Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Vafan! Blir att lägga en tredje förbokning då. Mail även här. :/

Lite så jag undrar, med tanke på att ett ticket-nummer anges, om det blivit någon form av massutskick eller om de bara skickat till alla ordrar. När ni som beställt vid 4-tiden på morgonen inte ens kan räkna med att få er beställning så lär det nog gälla alla.

Får mig med irritation att minnas Ginzas dunderfail vid lanseringen av Switch och Zelda: BotW där de sket i att meddela mig om att jag inte fick min Zelda CE utan fick jaga reda på informationen själv när spelet inte kom.
Power meddelar/varnar iallafall i förväg men frågan är hur många, om ens några, de kommer sälja. Kanske de tycker att de tog för lite betalt?

Edit: Mindre än 5st i "webblagret" när jag bokade om: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Vi får hoppas att Elgiganten klarar att skicka ut deras. power.se frågade om jag ville behålla ordern. De kan få in fler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Vi får hoppas att Elgiganten klarar att skicka ut deras. power.se frågade om jag ville behålla ordern. De kan få in fler.

Jo, väldigt tveksam till Elgiganten i detta fallet. De har alltid allt på lager, trots att produkten inte är klar för att lanseras på månader. Har de ens koll på hur många de kan sälja?

Men jag behåller Power-ordern ett tag till. Webhallen-ordern dumpade jag tidigare.

Kanske skulle gjort det enda vettiga och förbokat på Amazon istället.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jo, väldigt tveksam till Elgiganten i detta fallet. De har alltid allt på lager, trots att produkten inte är klar för att lanseras på månader. Har de ens koll på hur många de kan sälja?

Men jag behåller Power-ordern ett tag till. Webhallen-ordern dumpade jag tidigare.

Kanske skulle gjort det enda vettiga och förbokat på Amazon istället.

Ja jag har bokat på tyska- och italienska Amazon. Game.co.uk, Webhallen, CDON, power.se och Elgiganten. Hoppas att jag får tag på nån för ett hyfsat pris.

Permalänk
Medlem

Hej
Känner mig trög och skulle behöva lite hjälp.
Köpte just dance så min dotter på 6år kan spela lite. Problemet är att vi vill använda game pass 499 extra låtar att dansa till.
Men de finns bara på min användare, vill ju att hon ska kunna nå dem från sin användare då hon redan spelat en del.
Läst på Nintendo och tolkar som alla användare på switchen ska kunna använda mitt Nintendo accout. Hur gör jag?
"Funktioner som är tillgängliga efter länkning

Var och en av Nintendo Switch-konsolens användare kan länka till ett enda Nintendo Account. Länkning gör att du kan använda onlinefunktioner, inklusive följande:

Flerspelarläge online*
Kompisfunktioner
Nintendo eShop
Lägga upp skärmbilder på sociala nätverk"

Permalänk
Medlem

@casuaL: Enligt Ubisoft eftersom unlimited länkas till ett Ubi-account så är det bara den användaren som har prenumerationen som kan spela.

Med andra ord kommer inte din dotter åt det då det inte är Nintendo-kontot som styr.

https://forums.ubi.com/showthread.php/2057431-Just-dance-unli...

https://forums.ubi.com/showthread.php/1984626-Add-a-child

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hej! Kort historia kort. Hade PS3 väntade på PS5. Köpte Switch till min 7 åring som vi mellanlandade på. Vi spelade nintendospel allt var bra.

Nu kör han mest fortnite och vill ha mic. Inser att vi borde gjort vart PS4 för enkelheten.

Hur löser man headset på Switch? Den saknar ju bluetooth och trådlöst och det verkar vara så att mic funkar olika i olika spel på just Nintendo.

Till Switch vad köper man? Har runt 4 meter till konsolen och skulle gärna slippa sladd.

Har annars hörlurar och en trådad mic som jag ej prövat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedGuard:

Hej! Kort historia kort. Hade PS3 väntade på PS5. Köpte Switch till min 7 åring som vi mellanlandade på. Vi spelade nintendospel allt var bra.

Nu kör han mest fortnite och vill ha mic. Inser att vi borde gjort vart PS4 för enkelheten.

Hur löser man headset på Switch? Den saknar ju bluetooth och trådlöst och det verkar vara så att mic funkar olika i olika spel på just Nintendo.

Till Switch vad köper man? Har runt 4 meter till konsolen och skulle gärna slippa sladd.

Har annars hörlurar och en trådad mic som jag ej prövat.

