Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Mitt endgame, ska dock testa att kombinera chord hugo 2 Dacen med hdv820 vid tillfälle.

Har använt HD800S samt hdv820 med en custom equalizer plus 3d headphones i BFV är äckligt nöjd, att pinpointa eldgivning samt fotsteg i omgivningen är extremt kraftfullt. Känns nästan som fusk det här, kan pinpointa multipla hot som är på väg mot mig ifrån samtliga vinklar i horisontal samt i höjdled plus horisontal.

Jag använder dessa primärt för gaming i dylika FPS titlar och givetvis BFV samt BF4. Kan dock tilägga att jag använder setupen för musik också. Trodde mina Bose® QuietComfort® 35 II var bra, vilka jag använder dagligen på jobbet under långa programmerings sessioner. Men HDV820 plus HD800S är något helt annat, det är magi. Har varken verbalet eller formuleringsförmåga att beskriva mitt intryck.

Så jag faller tillbaks på vanligt tugg -> - Helt jävla otroligt bra !

mvh Doorfen

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/194540?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE5NDU0MCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiI0Y2YzZWE1OGFiOGZkZGIyY2RkYTliMzBlOGRhMTYyYyJ9

Fina lurar det där; var en av kandidaterna när jag skulle köpa nytt sist.

Undrar likt @ZyntaX vad fasen du gjort med din råtta? Det var det mest try hard jag sett! 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Hej kära hörlursgalningar! Jag har Sennheiser 58x-jubilees hemma (nyköpta). Har spanat in en Schiit Magni 3 som jag kan köpa runt 1000kr. Behöver jag köpa en DAC (typ modi 3) eller räcker det med en Magni 3 för att lyssna på musik från dator/vinylspelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludZ:

Hej kära hörlursgalningar! Jag har Sennheiser 58x-jubilees hemma (nyköpta). Har spanat in en Schiit Magni 3 som jag kan köpa runt 1000kr. Behöver jag köpa en DAC (typ modi 3) eller räcker det med en Magni 3 för att lyssna på musik från dator/vinylspelare?

Från en dator räcker det om du har en 3.5 mm -> RCA-kabel så använder du moderkortets DAC. Om du ska lyssna via en skivspelare så behöver antingen skivspelaren en inbyggd phono-(RIAA)-förförstärkare alternativt att du har en extern phonoförförstärkare som du kopplar mellan skivspelaren och hörlursförstärkaren. Eftersom det är en analog signal från en skivspelare behövs ingen omvandling av digital till analog signal (vilket ju en DAC gör).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Känner relativt kraftig avund !

Har du final mouse moddat din logitech mus med borrmaskin?

Sorry för sent svar, haha ja det stämmer. Röck ur ett PCB kort och moddade skelettet med, slutresultatet kanske inte blev så vackert men den väger endast 59 gram :D. Fler bilder i den här tråden en bit ner https://www.sweclockers.com/forum/trad/1543961-finalmouse-air...

Skrivet av Mansion:

Fina lurar det där; var en av kandidaterna när jag skulle köpa nytt sist.

Undrar likt @ZyntaX vad fasen du gjort med din råtta? Det var det mest try hard jag sett! 😂

hahaha ja jag gjorde en Finalmouse mod, hade Air58 ett par veckor men formen på GPW passar mig väldigt bra så jag moddade den så gott jag kunde

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk

Har en fråga angående Apple in-ear hörlurar (Med "sladd")

Fungerar dom till Andorid, alltså att alla funktioner fungerar exempelvis höja/Sänka ljudet, pausa och kunna svara när någon ringer.
Hittar enbart information om Airpods!

Permalänk
Inaktiv

@Stickan37: Nej, inte enligt min erfarenhet, endast stop,start och svara fungerade när jag testat med IOS in ears på en android telefon. Fast detta är några år sedan, kan ha ändrats nu. Fast det säljs kanske iPhone och Android varianter på in ears fortfarande.

Permalänk

@anon8870: Frågan är ju varför det inte går... Det är förståeligt om det skulle handla om just "AirPods", men inte när det handlar om hörlurar med sladd?

Permalänk
Inaktiv

@Stickan37: Telefonerna kör med olika standarder helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Tips: Ligger ett par HD800 ute på Hifitorget för 5.5k tillsammans med Cardas balanserad kabel. Ligger lite fel i tiden för min del tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ligger i tankarna på nya lurar men söker tips på vad det är jag behöver.
Jag har inte mycket erfarenhet alls mellan olika modeller men det har säkert ni här
Sitter just nu på en Schiit stack med ett par Sennheiser HD 599, och ljudet är ju bra, men lite vassa och kanske lite tunna på basen.
Lyssnar på det mesta men framförallt metal, rock, folk och en del elektroniskt.
Vad finns det att rekommendera där? Har funderat på HD 650, är jag på rätt spår då? Eller finns det något billigare?
Öppna lurar är inget problem, snarare att föredra.

Permalänk
Skrivet av Mebbot:

Jag har inte mycket erfarenhet alls mellan olika modeller men det har säkert ni här
Sitter just nu på en Schiit stack med ett par Sennheiser HD 599, och ljudet är ju bra, men lite vassa och kanske lite tunna på basen.
Vad finns det att rekommendera där? Har funderat på HD 650, är jag på rätt spår då? Eller finns det något billigare?

skulle nog inte rekommendera 650 om du kommer från 599 och letar efter något med lite mer bas och värme. Kanske DT990? Fidelio X2 eller German Maestro GMP400

Permalänk
Skrivet av Mebbot:

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jub...

