Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Så som jag läser detta, så behöver man inte koppla telefonen om man köper Prime-status? Ser ju ut som att man endast behöver göra det om man levlar till 21

Once you've added your qualifying phone number står det ju?

Jag förstår det som att det finns två olika sätt men att man alltid måste ange telefonnummer. Men visst kan ju förstås missförstå, lite luddigt skrivet..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Once you've added your qualifying phone number står det ju?

Jag förstår det som att det finns två olika sätt men att man alltid måste ange telefonnummer. Men visst kan ju förstås missförstå, lite luddigt skrivet..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tolkar det som endast del av när man ska göra level 21-grejen.

Det står ju (semi):

"You can either level to 21 and connect a phone number, OR buy upgrade"

Det läser jag som att telefonnumret endast är krav om man ska levla upp.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag tolkar det som endast del av när man ska göra level 21-grejen.

Det står ju (semi):

"You can either level to 21 and connect a phone number, OR buy upgrade"

Det läser jag som att telefonnumret endast är krav om man ska levla upp.

Mjoo, svårtolkat, aja finns säkert svartpåvitt nånstans 😊 Men kasst om dom tagit bort kravet på telenummer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Eftersom att ALLA som köpt spelet innan det blev F2P har fått Prime så tror jag inte att man behöver koppla telefonnummer längre. Så har jag tolkat det i alla fall.

Tidigare var det level 21 + telefonnummer som gällde även för köpta konton men nu räcker det med level 21 på ett gratiskonto så har du Prime - i alla fall så har jag tolkat det så.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

Blä. Överväger att sluta spela på riktigt den här gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Åtminstone har det hjälp till att öka spelarantalet betydligt:

Som minst var spelarantalet nere i runt 420,000 i Juni 2018 och som bäst nu i December så är spelarantalet uppe i strax under 750,000 (högsta antalet på en dag) som börjar närma sig det all-time på 850.000 Sist det varit ungefär 750.000 var februari 2017.

Ganska fascinerande siffror för ett såpass gammalt spel om man nu räknar med de tidigare versionerna också.

Får hoppas att nästa gång vi ser antalet spelare börja dala blir det dags för nästa generations source engine CS att lanseras istället för metoder som F2P och BR dock. Så länge CSGO är populärt lär det knappast uppdateras.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Alla spel ska tydligen ha battle royale-lägen nu.

Jag väntar med spänning på att det kommer till Chessmaster 9000!

Death by chess?
I'm game!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Fuskare

@Choffe: Sen är det ju ett helvete för oss som lirar faceit eller framför allt Esportalen. Där är de ju bara att skaffa sig ett konto och börja lira. Senaste 2 matcherna jag spelade hade jag fuskare med nya konton. Första matchen i motståndarlaget, andra i mitt eget lag där dom själva sa att det fuskade. Så det känns rätt så jävla tråkigt.

Är helt emot om att göra Cs Go gratis. Tycker Valve borde göra en variant på Prime där folk kan lägga en slant i månaden för att spela och möta folk som också betalar. Dock så vet jag inte om man vill betala för 64 tick..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papapdopulos:

@Choffe: Sen är det ju ett helvete för oss som lirar faceit eller framför allt Esportalen. Där är de ju bara att skaffa sig ett konto och börja lira. Senaste 2 matcherna jag spelade hade jag fuskare med nya konton. Första matchen i motståndarlaget, andra i mitt eget lag där dom själva sa att det fuskade. Så det känns rätt så jävla tråkigt.

Är helt emot om att göra Cs Go gratis. Tycker Valve borde göra en variant på Prime där folk kan lägga en slant i månaden för att spela och möta folk som också betalar. Dock så vet jag inte om man vill betala för 64 tick..

Finns det nåt spel som har ett system där man lyckats göra sig av med alla fuskare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Värdelöst! Mer noobs och fler smurfs

Permalänk
Medlem

@Paddanx: ranken har inte förändrats efter denna uppdatering.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte, kul att fler få ta del av ett gammalt spel?

Permalänk
Medlem

@granen123: du får tänka också. Alla de som fick prime har sannolikt lägre trust factor och behöver grinda upp den innan vi gamla prime:are möter de nya

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: det står ju ”or”. Antingen lvlar du till 21 och Assar telefonnumret på ett gratiskonto. Eller så köpet du prime för 130kr

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

@firstofmay: varför?

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

Därför att spelet inte fått en vettig uppdatering på flera år och för att det endast kan bli sämre av att valve gör det f2p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Löjligt. CS var ett bra spel, men försöker ta efter ett dåligt (BR). Dessutom irriterande för oss som redan betalat för CS, vad får vi istället som kompensation i förhållande till alla som nu får det gratis? Borde åtminstone få massa av de där jävla "paketen" gratis.