Tydligen ska dessa fungera med fortnite & switch trådlöst med både mic & ljud
https://www.webhallen.com/se/product/292759-Playstation-Gold-...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har börjat fundera mer på det där. Han spelar med folk som kör Xbox ps4 och padda. Kanske är det enklast om alla kör discord på sina telefoner med headset där? Då kan de surra utanför spelet med.

Permalänk
Medlem

@iller: tack så mycket för svaret! 👍
Sen är det lite tråkigt hur Ubisoft har gjort men men

Permalänk
Inaktiv

Ganska sugen på att köpa Tetris 99 faktiskt. Att det ingår Nintendo Online är inte direkt en nackdel, beroende på vad priset väl hamnar på i butik då.

Nu skaffade jag Nintendo Online när det släpptes förra året men har bestämt mig lika som med PSN+ att inte förnya i år. Inte värt priset av vad man får. Nu gillar jag Tetris 99 så jag ser det som en acceptabel kompromiss faktiskt.

Dock behöver mer än NES-spel och online i spel erbjudas. Nu har jag faktiskt spelat lite NES-spel på min Switch under semestern, Dr Mario och Double Dragon II, men hade helt klart föredragit SNES och N64 titlar också. Och inte slow drip med fyra spel i månaden, eller vad det nu är.

Microsoft med Game Pass är fortfarande det bästa i speltjänstväg jag personligen sett. Och den är värd vad den kostar utan problem.

Permalänk
Medlem

Så, Nintendo Switch Lite i September alltså. Är inte direkt överraskad. Antar att priset landar på runt 2.500 kr här i Sverige (när Bergsala lagt på sin del)? Eller vad tror ni?

Har Nintendo gått ut med några specifikationer än? Det ser ut som att skärmen är lite mindre.. sedan skulle det varken finnas någon rumble eller IR-kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Så, Nintendo Switch Lite i September alltså. Är inte direkt överraskad. Antar att priset landar på runt 2.500 kr här i Sverige (när Bergsala lagt på sin del)? Eller vad tror ni?

Har Nintendo gått ut med några specifikationer än? Det ser ut som att skärmen är lite mindre.. sedan skulle det varken finnas någon rumble eller IR-kamera.

all specifikationer finns i videon eller på Nintendos hemsida.

Webhallen har redan lagt ut dem för ca 2500kr och jag förväntar mig att där stannar det.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@solemn: priset är satt på 2500 kr flera svenska butiker har satt ut pris på 2490 - 2499 kr. Kostar 199 GBP på game UK så skillnaden är inte stor.

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på några hundringar billigare, åt en brorson. 1000 kr billigare, dockan är ju värd det typ. Köpte min Switch ny (2017) från Proshop för 3200 och ett spel på köpet (Ultra Street Fighter) tex. (gillade den dealen!)

Gillar dock att den är lite mindre.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är nu man kan fynda en ny 3DS XL Jag har en vanlig/liten New 3DS, men skillnaden i skärmstorlek mot Switchen känns stor att jag gärna byter upp mig.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av doomas:

Undrar om det är nu man kan fynda en ny 3DS XL Jag har en vanlig/liten New 3DS, men skillnaden i skärmstorlek mot Switchen känns stor att jag gärna byter upp mig.

Hoppas att priserna sjunket på 3DS. Men de har sagt det innan och säger det igen Switch Lite ska inte ersätta 3DS. Sen får vi se vad som händer:

“We’ll continue to support our 3DS family of systems as long as there is demand,”

Redan igår talades det om den här bilden på reklamen:

Vi diskuterade vad det kan tänkas innebära:

Sitter i samma Nintendo pool som ovannämnda.

Permalänk
Inaktiv

Bra med en billigare instegsmodell i mitt tycke. Hoppas en kraftfullare modell är på gång med.

Permalänk
Inaktiv

Verkar som att det inte släpps någon PRO version.
Är definitivt sugen nu på en vanlig Switch.
Värt eller?
Vill helst ha den då jag vet att Prime 4 kommer komma ut... men tror ni det finns en risk att Prime 4 blir en ”Switch Pro” exklusive när väl Switch Pro släpps?
Sen finns det såklart massa andra spel till Switch som jag gärna vill spela

Skrivet av outbox:

Jag väntar nog lite till. Så får vi se. Vad jag vet så brukar inte Nintendo släppa en uppgraderad konsol av samma sort? Däremot lär nog en "mini" version dyka upp. Det har de haft tidigare.

Vi får se.

