Jag behöver någon som kan montera ihop min dator

Permalänk

Jag behöver någon som kan montera ihop min dator

Jag har letat runt lite gran efter datordelar för att jag senare kanske ska bygga ihop en dator. Men då slog det mig att jag kanske inte kommer att göra allting rätt och med tanke på priset vill jag inte riskera någonting.

Jag skulle vilja veta om det finns något företag som kan komma hem till en och bygga datorn eller något liknande. Finns det?

Jag har letat runt lite men har inte hittat någonting.

Permalänk

Finns säkert någon från SWEC som kan hjälpa dig. Vart bor du?

Permalänk
Hedersmedlem

Hemvisit för bygge utfört av företag. Hmm. Går säkert men det är bra mycket enklare och säkerligen en hel del billigare om du låter ett företag sätta ihop dstoen hos dem. Vet att webhallen och inet erbjuder detta och samma tjänst går säkerligen att få ävfn hos smp dstorbutiker.

Vill man ha den byggd hemma hos sig så är nog forummedlemmar som föreslagits ett bättre alternativ tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ingen som direkt kommer hem till dig.
Webhallen och Inet erbjuder montering om du köper delarna hos dem.

Men det är verkligen så lätt som att bygga lego. Finns MASSOR av YouTube filmer som går igenom hur du bygger, kolla igenom en, bygg sedan själv.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svantelijan:

Jag har letat runt lite gran efter datordelar för att jag senare kanske ska bygga ihop en dator. Men då slog det mig att jag kanske inte kommer att göra allting rätt och med tanke på priset vill jag inte riskera någonting.

Jag skulle vilja veta om det finns något företag som kan komma hem till en och bygga datorn eller något liknande. Finns det?

Jag har letat runt lite men har inte hittat någonting.

Det finns jättebra guider för hur man går tillväga. Sweclockers gjorde en ganska nyligen!

Annars kan inet, som redan nämnts i tråden, montera dina delar om du köper allt från dem. Det kostar 800 kr, och du förlorar säkert 800 till på att inte handla varje komponent från billigaste återförsäljare.

Du får själv avgöra om det är värt det.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av svantelijan:

Jag har letat runt lite gran efter datordelar för att jag senare kanske ska bygga ihop en dator. Men då slog det mig att jag kanske inte kommer att göra allting rätt och med tanke på priset vill jag inte riskera någonting.

Jag skulle vilja veta om det finns något företag som kan komma hem till en och bygga datorn eller något liknande. Finns det?

Jag har letat runt lite men har inte hittat någonting.

Jadu, Sverige är stort.
Bor du nära Södermalm kan du ta över grejorna så bygger jag ihop den åt dig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Skrivet av Birkus:

Det finns jättebra guider för hur man går tillväga. Sweclockers gjorde en ganska nyligen!

https://www.youtube.com/watch?v=bSZfqN_uVIs

Annars kan inet, som redan nämnts i tråden, montera dina delar om du köper allt från dem. Det kostar 800 kr, och du förlorar säkert 800 till på att inte handla varje komponent från billigaste återförsäljare.

Du får själv avgöra om det är värt det.

Det låter bra. Jag kanske kan göra det då det end problemet är att jag föredrar en vattenkylare och vet inte riktigt hur man installerar en sådan. Men jag är säker på att jag löser det.