Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Spel på rea nu kommer antagligen finnas till ett lika bra eller bättre pris längre fram när man väl kan spela dom. Skett ett antal gånger för mig, bara att avvakta.
Jag köpte t ex dead rising 4 för 200 spänn för nåt år sedan, väldigt bra pris då men inte fan har jag hunnit spela det ännu och det har vid flertalet tillfällen varit nere på 99 kr sedan dess.. En hundring är inte hela världen men det är inte det enda spelet man gjort så med

Permalänk
Medlem

@Jallle: haha

nej men spel jag vill ha nu som är på rea är assassins creed origins samt odyssey, och sen nhl 19.
jag köpte nyss ett xbox one x så håller på med FH4, Spyro Reignited. Samt så har jag inte ens påbörjat RDR2 då jag väntar in min 4k tv

sen köpte ett gäng spel till min xbox one day one edition som jag inte ens spelat eller spelat klart. t.ex hela halo serien, south park, lords of the fallen, samt några fler

så jag kanske ska satsa på dem jag har istället

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

@issue: Man behöver ett massivt open-world spel, ett spel att relaxa till och något att spela med vänner.
RDR2 och FH4 täcker två första, sedan brukar games with gold fylla på med lite indie-spel.

Gamepass gör det ju ännu mindre värt att köpa ett spel och lägga på hyllan, men det har väl aldrig varit en bra ide.

Permalänk
Medlem

Ska köpa ett Xbox One s imorgon. Fungerar rdr2 på den? Köper endast för detta spel. Har bara en 1080p projektor 60hz ingen 4k tv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av downup:

Ska köpa ett Xbox One s imorgon. Fungerar rdr2 på den? Köper endast för detta spel. Har bara en 1080p projektor 60hz ingen 4k tv.

Varför tverkar du över att det inte ska fungera?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Varför tverkar du över att det inte ska fungera?

Sämre FPS? Vet inte hört att x ska flyta på mer?

Permalänk
Skrivet av downup:

Vet inte exakta skillnaderna på rdr2, men det kommer ju fungera på båda enheterna Trodde du menade att det lixom inte skulle fungera alls på en ikke X^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

864p på S och upp till 4K på X, men det ska flyta på rätt så lika, dock ska S ha sämre skärpa och detaljer osv.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

upp till 4K på X, men det ska flyta på rätt så lika,

Har för mig att enligt DF så var det konstant 4K och 99% av tiden låst 30 FPS på X.
S dippar ner till 25 FPS i större städer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Har för mig att enligt DF så var det konstant 4K och 99% av tiden låst 30 FPS på X.
S dippar ner till 25 FPS i större städer.

Därav skrev jag rätt så lika, det är bara när det blir för mycket objekt på liten yta som den börjar droppa.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en styck Xbox one X, om det sen blir någon större skillnad mot den första versionen som jag har än så länge, återstår att se.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en bra deal på Xbox under Black Friday? 3 990 för XOneX med forza Horizon 4 och Forza 7 är det bästa jag hittat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Någon som hittat en bra deal på Xbox under Black Friday? 3 990 för XOneX med forza Horizon 4 och Forza 7 är det bästa jag hittat.

Hittar inget bättre heller, men tänker av princip inte beställa då posten sabbat mina senaste beställningar, så får chansa på att lokala varuhuset har kvar ikväll efter jobbet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag får min X, antagligen på måndag. Har standard versionen av Xbox nu. Hittar den här https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/getting-started/prepa... om jag nu gör säkerhetskopian på min externa med nästan alla installerade spelen. Räcker det, för att sen koppla in Xbox x, så den får alla inställningar och alla spelen minus dom som finns på den interna i den gamla. Och att alla framsteg är sparade, tänker i första hand på RDR2.

Och är det bäst att ta bort onödiga spel från externa, ifall det skulle snabba ut installering av den nya, om det gör skillnad. Just nu är det säkert 130+ spel på den externa. Har installerad nästan alla som man får från Guld.

Permalänk
Medlem

@zosma:
Det blir perfekt så. Antalet har ingen betydelse.
Har du aktiverat nerladdning av X-data till spelen? Så slipper du göra det sen.

Permalänk
Medlem

Får min Xbox one nästa vecka, jag undrar behöver man köpa online "pass" för att tanka demos och ha internet på Xboxen? Eller är det endast för Onlinespel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Får min Xbox one nästa vecka, jag undrar behöver man köpa online "pass" för att tanka demos och ha internet på Xboxen? Eller är det endast för Onlinespel?

