BeQuiet! Dark Base 700 och vertical GPU

Permalänk
Medlem

BeQuiet! Dark Base 700 och vertical GPU

Hejsan!

Överväger att köpa en Dark Base 700 för nästa datorbygge. Lite fundersam över monteringen av grafikkortet dock. Är sugen på att ha det vertikalt, men osäker på om det kommer att passa. Kortet det rör sig om är ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC. På längden är det ju inga problem. Frågan är om det finns tillräckligt med luft mellan fläktarna och glaspanelen med tanke på att det är aningen tjockare än ett 2-slot kort. Någon som har testat eller på annat sätt har erfarenhet i frågan?

Permalänk

Detta är jag också nyfiken över då man själv funderat/tänkt testa! Jag har dock en EVGA 980Ti som inte är tjockare/smalare än 2-slot. Sen har jag ändå tänkt att uppgradera till nyare grafikkort så vore intressant å veta om folk testat. Jag har försökt glo efter 2080Ti kort som inte blir fööör tjocka av sig, just för att försöka hålla ett visst gap mellan glasskiva och gpu!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.