Apple introducerar strömningstjänsten Apple TV+

Permalänk

Om dom hade varit smarta så hade dom gjort så att man fick tjänsten grattis om man köper en Iphone..

Permalänk
Medlem

Jag har Netflix (4K) som jag delar med morsan, tjejen, hennes föräldrar och min polare.
Tjejen har HBO och Viaplay.
Detta räcker gott och väl, troligtvis kommer vi att bara ha Netflix och Plex framöver.

Skrivet av sarimner86:

Om dom hade varit smarta så hade dom gjort så att man fick tjänsten grattis om man köper en Iphone..

Tror dem gör detta i höst vid launch.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

Om dom hade varit smarta så hade dom gjort så att man fick tjänsten grattis om man köper en Iphone..

Faktiskt. I och med dalande siffror.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Apple TV Channels för samman flera content providers så som HBO, etc. och man skulle tydligen betala för det man använder. Exakt hur det fungerar fattar jag inte och det förklarades inte.. men det har potentialen att bli riktigt bra och en början på att "merga ihop" dom olika tjänsterna som finns idag, även om givetvis inte alla tjänster är med på banan från dag 1.

Apple TV Channels är samma tjänst som Amazon har haft i USA ett tag. Apple fyller där samma plats som ett kabelTV-företag som Comhem kan göra - dvs, de köper in kanaler och säljer dem vidare till konsumenter. Skillnaden är att du väljer själv vilka kanaler du vill ha istället för att köpa Silver-paketet eller vad det nu kan vara.

Sannolikheten att just detta kommer till Sverige känns ganska liten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Jag har ingen strömningstjänst alls ännu, men skulle vilja prenumerera på några specifika program/serier, har dålig koll men kan man göra det någonstans överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem

Orka med ytterligare än tjänst. Sen kommer Disney med sin också i höst. Suck.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Har inte mycket tid över för att nyttja netflix ens. Så jag klagar inte. Dessutom finns det inte mycket vettigt att titta på ändå när man väl ska se på något. Det görs så mycket skräpfilm och serier.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Har inte mycket tid över för att nyttja netflix ens. Så jag klagar inte. Dessutom finns det inte mycket vettigt att titta på ändå när man väl ska se på något. Det görs så mycket skräpfilm och serier.

Skickades från m.sweclockers.com

Det görs också riktigt många bra filmer (troligtvis även serier), många som ofta flyger under radarn bland allt skräp som superhjältar och tråkiga komedier. ← Min personliga åsikt förstås, vissa älskar Marvelfilmer. Vettesjutton vilka som gillar tråkiga svenska komedier dock

Problemet är att Netflix verkar ha som sport att ignorera de bra filmerna och bara köpa in billiga mediokra/dåliga filmer. Självklart finns det guldkorn men man får scrolla bra länge för att hitta några som man inte sett tusen gånger redan.

Det var i alla fall min upplevelse av Netflix jag när avbröt min prenumeration för kanske två år sedan.

(Min poäng var helt enkelt att det finns tillräckligt med bra filmer för en halv livstid. Däremot finns många av dom inte på Netflix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

Om dom hade varit smarta så hade dom gjort så att man fick tjänsten grattis om man köper en Iphone..

Apple har svårare att sälja sina telefoner, utvecklingen för dem har avstannat och konkurrenterna, som har lägre mycket lägre priser, närmar sig, apple försökte först att höja priset. Det gick inte.

Så nu utökar de och skall bli ett tjänsteföretag. Det primära är alltså tjäna pengar på sina tjänster inte använda dem för att sälja hårdvara.
Tror inte särskilt många hade köpt en iphone för att kunna se gratis på apples tv-serier....

