Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliie:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Är den här lika bra eller bättre än Noctua NH-D15? För o nackdelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är bättre?
D15 har lägre temp
D15 har lägre ljudnivå
D15 kommer aldrig att läcka
D15 har ingen pump som kommer att fallera med tiden
D15 har dubbla fläktar för redundans
X42 är mindre
X42 är att föredra om man transporterar sin dator "ofta"
X42 funkar förmodligen i SFX chassin
X42 transporterar ur varmluft ur chassit
X42 ger ett "renare" chassi om du har fönster på din dator

Vad av allt detta är "bättre" för dig?

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ugga:

LG WK7 Smart högtalare med Google Assistant. 99€ på Amazon.de
https://www.amazon.de/gp/product/B07B9N5FB9/?tag=oid02-21

Närmsta på prisjakt 1817:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4877563

Det är den begagnade som kostar 99EUR. Ny kostar den 119EUR, men ändå ett jämförelsevis bra pris.

Skrivet av priinseen:

@Ugga: skickar inte till Sverige

Jodå, det verkar den allt göra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ohjälpsamma och halvspydiga LMGTFY-länkar undanbedes.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är den begagnade som kostar 99EUR. Ny kostar den 119EUR, men ändå ett jämförelsevis bra pris.

När jag länkade så sålde Amazon själva den ny för 99€ så isf var den slutsåld när du kollade.

Permalänk
Medlem

Jag har själv länkat WK7 tidigare ifrån Amazon. Det är en viss säljare som skickar till Sverige och som brukar rea ut den för 99 euro, de tar dock snabbt slut!

Permalänk

Någon som vet om man får med AMD Rewards spelen (Resident Evil 2, Devil May Cry, The Division 2)?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Erbjudande kommer, erbjudande går (på Roys och rogers mack) men det finns ingen anledning att börja bråka om det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Ett par AKG N90Q "Refurbished" för under 2000kr

Kunde själv inte hålla mig så ska bli spännande att se vad dessa kan göra

Är medveten om att dom troligtvis inte alls är värda den rekommenderade prislappen på 15k, men enligt recensioner verkar dom ändå riktigt jäkla trevliga! Och särskilt till det priset

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 24GB DDR4 2666mhz | Asus 1080 Ti 11GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Rekordmedlem

Den här länkades i fyndtråden, det ska vara en "fyndvara" enligt NoN men jag reagerade på "Max 2 per kund" har aldrig sett nått sånt på en fyndvara tidigare

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbilander:

Är medveten om att dom troligtvis inte alls är värda den rekommenderade prislappen på 15k, men enligt recensioner verkar dom ändå riktigt jäkla trevliga! Och särskilt till det priset

Beställde också nu, mina dt 770 pro håller ändå på att slitas isär och att byta kuddar + gångjärn kostar ändå typ 500 spänn. Om nu nån undrade. Får mig iallafall att rättfärdiga inköpet. Använde rabattkoden "AKG10-MEMBER" för att få 10% rabatt så blev 1687,50. Kan ju vara ett prisfel också men det återstår att se, oavsett blir jag inte ledsen. Lite spänning i vardagen

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beställde också nu, mina dt 770 pro håller ändå på att slitas isär och att byta kuddar + gångjärn kostar ändå typ 500 spänn. Om nu nån undrade. Får mig iallafall att rättfärdiga inköpet. Använde rabattkoden "AKG10-MEMBER" för att få 10% rabatt så blev 1687,50. Kan ju vara ett prisfel också men det återstår att se, oavsett blir jag inte ledsen. Lite spänning i vardagen

Troligtvis felpris, nu är har de tagit bort den iaf. Skulle precis lägga in en order men loggade in med fel Paypal konto och när jag skulle göra om ordern så gick det inte. Upddaterade sidan och knappen var borta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mbilander:

Beställde ett par jag med i ren nyfikenhet. Får hoppas man inte får ett totalt trashat ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den här länkades i fyndtråden, det ska vara en "fyndvara" enligt NoN men jag reagerade på "Max 2 per kund" har aldrig sett nått sånt på en fyndvara tidigare
https://i.imgur.com/jPK3UyR.png

Har sett att det blir vanligare och vanligare. Finns väl två ganska uppenbara anledningar till varför butikerna har så.
1. Så att inte en person ska köpa upp hela lagret. Dåligt för butiken och dåligt för användarna.
2. Det ska få dig att tänka "herre jävlar, får man bara köpa två stycken?!? Det måste betyda att priset är så bra att jag måste köpa en nunuNUENUNU!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Har sett att det blir vanligare och vanligare. Finns väl två ganska uppenbara anledningar till varför butikerna har så.
1. Så att inte en person ska köpa upp hela lagret. Dåligt för butiken och dåligt för användarna.
2. Det ska få dig att tänka "herre jävlar, får man bara köpa två stycken?!? Det måste betyda att priset är så bra att jag måste köpa en nunuNUENUNU!"

Men det märkliga är väl att det är på en fyndvara bara? Det brukar oftast bara finnas något enstaka ex. av en fyndvara som vanligtvis är en retur från tidigare kund?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Synd att man inte hann lägga en beställning! Nya bra lurar i den prisklassen... måste vara bästa fyndet jag sett i denna tråd om det går igenom (som jag faktiskt tror att det gör).

Permalänk
Inaktiv

Asus GeForce RTX 2070 Dual Advanced grafikkort 8G hos Elgiganto för 5 790 kr (nedsatt med 1409 kr).

Kan tillägga att jag själv gjorde en beställning på just denna tidigare idag så blir nog en trevlig uppgradering i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Men det märkliga är väl att det är på en fyndvara bara? Det brukar oftast bara finnas något enstaka ex. av en fyndvara som vanligtvis är en retur från tidigare kund?

Kan ju vara så att dom tillhör den här kategorin av kampanj https://www.sweclockers.com/nyhet/27102-kampanjer-pa-utvalda-...

Och butikerna vill nog att så många som möjligt ska få ett kort för vilken butik kan gå runt på att bara få kunder kan köpa saker då tar ju dom kunderna och byter butik och kommer aldrig mer tillbaka.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

@anon242437: https://www.komplett.se/product/1123103/datorutrustning/dator... hade hellre köpt den, iofs 1000 dyrare men bättre kylare + disk ju 😁

Permalänk
Inaktiv

@Alrik: Jodå den där har jag kikat på också och var rätt nära ett köp men har inget behov av lagringen så kändes bara som ett onödigt mellansteg för mig att försöka sälja iväg den där några hundralappar billigare efter jag fått grejerna men det är inte en dålig deal för den som behöver båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbilander:

Jäklar att man missa detta mina akg 712pro börjar bli lite slitna :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av riax:

Kan ju vara så att dom tillhör den här kategorin av kampanj https://www.sweclockers.com/nyhet/27102-kampanjer-pa-utvalda-...

Och butikerna vill nog att så många som möjligt ska få ett kort för vilken butik kan gå runt på att bara få kunder kan köpa saker då tar ju dom kunderna och byter butik och kommer aldrig mer tillbaka.

Va?

Ja de kör lagerrensning på kortet och för det finns en separat artikel. Men ovanstående gällde en fyndvara dvs. Ex. Återköp. Det fanns troligen inte fler än 2 att köpa ändå. Det var allt jag konstaterade.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Trunk:

Jag syftade på att fyndvaror brukar vara returer som finn i enstaka exemplar, att ha ett maxantal är väl mer nått som brukar användas vid reor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nästan så man hade kunnat tro att priset var en uppenbar scam, alternativt felaktigt pris, om det inte vore tillverkarens egen sida som gällde. Grattis till er som lyckades knipa ett par med vad, nästan 90% rabatt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Nästan så man hade kunnat tro att priset var en uppenbar scam, alternativt felaktigt pris, om det inte vore tillverkarens egen sida som gällde. Grattis till er som lyckades knipa ett par med vad, nästan 90% rabatt

Ja, som ovan nämnde så blir det lite extra spänning i vardagen

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 24GB DDR4 2666mhz | Asus 1080 Ti 11GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@grollo92: https://www.komplett.se/product/1123103/datorutrustning/dator... hade hellre köpt den, iofs 1000 dyrare men bättre kylare + disk ju 😁

Konstig kombo. Om man tittar på ett GTX 2070, vill man verkligen ha en liten 250 GB SSD?
Oftast har ju moderkort 1 eller högst (?) 2 stycken M.2. Så det är ju inte som en satadisk som man bara kan lägga till då man har 8 SATAportar eller någe..

Mkt märklig kampanj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Får att dom inte skickar till min adress när jag försöker köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Alla säljare på Amazon skickar ju inte till Sverige men Amazon själva som sålde den vid tillfället av tipsandet säljer/skickar WK7 till Sverige. Skaffa keepa(ett tillägg till Chrome) som kan tracka produkten och skicka ett mail när just Amazon får den i lager igen för 99€. Går att göra på alla produkter på Amazon om man vill få notifiering vid lightning deals osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwi:

Harman Kardon Omni Bar+ (Refurbished)
1950kr inkl frakt.

Ord pris 9990kr, närmaste prisjakt 3990kr.

Köpte en sådan själv och är mycket nöjd.

Är det möjligt att omvandla denna soundbar från 3.1 till 5.1 med hjälp av två andra Harman/Kardon Onyx Studio högtalare?

*edit Avbeställde mitt då man endast kan få 5.1 genom Omni 10+, 20+ och 50+. De kostar respektive 1900-3900kr/styck, samt att den hade en hel del negativa omdömen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av niclasc:

Nej, det erbjudandet verkar ändra sig hela tiden. Priset hoppar upp och ner, och huruvida det skeppas till Sverige eller inte ändrar sig

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Från Webhallens 20-års rea:

Webhallen Custom Config - Montering av dator 20kr

Philips Hue LightStrips+ - 2 meter 499kr

Bose SoundLink Mini Series II - Carbon 990kr

Philips Hue Color - Startkit / E27 / 3-pack + Dimswitch 1.290kr

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING - ATX / Z390 1.790kr

Överlag är det mest utförsäljning av gammalt skrot de vill bli av med.
Ingen märkvärdig rea.