Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Tycker min GPU låter fördjävligt i load. Har nog inte hört CPU men tror det är för jag spelar i 4k så CPU jobbar nog inte så hårt som i lägre upplösningar.
Vilket program rekommenderar ni för att tracka sina CPU, GPU temps, fanspeed och frekvenser medan man spelar? Tänkte man kan spela en timma eller så sen kolla i loggen efteråt.
Alternativt se i realtid såklart..

Helst hade jag velat ha en 120 AIO för CPU och en 120 AIO för GPU i toppen men det lär väl inte hända. Så extremt få grafikkort som kommer med AIO lösningar lustigt nog..

Skrivet av lasseTM:

Jag har ett Ash chassi men just nu hoppar jag det.
Jag har precis uppdaterat min burk något, bytte ut ett GTX 1070 mot ett RTX 2070 samt att jag satte på en L-tophat samt tröck i en h100i V2

Här ser ni före och efter.
https://photos.app.goo.gl/Q42ra5d3FaNZSJiVA

Temp sjönk 75-80°C i prime 95 och jetplan till ljudnivå till 55°C och helt tyst utan tophat under.
Kanske sätter dit min M-tophat någon dag men denna installation önskar jag inte ens min värsta fiende.

Nästa projekt blir att hitta en H100x eller en X52 Kraken istället samt vänta på nästa generation amd och byta ut min 2700.

Kör med Ryzen 7 1700 i stock och Noctua L12, samt Asus Dual GTX1060 6Gb och jag upplever att mitt spöke är både tyst och svalt vid spelande (~50-60 grader)! Ska testa köra prime 95 och hålla koll på historiska värden med HWinfo, men enda gången fläktarna går igång på fullvarv är under boot

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

Sätter du SSD'n bakom nätagget räcker 5 cm...
Längst ner i chassit så räcker det med 30cm.

Ok, tack så mycket, då vet jag vilken längd man bör köpa.

Permalänk
Medlem

Fick ett mystiskt brev från Kina på posten idag innehållande 4 små svarta skruvar. Tog ett tag innan jag kopplade att de antagligen var från Louqe 😝

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Infiniti:

Fick ett mystiskt brev från Kina på posten idag innehållande 4 små svarta skruvar. Tog ett tag innan jag kopplade att de antagligen var från Louqe 😝

Skickades från m.sweclockers.com

Fick exakt samma. Någon form av info om vart dom ifrån hade inte varit fel. Eller bättre, vad dom är till för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Fick ett mystiskt brev från Kina på posten idag innehållande 4 små svarta skruvar. Tog ett tag innan jag kopplade att de antagligen var från Louqe 😝

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kenneth:

Fick exakt samma. Någon form av info om vart dom ifrån hade inte varit fel. Eller bättre, vad dom är till för

Hade ni kontaktet Louqe i förhand? Eller skickade de bara dem till er bara för att?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hade ni kontaktet Louqe i förhand? Eller skickade de bara dem till er bara för att?

Har inte haft någon kontakt med Louqe 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

De skickade till mig med. 4 uppsägning, en till var tophat jag köpte.
Dock så hade jag gjort en felanmälan på deras hemsida med de fel som jag hade på min ghost

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick mina 4 skruvar i posten idag med. Utan någon kontakt med Louqe öht

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Så ni alla har beställt en top-hat?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Så ni alla har beställt en top-hat?

Ja, det var när man skulle montera top-hat tillsammans med monteringsplattan som inte skruvarna räckte.
Jag fick 3x4 skruvar för mina 3 top-hats.

Verkar som de skickat ut skruvar till alla som beställde top-hats.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Ja, det var när man skulle montera top-hat tillsammans med monteringsplattan som inte skruvarna räckte.
Jag fick 3x4 skruvar för mina 3 top-hats.

Verkar som de skickat ut skruvar till alla som beställde top-hats.

Ah OK! Då vet jag

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hur får man dit top-hatten i caset? Verkar var en väldigt tight fit? Får ner en ände men inte båda samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Hur får man dit top-hatten i caset? Verkar var en väldigt tight fit? Får ner en ände men inte båda samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Lossa skruvarna och lirka. Se till att mounting platen, om du använder den, inte är i vägen.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Lossa skruvarna och lirka. Se till att mounting platen, om du använder den, inte är i vägen.

Tack! Ska testa det idag 😊 Antar att mounting platen ska ha kanterna nedåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Tack! Ska testa det idag 😊 Antar att mounting platen ska ha kanterna nedåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte mountingplaten ska ha kanterna nedåt. Ska finnas bild i manualen på vilket håll den ska vara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Tack! Ska testa det idag 😊 Antar att mounting platen ska ha kanterna nedåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om det finns nåt egentligt rätt eller fel, men jag tycker nog det är snyggast så

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Tror inte mountingplaten ska ha kanterna nedåt. Ska finnas bild i manualen på vilket håll den ska vara...

Mountingplaten ska ha kanterna öppåt enligt Louqe så det blir rätt för radiator m.m.

Jag valde att ta bort sidopanelera och skruva dit topphatten och sedan bort med botten med fötterna och dit med sidopanelerna och sist dit med botten och skruva fast.