Permalänk
Medlem

Blir inte någon app för Android och stöd för Windows uteblir också. Lär dock komma någon Android TV-variant, eftersom de annonserat att appen ska komma till Sony-TVs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deltascu:

Det känns som att ju fler strömningstjänster vi får, desto mindre blir det relativa utbudet per tjänst (alla vill ju ha sitt exklusiva material). Ungefär som när kvalitetsinnehållet på TV späddes ut när antalet kanaler exploderade. Det borde finnas en bättre lösning.

Det gör det ju...

Permalänk
Medlem

Framtiden verkar gå mot att man antingen prenumererar på alla/många tjänster för att alltid ha tillgång till allt eller om man vill spara några slantar får man hoppa mellan alla olika och se det man sökte sen säga upp prenumerationen och byta fram och tillbaka.

Blir ju antingen onödigt dyrt eller jävligt bökigt tänker jag spontant kring detta...inget fint mellanting. Om man nu vill ha tillgång till det mesta dvs.

Jag som inte kollar så flitigt lär ju välja en som har det jag söker och bara betala för en månad i stöten tills jag är klar. Sen kika efter nästa grej och om nödvändigt byta tjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Apple har svårare att sälja sina telefoner, utvecklingen för dem har avstannat och konkurrenterna, som har lägre mycket lägre priser, närmar sig, apple försökte först att höja priset. Det gick inte.

Så nu utökar de och skall bli ett tjänsteföretag. Det primära är alltså tjäna pengar på sina tjänster inte använda dem för att sälja hårdvara.
Tror inte särskilt många hade köpt en iphone för att kunna se gratis på apples tv-serier....

A12-chippet är väl iofs det mest revolutionerande dom gjort under sina 10+ år som mobilutvecklare och konkurrenterna är längre ifrån än någonsin, sen översätts det inte rakt av till produkter men att påstå att utvecklingen avstannat och att konkurrenterna närmar sig har aldrig varit så långt ifrån sanningen som idag (vilket också är därför Apple kan lämna Intel i sina datorer inom kort).

Sen är services inget nytt, enbart services är idag ett Fortune 100-företag, så dom är redan ett tjänsteföretag.

http://infographic.statista.com/normal/chartoftheday_14629_apple_services_revenue_n.jpg

https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/1*23cH5sAThRq0tPv73wYxtA.png

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Jag väntar fortfarande på en tjänst som ska kunna ge mig samma innehåll som Netflix, Viasat, C:More och Apple TV kan ge mig samtidigt.

Då väntar du förjäves. Det kommer aldrig att ske.

Permalänk
Medlem

Ska skådespelarna/regisörerna bli exklusiva till Apple eller endast producera viss exklusivt material åt Apple? Om det senare så känns det lite krystat att ta upp namnen sådär. Netflix har lyckats göra väldigt bra originalinnehåll med okända skådespelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ännu en tjänst man måste betala. Kul.

Nej det behöver du inte, bara om du vill använda den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

A12-chippet

Är inget 99% ser som nytt eller revolutionerande eller ens bryr sig om. Lika lite som de flesta bryr sig om vilken cpu som sitter i deras ps4 sålänge fifa fungerar...fikar med 3 med apple telefoner och frågade vad dom tycker om a12 chippet. Dom undrade vad det var och varför man ska ha det 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hjälpsam

Anledning till att piratkopiering har kraftigt minskat är streamingtjänster som Spotify och Netflix som samlat tillräkligt mycket tillräkligt bra för att man ska kunna klara sig på en eller ett pra streamingtjänster och ha enkel tillgång till det mesta man vill ha.

När alla ska ha olika streamingtjänster och man behöver byta mellan 4-5 olika appar/tjänster samt abbonera på samtliga kan vi vänta oss en ökning i piratkopiering igen.

Vad som behövs är EN plattform som kan sammanställa samtliga tjänster på ett överskådligt sätt, ha en abonnemangskostnad och sedan distribuera intäkterna till upphovstjänsterna (HBO/Netflix/Amazon etc) på en visningsbasis.

