Far Cry: New Dawn utspelar sig 17 år efter atombomberna fallit

Permalänk
Melding Plague

Far Cry: New Dawn utspelar sig 17 år efter atombomberna fallit

För första gången gör Ubisoft en uppföljare till ett Far Cry-spel. Kommande New Dawn utspelar sig 17 år efter Far Cry 5 i Hope County, där ett nytt landskap och civilisation växt fram ur askan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Årets spel för mig. Älskar Far Cry. Mer än vad spelen är värda, antagligen.

Permalänk

Oj trodde verkligen det var nytt DLC men detta var en glad överraskning. Far Cry 5 var askul att spela:)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Årets spel för mig. Älskar Far Cry. Mer än vad spelen är värda, antagligen.

JA. Eller nej, Anthem är jag nog ännu mer intresserad av, men det här såg riktigt värdigt ut att slösa tid på.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Far Cry goes Fallout?

Verkar nice, givet köp för mig som gillade Far Cry 5.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Testpilot

Ett Far Cry spel som faktiskt kanske intresserar mig sedan 3.an som ändå var "meh" i mitt tycke, dock var skurken där otroligt bra måste jag ge dom - Men svårt att tvåla till det dåligt med Varga som skådespelare

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Årets spel för mig. Älskar Far Cry. Mer än vad spelen är värda, antagligen.

Jag ville verkligen tycka om farcry 5, men det är bara för jäkla lätt, man springer runt som en gud i princip, även på svåraste svårhetsgraden är fienderna helt korkade tyvärr. Så även om de byggt upp en vacker öppen värld så händer det liksom ingenting speciellt där..

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Är jag den enda som INTE gillade Far Cry 5 ???? Usel grafik med allt på Ultra, för få vapen och för få modifikationer, allt försvinner så fort man vänder ryggen till det, du skjuter ett djur och tittar bort, du tittar tillbaka där djuret blev dödat och det är borta. Sidouppdrag som inte bidrar till något förutom mer pengar som du redan har gott om, huvudkaraktären som springer 100km/h och kan aldrig bli trött. Ubisoft hade verkligen bråttom att få ut spelet på marknaden. Och som vanligt , alla Far Cry spel innehåller någon hallucinos drog som huvudkaraktären alltid får i sig, så gissar på att även den nya Far Cry kommer innehålla det.

Permalänk

Hade uppskattat ett FarCry Blood Dragon 2 jag😃
Känns att man försöker fiska upp besvikna FO76 spelare kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

Såg ju asballt ut! Hade önskat lite mer pastellfärger och muterade djur dock! Hoppas det finns extremt sjuka vapen. Första Far Cry på ett tag som verkligen känts lockande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag faller alltid på hypen för far cry serien, sen tröttnar jag efter 5 minuter. Undrar när jag ska lära mig att det inte är något för mig?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Är jag den enda som INTE gillade Far Cry 5 ????

Ett spel kan vara världens bästa spel och vinna alla priser och få lyrisk kritik, det kommer alltid finnas de som inte gillar spelet. Folk har olika smak. Du kan säkert nämna ett par spel som du tycker är de bästa spelen du spelat och jag kommer hata något av dem.

Många tyckte om Far Cry 5, det var en jättesucce för Ubisoft.

Permalänk
Medlem

Är detta ett DLC? Eller menar ni på full allvar att dom har återanvänt samma bana till nästa spel? xD. Och jag som inte trodde dom kunde mjölka serien mera. Och enligt kommentarerna här så verkar folk hur nöjda som helst med det. Haha. Livet kan vara väldigt knepigt ibland. Skit spel.

Permalänk
Medlem

Far Cry 5 blev sist och slutligen en besvikelse för mig, så jag vet inte om jag är så taggad på det här. 5:an började bra, men efter ca 2 timmar blev det grymt repetativt. Alla vapen kändes likadana, alla områden kändes tomma och livlösa, och ingenting hade någon betydelse. Slutet var också det kanske sämsta slut jag nånsin har sett i ett spel.

