Permalänk

Wifi /telefon fråga!

Jag har ett Google mesh system hemma och det täcker normalt även så våra gäster i en stuga på gården får tillgång till WIFI.Men nu har vi en gäst som blir "utkastad" direkt han loggar in på gästinloggningen på sin telefon.Har inte hänt förrut så jag undrar vad detta kan bero på om det är nån inställning i hans telefon som kan påverka?För jag har själv provat min inloggning därute och även loggat in med grannens telefon på gästinloggningen och det fungerar som vanligt ,så därför antar jag det inte har med själv wifit att göra.Någon som har nån teori vad felet kan vara? Stort tack på förhand från en oteknisk

Permalänk

Har varit med om att det kan lösas genom att så enkelt som "glömmas" det nätverket.
Dvs glöm bort, sedan koppla upp ännu en gång.

Annars, andra simpla man kan testa ; Starta om mobilen.

Permalänk
Skrivet av Xubunticious:

Har varit med om att det kan lösas genom att så enkelt som "glömmas" det nätverket.
Dvs glöm bort, sedan koppla upp ännu en gång.

Annars, andra simpla man kan testa ; Starta om mobilen.

Tack ska prova båda alternativen när de kommer från skidbacken och jag kan gå in i stugan.. Tydligen hade min son oxå blivit utkastad efter 3 sek när han skulle hjälpa dem.Har inte haft möjligheten själv att hjälpa på plats.
Det jag är mest fundersam över är att problemet kommit nu och vad det beror på då det fungerat klockrent med wifi där hitintills..

Skickades från m.sweclockers.com