Tveklöst bästa bang for your buck med hästlängder!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

skulle nog inte rekommendera 650 om du kommer från 599 och letar efter något med lite mer bas och värme. Kanske DT990? Fidelio X2 eller German Maestro GMP400

Intressant

Jag har sneglat på DT990, missat Fidelio x2 (i tron det var för mkt bas) och inte ens hört talas om GMP400! Så jag får väl forska lite där.
Roliga förslag, men varför avråder du just från 650? Är lite ny som sagt

Skaffade mina 699 på lite impuls antar jag och ville uppgradera och då blev det Modi och Magni stack och upptäckte att det finns nog bättre lurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jub...

Tveklöst bästa bang for your buck med hästlängder!

Gäller det även med importkostnad?

Permalänk
Fyndjägare

Hifiman HE-560 för 2500kr. De borde gå snabbt.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/hifman_he_560_70045.htm

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mebbot:

Intressant

Jag har sneglat på DT990, missat Fidelio x2 (i tron det var för mkt bas) och inte ens hört talas om GMP400! Så jag får väl forska lite där.
Roliga förslag, men varför avråder du just från 650? Är lite ny som sagt

Skaffade mina 699 på lite impuls antar jag och ville uppgradera och då blev det Modi och Magni stack och upptäckte att det finns nog bättre lurar

Du ville ha mer bas samt att jag tycker det finns bättre lurar då HD650 är långt ifrån en felfri produkt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Hifiman HE-560 för 2500kr. De borde gå snabbt.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/hifman_he_560_70045.htm

Ja, de säljs av samma säljare som har det som @oatp1b1 tipsade om några rader längre upp och jag måste erkänna att jag funderat på att knalla bort (knappt 1km) till honom och lätta honom på några "bördor".
Får se hur det blir under dagen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Sorry för sent svar, haha ja det stämmer. Röck ur ett PCB kort och moddade skelettet med, slutresultatet kanske inte blev så vackert men den väger endast 59 gram :D. Fler bilder i den här tråden en bit ner https://www.sweclockers.com/forum/trad/1543961-finalmouse-air...
hahaha ja jag gjorde en Finalmouse mod, hade Air58 ett par veckor men formen på GPW passar mig väldigt bra så jag moddade den så gott jag kunde

Haha fullkomligt underbart!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Instämmer med ovan, nördigt gött gjort!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mebbot:

Ohja!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Inaktiv

@backspace: Blev det något hörlursköp i helgen, de där begagnade HifiMan kanske?

Permalänk
Avstängd

@anon8870: Det blev det inte. Efter att jag lämnat avkomman till exet så fanns inga lurar kvar, det var väl kanske inte helt oväntat heller faktiskt och tur är väl kanske det för risken är att jag hade köpt båda två.
Det kommer fler möjligheter.

Visa signatur

SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Nu ligger HD800S och HDV820 uppe på Hifiklubbens hemsida. HDV820 fick "ingen rörbestyckning" som nackdel. Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mebbot:

Nej.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe605:

Nu blir det spännande, @GoldenFan påstår ju annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vänder mig hit för expertisråd, och en liten historia.
Kortfattat så har den Cowon Plenue J jag använder som min primära hi-res spelare kastat in handduken, specifikt med hörlursutgången. Knixigare blir det då jag dessvärre i brist på nån svensk ÅF , köpte den second hand och därför också utan garanti. Lyckas jag inte på nåt sätt laga den blir det helt enkelt att bita i det sura äpplet och erkänna förlust.
Anyhow så verkar det som att jag nu helt tänker gå över till trådlöst och en bluetooth-spelare, kikar främst på Sony NW-A45 som jag tänker "trixa bort" volume limiten på. Och därefter kika på ett par riktigt vassa trådlösa lurar.

Men, då jag främst tänker använda lurarna till musik, och till en enhet utan google assistant etc...vilka lurar rekommenderas om man endast är ute efter bästa ljud? Antar att just "smart" delen i lurar som ex Bose quietcomfort 35 och Sony WH-1000XM3 läggs på en del på priset? I dagsläget har jag ett par Audio Technica ATH-M50X som jag är mer än nöjd med, gillar ljudbilden och att dom håller då jag haft dom i 3 år kanske. Ser dock att ex ljudochbilds test av BT versionen som kom förra året lurarna specifikt anger att det är en markant skillnad i tryck på lurarna gentemot den vanliga, självklart förstår jag ju att man får mer kräm med sladd än utan. Men hur nära kan man komma?

Kortfattat, vilka är dom kraftfullaste och bästa trådlösa hörlurarna, med eller utan smart funktioner?
@Mumu55 Du verkar ha bra koll på dom flesta lurarna, har du några råd?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hifiman Ananda BT lär väl vara de bästa trådlösa lurarna på marknaden just nu om jag inte missat något nytt.

Permalänk
Medlem

Ok, för inom samma budget som Sony och Bose? 10k är tämligen extremt för ett par lurar för min del.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tips om man bor i eller nära Malmö, ligger ett par LCD2F ute för 3500 på Blocket som inte skickas.

Skrivet av RVX:

Ok, för inom samma budget som Sony och Bose? 10k är tämligen extremt för ett par lurar för min del.

Komfort och ljud anses såvitt jag vet av de flesta att vara bättre hos Sony, medan NC är bättre hos Bose. Både ljud och komfort är ju subjektivt, så ska du blindköpa är det troligtvis säkrare att köpa Bose med tanke på hur väletablerade och ansedda de är inom NC.

Permalänk
Medlem

Någon som testat sennheiser hd820?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"