Spoltjut / coil whine och frysningar i spel

Permalänk
Medlem

Spoltjut / coil whine och frysningar i spel

Tjena!

Jag har en dator på ca 5 år, för 2-3 år sedan så bytte jag ut grafikkortet till ett GTX 960. I förrgår märkte jag att något inte stod rätt till, någonting tjöt mellan grafikkortet och PSUn. Aldrig skett förr, någonsin. När jag är inne i spel brukar det tjuta. I vissa spel så fryser spelet i 5 sekunder, ska lämna in datorn för en koll nu i helgen så de kan kolla närmre på vad de kan vara. Jag har frågat ett par vänner och de har sagt att det är något med spol *glömt vad det heter*

Jag vill även ha lite tips på vad jag kan byta ut för komponenter då spel inte ska dra så mycket prestanda.

Specs:
Socket 1150
i3-4160
GTX 960
8 GB RAM
240 GB SSD
1TB HDD
500W PSU

Ha de gott.

Förtydligat rubrik /Mod
Visa signatur

Med vänlig hälsning, IFK.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej! Ordet du letar efter heter "spoltjut" (eller "coil whine" på engelska).

Jag har redigerat rubriken så det blir lättare att förstå vad tråden handlar om. Observera att §3.1 i våra forumregler gör gällande att trådars rubriker tydligt ska visa vad de handlar om. Detta både för att det ska vara lättare för dig att få hjälp i nuet (så att de som sitter på rätt kunskap hittar till tråden) och även i framtiden, så att det blir lättare för andra med samma problem att hitta din tråd och kanske hitta en lösning.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderator)

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag ber om ursäkt, jag var lite trött när jag skrev tråden så det blev som det blev. Tack för att du redigerade rubriken @pv2b

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Med vänlig hälsning, IFK.