Det här kan kanske bli bra, men Ubisoft behöver starkt tänka om hur de bygger upp världen. De behöver ge det en känsla av tyngd som inte har funnits sedan Far Cry 3.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Far Cry goes Fallout?

Verkar nice, givet köp för mig som gillade Far Cry 5.

Hahaha, tänkte precis detsamma
Kanske skulle lira FC5 snart då... gillade 4an, men gjorde som vanligt ca 70% av mainstory...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Far Cry 5 blev sist och slutligen en besvikelse för mig, så jag vet inte om jag är så taggad på det här. 5:an började bra, men efter ca 2 timmar blev det grymt repetativt. Alla vapen kändes likadana, alla områden kändes tomma och livlösa, och ingenting hade någon betydelse. Slutet var också det kanske sämsta slut jag nånsin har sett i ett spel.

Det här kan kanske bli bra, men Ubisoft behöver starkt tänka om hur de bygger upp världen. De behöver ge det en känsla av tyngd som inte har funnits sedan Far Cry 3.

Lika repetivt som 4an, gällande ta torn, fixa skinn etc..? :/

Permalänk
Medlem

wow, FC76 .... urks.

De borde göra om hela FC och lyfter spelet till nya höjder så som man gjorde med AC Serien.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Lika repetivt som 4an, gällande ta torn, fixa skinn etc..? :/

5:an var faktiskt rätt annorlunda på den punkten. Inga mer "fixa 4 skinn av järv för att uppgradera plånboken".
Skinn finns fortfarande, men används endast för att säljas och få pengar att köpa vapen och grejer med.
De där radiotornen som måste befrias är också förändrat. Kartan uppdateras efterhand du utforskar.
Det finns större läger som ska befrias istället. När du samlat tillräckligt "resistance points" för ett visst område så har du klarat det och kommer till slutstriden för området.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Spoiler alert!

Dock har väl de som bryr sig redan spelet spelet. Vi andra hade nog inte rört det med eller utan spoiler om slutet. Blev lite intresserad vad som leder till att världen bombas dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Lika repetivt som 4an, gällande ta torn, fixa skinn etc..? :/

Tornen är borta i FC5, men det mesta annat känns sämre. Spelet går långt ut på att befria outposts, förstöra vissa byggnader och fordon och att samla på sig skinn och samlingsobjekt. Uppdragen är alla likadana, och strukturen på storyn gör att man som spelare känner sig idiotförklarad.

Ärligt talat gillade jag faktiskt FC4 mer. Där kändes miljön i alla fall lite mera kreativ, vilket är intressant efter spelmiljön (Montana) var det som fick mig att ge spelet en chans.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

5:an var faktiskt rätt annorlunda på den punkten. Inga mer "fixa 4 skinn av järv för att uppgradera plånboken".
Skinn finns fortfarande, men används endast för att säljas och få pengar att köpa vapen och grejer med.
De där radiotornen som måste befrias är också förändrat. Kartan uppdateras efterhand du utforskar.
Det finns större läger som ska befrias istället. När du samlat tillräckligt "resistance points" för ett visst område så har du klarat det och kommer till slutstriden för området.

Jag saknade faktiskt "fixa 4 skinn av järn för att uppgradera plånboken". Efter att man hade låst upp alla weapon slots fanns det inte egentligen något som gjorde att man ville fortsätta uppgradera.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Jag saknade faktiskt "fixa 4 skinn av järn för att uppgradera plånboken". Efter att man hade låst upp alla weapon slots fanns det inte egentligen något som gjorde att man ville fortsätta uppgradera.

Ligger något i det. Tyckte att det var frustrerande med de där samla skinn för att uppgradera grejerna i tidigare Far Cry.
Men med det nya systemet så blev plötsligt inget skinn speciellt mer eftertraktat än något annat. Bara att skjuta urskiljningslöst på djur och byta till sig allt som finns i spelet i de där stationerna..
Saknade känslan att hitta något riktigt spännande och exotiskt. Alla föremål och skinn man hittade blev likvärdiga och ointressanta och enbart något som kunde omvandlas till cash.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Spoiler alert!

Dock har väl de som bryr sig redan spelet spelet. Vi andra hade nog inte rört det med eller utan spoiler om slutet. Blev lite intresserad vad som leder till att världen bombas dock...