Annars fick jag inte dit topphatten med bra passform på chassit pga böjda paneler på chassi och topphatt och valt att RMA mina nya förhoppningsvis raka ska komma i början av Mars

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Hejhej Ghost-communityt;

Har aldrig fått bukt med ett obskyrt problem med mitt nuvarande m-ATX Z170-mobo (ljud glappar via USB-3-portarna med alla USB-DAC:ar jag provat, har postat om här och annorstädes och provat allt jag kan komma på) så funtade på att bara skaffa ett annat billigt m-ATX-LGA1151-mobo.. men innan jag hade detta Define C mini så hade jag en vit SG02 och jag gillar mindre och vita chassin. Definet är tyst och väldigt lättarbetat men Ghostarna ser helt enkelt superslick ut, sp i vitt och grönt, ut och jag har ett litet graffe och en kort cpu-kylare redan sedan Sugon..

..därför undrar jag hur mycket det kan rek:as för den halvhändige? (Har läst bitar ur tråden men knappast hela)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hejhej Ghost-communityt;

Har aldrig fått bukt med ett obskyrt problem med mitt nuvarande m-ATX Z170-mobo (ljud glappar via USB-3-portarna med alla USB-DAC:ar jag provat, har postat om här och annorstädes och provat allt jag kan komma på) så funtade på att bara skaffa ett annat billigt m-ATX-LGA1151-mobo.. men innan jag hade detta Define C mini så hade jag en vit SG02 och jag gillar mindre och vita chassin. Definet är tyst och väldigt lättarbetat men Ghostarna ser helt enkelt superslick ut, sp i vitt och grönt, ut och jag har ett litet graffe och en kort cpu-kylare redan sedan Sugon..

..därför undrar jag hur mycket det kan rek:as för den halvhändige? (Har läst bitar ur tråden men knappast hela)

Louqe ska ha fixat det mesta som tagits upp från Batch 1.

Så batch 2 chassina som levereras i Mars kommer förhoppningvis med raka sidopanaler på chassit, topphatt hade dom tydligen också kollat på + nya förpackningar till dessa, ny tjockare pcb och längre kablar till power knappen, ny bättre design på backgable och utskärningen för io panelen.

När dessa kommit till kund kommer dom att ta in feedback från kunderna och Batch 3 planeras till Maj enligt Louqe.

Dock har dom varit dålig på att hålla alla sina datum dom utlovat till kund för Batch 2 var sagt Januari först. Batch 1 ska vi inte ens prata om deras optimistiska tidsram.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hejhej Ghost-communityt;

Har aldrig fått bukt med ett obskyrt problem med mitt nuvarande m-ATX Z170-mobo (ljud glappar via USB-3-portarna med alla USB-DAC:ar jag provat, har postat om här och annorstädes och provat allt jag kan komma på) så funtade på att bara skaffa ett annat billigt m-ATX-LGA1151-mobo.. men innan jag hade detta Define C mini så hade jag en vit SG02 och jag gillar mindre och vita chassin. Definet är tyst och väldigt lättarbetat men Ghostarna ser helt enkelt superslick ut, sp i vitt och grönt, ut och jag har ett litet graffe och en kort cpu-kylare redan sedan Sugon..

..därför undrar jag hur mycket det kan rek:as för den halvhändige? (Har läst bitar ur tråden men knappast hela)

Ghost s1 är dock mini-ITX så du kommer behöva ett sånt moderkort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har nu monterat min L12 i mitt Ghost så som alla andra gjort, med rören nedåt. Men nu sticker den upp så att det inte går att lägga på locket. Vad har jag gjort fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Har nu monterat min L12 i mitt Ghost så som alla andra gjort, med rören nedåt. Men nu sticker den upp så att det inte går att lägga på locket. Vad har jag gjort fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Bild hade uppskattats så man ser i chassit

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Bild hade uppskattats så man ser i chassit

Förstår inte... Är inte socketplaceringen standardiserad?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Förstår inte... Är inte socketplaceringen standardiserad?

Nope, tyvärr inte!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

http://i64.tinypic.com/2zpsj6b.jpg
http://i67.tinypic.com/vp9h6u.jpg
Förstår inte... Är inte socketplaceringen standardiserad?
Skickades från m.sweclockers.com

Antar att du provat vrida kylaren 180 grader? Böjen på rören måste inte vara neråt.

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

http://i64.tinypic.com/2zpsj6b.jpg
http://i67.tinypic.com/vp9h6u.jpg
Förstår inte... Är inte socketplaceringen standardiserad?
Skickades från m.sweclockers.com

Går den att vrida mot Psu som någon annan nämner i tråden ?

Alternativt mot io panelen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bearolverine:

Antar att du provat vrida kylaren 180 grader? Böjen på rören måste inte vara neråt.

Nej, det bör man undvika om man kan... Heatpipes funkar sämre i den riktningen.
Det framgår till och med på Noctuas egen FAQ:
https://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-l12s/faq#2...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nej, det bör man undvika om man kan... Heatpipes funkar sämre i den riktningen.
Det framgår till och med på Noctuas egen FAQ:
https://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-l12s/faq#2...

Min tanke var 90 grader passar den då ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Min tanke var 90 grader passar den då ?

90 grader funkar ok!

Böjen i heatpipesen bör inte vara riktad uppåt, se den här bilden:
https://noctua.at/media/wysiwyg/images/faqs/top_flow_orientat...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Min tanke var 90 grader passar den då ?

Skrivet av Jonas79:

Går den att vrida mot Psu som någon annan nämner i tråden ?

Alternativt mot io panelen.

Skrivet av Bearolverine:

Antar att du provat vrida kylaren 180 grader? Böjen på rören måste inte vara neråt.

Vred den ett kvarts varv mot PSU:n och det gick det precis. Men ändarna på heatpipe:sen tar i lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1