Permalänk

Trasigt minne

Hej,

Ett av mina ram-minnen har dött och eftersom jag köpte dem på Webhallen så frågade jag dem om hjälp. De sa att jag själv kunde kontakta er eller så kunde de göra detta åt mig, men att de behövde båda modulerna för att kunna göra det. Eftersom jag då skulle stå utan fungerande dator så valde jag att göra det själv, men jag hittar ingen kontaktinfo i Sverige utom här.

Minnet är av modell CMK16GX4M2A2666C16 och jag bifogar vad memtest86 visar.

Hur går jag vidare med detta?

http://imgur.com/a/T6f90cK

Permalänk
Medlem

@Sargaroth:
Gå hit Corsair Support och skapa ett konto om du inte har ett, skapa sedan ett support ärende, så kommer en support tekniker att svara.

Var dock medveten om att precis som hos Webhallen så behöver du skicka in båda modulerna om de såldes som ett par.
Dessutom så måste du själva betala frakten till dem (skickas till Holland) vid godkänd RMA, returfrakt till dig står dock de för.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt att @Corsair Johan kan hjälpa till med frakten.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Jag gick till Webhallen med båda trots allt, just för att undvika det, så de tar hand om det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Sargaroth:

Jag gick till Webhallen med båda trots allt, just för att undvika det, så de tar hand om det

Skickades från m.sweclockers.com

Löste sig allt?

Ursäkta för sent svar. Hade du gjort en RMA direkt till oss så hade du behövt skicka in båda minnena med då det behövs för att testa.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan