Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@TKD_1337: Ja, de kommer upp som "beställningar" med ordernummer i din Webhallen profil.

Permalänk

Gällande LG högtalaren:
Någon som har en och kan ge ett litet omdöme? Hittade detta testet på nätet och hade varit roligt att se om någon annan tycker den är prisvärt samt hur den står sig mot Sonos One.
https://m3.idg.se/2.1022/1.709858/lg-wk7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Någon som fick med spel till sitt RTX 2060 Strix från webhallen? jag har inte sett några än iaf! (min fakturabetalning har inte gått igenom än)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@TKD_1337: Ja, de kommer upp som "beställningar" med ordernummer i din Webhallen profil.

Aha. Tack återigen.

Skrivet av CusmaR:

Någon som fick med spel till sitt RTX 2060 Strix från webhallen? jag har inte sett några än iaf! (min fakturabetalning har inte gått igenom än)

Sett ovan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Smileduck:

Någon som vet hur man hittar detta erbjudandet? Skulle vilja ha en annan färg om möjligt.

Via deras Facebooksida så tror inte det går att välja färg. :/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Har ni som beställt ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming från Webhallen fått era spelkuponger? När fick ni dem och hur?

För min del låg de i tabben "aktiva" om du går in på beställningar på ditt konto.

Oj, såg nu att du redan fått svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Vad är bättre?
D15 har lägre temp
D15 har lägre ljudnivå
D15 kommer aldrig att läcka
D15 har ingen pump som kommer att fallera med tiden
D15 har dubbla fläktar för redundans
X42 är mindre
X42 är att föredra om man transporterar sin dator "ofta"
X42 funkar förmodligen i SFX chassin
X42 transporterar ur varmluft ur chassit
X42 ger ett "renare" chassi om du har fönster på din dator

Vad av allt detta är "bättre" för dig?

D15 är bättre för mig. Tack för svar!

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 14600KF - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

Gällande LG högtalaren

"This seller does not deliver to Sweden. Learn more"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Aha. Tack återigen.

Sett ovan?

Skrivet av Wezzor:

För min del låg de i tabben "aktiva" om du går in på beställningar på ditt konto.

Oj, såg nu att du redan fått svar

Aaaah, det borde jag ha kunnat räkna ut själv, tack!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haddoq:

Gällande LG högtalaren

"This seller does not deliver to Sweden. Learn more"

Detta har frågats om en sida bak i den här tråden.. den gick att beställa till Sverige men det var ett begränsat antal.

Permalänk
Medlem

@SupakmeGusta: Jag har en och är mycket nöjd för 1000kr men jag tror inte att den är en match för en Sonos One ljudmässigt. I mitt fall hade Sonos inte varit ett alternativ i alla fall då den inte har stöd för Google Assistant (än).

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

This seller does not deliver to Sweden.
Står det för mig

Då är den slut igen. Det fanns 10 i lager från Amazon själva när jag lade.

Håll lite koll (med t.ex Keepa) då de kommer in lite nu och då.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

Dual core på 68U mot single core på 66U. Stor skillnad.

66U B1 har dual core men med lägre klocka. 68U är AC1900-specad jämfört med AC1750 för 66U, men det ligger nog bara i att den är strypt i mjukvaran vad jag har förstått. Men custom-FW skulle nog innebära att AIMesh inte fungerar så det är nog bäst att köra stock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Mina är fortfarande inte skickade, känns som att något gått fel med tanke på att leveranstiden ska vara 2-4 arbetsdagar, och nu för tiden brukar de ju skicka paketen nästa arbetsdag men hoppas jag har fel. Fick du avisering i postnord-appen, eller mail från AKG om att de har skickats?

Är det bara Malm som fått sina skickade eller är det någon mer? @Berrabub @mbilander

De ändrade order från packas till annullerad. Ringde upp och de sa att jag skulle få pengarna tillbaka. Tydligen så buggar deras hemsida ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

De ändrade order från packas till annullerad. Ringde upp och de sa att jag skulle få pengarna tillbaka. Tydligen så buggar deras hemsida ;).

