Är det bara jag som tycker att NETFLIX blivit sämre trots dyrare månadskostnad!??

Permalänk

Är det bara jag som tycker att NETFLIX blivit sämre trots dyrare månadskostnad!??

Om man kollar vad de släppt senaste tiden känns det som mest SKIT: Netflix

Inte direkt några nyare filmer där inte! Funderar på att säga upp abonnemanget men samtidigt är man van att ha det.

Vad anser ni om detta?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag tror man ska ha rimliga förväntningar på vad man kan få för en hundring i månaden.

Visst kan man argumentera kring att utbudet är mycket större i USA, men det är ju inte bara netflix fel.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Om det är bra eller dåligt eller en väldigt subjektiv bedömningsfråga. Men att de inte tar in så många nyare filmer har väl mest att göra med att dem numera satsar betydligt mer på egenproducerat material.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Jag tror man ska ha rimliga förväntningar på vad man kan få för en hundring i månaden.

Visst kan man argumentera kring att utbudet är mycket större i USA, men det är ju inte bara netflix fel.

Betalar 140/mån för Premium

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Betalar 140/mån för Premium

Och då får du 4 strömmar istället för två och 4K material.
Utbudet har aldrig sagts vara annorlunda.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

EU bestämde väl att det skulle vara 20% europeiskt innehåll? Lösningen va att minska det amerikanska... XD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat. Netflix har blödit pengar länge för att få en kundbas. En vacker dag måste de börja tjäna pengar med, någonstans skärs i utgifter och priser höjs. Oundvikligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flygplanet:

Inte helt oväntat. Netflix har blödit pengar länge för att få en kundbas. En vacker dag måste de börja tjäna pengar med, någonstans skärs i utgifter och priser höjs. Oundvikligt.

De har väl gått plus varje kvartal ett helt gäng år.
https://ycharts.com/companies/NFLX/profit_margin

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Någon som vet om Netflix kommer att fortsätta så här eller är det en bättring på gång?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Det är väl ganska så subjektivt. Själv tycker jag det är bra. Kommit bra många mer Anime vilket är kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag lever under filosofin att man aldrig kan bli nöjd man blir bara mer kräsen.
Netflex kommer alltid vara skit för man vill ha mer och mer, grundproblemet med nya bra filmer är att det produceras så få filmer som man anser är bra. Och nej, det kommer aldrig produceras tillräckligt många bra nya filmer, för man blir bara mer kräsen på vad en bra film är.

Jag tänker tillbaka då jag hade kanal 1 & 2, fick låna en film, såg den om och om igen. Fick sedan in norges tvkanal, oj vad filmer en hade. När tv4 kom så fick man en chock, hur skulle man klara av att se allt. Sverigeparaollen, ja den förstörde folket, de satt hela dagarna framför tvn..
Och nu idag med det filmutbud man har, ja det känns precis som när man bara hade svt 1 och 2. Det finns inte ett skit att glo på. Att man nu typ har 1000 gånger så bra filmutbud som förr hjälper inte ett skvatt, för man har blivit 2000 gånger så mer kräsen.

Det jag tycker är synd med netflix är att de har flyttat fokus till egenproducerade serier. Man kan diskutera om serierna är bra eller inte, men vem tusan har tid idag att glo på serier?
En film däremot. 1,5h-2h och så har man set storyn är mer tidseffektiv.

Hade det inte varit för att marknaden inte är helt fri hade utbudsproblemet löst av sig själv. Jag ser dock positiva trender, allt fler har övergivet dvd/vhs. Vill filmbolagen idag få sålt sina filmer så tvingas de sälja/hyra dem online..
Detta med att se på vanliga tvkanaler är något för den äldre generationen, de tvingas anlita streamingtjänster.. Så det lär bli bättre för varje år..

Permalänk
Medlem

Nä. Tycker Netflix har blivit rena rama skräpet. I alla fall premium som är helt ovärt om man inte delar det på fyra stycken. 0 filmer och serier i 4k som inte är deras egna (massproducerat skräp med Adam Sandler).

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Jo känns som om dom måste steppa upp bra mycket om intresset ska kvarstå för många, håller fullständigt med om att det är massproducerat skräp!!
Länge sedan man gick in på Netflix och på riktigt blev överraskad över någon BRA film eller SERIE!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Hollywood producerar färre filmer numera än för 20 år sedan, men samtidigt sanslöst många fler tv-serier, vilket gör att idéer/manus som förr hade blivit en film på 2 timmar nu dras ut till en tv-serie på 8-10 timmar eller mer. Det gör att allt man ser blir så jäkla långdraget, det är sällan som endast karaktärerna lyckas hålla mitt intresse uppe, och om det då inte direkt hänt nåt på de 2-3 första avsnitten heller så orkar jag inte se klart en hel serie. Kan tycka att det är svårt att motivera en prenumeration när man inte orkar se mer än en film i månaden eller så, särskilt som en del av filmer som jag tyckt varit riktigt bra under 2018 inte funnits på Netflix ändå.