2000 tar över lång tid att starta.

Permalänk
Medlem

2000 tar över lång tid att starta.

Det tar ungefär 9minuter att starta 2000 på min dator. I 2000 loadscreen fastnar den på 4 streck i 7 minuter. Vad fan är detta??. jag vill absolut inte ha Xp är det går inte ställa in mus ax.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Tar det lika lång tid att starta i felsälkert läge?
Kan vara hårdvarufel eller drivrutiner.
Har du nätverkskort? ryck isåfall ut tp-kabeln o kolla om det tar lika lång tid.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Har ominstallerat 2k nu... ingen skillnad... kan det vara min minnen eller min hardisk?.

I PCmark fick jag

CPU score: 5609

Memory score: 5394

HDD score: 1158

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Hedersmedlem

Vanligtvis är det nätverkskorten som strular. Har du något sådant i datorn tar du ur det så ser efter vad som händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
Vanligtvis är det nätverkskorten som strular. Har du något sådant i datorn tar du ur det så ser efter vad som händer.

Jag anvender det som finns pa moderkortet. Asus A7N8X dlx nForce netverks kort.

*skirver inte po ett svensk TB*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jepp känner till problemet.. hade samma problem med w2k pro.. då hade jag en P4 2.0 512pc800 osv osv sov.... hos mig vad det ljud kortet som bugga.. hade ett Hercules XP7.1.... löste problemet med att köpa ny dator och instalera windows XP

Visa signatur

Abit IC7 / P4 2.8 HT @ 3.5 / 1024 Pc3200 / 120g (7200rpm @ 8mb) 60g (7200rpm @ 2mb) / Radeon 9700pro (Hercules) / 19" Hitachi / OS XP pro|| 3dmarks03 5,957 http://service.futuremark.com/compare?2k3=862447 3dmarks01 17,561 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6582375||| 3dmarks taken with the R300 clocked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av canc3r
jepp känner till problemet.. hade samma problem med w2k pro.. då hade jag en P4 2.0 512pc800 osv osv sov.... hos mig vad det ljud kortet som bugga.. hade ett Hercules XP7.1.... löste problemet med att köpa ny dator och instalera windows XP

Min dator er splitter ny. Se sign for spec. Men vad kan det vara som kronglar pa min!. Ibland nar jag startar datorn tror jag att den sager System fail memory test, system now booting from operating system.... ibland sa hanger sig datorn, alltsa man kan inte trycka pa numlock osv en stund.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har du prövat formatera din partition som windows ligger på? eller så kanske du skulle kunna pröva med Fix........ LOL jag tror jag vet vad felet är.. du har HyperX minne... inte bra.. jag hade samma minne först på min nya dator sen orka den inte mera starta osv... det kan hända att du bör flasha biosen med den nyaste drivern.... eller så kan du juh pröva med nån annat minne?

Visa signatur

Abit IC7 / P4 2.8 HT @ 3.5 / 1024 Pc3200 / 120g (7200rpm @ 8mb) 60g (7200rpm @ 2mb) / Radeon 9700pro (Hercules) / 19" Hitachi / OS XP pro|| 3dmarks03 5,957 http://service.futuremark.com/compare?2k3=862447 3dmarks01 17,561 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6582375||| 3dmarks taken with the R300 clocked

Permalänk
Medlem

Veldigt monga tyckte att Kingstons HyperX minnen var veldigt bra. Er inte heller memory score 5394 bra?. Jag har en Samsung pc2700 minne i lodan. Ska ta och testa med den po morgonen.

Edit: Aja testar nu da.

Edit2: Blev ingen skillnad alls... utan soeligare. Jag ar fult nojd med mina minnen en sa lange. Jag for nog byta ut graffekortet mot gf4 eller ta ut ljudkortet eller byta hordisk. Men jag tror att det ar nogon komponent som ar seg. Kanske tom moderkoret... ska nog testa alla mina saker po en A7V8X. Men jag vill inte flasha bios och forstora garantin.

Visa signatur

Permalänk

Tja! du kan stänga av mus acceleration!!!!!! gå in på start--> kontrollpanelen--> skrivare och annan maskinvara--> Mus--> pekaralternativ å sen klickar du bort "Förbättra pekarens precision" när den är urbockad så har du stängt av musacceleration!!!

Visa signatur

!!! Som man bäddar får man ligga :p !!!

Permalänk
Medlem

men int förstör du bios garantin om du flashar den med den nyaste updaten... som är gjord av Asus, Abit eller vems mobo du nu sen har...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av canc3r
men int förstör du bios garantin om du flashar den med den nyaste updaten... som är gjord av Asus, Abit eller vems mobo du nu sen har...

Har testat utan ljud kort nu.... Det enda jag mistenker nu er i moderkortet och hordisken. Jag vogar lixom inte heller flasha bios. Jag meor illa ner jag gor det...

Visa signatur