Skrivet av Roffe:

Fan vad det gnälls varje gång en spelutgivare annonserar ett BR-läge. Är alla "gamers" så starkt emot variation?

Du får nog slå upp ordet "variation". Att flera spelutgivare försöker efterlikna ett enda spel är exakta motsatsen till variation.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

@firstofmay: har du spelat cs med samma konto under flera år. Så lär din trust vara såpass hög att man slipper det nya tillflödet av prime acc. Och f2p behöver inte prime konton bekymra sig över.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Därför att spelet inte fått en vettig uppdatering på flera år och för att det endast kan bli sämre av att valve gör det f2p.

Skickades från m.sweclockers.com

Så de har uppdaterat till Panorama, vilket tog bort behovet av flash som drog mycket resurser.
De har fixat hitboxbuggen som funnits hur länge som helst.

Bara de två är rätt vettiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

@Aeqvist: det står ju ”or”. Antingen lvlar du till 21 och Assar telefonnumret på ett gratiskonto. Eller så köpet du prime för 130kr

Japp, har redan diskuterats Var den nedre texten som var lite oklar "once youve added your Phone number etc..."

Men antar att det är som ni säger att det inte längre krävs, svårt för en själv att testa då man redan har gjort det 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@JeanC: De har dessutom infört trust factor som ändå funkar väldigt bra för de med hög sådan. Jag själv möter vääldigt sällan "confirmed" fuskare. (genom att kolla demo och se ifall de har något efter en match). Det har endast hänt ett fåtal gånger efter trust factor infördes. Dock märker man hur illa det kan gå ifall man har lång trust factor. Då hamnar man i allt större procent med toxic players, griefers och mer skumma spelare.

Så Trust Factor är även en stor update.

En till stor update är även Valves nya VAC. för de som missat detta så är VAC numera nästan AI baserat och lär sig hur fuskare uppför sig.

"VACnet is a new, additional system that uses deep learning to analyze players' in-game behavior, learn what cheats look like, and then spot and ban hackers based on a dynamic criteria."

https://www.pcgamer.com/vacnet-csgo/

Jag känner en enormt stor skillnad i MM sedan ett år tillbaka. Jag hade betydligt fler som fuskade då än nu, så nya VAC + Trust har verkligen påverkat mitt spel positivt.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

@JeanC: De har dessutom infört trust factor som ändå funkar väldigt bra för de med hög sådan. Jag själv möter vääldigt sällan "confirmed" fuskare. (genom att kolla demo och se ifall de har något efter en match). Det har endast hänt ett fåtal gånger efter trust factor infördes. Dock märker man hur illa det kan gå ifall man har lång trust factor. Då hamnar man i allt större procent med toxic players, griefers och mer skumma spelare.

Så Trust Factor är även en stor update.

En till stor update är även Valves nya VAC. för de som missat detta så är VAC numera nästan AI baserat och lär sig hur fuskare uppför sig.

"VACnet is a new, additional system that uses deep learning to analyze players' in-game behavior, learn what cheats look like, and then spot and ban hackers based on a dynamic criteria."

https://www.pcgamer.com/vacnet-csgo/

Jag känner en enormt stor skillnad i MM sedan ett år tillbaka. Jag hade betydligt fler som fuskade då än nu, så nya VAC + Trust har verkligen påverkat mitt spel positivt.

Håller med dig; finns väldigt många bra uppdateringar. Stämmer att deras AI skickar med 99% säkerhet till Overwatch.

Valve får mycket skit och det är mest bara crybabies som säger att de inte gör något vettigt.

Vill man se mer av vad de gjort med VAC så kan man se här:

Är det bästa Anti-Cheat som finns på marknaden idag som INTE kräver att de sitter i ring0 och har alla rättigheter för att kunna scanna alla appar och så på ens dator.

Dels skulle det ta mycket resurser, men folk skulle även klara på privacy issues.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Löjligt. CS var ett bra spel, men försöker ta efter ett dåligt (BR). Dessutom irriterande för oss som redan betalat för CS, vad får vi istället som kompensation i förhållande till alla som nu får det gratis? Borde åtminstone få massa av de där jävla "paketen" gratis.

Jävla gnäll! GOG säljer en massa spel för bråkdelen av vad jag en gång betalade när de var nya. Ska jag kräva dom på kompensation för alla spel som jag köpt som nu är kraftigt prissänkta eller t.o.m. gratis, tycker du? CS:GO släpptes 2012. Blev all tid du spenderat hittills med spelet retroaktivt meningslös bara för att det är gratis nu?

