Sonys spelströmningstjänst Playstation Now kommer till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Jag vill inte va din buzzkiller men jag köpte nyligen en PS4 (black friday-deal) och spelade TLOU Remastered. Det var väldigt tråkigt spel som jag lyckades spela till ca 80% färdigt, orkade helt enkelt inte mer. Det är mer som en interaktiv B-film än ett spel. Som tur är finns andra bra spel till konsolen.

Finns dock många andra roliga exklusiviteter som du kan spela på PSNow, som God of War, Ratchet & Clank, iNFAMOUS och andra härliga spel-serier.

Själv köpte jag en begagnat ps3 för 600kr som gör jobbet och spelen digitalt kan man få på rea för typ 40 kr st ibland. Hade även en PS3 sen innan så hade kvar mitt gamla spel-bibliotek också. Finns förvånansvärt många bra spel som bara finns på PS3.

Smaken är som baken ..

Många inklusive jag tycker det är en av de bästa spelen som gjorts. Förstår inte hur du kan tycka det känns som en "interaktiv B-film". Men med tanke på spelen du nämner verkar det ju som att du gillar mer "action in your face"-spel - något som The Last of Us inte riktigt är.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Tror inte du förstår. Det streamas från deras servrar till DIN dator. Dvs. det behövs ingen konsol. Switch streaming funktion krävs ju att du har en Switch.

Jo alltså det förstår jag 😂. Men att ha en konsol när nätet går ner är ju fortfarande ett plus i kanten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jo alltså det förstår jag 😂. Men att ha en konsol när nätet går ner är ju fortfarande ett plus i kanten.

Skickades från m.sweclockers.com

Idag har majoriteten en uppkopplingstid på över 90% om inte mer då fler får fiber. Dagens nät är väldigt tillförlitliga och staten har ju gått in och sagt att alla ska ha tillgång till minst 100mbit 2020, så man får hoppas att det menas med att resten får sina uppgraderade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Streama spel från molnet = det ultimata DRM'et. Skulle inte förvåna mig om vi får se spel som släpps exklusivt på streaming-tjänster en inte så vacker dag.

Ironiskt nog kan det också vara genombrottet för gaming på Linux, dels eftersom spelen streamas från Linux-servrar, och dels för att det kommer bli enkelt att streama till vilken plattform som helst.

Sen om alla ska sitta och spela spel som streamas från molnet så kommer internet kollapsa under de extrema bandbreddskraven, men det är en annan historia.

Det har inget med Linux att göra. Du kan streama vilket system som helst. Skulle lika gärna kunna vara till en iPad med iOS.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Kommer gå åt samma håll som Netflix, HBO, etc etc. Man måste teckna avtal med tre-fyra olika leverantörer för att se de serier (spel i detta fall) för att komma åt det man är intresserad av eftersom de ligger på olika plattformar, SÄMST enligt min mening.

Jo, det kommer mycket troligen att bli exakt så (på gott och ont).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Faktiskt intressant!

Har en PS4 men använder inte den då jag är alldeles för sjukligt inbiten på PC. (massivt pucko XD)

Men helt klart intressant att streama till PC

Du kan inte stream spelen från din PS4:a till din PC, alternativt flytta konsollen till ditt datorrum/datorskärm?

(Det sagt så skall det bli kul att testa tjänsten när den kommer, och alltid bra med flera alternativ.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Det har inget med Linux att göra. Du kan streama vilket system som helst. Skulle lika gärna kunna vara till en iPad med iOS.

Du får tänka lite längre än så. Spelen kommer köras på servrar i datacenter, vilket är en miljö där Linux är dominerande, vilket kommer leda till att mer spel kommer utvecklas för Linux, kanske till och med som sin huvudsakliga plattform för att sedan portas till andra plattformar, en process som är betydligt enklare om man i första hand utvecklar för Linux. Det är redan bekräftat att Googles Project Stream kör på Linux-servrar, och jag kan tänka mig att Valve som investerat stort i Linux med bland annat DXVK/Proton kommer göra samma sak.

Samtidigt är det bra för oss pingviner att du kan streama till vilken plattform som helst eftersom det bryter upp M$-monopolet, vilket kommer göra Linux ett mer attraktivt val, tillsammans med de du nämner som t.ex. iOS. Det är en vinst för alla förutom M$.

Permalänk
Sötast
Skrivet av martinot:

Du kan inte stream spelen från din PS4:a till din PC, alternativt flytta konsollen till ditt datorrum/datorskärm?

(Det sagt så skall det bli kul att testa tjänsten när den kommer, och alltid bra med flera alternativ.)

Nej usch, 30fps och brummande konsol är inget för mig

Permalänk

Någon som vet när betan skulle starta samt om nån vet hur man ser att man blivit accepterad till den?

Permalänk
Medlem

Fungerar denna tjänst bra på datorn? Har någon provat? Jag är väldigt nyfiken på den, men jag har inget Playstation.

Skickades från m.sweclockers.com