Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankido-San:

@Forsbergaren: Blir alla videos på youtube lika mycket black border?

Inte alla, de med 16:9 i bildförhållande. Med andra ord de allra flesta.
Fotot från BF V var också från Youtube.

Permalänk

@Fomi: Jaha, den första är 21:9 och den andra är 16:9 ok. Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

@Ankido-San: jag kör med Ultrawidify tilläg för chrome och firefox

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/2215353/lg-38-38gl950g-qhd-curved...

För beställning nu på INET. Det var en saftig pris med tanken på att panelen är certifierad för bara VESA 400. Var inte meningen att denna panel skulle vara VESA 600.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk

@Pvt_Rinzler: Ugh, min skärm som jag beställde på inet står fortfarande att den förväntas att komma fredag 14. Men på min order så ändras datumet typ varje dag. Nu står det att den inväntas 24e :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankido-San:

@sadin: Ugh, min skärm som jag beställde på inet står fortfarande att den förväntas att komma fredag 14. Men på min order så ändras datumet typ varje dag. Nu står det att den inväntas 24e :/

Du snackar väl inte om 38GL950G nu? I så fall lär du bli besviken om du tror att du får den innan hösten.

Permalänk

@Mortac: Nej, f modellen, Den skickades idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Du snackar väl inte om 38GL950G nu? I så fall lär du bli besviken om du tror att du får den innan hösten.

38GL950G ska släppas i sep enligt LG, men vi får väl se hur det blir med den saken ;).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankido-San:

Ok! Din tidigare kommentar var riktad som svar till Sadin, som pratade om 38GL950G, så jag blev förvirrad.

Det här är nog första gången som jag sett Inet ha flertalet 34GK950F i lager iaf! Ha så kul med skärmen. Den är underbar att spela på!

Permalänk
Medlem

Fick igår hem skärmen igen efter att inets tekniker hade kollat på skärmen och inte sett någon defekt i displayen! Dom säger till mig att det kan ha försvunnit så jag litar såklart på dem.
Jag kopplar in skärmen med enbart ström och ser direkt att defekten är kvar på samma ställe.
Enligt supporten jag pratade med hade flera tekniker kollat på skärmen och ingen hade sett något.
Det är lite konstigt kan jag tycka! Dock så tycker jag LG själva borde ha bättre kontroller. 12000 är mkt pengar och då trycker jag att det ska vara bra kvalitet direkt från lådan.
Så nu kommer jag returnera skärmen och lägga en ny i kundvagnen.
Annars är min bror super nöjd med sin!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av Ankido-San:

Du får skriva lite sen vad du tycker om den.

Visa signatur

Permalänk

@Pvt_Rinzler: Jag har precis installalerat den nya uppdateringen. Har lite bleed på alla sidor mest på vänstra kanterna, Men helt ok.

Permalänk
Skrivet av Ankido-San:

@sadin: Jag har precis installalerat den nya uppdateringen. Har lite bleed på alla sidor mest på vänstra kanterna, Men helt ok.

Tror det kommer lägga sig. Hade också lite på övre hörnen, men det är borta nu.

Visa signatur

Permalänk

@Pvt_Rinzler: Finns det inget bättre sätt att stänga av skärmen? Måste jag hålla in knappen? Sen undrar jag också vad du har för inställningar på skärmen när det kommer till bilden.

Permalänk
Skrivet av Ankido-San:

@sadin: Finns det inget bättre sätt att stänga av skärmen? Måste jag hålla in knappen? Sen undrar jag också vad du har för inställningar på skärmen när det kommer till bilden.

Tror det är en inställning i poweroptions i Windows. Min slocknar när jag stänger av datorn. Kan kolla inställningar sen. Jag har olika inställningar beroende på om jag spelar FPS eller något annat. Kan kolla hemma så återkommer jag.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankido-San:

@sadin: Finns det inget bättre sätt att stänga av skärmen? Måste jag hålla in knappen? Sen undrar jag också vad du har för inställningar på skärmen när det kommer till bilden.

Knapp och sedan uppåt. Behöver inte hålla in.

Permalänk

@Mortac: Ok, det händer också att när jag stänger av datorn så slocknar skärmen, Det står dock att den går in i viloläge. Kan det vara att den drar ström under hela natten då? Är det bättre att faktiskt bara stänga av skärmen via knappen?

Permalänk
Medlem

@Ankido-San: Jag stänger nästan aldrig av min dator, men de få gånger jag gör det så stänger jag av skärmen med knappen. Går den i viloläge så ska den ju inte dra nästan någon ström alls (och så är det ju med mycket elektronik, tv-apparater etc. drar också en minimal mängd ström om man inte drar ur sladden).

Permalänk

@Mortac: Jag märkte nyss när jag rör musen i i skrivbordet så ser jag ghosting? varför händer det så? Jag har response time på faster.

Permalänk
Medlem

@Ankido-San: Har du kollat i musinställningarna? Det kan ev. finnas ett alternativ där för "pointer trails" (vad inställningen nu heter på svenska). Kolla så du inte har det påslaget. Får du ett mjukt spår efter musen så har du nästan garanterat det påslaget.

Om du annars bara menar att du ser flera muspekare när du rör pekaren snabbt så händer det trots 144 hz. Man kommer nog inte helt undan det ens vid 200 hz.

Försäkra för den delen också att skärmen faktiskt är inställd på 144 hz i Windows. Har för mig den defaultade till 60 hz för mig innan jag justerade.

Permalänk
Medlem

Det ryktas att Amazon slutat sälja denna skärm pga för dålig kvalité

https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/c2voau/...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde först 2 där en hade den där konstiga stora röda pixeln. Den är nu retunerad!
Idag kom den tredje skärmen hem och den lider av en död pixel och 3 st andra vita märken som ligger under panelen. dom ser svarta ut om man sitter centrerat och kollar på skärmen. Sedan varningen ovanför gör att man inte vill behålla någon av skärmarna.
Så sitter just nu och tänker om jag ska returnera båda och vänta tills det kommer ut något som är av bättre kvalitet.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Fick hem en 34gk950f i tisdags och allt verkande fungera fint .. inga döda pixlar väldigt lite backlight bleed. Tills idag... satt och lirade när plötslit hela bilden började flimra.. började smått knappt märkbart .. för att sedan täcka merdelen av skärmen . Varar ca 15 till 20 sekunder för att sedan upphöra ett tag. Någon som vet vad detta kan bero på. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Fick hem en 34gk950f i tisdags och allt verkande fungera fint .. inga döda pixlar väldigt lite backlight bleed. Tills idag... satt och lirade när plötslit hela bilden började flimra.. började smått knappt märkbart .. för att sedan täcka merdelen av skärmen . Varar ca 15 till 20 sekunder för att sedan upphöra ett tag. Någon som vet vad detta kan bero på. ?

Kontrollera att Smart Power Saving är avstängt. Det kan orsaka ljusfluktueringar. Dock är det antagligen ett annat problem du upplever, för jag har också problem med flimmer i min skärm som jag fick i mars. Ibland kan hela bilden flimra, men det brukar stabilisera sig efter en liten stund, precis som du skriver. Verkar oftast hända när man precis slagit på skärmen, eller när det är en massa små detaljer i bilden. Jag har filmat ett par gånger när det hänt, men min mobilkamera är inte den bästa.

Jag kommer att returnera min skärm för jag köper inte en skärm för 12 000 kr som sedan flimrar då och då. Min har dessutom extremt mycket backligt bleed. Jag har inte velat returnera den innan Inet har ett stabilt lager av skärmen så jag inte står utan i flera veckor.

Men det är klart att tankarna snurrar om man verkligen vill ha en ny eller om man ska byta till något annat. Dock vill man ju inte byta ner sig till en skärm med sämre specifikationer... och då finns det inte så mycket att välja på.

Permalänk

Som det ser ut nu så fixar jag nog en skärm med G-synk.

Fanken vet om inte jag tar Asus senaste 34 som ligger på 120 hz . Har dock inte kunnat hitta några bra reviews på den skärmen än. Har deras gamla 34 som inte har strulat alls.

Drar tillbaka LGn till Inet nu på måndag... ( dom är nog ganska trötta på mig nuförtiden )

Permalänk

@JBergelin: Alltså jag funderar på att försöka skicka tillbaka LGn för bleed är ganska störande. Men det finns ju typ ingen som är bättre eller samma som denna. som har 144hz? Något förslag?

Permalänk

Jag vill också passa på att fråga. Ska jag aktivera 10 bit i nvidia kontroll panel? Såg nyss att bildskärmen var på 8bit och nu på 10 när jag ändrat? (Nvidia kontroll panel-Ändra upplösning-Utdata färgdjup-10bit)

Permalänk
Medlem

Tjena
Är det här en OK nivå av blb/ips glow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frottz:

Tjena
Är det här en OK nivå av blb/ips glow?
https://i.imgur.com/gPbnUb9.jpg

I ärlighetens namn så tycker jag det är ganska mycket blb. Dock vet jag inte vilken nivå den här skärmen blöder i medel, men jämför man med andra skärmar så är det ganska illa. Min skärm har t.o.m. mer bleed i båda nedre hörnen än vad du har. Även om det oftast inte syns när man spelar så tycker jag att det är rätt löjligt att man ska behöva dras med så mycket bleed på en skärm som kostar 12 000 spänn.

Ang. IPS-glow så syns det oftast lite mer på foton. Men sitter man för nära skärmen så får man väldigt mycket glow i hörnen, framförallt i det nedre vänstra. Det blir liksom extra svårt att komma undan när skärmen är så bred. VA-paneler är nog inte så tokiga för ultrawideskärmar. Drar man ner ljusstyrkan så lättar det lite. Kör min vanligtvis med 15 i brightness. Ibland höjer jag till 55 när jag vill ha mer oomph i färgerna i vissa spel.