Citat:

Du får nog slå upp ordet "variation". Att flera spelutgivare försöker efterlikna ett enda spel är exakta motsatsen till variation.

Är du dum på riktigt eller anstränger du dig för att feltolka allt du läser så fort du inte håller med någon?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Laddade ner spelet och startade, sedan stängde jag av det igen och har inte rört det nåt mer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Så de har uppdaterat till Panorama, vilket tog bort behovet av flash som drog mycket resurser.
De har fixat hitboxbuggen som funnits hur länge som helst.

Bara de två är rätt vettiga.

De har:
experimenterat med en revolver som hade samma dmg som awp
fortfarande 64 tick servrar som negligerar eventuella fixar till hitboxar (utom den när man plantade som fanns förr)
istället för att lägga till nya kartor lagt på ny färgpalett och flyttat saker på gamla (varför?)
ctrl+c ctrl+v på saker från tidigare spel istället för att leka med något nytt
releasat ett spelläge som var fullkomligt ospelbart till en början då någon ALLTID fuskade
slut på idéer så ett battle royale läge var det bästa man kunde klämma ut
gjort awp till ett tower defense vapen, kul att spela aggresivt på t-sidan....
ska man vara petig kan jag väl ta upp att man ändrat alla vapen till att låta som om man vore i en leksaksaffär (valve fixar saker som det aldrig var fel på)

Något positivt är väl att man iallafall sänkt priserna på krieg och aug. Hade dock varit bättre om valve släppte ett nytt spel istället för att mjölka GO på varenda $ som går.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

De har:
experimenterat med en revolver som hade samma dmg som awp
fortfarande 64 tick servrar som negligerar eventuella fixar till hitboxar (utom den när man plantade som fanns förr)
istället för att lägga till nya kartor lagt på ny färgpalett och flyttat saker på gamla (varför?)
ctrl+c ctrl+v på saker från tidigare spel istället för att leka med något nytt
releasat ett spelläge som var fullkomligt ospelbart till en början då någon ALLTID fuskade
slut på idéer så ett battle royale läge var det bästa man kunde klämma ut
gjort awp till ett tower defense vapen, kul att spela aggresivt på t-sidan....
ska man vara petig kan jag väl ta upp att man ändrat alla vapen till att låta som om man vore i en leksaksaffär (valve fixar saker som det aldrig var fel på)

Något positivt är väl att man iallafall sänkt priserna på krieg och aug. Hade dock varit bättre om valve släppte ett nytt spel istället för att mjölka GO på varenda $ som går.

och? Andra spel är inte felfria.

64, de flesta datorer av spelarbasen klarar inte 128 tick.
För att de lagt till nya kartor flera gånger; men folk spelar dem inte. Därför uppdaterar de dem gamla.
Om du tänker på BR moden så föredrar jag den framför fortnite och PUBG då movement i CS alltid har vart deras styrka.
AWPen är inte så svår att hantera; faktiskt det lättaste vapnet. Brukar gå lätt att springa och skjuta (nästan) som förr; krävs dock lite högre skill.
Ljuden fixade dem för att de skulle vara anpassade för positioneringen i spelet skulle bli bättre.

Sluta göra en höna av en fjäder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

@firstofmay: har du spelat cs med samma konto under flera år. Så lär din trust vara såpass hög att man slipper det nya tillflödet av prime acc. Och f2p behöver inte prime konton bekymra sig över.

Trust factor systemet är sämst. Jag har aslåg sådan på mitt main (“significantly lower” än de flesta jag spelar med) och då spelar jag bara med polare och säger typ ingenting in game till motståndarna in game förutom det sedvanliga gh/gg.

Det jag har är massvis med kommentarer om fusk och gissningsvis ännu fler reports och om det påverkar trust factor är det ju hemskt. Kontot är från 2003 så att det inte blivit bannat på över 15 år borde ju avskriva reports rätt snabbt kan man tycka.

Nu är ju MM något man mest spelar för att leka runt då nivån är så pass låg men det är ju trist om man matchas mot mer toxic spelare och fuskare på grund av lägre trust factor utan anledning.

Permalänk
Medlem

@Aktsu: Det är något jag inte riktigt förstår med trust systemet dock. Det verkar som att trust-factor påverkas av reports, utan att de ens blir overwatchade. vilket är väldigt orättvist om man spelar bättre än sina kompisar och motståndet. Då kan folk i frustration slänga iväg report "ifall att han kanske wh:ar".

Om det är på detta viset så bör Valve ändra det, då det premierar att spela mediokert bara.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz