[off topic]
Jag hade tydligen öppnat dörren för många gånger (inget skämt) så en kabel hade slitits så pass att den gått av vilket fick en airbagsensor att sluta fungera. Det skedde bara någon vecka innan besiktning så jag ville få det gjort snabbt och körde till audiverkstaden. Blev smått chockerad när de sa hur många tusenlappar det skulle kosta...
Avbokade besiktningen, köpte material för ett par hundra samt en platta öl. Tog med allt till en släkting så fixade vi det på mindre än en halvtimme.
Självklart vill verkstaden tjäna pengar men att pröjsa flera tusen för en halvtimmes arbete med nästan ingen materialkostnad... Det är inte konstigt att Audi har dåligt rykte när det kommer till priset.
På tal om Tesla så drömmer jag om hur min 2010 A3 håller tillräckligt länge för att man både ska ha råd samt modet att köpa en begagnad Tesla. I ärlighetens namn håller jag med om att det kan vara lite tidigt att köpa en Tesla men jag blir ändå lika glad varje gång jag ser en på vägen
Min taktik är att bara åka i lite äldre bilar, då vet man inte vad man går miste om
Jag vill påstå att man måste ha det ganska gott ställt även för att köpa en 3:a. Om man inte tar lån förstås men jag har aldrig riktigt förstått hur det är värt att ta lån för att köpa bil.
[/off topic]