen från grunden med rätt intentioner - och som INTE är rädda att lägga ner projektet, som i fallet med Ghost och Titan. I det här fallet har de redan låtit allmänheten provspela. Ett alldeles för billigt drag enligt mig.

MISSTAG:
I just detta fall ser de ut att göra bokstavligen allting fel.
Hade de dock gjort exakt samma sak fast i ett nytt universum/franchise och släppt det exklusivt i Asien så hade det kanske varit allting rätt.
Eller, i ögonen på aktieägare, så ser det rätt ut på pappret. (Bara valet av ord i senaste financial call säger mycket. "we announced the expansion of the Diablo franchise")

Men vi vet inte förrän vi spelat, som sagt. Mitt tips är dock att det kommer:

  • göra 90% samma misstag som D3

  • vara 70% "sämre" än D3

  • förstöra varumärket Diablo 50%

  • förstöra varumärket Blizzard 30%

  • vara 40-60% bra mobilspel, sett i ett vakuum. Det lär i alla fall bli polerat och någorlunda buggfritt

  • vara 0,6% bra Diablo-spel. Men så är jag optimist också.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Bara att jämföra reaktionerna i publiken:

Diablo 3: https://www.youtube.com/watch?v=-ogXqCNkyHE&t=307s; får gåshud så fort som introlåten drar igång. Fäller även en tår under trailern.
Diablo immortal: https://www.youtube.com/watch?v=qnXK_snO0uU; kände ingenting, faktiskt. Mer än att det vore kul att se mer av storyn, men thats it.

Såg även lite tidig gameplay (det är ju ändå demot så spelet kan ju inte vara så långt bort ändå). Sen är det för mobilen och hur lång tid tar ett sådant spel att utveckla egentligen? Men det såg väl helt ok ut.
https://www.youtube.com/watch?v=K7qRkR_b0jA

Det är inte direkt rocket science att diablo immortal är helt fel spel att presentera på en mässa för hardcore pc-fans. Har inget emot ett mobilspel om de släppt detta på sidan om. Har en ganska ny mobil, dock spelar några gånger om året på den. Men med diablo immortal kan jag absolut tänka mig att prova innan jag dömer.

Men en teaser eller dylikt för diablo 4 hade suttit fint där på så slutet (se beteshda 2018 på e3 som utannonserade elder scrolls 6). Det är så man lägger upp en presentation. Jämför den reaktionen och den för immortal, skillnaden är astronomisk. Blizzard gjorde bort sig denna gång, bara att erkänna. Sen om Immortal visar sig bli bra är en helt annan femma. Själv ska jag kolla om spelet kommer stödja tangentbord och mus via bluetooth eller handkontroll. Kanske man man avaktivera ui:t också?

Vad beträffar affären som blizzard har med Netease finns där inget att säga mer än lycka till. Har provspelat crusaders of light och visst är det imponerande för att vara på en mobiltelefon, men inget jag skulle orka sitta med flera timmar i sträck. Läste också på mmorpg.com att auction house kommer att återinföras. Sen hur sant detta är för slutprodukten återstår att se.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag tror kanske inte det är problemet. 90% av alla PC-spelare har mobiler (sket just ur mig den siffran), precis som snubben sade på scén.

OM spelet vore/blir bra så kan jag omöjligen se hur diablo-fans skulle hålla sig ifrån att spela det pga plattformen. Det är ju dessutom en otroligt lättillgänglig plattform som gör att man kan hinna med att spela under t ex pendling.

Hade det funnits en portabel D2 när jag växte upp hade jag spelat det på rasterna, på gott och ont. (Observera att jag inte menar en port av spelet, utan ett spel anpassat för plattformen med samma spelglädje och atmosfär. Tänk Horadric cube.)

PROBLEMET: Spelet ser inte ut att vara bra!
Det blir långrandigt att gå in på alla anledningar varför. Kortfattat: Allt.

Kanske kan tiden utvisa att det är just plattformen som är orsaken.

Men jag avvaktar med att dra den slutsatsen. Jag tror att det går att göra ett bra mobilspel! Jag är dessutom övertygad om att Blizzard är några som skulle kunna göra detta! Men det kräver i sådana fall dedikerade team som gör spelen från grunden med rätt intentioner - och som INTE är rädda att lägga ner projektet, som i fallet med Ghost och Titan. I det här fallet har de redan låtit allmänheten provspela. Ett alldeles för billigt drag enligt mig.

MISSTAG:
I just detta fall ser de ut att göra bokstavligen allting fel.
Hade de dock gjort exakt samma sak fast i ett nytt universum/franchise och släppt det exklusivt i Asien så hade det kanske varit allting rätt.
Eller, i ögonen på aktieägare, så ser det rätt ut på pappret. (Bara valet av ord i senaste financial call säger mycket. "we announced the expansion of the Diablo franchise")

Men vi vet inte förrän vi spelat, som sagt. Mitt tips är dock att det kommer:

  • göra 90% samma misstag som D3

  • vara 70% "sämre" än D3

  • förstöra varumärket Diablo 50%

  • förstöra varumärket Blizzard 30%

  • vara 40-60% bra mobilspel, sett i ett vakuum. Det lär i alla fall bli polerat och någorlunda buggfritt

  • vara 0,6% bra Diablo-spel. Men så är jag optimist också.

klart det går att göra bra mobilspel MEN inte tillräckligt bra för tex pc eller konsol spelare. vet folk som varken har pc eller konsol och spelar på mobilen men dom kan aldrig få samma inlevelse eller upplevelse jag får framför datorn med tex witcher 3 eller andra stora RPG spel. en 5 tumsskärm med touch screen tangenter skulle helt enkelt bli en pina att använda.
jag spelar själv enkla spel på mobilen men ser det svårt att någon skulle få för sig att köra witcher 3 eller fallout 4 eller liknande på mobilen eller för den delen diablo 2.
mobil spel för mig är ett tidsfördriv helt enkelt inget jag "förlorar mig i", rätt svårt med böjd gamnacke och liten skärm

precis som du säger skulle dom gjort det i ett annat namn.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mer frågor besvarade frågor om diablo immortal. "Very soon" sa han för releasedatumet.

https://www.youtube.com/watch?v=MTQT-A7n48c

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Är bedrövligt besviken över deras skifte av målgrupp. Allt att döma så verkar den partial nudity, gory goodness och något råa ton (saltad med klassisk Blizzard humor) som präglat kampen mot helvettet självt genom serien bli utbytt mot ett färgsprakande i det mesta självspelande äventyr för hela familjen.

Klassiska blizzard titlar överlag verkar ju gå åt detta hållet.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Håller inte med. Tycker Path of Exile är crap - rent personligt. Känns stelt och tråkigt. Inte samma sköna värld eller bombastiska intryck. Sedan att D3 inte lever upp till vad jag personligen hade sett som en bra uppföljare till D2 - där är jag med dig.

Jag personligen tycker nog att Grim Dawn eller Torchligt var mysigare spel än PoE- fast även där saknas världen som Diablo har att erbjuda.

Så säger alla om PoE som inte spelat en high clearspeed build på lvl 75+. Iofs är det en förstålig kritik mot Poe, innan du kommit upp i lvl o har minst en 5-länk så är spelet ganska segt. Ge spelet en ny chans, följ en guide för en high clear meta build...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

@Iwar: Tja, jag kanske ger det en chans till om min action RPG hunger vaknar till liv igen.
För min del var det en del med styrning och känslan i spelet som jag inte gillade. Sedan att man sprang runt som en gnu på en strand och bankade odöda i tid och evighet gjorde inte saken bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Så säger alla om PoE som inte spelat en high clearspeed build på lvl 75+. Iofs är det en förstålig kritik mot Poe, innan du kommit upp i lvl o har minst en 5-länk så är spelet ganska segt. Ge spelet en ny chans, följ en guide för en high clear meta build...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med Foolwolf,, har själv en lvl75 berserker och jag tycker trots jag har en någorlunda högre lvl på berserker så spelar jag typ aldrig, tycker som sagt gameplayet är segt även om man är lite högre lvl och har lagt ner lite tid på sin karaktär men det är ju bara min åsikt och val av karaktär men jag tycker ändå jämfört med d3 att man får inte samma lust att spela lika länge iaf..

Permalänk
Medlem

Bumpar gammal tråd, Några större på twitch fick tillgång igår till att spela och streama alpha till diablo immortal, Jag får ärligt talat säga att det såg väldigt bra och intressant ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Bumpar gammal tråd, Några större på twitch fick tillgång igår till att spela och streama alpha till diablo immortal, Jag får ärligt talat säga att det såg väldigt bra och intressant ut.

Helt klart bättre än förväntat https://www.youtube.com/watch?v=6aqcGB21aHg