Trist! Trodde jag skulle få ett liknande besked men mina är skickade nu, men tar inte ut segern förrän jag fått paketet och sett att allt är med och att de fungerar och inte är helt sönderslitna.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem

@mbilander @Bakgrund Jag har fått mina! Oklart vad som menas med "refurbished", mina kom plomberade och verkar vara helt nya.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@mbilander @Bakgrund Jag har fått mina! Oklart vad som menas med "refurbished", mina kom plomberade och verkar vara helt nya.

Screenshot or it didnt happen! Nä, men grattis. Vilket jäkla kap!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ugga:

Screenshot or it didnt happen! Nä, men grattis. Vilket jäkla kap!

Haha, tack!

"Transportlådan" är dock ganska värdelös iom. att den väger runt 2.5 kg O_o

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Så var det nog! Sitter på jobbet med telefonen så får skylla på det. 😁 Hoppas, hade jag inte redan haft den med 2 HDD hade jag köpt denna. 😊

Fick mitt paket idag, och mycket riktigt så var det produkten med 4 platser Tack så mycket för tipset!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4918755

Blev rejäl rabatt med tanke på ordinarie pris!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Trist! Trodde jag skulle få ett liknande besked men mina är skickade nu, men tar inte ut segern förrän jag fått paketet och sett att allt är med och att de fungerar och inte är helt sönderslitna.

Sånt som händer lixom. Håller tummarna för dig iaf! Lite lustigt att de drog pengar efter en dag men vill ha 5 dagar på sig att returnera pengarna.. 3 dagar kvar sen så ringer jag och frågar om de kan skicka ett par guldiga refurbade :D.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Hon i kundtjänst sa att de skickade nya från restlagret till några då deras sida havererade. Jag fick inga dock!

Edit: nu i närmare eftertanke borde de ju iaf ha erbjudit refurbade gold on de nu kunde skicka nya till folk pga misstag.

Permalänk
Medlem

Vi får se vad Kompletts "super-rea" har att erbjuda. Jag kräver inte något från butiker i denna lågmarginalsbranch men när man som Komplett ständigt skriver "supererbjudanden" förväntar jag mig ändå några klipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Fick mitt paket idag, och mycket riktigt så var det produkten med 4 platser Tack så mycket för tipset!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4918755

Blev rejäl rabatt med tanke på ordinarie pris!

Vilket jäkla kap!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska nog in i https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar... istället
Tänkte bara så att folk som kikar i den tråden inte missar dom där. Relativt prisvärda, då RTX gör dom riktigt överprisade i vanliga fall i mitt tycke.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ska nog in i https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar... istället
Tänkte bara så att folk som kikar i den tråden inte missar dom där. Relativt prisvärda, då RTX gör dom riktigt överprisade i vanliga fall i mitt tycke.

Jag var och är lite osäker om det räknas som fynd. I mina ögon är nästan 15% (ROG Strix-datorerna) på nya produkter en fin rabatt. Jag skriver där med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vi får se vad Kompletts "super-rea" har att erbjuda. Jag kräver inte något från butiker i denna lågmarginalsbranch men när man som Komplett ständigt skriver "supererbjudanden" förväntar jag mig ändå några klipp.

Lägg ribban lågt.
Kompletts 6H-reor (som tydligen blivit 5H-reor nu) var rätt bra för ett antal år sedan.

Dom senaste åren däremot har dom varit rätt trista.
Hårdvarumässigt har det varit som vilken av deras "standardreor" ("gaming weekend/januari-rea/etc.) som helst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Värdelös "Rea" på Komplett.
Det är vad andra butiker tar Ordinarie som de rear till.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Lägg ribban lågt.
Kompletts 6H-reor (som tydligen blivit 5H-reor nu) var rätt bra för ett antal år sedan.

Dom senaste åren däremot har dom varit rätt trista.
Hårdvarumässigt har det varit som vilken av deras "standardreor" ("gaming weekend/januari-rea/etc.) som helst.

Jag tycker de borde ha lärt sig nu. Komplett orsakar detta antiklimax med sin marknadsföring.

Skrivet av Lodisen:

Värdelös "Rea" på Komplett.
Det är vad andra butiker tar Ordinarie som de rear till.

Låt oss se vad datorrean senare har att erbjuda.

Permalänk
Medlem

Sonos beam för 4099 är väl ett bra erbjudande eller? Hmm