Permalänk
Medlem

Färre än 5 kvar av Links Awakening LE för 799 hos Elgiganten kvar, antar de kommer få in många exemplar.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon271281:

Verkar som att det inte släpps någon PRO version.
Är definitivt sugen nu på en vanlig Switch.
Värt eller?
Vill helst ha den då jag vet att Prime 4 kommer komma ut... men tror ni det finns en risk att Prime 4 blir en ”Switch Pro” exklusive när väl Switch Pro släpps?
Sen finns det såklart massa andra spel till Switch som jag gärna vill spela

Jadå, klart värt att köpa Switch om det finns många spel som du vill spela. Har svårt att tro att de skulle göra en Prime 4 som endast går att spela på Pro. Sen är dock frågan när det kommer ut, tar det ett par år till så... kanske.

Permalänk
Medlem

Hittade denna idag, Astral Chain Collectors Edition för 799 hos Elgiganten (precis som Links Awakening kostade). De är 200 kr billigare än näst billigast (CDON). Försöker de ta över marknaden genom att vara billigast?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/kommande-spel/4...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=Astral+Chain&p=5155779

Permalänk
Medlem

Eshop sale pågår just nu.
Bland annat:
Mario+Rabbids för 140kr
Captain Toad för 300kr
Steam World Heist Ultimate 59kr

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon271281:

Jag tror inte något spel kommer bli Switch Pro exklusivt men speciellt inte MP4 då Nintendo redan sagt att det ska komma till Switch.

Om MP4 är huvudanledningen att köpa en Switch så hade jag nog avvaktat lite och se om dom uppdaterar den vanliga Switchen snart. Borde ju åtminstone komma en med den nya strömsnålare SoC:en och så om det inte blir en riktigt "Pro" version.

Permalänk
Inaktiv

Tetris Effect släpps oväntat nog på PC nästa vecka. När jag såg Tetris-loggon när jag scrollade ner i nyhetstråden fick jag för ett ögonblick uppfattningen av att spelet hittar ut på Switch med. Boxad Tetris 99 är bra nog, men nog jäklar hade Tetris Effect portabelt varit härligt.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite trött på Nintendo och att man släpper en Switch Lite, man har skapat sig ett fungerande koncept med den vanliga Switchen där TV, fristående och kunna koppla loss handenheterna är standard.
Nu är risken mer att folk kommer köpa spel som inte är anpassade helt för Switch Lite och att speltillverkarna undrar vad Nintento pysslar med då spelreglerna förändrats lite.
Nu ska dom helt plötsligt ta hänsyn till begränsningar som kommer drabba vanliga switchägare.

Förstår inte varför man håller på så här, håll en linje och ändra inte spelreglerna längst en konsols livstid.
VIsst, släpp en PRO med mer GPU liknande PS4 Pro, men att försöka göra en billighetsprodukt för att försöka attrahera folk som vill spendera några hundra mindre känns bara löjligt.

Bättre dom lanserat en Switch utan dockningsstation till ett billigare pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Bättre dom lanserat en Switch utan dockningsstation till ett billigare pris.

Finns redan i Japan, släpptes för ett år sedan. Dock tog de bort laddaren, dockningssationen samt joycon-grip och sänkte priset med 400 kr ungefär.

https://www.nintendo-insider.com/you-can-now-buy-your-nintend...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorynytj:

Finns redan i Japan, släpptes för ett år sedan. Dock tog de bort laddaren, dockningssationen samt joycon-grip och sänkte priset med 400 kr ungefär.

https://www.nintendo-insider.com/you-can-now-buy-your-nintend...

Synd att dom inte droppade priset lite till och lanserade den worldwide istället för att ödsla tid och pengar på att designa en stukad Switch Lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:
  • Nintendos nya modell kommer att få längre batteritid, Model HAC-001(-01) ger 4.5 - 9 timmar. BoTW ger då ca 5.5 timmars speltid. Europa får sin release lite senare i preliminärt datum är i början av september.

https://i.imgur.com/0JBLSy0.png

Det jag sagt hela tiden!

Blir ingen ny Switch Pro i nuläget utan bara senare revision med lite bättre batteritid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det jag sagt hela tiden!

Blir ingen ny Switch Pro i nuläget utan bara senare revision med lite bättre batteritid.

Jag såg precis denna nyhet faktiskt, batteritiden går från 2.5-6.5h på nuvarande Switch till 4.5-9h på den nya revisionen. Det är en ganska rejäl förbättring, det sägs t.ex. att batteritiden medan man spelar BotW gått från ca. 3h till 5.5h, nära en fördubbling alltså.

Personligen har jag sällan haft behov av längre batteritid, jag använder min Switch mest i dockat läge. Men jag kan förstå om en del blir frestade att uppgradera till den nya revisionen.

Permalänk
Medlem

Gillar nya Switchen får jag medge, 2 timmar extra är riktigt fint då jag mest spelar i handheld.