Det är bevisligen så att kunder är beredda att betala för kvalité och tillgänglighet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blir tjänsten låst till Apple TV eller kommer det komma till Android TV t.ex.?

LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Är inget 99% ser som nytt eller revolutionerande eller ens bryr sig om. Lika lite som de flesta bryr sig om vilken cpu som sitter i deras ps4 sålänge fifa fungerar...fikar med 3 med apple telefoner och frågade vad dom tycker om a12 chippet. Dom undrade vad det var och varför man ska ha det 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var det ju inte det frågan gällde (utan att deras utveckling avstannat och konkurrenterna är nära), hårdvaran är det som gör allt annat möjligt, dom vet nog inte vad Secure Enclave är heller, men dom behöver inte oroa sig om dom tappar sin telefon. Dina fikakompisar använder säkert Touch ID och Face ID, men dom har ingen aning om hur det fungerar, det är fortfarande resultatet av genuina framsteg inom kretstillverkning och design som Apple är ensamma om idag på mobilsidan. Sen att Samsun har en kopia av Face ID som du kan lura med en utskrift på en gammal matrisskrivare kanske man kan se som "i närheten" om man kisar väldigt väldigt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Anledning till att piratkopiering har kraftigt minskat är streamingtjänster som Spotify och Netflix som samlat tillräkligt mycket tillräkligt bra för att man ska kunna klara sig på en eller ett pra streamingtjänster och ha enkel tillgång till det mesta man vill ha.

När alla ska ha olika streamingtjänster och man behöver byta mellan 4-5 olika appar/tjänster samt abbonera på samtliga kan vi vänta oss en ökning i piratkopiering igen.

Vad som behövs är EN plattform som kan sammanställa samtliga tjänster på ett överskådligt sätt, ha en abonnemangskostnad och sedan distribuera intäkterna till upphovstjänsterna (HBO/Netflix/Amazon etc) på en visningsbasis.

Det är bevisligen så att kunder är beredda att betala för kvalité och tillgänglighet.

Du börjar i fel ände, alla verkar tro att det är tjänster som ska lösa problemet, men problemet är licensiering och upphovsrättslig i första steget. För att den tjänsten du vill ha ska kunna existera måste i princip hela film- och tv-industrin göras om i grunden eftersom varje land har flera nätverk som alla har individuella rättigheter till olika utbud. Musikindustrin har en trivial licensiering i jämförelse.
Det klassiska exemplet är ju Netflix och audio tracks / subtitles, där det licensieras individuellt från själva filmen/serien, så trasigt är systemet
Apples TV app (and andra) sammanställer iaf innehållet, men du får betala separat, det är ju fortfarande en bra bit på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Apple TV Channels är samma tjänst som Amazon har haft i USA ett tag. Apple fyller där samma plats som ett kabelTV-företag som Comhem kan göra - dvs, de köper in kanaler och säljer dem vidare till konsumenter. Skillnaden är att du väljer själv vilka kanaler du vill ha istället för att köpa Silver-paketet eller vad det nu kan vara.

Sannolikheten att just detta kommer till Sverige känns ganska liten.

Skickades från m.sweclockers.com

Plus det som jag skrev, möjligheten att lägga till exempelvis HBO.

https://www.apple.com/apple-tv-app/
Skrolla ner till "Take control of your channels".

Så ja, jag tror det är relativt liten chans att kabelTV kanalerna, etc, kommer till svenska versionen av Apple TV Channels. Att HBO kommer till svenska versionen tror jag dock är sannolikt.

Permalänk
Medlem

Det som är det riktigt komiska i det här är, efter att nyheten gått ut:
Apples aktie sjönk och Netflix aktie ökade.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Helt ointressant, trots att vi använder en Apple TV som streamingmaskin hemma. Ju fler tjänster desto högre total månadskostnad, och det taket är definitivt inte obegränsat högt.

Men de regissörer och skådisar de anlitat är säkert lockande för många, kan jag tänka mig. Själv klarar jag mig dock utmärkt utan exempelvis Mr. Shamalamadingdong.