För att spela online behövs Xbox Live Gold, ska inte behövas något pass för tanka ner demos eller internet osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjenare alla har en liten fråga! Det är så att jag köpte en Xbox One för något år sedan (limited halo edition) är den något speciellt eller bara en vanlig Xbox One utan något extra värde? Hade nämligen velat byta till ett Xbox One s på grund av 4K UHD uppspelningen

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Fick min Xbox one X idag, väntade inte att få den på en lördag. Men kanske körde dom paket idag också eftersom det var Black friday. Men det gick ju smidigt att byta konsol alla spel och alla sparade spel fanns där.

Permalänk
Medlem

4TB för 990kr. https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Tror ni denna fungerar bra som extrahårddisk till spel på xboxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Tjenare alla har en liten fråga! Det är så att jag köpte en Xbox One för något år sedan (limited halo edition) är den något speciellt eller bara en vanlig Xbox One utan något extra värde? Hade nämligen velat byta till ett Xbox One s på grund av 4K UHD uppspelningen

Jag skulle nog säga att en Halo Edition inte håller något nämnvärt högre värde än motsvarande vanlig Xbox One. Det enda som skiljer är ju att den har ett annat skin, all hårdvara är identiskt och jag tvivlar på att de är så ovanliga att det har något direkt samlarvärde.

Värt att notera gällande Xbox One S är att den inte har stöd för att visa spel i 4K, endast videouppspelning. För att kunna spela i 4K så krävs ett Xbox One X.

Permalänk
Medlem

Tjenare. Tänkte köpa xbox live nu under rean. Så har cdon 3mån xbox live för 99kr och 6mån för 219kr ,plus man får med på båda gears of wars 4 . Då undra ja varför inte köpa 4st 3mån istället för 2st 6mån plus man får 4st gears of wars som man kan sälja .
.då till min fråga, är det nåt jag missar .kan man inte lösa in alla koder samtidigt i xbox live ,så man får 12mån .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Köpte den till just det, och den fungerar som den ska. Skönt att inte behöva tänka på utrymme på ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Köpte den till just det, och den fungerar som den ska. Skönt att inte behöva tänka på utrymme på ett tag.

Vad bra, då måste jag passa på och fråga:
Är det strömadapter till den hårddisken eller drivs den via endast usb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag har sett denna tipsas om ett antal gånger nu och tänkt att detta var väl inget vidare. 4 TB desktop 3.5 som kräver el via eluttag antog jag men det är ju en 2.5:a. Då blev det helt plötsligt bra mycket mer attraktivt, jag drog ett köp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Vad bra, då måste jag passa på och fråga:
Är det strömadapter till den hårddisken eller drivs den via endast usb?

Endast USB. Ganska kort kabel men det är standard micro usb 3, vilket visserligen inte är så vanligt, men det går att hitta längre om man verkligen behöver. Disken är ganska liten så för mig funkade det bra att ha den bredvid boxen i tv-bänken med den korta kabeln inkopplad där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Endast USB. Ganska kort kabel men det är standard micro usb 3, vilket visserligen inte är så vanligt, men det går att hitta längre om man verkligen behöver. Disken är ganska liten så för mig funkade det bra att ha den bredvid boxen i tv-bänken med den korta kabeln inkopplad där bak.

Strålande, då blir det ett köp även för mig.

Permalänk
Medlem

Vet att man bundlat One X med RDR 2 tidigare, men letat hela helgen utan och hitta.
Ska man ha is i magen och kanske vänta till mellandagsrean, eller brukar paketeringar inte komma tillbaka? Svårt att sia kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vet att man bundlat One X med RDR 2 tidigare, men letat hela helgen utan och hitta.
Ska man ha is i magen och kanske vänta till mellandagsrean, eller brukar paketeringar inte komma tillbaka? Svårt att sia kanske..

Du kan lika gärna köpa något paket för 3990kr just nu och RDR2 separat för samma pris som det var tidigare.
Skulle inte tro att det kommer samma paket igen.

Permalänk
Medlem

Blev en sådan här under BF/CM-dagarna

https://xboxdesignlab.xbox.com/sv-SE/customize?instanceid=a6f...

Vilka XB-relaterade fynd gjorde ni?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]