Det kan man fråga sig, jag som spelat spelet är inte heller riktigt klar på den punkten...

Men kortfattat: galning med familj tar över ett county, skapar en milis och beter sig allmänt galet i Montana. Med andra ord så är det USA-högerns våta dröm.

Sen är det mycket droger inblandat och man hamnar i the bliss som är något slags hypnotiskt tillstånd efter förgiftning. Sen fortsätter det i ungefär samma anda och när man "tar hand" om hans familj och sen smäller bomberna.

Far Cry 5 var en besvikelse för mig, väldigt trevlig miljö, ganska kul att spela. Men repetitivt, förutsägbart och tråkigt nog så kan man säga att man tvingas in i spelets huvudstory trots att man vill åka runt och jaga (björn och milis), fiska, ta över utposter och se sig om.

Bra musik, mycket trevlig känsla (inte lika bra som FC3 dock) och kul de första fyra eller fem timmarna. Spelade det i Co-op med brorsan och det gick från att vara "det här var ju sjukt kul, det ser ut som att det finns något bortanför floden där, ska vi kolla?" till att bli "jaja, vi kör bara klart det så vi får se storyn". Det är tråkigt när det blir så, särskilt när jag inte hade särskilt höga förhoppningar.

Det här spelet kanske kan bli intressant även om jag hade föredragit en uppföljare som inte hade något att göra med tidigare spel, men som någon skrev ovan så behöver nog Far Cry en ordentlig reboot. Serien har varit ganska ojämn och spretande. Vilket man kanske kan förvänta sig när spelet började som ett stort tech-demo.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

wow, FC76 .... urks.

De borde göra om hela FC och lyfter spelet till nya höjder så som man gjorde med AC Serien.

Detta kommande Far Cry är faktiskt betydligt mer likt Rage 2 än Fallout. Sen tror jag inte de kommer göra om serien, då Far Cry 5 var en jättesucce försäljnignsmässigt för Ubisoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Årets spel för mig. Älskar Far Cry. Mer än vad spelen är värda, antagligen.

FC5 var årets spel för mig tills jag började spela AC Odyssey.

Givet köp. Ska förboka en dyr utgåva med massa onödigt extraskräp i

Såg ut som man kommer få ett vildsvin som companion!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kul med lite av en sequel denna gång. Jag tyckte faktiskt Far Cry 5 var riktigt roligt och hade en bra story. Det jag inte gillade var att karaktären du spelade som kändes alldeles för opersonlig. Bara för att man skulle kunna spela som båda könen. Men det förstör storyn en del när "huvudkaraktären" är mer eller mindre en stum robot

Permalänk
Medlem

Hur kul det än är så blir det ett one trick pony om det är samma skit med att bli jagad och fångad även när en flyger tex.

Kommer inte att spela FC 5 igen då det inte går att hoppa förbi att bli fångad. Det var tråååååååååååkigt och jävligt löjligt.

Synd på ett annars kul spel.

FC4 lär jag spela någon gång till med tid emellan.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Jag gillade både primal och fc5, självklart köp när detta släpps 👏

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Trailern var bland det cringeigaste jag sett... Fine, detta är Farcy och ubisoft men trist att ALLA moderna postapokalyptiska spel ska vara så jävla crazy, serietidnings-aktiga och likadana. Jag gillar ju postapokalyps som koncept men det vore coolt om nått spel kunde vara mer inspirerat av The road än Mad max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Är detta ett DLC? Eller menar ni på full allvar att dom har återanvänt samma bana till nästa spel? xD. Och jag som inte trodde dom kunde mjölka serien mera. Och enligt kommentarerna här så verkar folk hur nöjda som helst med det. Haha. Livet kan vara väldigt knepigt ibland. Skit spel.

Kollade du ens på trailern? Det är en direkt fortsättning på fc5. Det utspelar sig i hope county, så ja, samma bana.
Smaken är som baken. Jag gillar fc5 starkt, bästa sen fc3. Multiplayer delen är grymt najs efter att ha klarat ut storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001