Återstår bara att se hur länge det dröjer innan Apple börjar sabotera för andra streamingtjänster på sin plattform. Då får det bli att återgå till HTPC eller testa Android TV.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tycker streaming tjänsterna är kassa som det är.
Dom är så fruktansvärt utspridda, och material är så förbannat segt att släppas.

Netflix är ju rena skräpet, de har en hel del serier jag kollar på, men seasons kommer typ 1++ år efter dom släppts.

Antar det är Svenska netflix som suger eller något, för avsnitten som släpps är ifrån NF men inte finns dom här inte

Ibland har dom bra egna serier/filmer dock, men rätt sällan tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

Om dom hade varit smarta så hade dom gjort så att man fick tjänsten grattis om man köper en Iphone..

Man får inte ens med en vettig laddare när man köper en Iphone, och du tror dom ska ge saker gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Det som är det riktigt komiska i det här är, efter att nyheten gått ut:
Apples aktie sjönk och Netflix aktie ökade.

Apple's aktie går i stort sett alltid ner efter presentationen. Den går upp på rykten och ner på fakta.

Skrivet av Nivity:

Tycker streaming tjänsterna är kassa som det är.
Dom är så fruktansvärt utspridda, och material är så förbannat segt att släppas.

Netflix är ju rena skräpet, de har en hel del serier jag kollar på, men seasons kommer typ 1++ år efter dom släppts.

Antar det är Svenska netflix som suger eller något, för avsnitten som släpps är ifrån NF men inte finns dom här inte

Ibland har dom bra egna serier/filmer dock, men rätt sällan tycker jag.

Jag vet inte vad svenska Netflix håller på med. Det är massor av serier där de bara har en säsong trots att det finns många fler på Netflix i många andra länder. Har varit inne på att stänga av det några månader.

Däremot är Viaplay riktigt hyfsat just nu.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Nu var det ju inte det frågan gällde (utan att deras utveckling avstannat och konkurrenterna är nära), hårdvaran är det som gör allt annat möjligt, dom vet nog inte vad Secure Enclave är heller, men dom behöver inte oroa sig om dom tappar sin telefon. Dina fikakompisar använder säkert Touch ID och Face ID, men dom har ingen aning om hur det fungerar, det är fortfarande resultatet av genuina framsteg inom kretstillverkning och design som Apple är ensamma om idag på mobilsidan. Sen att Samsun har en kopia av Face ID som du kan lura med en utskrift på en gammal matrisskrivare kanske man kan se som "i närheten" om man kisar väldigt väldigt mycket

Men face id mm syns. Du måste inte ha a12 för att få sådant att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Apple's aktie går i stort sett alltid ner efter presentationen. Den går upp på rykten och ner på fakta.

Innan Apple vinstvarnade så förekom det rykten som fick aktien att backa. Vid redovisningen rasade aktien 13 procent innan den gick upp något igen.
Rykten kan även spridas för att åstadkomma en nedgång för att skapa ett lyft. Allt är ett spel.
Apple är tvungna till att bredda sin verksamhet för att deras mobilsegment är i en nedåtgående trend.
Färre och färre köper Apples produkter idag. Frågan är om de lyckas ta sig tillbaka?!
Är inte helt förvånad om Iphone möter samma öde som Nokia gjorde.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Men face id mm syns. Du måste inte ha a12 för att få sådant att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte just A12 i detta fallet men Secure Enclave och andra specifika hårdvaruförbättringar. Ett annat exempel är T2 på MBP och H1 i nya AirPods. Med A12 får du mycket bättre lokal intelligens samt AR-funktioner, sådant folk uppskattar även om dom inte förstår systemdesign.
Men detta är sekundärt och fortfarande inte relevant till mitt ursprungsinlägg som handlade om att Apple varken har stannat upp eller att konkurrenterna är nära.